Pankit on saatanasta ja koko yhteiskunta

Perjantaina yritin poistaa autoni liikenteestä netin kautta, joten se vaati
pankkitunnuksia. Ei mitään uutta, olen käynyt Trafin sivuilla monta kertaa
aikaisemmin poistelamassa ja ottamassa liikenteenseen autoja, ja autokaupan
yhteydessä piti tehdä joku varmennekin. Paitsi että tällä kertaa pankki
rupesi vinkumaan että "Käyttäjätunnus tai salasana väärä". Oletin kiireessä
tehneeni typon (niitähän minulle sattuu toisinaan), joten kirjoitin
salasanan hitaasti ja huolellisesti yhdellä sormella. Sama virheilmo, joten
kaivelin esille kirjallisen sopimuksen josta tarkistin että käyttäjätunnus
on varmasti oikea. Ja naputtelin taas erittäin huolellisesti molemmat. Tuli
ilmoitus, että ei kelpaa, joten tilili on lukittu.

Ruutuun ilmestyi nappula, jolla se lukituksen voi purkaa, kun kertoo
henkilötunnuksen ja saa kännykkään koodin jne, ja nämä kelpasivat, sai
lukituksen avattua. Joten tietysti yritin taas kirjautua, sama vinkuminen
väärästä tunnuksesta tai salasanasta. Typerä systeemi ei siis osaa kertoa
että kumpi niistä muka väärin. Joten painoin chattinappulaa ja pääsin
keskustelemaan jonkin asiakaspalvelijan kautta. Hänen neuvojaan seuraamalla
tuli taas ilmoitus, että lukittu, ja tällä kertaa ei sitä avausnappia vaan
ilmoitus, että pitää ottaa yhteyttä pankkiin!!! Minähän olin yhteydessä sen
chatin kautta!!!

Asiakaspalvelijatar alkoi kysellä onko minulla tunnuksia toisessa pankissa,
jotta voi tunnistaa minut... ei ollut, joten kertoi että minun pitää mennä
ihan livenä pankkiin näyttämään passia tai henkilökorttia. Kerroin, että ei
ole kumpaakaan. Chatti oli jonkin aikaa hiljaa, sitten antoi erään naisen
puhelinnumeron. Soitin, joku mies vastasi, ja lopulta kertoi että jos tulen
näyttämään ajokorttia, voivat avata tilini osittain, pystyn kuulemma
maksamaan laskuja mutta en kirjautumaan Trafin tms sivuille.

Maanantaina ajelin kaupunkiin, kävin poliisiasemallla pyytämässä
henkilökorttia, sitten valokuvassa, sitten uudestaan jonottamassa
poliisiasemalla (siellä oli joku neekeri- ja ukrainalaisruuhka...) ja nainen
kertoi, että voin parin viikon päästä noutaa paikallisesta R-kioskista, ja
totesi heti perään, että enpäs voikaan noutaa, kun siihenkin tarvitaan
kortti tai passi !! Joten pitää sitten käydä uudestaan kaupungissa
poliisiasemalla. Seuraavaksi menin pankkiin, näytin ajokorttini, nainen
sanoi että ei kelpaa, ei voi avata nettipankkini lukitusta. Esitin eriävän
mielipiteen, joten meni jonnekin takahuoneeseen kyselemään asiaa
esihenkilöltään. Ja tuli sitten kertomaan, että voikin avata laskujen
maksamisen.

Avasi ja kokeiltiin taas sitä vanhaa salasanaa, ei kelvannut. Joten pääsin
keksimään uuden salasanan, vaan eipä sekään kelvannut, vaan systeemi valitti
että ei saa käyttää erikoismerkkejä vaikka siinä salasanassa oli vain
kirjaimia, eikä niistäkään yksikään ollut mikään skandi. Siis ihan
US-asciita tarjosin, ja pankin systeemi jossain harhoissaan näki
erikoismerkkejä !!! Lopulta sain sen uuden salasanan toimimaan, tililläni
näytti olevan rahat tallella (pelkäsin jo että JOKO joku crakkeri on
murtautunut tililleni ja vaihtanut salasanan TAI pankin oma tietokanta
seonnut lopullisesti ja hukannut rahani, tosin tämä viimeksimainitun
tarkistin jo viikonloppuna pankkikortilla automaatilla).

Lisäksi sellainenkin ihmeellisyys, että se pankin nainen väitti että minulla
olisi ollut avainluku väärin, vaikka eihän se systeemi edes kysy sitä ennen
kuin on hyväksynyt käyttäjätunnuksen ja salasanan!! En siis edes päässyt
perjantaina siihen kohtaan missä tarvitaan avainlukulistaa, lukuunottamatta
sitä lukituksen purkua, ja siinä antamani luku kelpasi, oli siis oikea!!
Nainen ei myöskään tiennyt, onko pankilla jotain lokeja, joista tätä asiaa
voisi selvittää tarkemmin !!

Nyt kotona en ole uskaltanut kirjautua nettipankkiin, varsinkaan kun ei ole
vielä kuin kaksi laskua pöydällä, enkä niistäkään aio maksaa kuin yhden...
Ja auton kävin poistattamassa liikenteestä katsastuskonttorilla, 19 euroa
ottivat. Ja se henkillökortti maksaa 60 euroa (selvisi vasta tokalla
käynnillä että passi olisi ollut halvempi...) ja yhdet matkakulut jo mennyt,
ja toiset tulossa kun käyn sitten noutamassa kortin poliisiasemalta. Siis
yli 100 euron kulut, ihan vain siksi kun pankin nettisysteemi on jotenkin
rikki. Pankin naisen mukaan voin kirjoittaa jonkin "asiakaspalautteen"...
Uskallan arvata, että ei tule muuta kuin "Kiitos palautteesta", jos
sitäkään.

Miksi ihmiset alistuvat tällaiseen??? Fixit-miekkarissakin kummallisen vähän
ihmisiä, Kukkavirta tosin samaan aikaan Turussa, mutta ei sielläkään hirveää
yleisöryntäystä. Jaana kävi Fixitissa huutamassa "Vittu mitä paskaa!!",
osuvasti sanottu, mutta ei näyttänyt juuri kukaan kuuntelevan. Miljoonat
ihmiset alistuvat nöyrästä, jonottavat poliisiasemalla tuntitolkulla
neekereiden seurassa ties mitä lupia (vuoronumerosysteemi on tuolla
erikoinen, numeron 001 jälkeen voi tulla esim numero 402, sitten 303 jne),
maksavat isoja PALVELUmaksuja pankeille jotta saavat pankilta vittuilua ja
muuta kyykytystä.

Henkilökortin, ajokortin jne ideanahan on TODISTAA HENKILÖLLISYYS, ja
poliisiasemalla, valokuvaamossa ja pankissa kyllä uskoivat minun olevan minä
kun näytin ajokortin ja vanhentuneen henkilötodistuksen (ja KELA-kortinkin
halusivat nähdä), mutta kun en todistanut henkilöllisyyttäni "oikealla
tavalla", siis jonkin byrokraatin määräämällä "vain voimassa olevan henk
kortti kelpaa", niin en sitten saanut täysia oikeuksia nettipankkiini, enkä
edes voi noutaa sitä uutta henk korttia postista!!! Siis itse asia,
henkilöllisyyden tunnistaminen, näyttää olevan täysin merkityksetön
sivuseikka, ja oleellista vain se MILLÄ TAVALLA se todistaminen tehdään.

Mitenkähän muuten, jos vanhingossa tiputtaa kortin postin lattialle ja tulee
sitten hakemaan, antavatko vertaamalla hakijan naamaa kortissa olevaan
kuvaan, vai pitääkö niille esittää voimassa oleva passi tai käydä
poliisasemalla anomassa uusi kortti...??? Jos vertaavat ja toteavat "joo,
sinun korttisi näyttää olevan, ole hyvä" niin miksi eivät voi toimia samoin
sen uuden kortin kanssa???

Ja minkä ihmeen takia ajokortti ei kelpaa?? Minullahan on siinä sama
valokuvakin kuin mitä siinä vanhentuneessa henkilökortissa, ja muutenkin
aika samanlaisia muovinpaloja... Ja minulla on tallessa paperilla niitä
kuvia, ajattelin tehdä niin härskin tempun että vien poliisiasemalle, kun
omasta mielestäni ulkonäköni ei ole mitenkään oleellisesti muuttunut, mutta
päättelin että ne varmaankin tarkistavat jotenkin kuvien ottopäivän, joten
en sitten viitsinyt, varskin kun se uusi kuva maksoi vain 20 euroa... Tai
aika kova hintahan tuokin on yhdesta ainoasta valokuvasta, jota en edes
nähnyt kun kuvaaja siirsi sen netin kautta suoraan poliisille ja kännykkääni
tuli sitten poliisilta tekstiviesti jossa koodi, joka piti sitten näyttää
poliisiasemalla...

"TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> writes:

> kertoi, että voin parin viikon päästä noutaa paikallisesta R-kioskista, ja
> totesi heti perään, että enpäs voikaan noutaa, kun siihenkin tarvitaan
> kortti tai passi !! Joten pitää sitten käydä uudestaan kaupungissa

Tohon on olemassa idioottimainen kiertotie. Vaikka ne ei sitä sulle
luovutakaan, niin sinä voit silti laittaa noutovaltakirjan jollekin
henkilökortilliselle (vaikka naapurillesi), niin hän voi sitten noutaa
sen sinulle. Ei tuossa tietoturvan kannalta mitään järkeä ole, mutta
tuo onnistuisi :)

> Ja minkä ihmeen takia ajokortti ei kelpaa?? Minullahan on siinä sama
> valokuvakin kuin mitä siinä vanhentuneessa henkilökortissa, ja muutenkin
> aika samanlaisia muovinpaloja... Ja minulla on tallessa paperilla niitä

Perustelevat sitä sillä, että ajokortti ei ole poliisin myöntämä vaan
Traficomin - tosin minun ajokorttini ON poliisin myöntämä.

Eikä ajokortissa ole kansalaisuutta. No toi pitää paikkansa, mutta jos
halutaan tunnistaa henkilö, niin eipä sitä IMO pitäisi tarvita, kun
kaikki loput tarvittavat tiedot selviää sitten henkilötunnuksen kautta
viranomaisten rekisstereistä. (Mutta ihan validi perustelu ulkomailla
käyttäessä)

Ja sitten perustelevat silläkin, että ei sillä todisteta muuta kuin
ajo-oikeuden voimassaolo. Mutta sekin tarvitsee henkilön tunnistusta,
joten ajokortista siis VOI tunnistaa henkilön. Jos tuota tunnistusta ei
tapahdu, niin sittenhän voisin lainata omaa ajokorttiani jollekulle
toiselle, jolloin sitten hänellä olisi näennäisesti ajo-oikeus.

> [...]
> nähnyt kun kuvaaja siirsi sen netin kautta suoraan poliisille ja kännykkääni

Olisit voinut halutessasi ottaa tuon kuvan itsekin, ja sitten siirtää
sen sinne poliisilaitoksen järjestelmään... öö tai et olisikaan, koska
se siirto vaatii toimivaa pankkitunnusta, mutta olisit voinut pyytää
naapuriasi siirtämään sen :)

* Edellinen sigu oli aika paska jostain viime vuosituhannelta *

JiiHoo

Ari Saastamoinen päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...
> [...]
> sen sinne poliisilaitoksen järjestelmään... öö tai et olisikaan, koska
> se siirto vaatii toimivaa pankkitunnusta, mutta olisit voinut pyytää

En viitsi ottaa tuota riskiä, että kuvaa ei hyväksytä. Mutta onhan se
aina mahdolista, periaatteessahan siinä kuvassa on monta kriteeriä,
mitkä sen pitää täyttää.

--
JiiHoo:
" Ja uskottavuuden saa vain sillä, että oikeasti sanoo tekevänsä mitä

Heikki Heinonen

Voisit piruuttaan vaatia korvausta pankilta vaikka eihän ne mitään tietenkään maksa. Itsellä pankki aukeaa
sormenjäljellä, varmuuden vuoksi sekä vasemmalla että oikealla. Sitten on vielä tili kahdessa eri pankissa.
Tunnuslukulistaa ei muuten ole kai enää käytössä missään? EU taisi senkin kieltää.

Kaj Stenberg

tisdag 23 augusti 2022 kl. 17:38:29 UTC+3 skrev Heikki Heinonen:

> Tunnuslukulistaa ei muuten ole kai enää käytössä missään? EU taisi senkin kieltää.

Kyllä se ainakin minulla tuossa on.

--
Kaj

Heikki Heinonen <heikki....@neekeri.fi> writes:

> [...]
> Tunnuslukulistaa ei muuten ole kai enää käytössä missään? EU taisi senkin kieltää.

Ei ole kauhean tiukasti kieltänyt, kun ainakin OP:lla on tunnuslukulista
edelleen yhtenä vaihtoehtona.

Ja vastaavasti niillä EI ole mitään pelkkää tunnuslukusovellusta vaan
tarjoavat ainoastaan täyttä verkkopankkisovellusta (joka osaa samalla
hoitaa myös autentikoinnin). Mä en ainakaan haluaisi, että mun
kännykällä pääsee suoraan yhdellä sovelluksella katselemaan saldoja ja
tekemään tilisiirtoja yms. Haluan, että autentikointisovellus on
erillinen siitä varsinaisesta pankkiasiasta.

(No onneksi mulla ei olekaan tiliä OP:ssa, mutta olen äitiä varten tuota
sovellusta haeskellut)

Lume L.

Ari

>Mä en ainakaan haluaisi, että >munkännykällä pääsee >suoraan yhdellä sovelluksella >katselemaan saldoja >jatekemään tilisiirtoja yms.

Jos pankkiasioita ei voisi hoitaa kuin kännykällä, en hoitaisi
niitä ollenkaan.
Kännykässähän on niin pieni näyttöruutukin, ettei siihen saa
mahtumaan kuin osan rahoista. Koskaan ei tietäisi, onko näytöllä
näkyvä pitkä numerosarja katkelma saldon alku- vai
loppupäästä.

--
Lume Laipio

----Android NewsGroup Reader----

JiiHoo

Ari Saastamoinen päätti sitten kirjoittaa tälviisiin...

> Ei ole kauhean tiukasti kieltänyt, kun ainakin OP:lla on tunnuslukulista
> edelleen yhtenä vaihtohtona.

On ne kieltänyt. Ei saa olla pelkkä tunnuslukulista, vaan pitää olla
lisävarmistus kännykällä. Op on hoitanut sen sillä, että kännykkään
tulee teksviesti, että mitä lukua pitää listasta katsoa.

JiiHoo <e...@ole.com> writes:

> On ne kieltänyt. Ei saa olla pelkkä tunnuslukulista, vaan pitää olla
> lisävarmistus kännykällä. Op on hoitanut sen sillä, että kännykkään
> tulee teksviesti, että mitä lukua pitää listasta katsoa.

Esim. poliisin webbipalveluun tunnistautuessa OP:lta ei tule sitä
lisävahvistusta kännykkään, joten pelkkä tunnuslukukortti riittää.
(Olen nyt viime aikoina useampaan kertaan kirjautunut sinne, kun olen
yrittänyt auttaa yhtä 93-vuotiasta mummelia tilaamaan henkilökortin,
mutta ei ole onnistunut, kun vekotin valittaa, että
väestötietojärjestelmästä ei saatu syntymäkotikuntaa, ja ainakaan vielä
eilen eivät olleet dvv:llä saaneet käsiteltyä tiedon päivityspyyntöä.)

Ja mulla on sellainen fiilis, että se ei ihan joka kerralla tule edes
normaalissa pankkiasioinnissakaan.

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 23.8.2022 klo 9.16:

Kuka tätä paskaa jaksaa enää.Minä olen ainakin valmis vallankumoukseen.
Eliitti kusee kansaa silmään, poliisi ja armeija tukenaan, ja painaa
rahaa tyhjästä itselleen.

Ei varmaan kukaan edes halua auttaa sinua saamaan paperit ja tunnukset
pankkiin jollain järkevällä tavalla vaan haluavat tahalleen juoksuttaa
sinua.

Minullakin oli joku ihmeellinen käyttäjätunnuksen vaihto S-pankissa.Ne
oli vaihtaneet mun käyttäjätunnuksen enkä pystynyt loggautumaan
tunnuslukulistalla.

Heikki Heinonen wrote:
> On Tue, 23 Aug 2022 09:16:13 +0300, "TJT2"
>
> Voisit piruuttaan vaatia korvausta pankilta vaikka eihän ne mitään
> tietenkään maksa. Itsellä pankki aukeaa sormenjäljellä, varmuuden

Mikä pankki?

> vuoksi sekä vasemmalla että oikealla. Sitten on vielä tili kahdessa
> eri pankissa. Tunnuslukulistaa ei muuten ole kai enää käytössä
> missään? EU taisi senkin kieltää.

Ainakin siinä pankissa jossa minulla on tili, on. Se listakin piti raahata
konttoriin, ja näpytellä sieltä niitä lukuja tiskillä olevaan tablettiin.
Joten kyllä todistetusti vielä tällä viikolla oli käytössä, ihan täällä
EU-Suomessa.

Matti Lehtiniemi wrote:
> Minullakin oli joku ihmeellinen käyttäjätunnuksen vaihto S-pankissa.Ne
> oli vaihtaneet mun käyttäjätunnuksen enkä pystynyt loggautumaan
> tunnuslukulistalla.

Ainakin minun pankissani käyttäjätunnus ja tunnuslukulista ovat kaksi ihan
eri asiaa, käyttäjätunnus on aina sama. Lista toki jotenkin sidoksissa
siihen tiettyyn tunnuslukuun, joten tietenkään et pääse sillä toisen
käyttäjän tilille. Perusteliko ne mitenkään sitä käyttäjätunnuksen vaihtoa?
Onko edelleenkin yhtä monta merkkiä? Ei nyt tule mieleen muuta perustetta
kuin että pitempi merkkijono tietoturvan lisäämiseksi... Btw, kertoivat
että nimenomaan se tunnus lukitaan jos väärä salasana, tuostahan seuraa...
no, miettikää itse.

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 26.8.2022 klo 16.39:
> [...]
> lisäämiseksi...  Btw, kertoivat että nimenomaan se tunnus lukitaan jos
> väärä salasana, tuostahan seuraa... no, miettikää itse.

Ei ne perustellut mitenkään.Olisiko syynä ollut se, että numerot on
helpompi syöttää kännykkään.(Siis käyttäjätunnus vaihtui pelkiksi
numeroiksi)

Nykyäänhän ihmisillä ei ole tietokoneita välttämättä enään, vaan
tabletteja ja kännyköitä.

Mä olen kytkenyt sormenjälkitunnistuksen nettipankkeihin.Ei tarvitse
edes numeroa kirjoittaa.

Se on huvittavaa miten pankit ei kykene tajuamaan millainen massiivinen
rahanpainantarikos tämä nykyinen pankkijärjestelmä on.
Pystyisin elämään pelkillä Nordean osingoilla ,olen saanut 700 euroa
heiltä osinkoja vuoden sisään.

Kaj Stenberg

tisdag 23 augusti 2022 kl. 18:52:31 UTC+3 skrev Ari Saastamoinen:

> Ei ole kauhean tiukasti kieltänyt, kun ainakin OP:lla on tunnuslukulista
> edelleen yhtenä vaihtoehtona.

Sattumalta hoidin äsken hieman pankkijuttuja.
- Kirjautuminen pankkiin käyttäjätunnus ja "lappukoodi", aka tunnuslukulista. Ei ongelmia.
- Joidenkin_ laskujen yhteydessä vaadittu kyllä lisävahvistus (kännykkä)
- esim veikkaus-tili vaati tarkennusta heti..

--
Kaj

Kaj Stenberg

onsdag 24 augusti 2022 kl. 09:28:52 UTC+3 skrev JiiHoo:
> [...]

> lisävarmistus kännykällä. Op on hoitanut sen sillä, että kännykkään
> tulee teksviesti, että mitä lukua pitää listasta katsoa.

Jasså? Eilen käytin tunnistusta kolme kertaa: ensin pankkiin - tunnistuslukulista riitti, sitten laskujen maksu, yksi lasku vaati lisätunnustuksen. Sitten veikkauksen kautta rahansiirto, vaati lisätunnistuksen.

Käytäntö siis näyttää vaihtelevan.

--
Kaj

Matti Lehtiniemi wrote:

> Ei ne perustellut mitenkään.Olisiko syynä ollut se, että numerot on
> helpompi syöttää kännykkään.(Siis käyttäjätunnus vaihtui pelkiksi
> numeroiksi)

Kummallista, kyllä ne yleensä jonkin perustelun esittävät kun jotain
muuttavat.

> Nykyäänhän ihmisillä ei ole tietokoneita välttämättä enään, vaan
> tabletteja ja kännyköitä.

Valitettavasti. Vaan mitenkäs sinä alan asiantuntijana ennustat muutoksen
jatkuvan? Kännykät ja tabletit varmasti vain samanlainen välivaihe kuin
kaikki edellisetkin.

> Mä olen kytkenyt sormenjälkitunnistuksen nettipankkeihin.Ei tarvitse
> edes numeroa kirjoittaa.

Minulta otettiin sormenjäljet poliisiasemalla, pitäisiköhän siitä huolestua?

> Se on huvittavaa miten pankit ei kykene tajuamaan millainen
> massiivinen rahanpainantarikos tämä nykyinen pankkijärjestelmä on.

Pankki on organisaatio, yritys, ei elollinen olento, joten eihän se voikaan
tajuta, sen sijaan pankkeja johtavat henkilöt varmasti tajuavat miten rahaa
tehdään. Pankeissa töissä olevat alempiarvoiset henkilöt sen sijaan eivät
todennäköisesti tajua, kun niillähän näyttää olevan jo kova työ ymmärtää
niitä ohjeita mitä heille ylhäältäpäin annetaan.

> Pystyisin elämään pelkillä Nordean osingoilla ,olen saanut 700 euroa
> heiltä osinkoja vuoden sisään.

Kovin vähällä pärjäät jos 7 satasta riittää koko vuodeksi...

Kaj Stenberg wrote:

> [...]
> tunnuslukulista. Ei ongelmia.

Mikä pankki?

> - Joidenkin_ laskujen yhteydessä vaadittu kyllä lisävahvistus

Minulla aikoinaan vaati joka ikisen laskun kohdalla kännykkään tulevan
koodin käyttöä, sitten muuttivat systeemiä niin että kun ensimmäisen kerran
maksaa jollekin uudelle taholle, kysyy kännykkäkoodin, mutta sen tahon voi
sitten merkata tunnetuksi tahoksi, jolloin ei enää toisella maksukerralla
kysele lisävahvistusta. Mutta nettipankkiin pääsy vaatii edelleenkin kolmea
asiaa:
1. käyttäjätunnus
2. koodi avainlukulistalta
3. kännykkään tuleva koodi

> - esim veikkaus-tili vaati tarkennusta heti..

Minä vaadin pankilta tarkennusta että miksi tilini lukittiin, tällä kertaa
tiskin toisella puolella joku mies, mutta ei hänkään osannut edes kertoa
onko niillä lokeja joista asian näkisi. Mutta nyt pitäisi olla taas täydet
oikeudet, kun kävin toisenkin kerran poliisiasemalla. Tällä kertaa ihan
nopea ja mukava asiointi. Pankissa sen sijaan jouduin katselemaan erästä
toiseen asiakkaaseen liittyvää asiaa, joka herätti venttilöitäviä tunteita,
mutta en nyt laita varaventtiiliin...

Matti Lehtiniemi

TJT2 kirjoitti 2.9.2022 klo 10.12:
> Valitettavasti. Vaan mitenkäs sinä alan asiantuntijana ennustat
> muutoksen jatkuvan? Kännykät ja tabletit varmasti vain samanlainen
> välivaihe kuin kaikki edellisetkin.

En ajatellut ryhtyä ennustajaeukoksi.Sama kai mitä vehkeitä me käytetään.

> Minulta otettiin sormenjäljet poliisiasemalla, pitäisiköhän siitä
> huolestua?

Jaa, ne on vihdoinkin tehnyt sinusta oikean kansallissosiallistin.

> [...]
> sijaan eivät todennäköisesti tajua, kun niillähän näyttää olevan jo kova
> työ ymmärtää niitä ohjeita mitä heille ylhäältäpäin annetaan.

Ei ne mitään tajua .Ei se ylätason hörhö Wahlrooskaan mitään tajua.

Kaj Stenberg

fredag 2 september 2022 kl. 10:12:51 UTC+3 skrev TJT2:

> Mikä pankki?

Argumentti oli "EU kieltänyt". Kerroin että kielto ei kyllä ainakaan aina päde. Mihin vaikuttaa ja mitä se sinulle kuuluu mitä pankkia käytän?

--
Kaj

Jos on olemassa pankki, jolle riittää vain käyttäjätunnus ja lappukoodi,
niin tietysti harkitsen kysyisen pankin asiakkaaksi siirtymistä päästäkseni
eroon kännykän käytöstä. Harkitsemista vaan kovasti helpottaisi sen pankin
nimen tietäminen...

DNA:ssa on geneettistä informaatiota. Sitä informaatiota pystytään
määrittelemään ja mittaamaan, jopa useilla eri tavoilla.
- Raimo Suonio, s.k.evoluutio, 23.12.2019

Matti Lehtiniemi wrote:

> En ajatellut ryhtyä ennustajaeukoksi.Sama kai mitä vehkeitä me
> käytetään.

Ei todellakaan ole.

> Jaa, ne on vihdoinkin tehnyt sinusta oikean kansallissosiallistin.

??

> Ei ne mitään tajua .Ei se ylätason hörhö Wahlrooskaan mitään tajua.

No mitenkäs hän sitten on sen valtavan omaisuutensa hankkinut?? Ollaankos me
köyhät köyhiä koska tajutaan asioita??

Totuus kuulostaa vihalta niiden korvissa, jotka vihaavat totuutta.

> [...]

> siirtymistä päästäkseni eroon kännykän käytöstä. Harkitsemista vaan
> kovasti helpottaisi sen pankin nimen tietäminen...

En osaa tuohon vastata, mutta DanskeBank vois olla lähellä haluamasi,
niitten autentikaattorilaite on ihan toimiva lapun korvike. Ei kai
sillä kauheasti ole merkitystä, että katsotko numeron näytöstä vai
paperista (Eikä tartte edes yrittää löytää siitä lapusta sitä oikeata
numeroa)

Toi Dansken härpäke on pieni avaimenperän kokoinen tuote ja
helppokäyttöinen toisin kuin vaikkapa esim. Nordean vastaava laite, joka
on suuri ja monimutkainen käyttää.