Ujo mies pulassa

RH

Onkohan täällä mahdollisesti joku samanlaisessa tilanteessa joskus ollut,
joka osaisi neuvoa mua. Naisasiat mulla menee tosi huonosti. Jos näen
kiinnostavan naisen, niin en tiedä miten lähestyä. Pakit on tullut niin
monesti että itsetunto on vajonnut melkoisen alas. Oon yrittänyt
päällekäyvää ja varovaisempaa lähestymistä mutta kumpikaan ei ole
onnistunut. Luonnolliseen puheyhteyteen taas on vaikea päästä ja menee
takelteluksi jos väkisin yrittää jotain puhua. Ne naiset joita oon
yrittänyt eivät kai ole tunteneet mitään mua kohtaan. En tiiä mitä tässä
pitäisi tehdä. Miksei naisille kelpaa rauhallinen ja hellä, oikeasti
rakastava mies??

Vastatkaa tänne tai lähetääkää mailia (postakaa roskapostiesto).

Samy Merchi

Voisin allekirjoittaa ylläolevan itsekin. Ja Sanctiuksen vastaus osuu
ihan oikeaan. Pitäisi varmaan investoida kunto-ohjelmaan.

--
Samy Merchi | sa...@iki.fi | http://www.iki.fi/samy | #152235689
Reader of superhero comic books, writer of superhero fanfiction

Panu Höglund

"RH" <rhei...@NOSPAMnic.fi> wrote in message news:<01c2a6ad$a317e380$LocalHost@default>...

Miksei naisille kelpaa rauhallinen ja hellä, oikeasti
> rakastava mies??

Nyt minun täytyy tavoistani poiketen ymmärtää naisia. Ujo mies saattaa
oikeasti ja vilpittömästi tarkoittaa mitä sanoo selittäessään
rauhallisuudesta, hellyydestä ja rakkaudesta, mutta tosiasia on, että
ujo voi olla niin täynnä omaa ujouttaan, että hän tahtomattaan ajautuu
itsekeskeiseen ja vittumaiseen käytökseen sitä erityisemmin haluamatta
yrittäessään parisuhdetta. On mitä todennäköisintä, että naiset
tietävät tämän karvaasta kokemuksesta.

Tämä on (kuulkaa! kuulkaa!) myös itsekritiikkiä. En ole ujo enää,
mutta joskus olin.

plastic...@yahoo.com

Kelpaa kyllä, kunhan tulee sopivassa paketissa. :=) (en tarkoita mersua ja
bossin pukua, vaan puhevalmiutta, miellyttävää olemusta ja hyviä
käytöstapoja).

Katri

Piia Häkkinen

Tästä postista tulee minulle väkisinkin sellainen mielikuva, että
kirjoittaja näkee naiset jonakin kummallisena lajina, joihin ei ainakaan
suhtauduta niin kuin toisiin ihmisiin yleensä. En tiedä, ehkä osa
naisista haluaa tutustua miehiin sillä tavoin, että jostain kävelee
tuntematon mies heidän luokseen mukanaan sarja hyvin mietittyjä
iskurepliikkejä, mutta minulle se on ainakin täysin vierasta.

Minulle tutustuminen niin miehiin kuin naisiinkin on tapahtunut jotenkin
itsestään harrastuksen parissa tai muussa sellaisessa tilanteessa, jossa
ihmisiä on koolla keskustelemassa keskenään. Jos mies on vaikuttanut
mielenkiintoiselta ja mukavalta ihmiseltä, niin siitä on sitten voinut
lähteä jotain kehittymään lyhyemmän tai pitemmän ajan kuluessa. Minusta
siis "ensin kaveriksi, sitten kenties poikakaveriksi" -lähestymistapa on
luonnollinen ja toimiva. Muita lähestymistapoja paremmin tuntevat
voinevat valottaa niitä tarkemmin.

-Piia

Sylvester DeNusso

"RH" <rhei...@NOSPAMnic.fi> wrote in news:01c2a6ad$a317e380
$LocalHost@default:

> En tiiä mitä tässä pitäisi tehdä.

Laske rimaa ja kun alkaa löytymään vastakaikua, ala nostamaan sitä.

Samy Merchi

plastic...@yahoo.com wrote on 19 joulu 2002:

> Kelpaa kyllä, kunhan tulee sopivassa paketissa. :=) (en tarkoita
> mersua ja bossin pukua, vaan puhevalmiutta, miellyttävää olemusta
> ja hyviä käytöstapoja).

Joo, selittää paljon, mulla on vain tuo viimeinen. ;)

Lumi Adela

"RH" <rhei...@NOSPAMnic.fi> wrote in message news:<01c2a6ad$a317e380$LocalHost@default>...
> Onkohan täällä mahdollisesti joku samanlaisessa tilanteessa joskus ollut,
> joka osaisi neuvoa mua.

Itse olen nainen ja aviossakin, joten samassa tilanteessa ei olla,
mutta koetan jotakin sanoa, näin kolmikymppisenä "vanhuksena"! :)

> Naisasiat mulla menee tosi huonosti. Jos näen
> kiinnostavan naisen, niin en tiedä miten lähestyä.

Mitä jos vain ottaisit rennosti. Mene naisen luo ja sano vaikka että
sisäinen pakko ajoi sinut hänen luokseen. :) Toisin sanoen, älä ota
asioita niin vakavasti. ( Tiedän, että se on helpommin sanottu kuin
tehty, varsinkin nuorena sitä tuppaa olemaan kuolemanvakava näissä
jutuissa. ) Joskus on hyvä vain seurata mielijohteitaan, olla
impulsiivinen. Mitä siitä, jos sanoisikin jotakin erilaista tai
merkillistä? Kysyä vaikka toisen lapsuudenaikaista mielisatua.
Pääasiahan on, että juttu saadaan käyntiin ja loppu on sitten herran
hallussa.

> Pakit on tullut niin
> monesti että itsetunto on vajonnut melkoisen alas.

Pakkeja ei periaatteessa pitäisi ottaa henkilökohtaisesti ( taas
helpommin sanottu kuin tehty-juttu! ). Niihin kun voi olla niin paljon
syitä, jotka ovat täysin sinusta riippumattomia. Tyttö voi olla juuri
toipumassa jostakin kivuliaasta suhteesta, häntä voi särkeä päätä, voi
olla että hän on päättänyt keskittyä opiskeluun tms. tms. tms. Eivät
pakit tarkoita automaattisesti sitä, että sinä olet epämiellyttävä.

> [...]
> onnistunut. Luonnolliseen puheyhteyteen taas on vaikea päästä ja menee
> takelteluksi jos väkisin yrittää jotain puhua.

Jos menee takelteluksi, niin sano joskus reilusti että kissa vei
kielen sun lähellä. Sehän on totta. Joskus jännitys häviää silläkin,
että sen reilusti myöntää ja jos vielä pystyy sille nauramaan.
Oikeastaanhan se voi naisestakin olla imartelevaa, jos mies on ihan
kipsissä hänen läsnäolostaan.

> Ne naiset joita oon
> yrittänyt eivät kai ole tunteneet mitään mua kohtaan. En tiiä mitä tässä
> pitäisi tehdä.

Mieti vielä sitä, kannattaisiko yrittää tutustua toisenlaisiin
naisiin. Kokeile tutustumista erilaisiin ihmisiin, vilkkaisiin ja
ujoihin, puheliaisiin ja hiljaisiin. Jos jokin tietty ihmistyyppi
tuntuu ensikatsomalta mieleiseltä, ei se kuitenkaan tarkoita sitä,
etteikö voisi syvästi rakastua johonkin vähän erilaiseen ihmiseen,
joka ei ensi katsomalta ole ihan sellainen "täysosuma".

> Miksei naisille kelpaa rauhallinen ja hellä, oikeasti
> rakastava mies??

Kyllä naisille kelpaa. Kukapa haluaisi vakiintua esim.
hyväksikäyttävän kovanaaman kanssa? En tiedä ikääsi, mutta saatat olla
niin nuorikin, että ikäisesi tytöt etsivät vielä seikkailuja, ja
sellaiseenhan kelpaa monille joku "renttu"-tyyppinen mies. Mutta kun
tulee elämänkokemusta lisää ja vakiintumiseen halu, on rauhallinen,
hellä ja rakastava mies jokaisen unelmamies.

Hyvää joulunodotusta..

Lumi

Henry the

zzz34...@hotmail.com (Lumi Adela) wrote in

> Mitä jos vain ottaisit rennosti. Mene naisen luo ja sano vaikka että
> sisäinen pakko ajoi sinut hänen luokseen. :)

Hmmph. Tai että pikkumies päässäni käski raahautua tänne. Kuten itsekin
havaitsit, ujouteen on helppo antaa ohjeita, mutta niitä on vaikea
toteuttaa.

> [...]
> merkillistä? Kysyä vaikka toisen lapsuudenaikaista mielisatua.
> Pääasiahan on, että juttu saadaan käyntiin ja loppu on sitten herran

Ei yhdellä repliikillä saa juttua käyntiin. Ongelma on repliikeissä
kahdesta eteenpäin, kun ulkoa opeteltuun ei voi luottaa.

> Pakkeja ei periaatteessa pitäisi ottaa henkilökohtaisesti ( taas
> helpommin sanottu kuin tehty-juttu! ).

Kun tyttö vilkaisee halveksivasti aloitteentekijää sanomatta mitään ja
kikattaa tyttökaverinsa korvaan?

> syitä, jotka ovat täysin sinusta riippumattomia. Tyttö voi olla juuri
> toipumassa jostakin kivuliaasta suhteesta, häntä voi särkeä päätä

Jos häntä särkee päätä, pakit voi ottaa ei-henkilökohtaisesti.

> Eivät pakit tarkoita automaattisesti sitä, että sinä olet epämiellyttävä.

Ei tietenkään. On n. 0,1% mahdollisuus muuhunkin selitykseen.

> Oikeastaanhan se voi naisestakin olla imartelevaa, jos mies on ihan
> kipsissä hänen läsnäolostaan.

Voi olla, jos kipsissä oleva mies on tumma ja rikas koomikko.

> Kyllä naisille kelpaa. Kukapa haluaisi vakiintua esim.
> hyväksikäyttävän kovanaaman kanssa?

Sovinisteilla on aina enemmän tai vähemmän naisia, raittiilla, ujoilla ja
kilteillä miehillä paljon harvemmin.

> [...]
> tulee elämänkokemusta lisää ja vakiintumiseen halu, on rauhallinen,
> hellä ja rakastava mies jokaisen unelmamies.

Eli nyt kun naiset ovat kauniimmillaan ja seksinnälkäisemmillään, sinulla
ei ole mitään mahiksia, mutta jos odotat kunnes nuo rentut ovat hyljänneet
rupsahtaneen neljän lapsen yksinhuoltajaäidin, niin sinulla voi olla
mahiksia päästä perheen apumieheksi ja rahoittajksi.

mika

Henry the <hen...@hotmail.com> wrote in

> Hmmph. Tai että pikkumies päässäni käski raahautua tänne. Kuten itsekin
> havaitsit, ujouteen on helppo antaa ohjeita, mutta niitä on vaikea
> toteuttaa.

Toisille auttaa tosiaan ujosteluunkin vetäminen överiksi, jonka jälkeen
ei niin enää tarvitse pelätä sitä koomaamista. Se kun tuli tehtyä jo.

Mutta siis vain toisille, ja ilmeisesti ei niille ujoimmille.

Olikos se muppetissa missä oli se valtavan hauska karhu, joka teki mitä
peukalo käskee. Sitä on joskus tullut humalapäissään matkittua noin ihan
muuten vaan. Minulle olisi siis jo luontevaa jatkaa samaa rataa :)

plastic...@yahoo.com

Samy Merchi <sa...@iki.fi> wrote:

> Joo, selittää paljon, mulla on vain tuo viimeinen. ;)

Ja tärkein ensi aluksi niistä on tuo ensimmäinen...

Katri

acj...@pois.utu.fi

Henry the <hen...@hotmail.com> wrote:
: Hmmph. Tai että pikkumies päässäni käski raahautua tänne. Kuten itsekin

Ai että menee tytön luo ja sanoo että ääni päässä käski tehdä jotain, ja
sitten käy takuuvarma flaksi? Ja naiset lankeavat tällaisiin? Toimiiko
myös? ;)

Ujous muuten tuntuu olevan pelkkä y-kromosomivitsaus, vai johtuuko mielikuva
vain siitä että miehet parkuvat siitä kovemmalla äänellä kuin naiset? Vai
siitäkö ettei naisten tarvitse tehdä ujoudelleen mitään, koska
aloitteentekohan on pelkästään miesten hommia?

--
_____________
i have no capslock and i must scream11111

Timo Salo

plastic...@yahoo.com wrote:

> Ja tärkein ensi aluksi niistä on tuo ensimmäinen...

Kantakaupungin kundilleko kans?

--
Ilmasto, O.

Timo Salo

plastic...@yahoo.com

Timo Salo <ts...@cc.hut.fi> wrote:

> Kantakaupungin kundilleko kans?

Jep, puhevalmius ei ole koskaan huono juttu.

Katri

Timo Salo

plastic...@yahoo.com wrote:

> Jep, puhevalmius ei ole koskaan huono juttu.

Minä olin 100% varma, että viittasit siihen mersuun. :D

--
Tiedän,
Timo Salo

Lumi Adela

acj...@POIS.utu.fi wrote in message news:<atuu2s$2joe$1...@bowmore.utu.fi>...

> [...]
>
> Ai että menee tytön luo ja sanoo että ääni päässä käski tehdä jotain, ja
> sitten käy takuuvarma flaksi? Ja naiset lankeavat tällaisiin? Toimiiko

Miksi ei, jos sen sanoo oikealla tavalla.. sillä lailla pilkettä
silmäkulmassa.. :)

> [...]
> siitäkö ettei naisten tarvitse tehdä ujoudelleen mitään, koska
> aloitteentekohan on pelkästään miesten hommia?

Veikkaisin, että meidät naiset on kuitenkin ympätty siihen malliin,
että puhuminen, tunteitten ilmaiseminen sanoin jne. lankeaa
edelleenkin paljon meidän osallemme. Kuin myös ihmissuhteitten hoito.
Naiset voivat olla ujoja, mutta ehkä osaavat sen kätkeä paremmin?

Lumi

Martin RL

On 20 Dec 2002 06:44:42 -0800, zzz34...@hotmail.com (Lumi Adela)

wrote:

>Miksi ei, jos sen sanoo oikealla tavalla.. sillä lailla pilkettä
>silmäkulmassa.. :)

"Mmmmm, beibeee, iso mies mun <tähän pilkettä> housuissa käski mun
tulla katsomaan sua <tässä kuolausta> lähemmmmpääää..."

Joopa, kyllä äänipäistä ja pikkumiehistä kertovien lainien tai
etukäteen mietittyjen lainien läpimeno ylipäätään saa naisen osakkeet
romahtamaan ainakin minun silmissäni. Mikä siinä nyt on niin helvetin
vaikeaa arpoa jotakin ihan suoraan sieltä stetsonista? Kyllä se juttu
sitten luistaa jos on luistaakseen tai jos ei luista niin voi vaihtaa
maisemaa.

- Martin

Panu Höglund

Piia Häkkinen <pjha...@poista.cc.hut.fi.invalid> wrote in message news:<3E020CE...@poista.cc.hut.fi.invalid>...

> Tästä postista tulee minulle väkisinkin sellainen mielikuva, että
> kirjoittaja näkee naiset jonakin kummallisena lajina, joihin ei ainakaan
> suhtauduta niin kuin toisiin ihmisiin yleensä.

Johtuisikohan se naisten suhtautumisesta häneen? Hän on oppinut
käytännössä, että naiset ovat juuri sellainen laji.

plastic...@yahoo.com

Timo Salo <ts...@cc.hut.fi> wrote:

> Minä olin 100% varma, että viittasit siihen mersuun. :D

Mitä hyötyä on mersusta, jos ei uskalla jutella yhdellekään tytölle? :=)

Katri

Timo Salo

plastic...@yahoo.com wrote:

> Mitä hyötyä on mersusta, jos ei uskalla jutella yhdellekään tytölle? :=)

Mitä hyötyä on juttelemisesta, jos tytöt ei kuuntele? :-1

--
Tiedän,
Timo Salo

Martin RL

On Fri, 20 Dec 2002 16:21:46 +0000 (UTC), plastic...@yahoo.com
wrote:

>Mitä hyötyä on mersusta, jos ei uskalla jutella yhdellekään tytölle? :=)

Voi ajeluttaa tyttöjä nakkikioskia ympäri ja huudattaa stereoista
Kikan parhaita.

- Martin

Timo Salo

Sanctius wrote:

> Väittäisinpä että ihminen joka uskaltaa mennä juttelemaan kenen kanssa
> tahansa, ei omaa enää ongelmia itsetuntonsa kanssa, ja mahdollisuudet
> päästä pitemmälle ovat miljoonaluokkaa suuremmat kuin tuppisuiden...

Täytyypi kehuskella, että minä poika se uskallan hyvinkin, mutta
tavallista on, että häpeän jo ennen lauseeni loppua silmät päästäni
möläyttelemisiäni.

--
Tiedän,
Timo Salo

Lumi Adela

Martin RL <mar...@pp.htv.hogus.fi.bogus> wrote in message news:<k9c60vs8on1kshhbb...@4ax.com>...

> [...]
> romahtamaan ainakin minun silmissäni. Mikä siinä nyt on niin helvetin
> vaikeaa arpoa jotakin ihan suoraan sieltä stetsonista?

No sehän se pointti juuri tässä olikin. Että uskalletaan sanoa jotakin
spontaanisti, vaikka sitten juttua äänipäistä ja pikkumiehistä.
Pääasia että saa suunsa auki, siitä se lähtee.

Lumi

Panu Höglund

Timo Salo <ts...@cc.hut.fi> wrote in message news:<3E0315...@cc.hut.fi>...

> Minä olin 100% varma, että viittasit siihen mersuun. :D

Kas, niin muuten minäkin. :)

karvinen

RH wrote:

Uskon, että monet naiset ymmärtävät alku-ujouden.
Mutta jos kaveri on niin estynyt ja lukossa, ettei
kommunikointi ajan kanssakaan ala sujua, niin
voisi kuvitella että moni nainen heittää hanskat
naulaan. Miksi ottaa itselleen raskasta projektia,
kun "helppokäyttöisempiäkin" miehiä löytyy.

t: Karvinen

AS

"Sanctius" <sanc...@utopia.org> kirjoitti
viestissä:lki60vkvc832hgt0q...@4ax.com...
> [...]

> tahansa, ei omaa enää ongelmia itsetuntonsa kanssa, ja mahdollisuudet
> päästä pitemmälle ovat miljoonaluokkaa suuremmat kuin tuppisuiden...

Tunnnen monia jotka pystyy juttelemaaan kaikkien kanssa, mutta se on vahvan
lääkityksen ansiota...
-AS

Hannu Koskenvaara

plastic...@yahoo.com wrote:

> Mitä hyötyä on mersusta, jos ei uskalla jutella yhdellekään tytölle? :=)

Ei tarvitse jutella, kun ne tytöt tulevat itse tyrkylle ja niiltä saa
tarvitsemansa pienen autoajelun jälkeen - varsinkin jos heidät vie
autoajelun päätteeksi teelle ja pullalle 500 neliön graniittilinnaan
Helsingin laitamille. :-)

PS. 80-luvun 200D-mersujen omistajat, älkää toki nyt innolla sännätkö
toria kiertämään, ettei tule pettymyksiä.

Hannu Koskenvaara

Sampo Smolander

Panu_Höglund <phog...@abo.fi> wrote:

> ujo voi olla niin täynnä omaa ujouttaan, että hän tahtomattaan ajautuu
> itsekeskeiseen ja vittumaiseen käytökseen sitä erityisemmin haluamatta
> yrittäessään parisuhdetta.

Olipas hyvin kiteytetty!

> On mitä todennäköisintä, että naiset tietävät tämän karvaasta kokemuksesta.

Eikä tuollaisen jälkeen heti tee mieli yrittää uudestaan, jos
uudessa ihmisessä samoja merkkejä havaitsee.

--
Sampo Smolander at Helsinki Fi.......http://www.rni.helsinki.fi/~shs/
"Because, no matter what you do, everything comes down to one of two

Panu Höglund

Sampo Smolander <sampo.smol...@helsinki.fi> wrote in message news:<auugbs$rg9$4...@oravannahka.helsinki.fi>...

> Olipas hyvin kiteytetty!

Kokemus puhuu. Kun 23-24-vuotiaana onnistuin ensimmäistä kertaa
pääsemään keskustelu- ja yhdyntäetäisyydelle naisen kanssa, oli
järkyttävää huomata miten kaikesta ulkoa pänttäämästään femakko- ja
ihmissuhdepotaskasta huolimatta juuri tuolla tavalla tahtomattaan
päätyi pahimmansorttiseen machopösilöyteen.

Opetus: Ihmisten ja naisten kanssa oppii olemaan vain olemalla
ihmisten ja naisten kanssa.

Sampo Smolander

> [...]
> ihmissuhdepotaskasta huolimatta juuri tuolla tavalla tahtomattaan
> päätyi pahimmansorttiseen machopösilöyteen.

Häh, siis sinä päädyit machopösilöyteen vai se tyttö päätyi?
(Ja sinä vai tyttä kärsi ujoudesta?)

(Minä muuten kannattaisin kampanjaa, joka vastustaisi
passiivin tunkemista joka paikkaan vain siksi että teksti
vaikuttaisi "asiatekstimäisemmältä".)

> Opetus: Ihmisten ja naisten kanssa oppii olemaan vain olemalla
> ihmisten ja naisten kanssa.

"Jos solmii ihmissuhteita, ei saa ihmetellä että ne on solmussa."

L Tiilikainen

Sampo Smolander wrote:

> (Minä muuten kannattaisin kampanjaa, joka vastustaisi
> passiivin tunkemista joka paikkaan vain siksi että teksti
> vaikuttaisi "asiatekstimäisemmältä".)

(Siis että tuollalailla yllytettäisiin puhumaan asioista
henkilökohtaisemmin ja vähemmän yleistäen. Siinähän voisi paljastua
vaikka inhimilliseksi olennoksi tai ties mitä muuta kauheaa.)

Panu Höglund

Sampo Smolander <sampo.smol...@helsinki.fi> wrote in message news:<av1a5d$sai$1...@oravannahka.helsinki.fi>...

> Häh, siis sinä päädyit machopösilöyteen vai se tyttö päätyi?
> (Ja sinä vai tyttä kärsi ujoudesta?)

Ujoudesta taisimme kärsiä molemmat, mutta minä pahemmin.

> (Minä muuten kannattaisin kampanjaa, joka vastustaisi
> passiivin tunkemista joka paikkaan vain siksi että teksti
> vaikuttaisi "asiatekstimäisemmältä".)

En kyllä itse pyrkinyt asiatekstimäisyyteen, vaan kipeän asian
etäännyttämiseen. Koko tapaus ei ole sellainen episodi elämässäni,
josta minulla olisi syytä olla erityisen ylpeä. Onnettomampaa
sössimistä saa hakea.

> "Jos solmii ihmissuhteita, ei saa ihmetellä että ne on solmussa."

Bingo!

Sampo Smolander

On kolmaskin tekniikka, jota englanninopettajani kutsuu nimellä
"inanimate agent". Esimerkki selventänee:

... kampanjaa, joka vastustaisi ...
... kampanjaa, jossa vastuttettaisiin ...

Tämä tuottaa passiviin ei-henkilökohtaisuuden ilman
täyttä passiivin vaikealukuisuutta.

(Laitoin follarit .kieleen)

hulakki

>Miksei naisille kelpaa rauhallinen ja hellä, oikeasti
> rakastava mies??

he eivät vielä tiedä sinun olevan sitä
he eivät ymmärrä mitä sinussa menettävät
he eivät tee oikein kun jättävät sinut oman onnesi nojaan

enivei, pointtina on se, että varmaankin vastauksia
tulee täällä niin paljon erilaisia ja hyviä ja huonojakin
mutta itse lähtisin selvittämään asiaa siltä kannalta
ettei ole naistenhakureissulla vaan että kattelemassa
paikkoja. eihän sen nyt herranjumala mikään PAKKO
ole naista saada vaan sehän on mukavaa ja herttaista
jos sattuu kohdalle sellainen. suosittelen että unohdat
kaikki neuvot, tämän mukaanlukien, ja menet vaan
pää edellä tilanteisiin etkä unohda mitä osaat.

pysyminen reippaana ja aitona auttaa monesti asioiden
kulkua ilman että tarvii ohjaksia pidellä.

hulakki

> [...]
> voisi kuvitella että moni nainen heittää hanskat
> naulaan. Miksi ottaa itselleen raskasta projektia,
> kun "helppokäyttöisempiäkin" miehiä löytyy.

jep näin on.

muuten, voithan baarissa koittaa mennä kysymään
joltakin leidiltä, että 'onkohan neito unohtanut
siipensäkin baariin...'

allekirjoittanut ei päässyt sillä tavalla naimapuuhiin
eikä edes jutustelemaan mutta se nyt johtuukin
täysin siitä, että olen helvetin ruma

Jukka K. Korpela

Under Subject: Re: Sananparsia
Sampo Smolander <sampo.smol...@helsinki.fi> wrote:

Keskustelu ilmeisesti alkoi ilmaisusta, jossa virkkeessä siirryttiin
yksikön 1. persoonan käytöstä 3. persoonan käyttöön ("Kun - -
onnistuin - -, oli järkyttävää huomata miten - - tahtomattaan päätyi").
Minusta on suhteellisen selvää, että siinä 3. persoona on 1. persoonan
funktiossa. Syynä kai on pyrkimys välttää henkilön liiallista esille
tuomista tai jopa etäännyttää henkilöä (itseään) tilanteesta, ehkäpä
siksi, että kokemus halutaan esittää yleisenä.

Mutta passiivistahan siinä ei ole kyse, ei passiivista sen enempää
kielitieteessä yleensä käytetyssä merkityksessä kuin suomen
kieliopeissa tavallisesti käytetyssä merkityksessä. Verbinmuoto
"päätyi" on aktiivimuoto ja yksikön 3. persoonan muoto. Tämä ei riipu
sen kulloisestakin merkityksestä.

> On kolmaskin tekniikka, jota englanninopettajani kutsuu nimellä
> "inanimate agent". Esimerkki selventänee:
>
> ... kampanjaa, joka vastustaisi ...
> ... kampanjaa, jossa vastuttettaisiin ...

Ilmeisesti näistä ensimmäisessä on "inanimate agent" ja toisessa on
sitä vastaava ilmaisu, jossa käytetään suomen ns. passiivia.

> Tämä tuottaa passiviin ei-henkilökohtaisuuden ilman
> täyttä passiivin vaikealukuisuutta.

Tavallaan, mutta toisaalta se hämää toisella tavalla. Se personifioi
asioita, esittää esimerkiksi kampanjan toimivana olentona. Tämä on
paljolti harmitonta, mutta se voi estää olennaisten asioiden näkemisen,
olennaisten kysymysten kysymisen. Jos vaikkapa kampanja muuttuu
hulinoivaksi paikkojen rikkomiseksi, ajatellaanko vain, että
heittäytyipä kampanja tuhmaksi? Ns. passiivikin jättää tekijän
ilmaisematta, mutta jos sanotaan "kampanjassa ruvettiin hulinoimaan",
sisältää verbinmuoto "ruvettiin" sentään vielä sen, että tekijät ovat
persoonallisia olentoja, ihmisiä.

> (Laitoin follarit .kieleen)

Olit unohtanut, minä laitoin nyt, ja samalla muutin otsikon.

--
Yucca, http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/indexfi.html
Suomen kielestä: http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/suomi/indeksi.html

Mika Niemi

hulakki wrote:

> [...]
> siipensäkin baariin...'
>
> allekirjoittanut ei päässyt sillä tavalla naimapuuhiin
> eikä edes jutustelemaan mutta se nyt johtuukin

Tai sitten siitä että juttu on niin vanha. Samaa
sarjaa kuin se "Sattuiko? Kun putosit."
Ei millään pahalla. Ei ole parempaakaan ehdottaa
ja itselläni taatusti vähemmän kokemusta.

plastic...@yahoo.com

Timo Salo <ts...@cc.hut.fi> wrote:

> Mitä hyötyä on juttelemisesta, jos tytöt ei kuuntele? :-1

Kyllä ne kuuntelee, kun juttelee hyvin...

Katri

plastic...@yahoo.com

Vai Frederikin?

Katri

mika

Mika Niemi <mni...@cc.hut.fi> wrote in news:3E1C71A3...@cc.hut.fi:

Paras onnistumisprosenttini on aloituslauseella jonka sisältö menee
suurin piirtein näin "Kiinnostaisiko kiihkeä irtoseksi tänään?"

mika

plastic...@yahoo.com wrote in news:avjg84$hqf$1...@news.cc.tut.fi:

Avomersusta huudettu HUORAAAAAHHHHHH herättää vienoja hymyjä, kun taas
ladan ikkunasta jotain ihan muuta. Siksi kannattaa hankkia avomersu

Timo Salo

mika wrote:

> Paras onnistumisprosenttini on aloituslauseella jonka sisältö menee
> suurin piirtein näin "Kiinnostaisiko kiihkeä irtoseksi tänään?"

Mistä tuo kieli vyön alla -meininki? Lauseella "Kiinnostaisiko kiihkeä
irtoseksi ensi vuonna toukokuussa?" saa jo laatuaikaa. ;)

--
Tiedän,
Timo Salo

mika

Timo Salo <ts...@cc.hut.fi> wrote in news:3E1D70...@cc.hut.fi:

Ei minua kiinnostanut sillä hetkellä laatuaika, vaan irtoseksi.

Harmikseni (tai olikohan se sittenkään niin harmi, en ole ihan varma)
kukaan ei tosin sanonut "kyllä, kiitos" juonut drinkkiään loppuun ja
rynnännyt kanssani eteenpäin. Melkein tuohon tyyliin kylläkin.

Vaan ensin piti tavallisesti istua vielä jonkun aikaa, ja jatkovalloittaa
sekä vietellä tapausta, mutta käytännössä jos tuohon vastasi edes
suurinpiirtein myönteisesti ja ilmeillä sekä eleillä jo suoraan "kyllä"
niin se oli ns. varma ilta.

Panu Höglund

mika <mi...@i.i.invalid> wrote in message news:<Xns92FE8431BF2...@195.197.54.116>...

Miten olisi tämä: "Et viittis tulla meille sukupuoliyhtymään?"

Lumi Adela

mika <mi...@i.i.invalid> wrote in message news:<Xns92FE84CB62B...@195.197.54.116>...

> Avomersusta huudettu HUORAAAAAHHHHHH herättää vienoja hymyjä, kun taas
> ladan ikkunasta jotain ihan muuta. Siksi kannattaa hankkia avomersu

Arvon herra, kuullostatte himpun verran.. katkeralta? Sekö sitä
maailmankuvaa synkistää jos ei ole avomersua? Miehillä on niin hassuja
luulotteluja. Minä en esim. tähän päivään mennessä ole oppinut
erottamaan eri merkkisiä autoja toisistaan. ( Enkä muuten usko olevani
ainoa.. ) Itse asiassa mieheni usein tuskastuu, kun pidän ihanana
jotakin autoa pelkän värin vuoksi, vaikka se miehen mielestä on pelkkä
rotisko. Itselläni ainakin on vielä kaupan päälle niin huono näkökin,
että vaikka tietoa löytyisi niin huono autobongari silti olisin.

Lumi

mika

phog...@abo.fi (Panu Höglund) wrote in

> Miten olisi tämä: "Et viittis tulla meille sukupuoliyhtymään?"

Eikös toi ole tulkittavissa rekrytoinniksi seksuaalipalveluja myyvän
tahon palvelukseen?

mika

> mika <mi...@i.i.invalid> wrote in message

> Arvon herra, kuullostatte himpun verran.. katkeralta?

Ei, en ole katkera ainakaan näissä asioissa, minä olen tilanteessa Woittaja
ja jopa ilman minkäänlaista autoa, enkä huutele mistään enkä missään
tilanteessa HUORAAAAHHHHH. Kommentoin vain näkemääni huvittuneena, en
katkerana.

> Sekö sitä
> maailmankuvaa synkistää jos ei ole avomersua?

Toisilla niinkin, mutta ei liity tähän.

> Miehillä on niin hassuja
> luulotteluja.

:D

> Minä en esim. tähän päivään mennessä ole oppinut
> erottamaan eri merkkisiä autoja toisistaan.

Mikä sai sinut luulemaan että puhuin sinusta?

> ( Enkä muuten usko olevani
> ainoa.. ) Itse asiassa mieheni usein tuskastuu, kun pidän ihanana
> jotakin autoa pelkän värin vuoksi

Ymmärrän ainakin jos pyrit aktiivisesti osallistumaan auton valintaan.

ATM

Panu Höglund wrote in message
<397828d4.03010...@posting.google.com>...

>mika <mi...@i.i.invalid> wrote in message

>Miten olisi tämä: "Et viittis tulla meille sukupuoliyhtymään?"

Tai kysyy suoraan:
"Saanko luvan vai tanssitaanko ensin?"

hulakki

"Mika Niemi" <mni...@cc.hut.fi> wrote in message

omasi vaan on wanaha :P

kyllähän se on paras kun tanssilattialla vaan
lyö naiselle kielen kurkkuun ja sanoo että
koitahan puhua nytten, se nimittäin kuulostaa
siinä vaiheessa niin paljon norjalta että kun
otat kielesi pois voit sanoa että murteesi viehättää
minua suunnattomasti

Lumi Adela

mika <mi...@i.i.invalid> wrote in message news:<Xns92FEC64D88B...@195.197.54.116>...

> Ei, en ole katkera ainakaan näissä asioissa, minä olen tilanteessa Woittaja
> ja jopa ilman minkäänlaista autoa, enkä huutele mistään enkä missään
> tilanteessa HUORAAAAHHHHH.

No se on ainakin asia, josta sietää olla kiitollinen.

> Mikä sai sinut luulemaan että puhuin sinusta?

Otin itseni esimerkkitapauksena ( eikä kovin harvinaislaatuisena
sellaisena ) naissukupuolesta.

> Ymmärrän ainakin jos pyrit aktiivisesti osallistumaan auton valintaan.

Kylläpäs vaan muuten pyrinkin. Ja tiedän myös mitä tahdon.
Automaattivaihteet on oltava ja kyllä se värikin on tärkeä koska
minäkin joudun sitä katsomaan, eikä ole mukava jos aina inhottaa kun
näkee auton. Kerran kun olimme nuoria, mieheni osti ällöttävän
tiilenpunaisen auton ( KÄSIVAIHTEILLA!!! ) ja ajoi sen sitten kotiin.
Olin antanut luvan koska puhelimessa hän sanoi auton olevan PUNAINEN.
Mutta todellisuudessa se oli oksettavan ruosteenvärinen. Ja
valehtelematta minä kyllä kärsin tästä. Ei ollut mukavaa olla rumassa
autossa. Ehdotin, että maalataan se, mutta mieheni väitti että se
tulee kalliiksi ja monimutkaistakin se on kun sitten sisältäkin
pitäisi maalata ne tiilenpunaiset pois. Minä olen hyvin esteettinen
ihminen ja minulle kauniit värit ovat elinehto. Pidän väreistä myös
pukeutumisessa. Ja sisustamisessa. Eikä kodissani ole yhtään
tiilenpunaista! Onneksi nykyinen auto on hopeanharmaa, mutta senpä
värin valitsinkin itse, hahhaa!

Lumi

Johanna Närväinen

"Lumi Adela" <zzz34...@hotmail.com> wrote in message

> [...]
PUNAINEN.
> Mutta todellisuudessa se oli oksettavan ruosteenvärinen. Ja

Huh, kyllä väri imho on niitä viimeisiä valintaperusteita autossa,
varsinkin jos löytyy ns. helmi. Kahden suunnilleen yhtä hyvän välillä
voi sen voi antaa ratkaista, mutta eipä muuten. Tietysti uutta
ostaessa värin täytyykin valita (minun oli kyllä hankala ymmärtää
miksi meillä mies välttämättä halusi maksaa erikoisväristä lisää,
vaikka nätimpihän se noin on).

Mutta jos vaikka sohvista puhutaan, niin kyllä minulta jää hyvä ja
halpakin sohva kauppaan, jos se on ihan mahdottoman värinen... ;)
Superedullisen kohdalla tosin voi sitten harkita jotain ongelman
korjaamista verhoilulla tms. konstilla.

J.

mika

> No se on ainakin asia, josta sietää olla kiitollinen.

Siis kenen sietäisi? Mikäli tässä pitäisi alkaa olla kiitollinen joka
armasen itsestäänselvyydestä, niin eihän sitä muuta ehtisikään.

> Otin itseni esimerkkitapauksena ( eikä kovin harvinaislaatuisena
> sellaisena ) naissukupuolesta.

Kuten monessa yhteydessä olen kertonut, tunnen ihan älyttömän paljon
ihmisiä, sillä liikun aktiivisesti erilaisissa suurissa sosiaalisissa
tapahtumissa, ja täytyy sanoa, etten ole vielä koskaan enkä ikinä törmännyt
kaltaiseesi ihmiseen, joten minun silmissäni olet kovin harvinainen
sellaisenaan.

> Kylläpäs vaan muuten pyrinkin.

Yllätys!

Mikähän ihme se on, mikä pakottaa naiset puuttumaan asioihin mistä ne
eivät ymmärrä yhtikäs mitään. No, onneksi miehesi ja lompakkonne kestää
sinua, joten so not, elämä on laiffii.

Sylvester DeNusso

mika <mi...@i.i.invalid> wrote in
> Yllätys!
> Mikähän ihme se on, mikä pakottaa naiset puuttumaan asioihin mistä
> ne eivät ymmärrä yhtikäs mitään.

Eiköhän jokainen autoa joskus ajanut pysty kertomaan mielipiteen auton
väristä ja automaattivaihteista. Meinaan niitä värejä on valikoimassa sen
verran että miehen valitsemalle mallille löytynee myös vaimoa tyydyttävä
väri.

Jos joku sitä mieltä että vaimolla ei ole mitään sanomista yhteisen auton
valintaan niin ei kannata ihmetellä jos jotkut ihmiset pitävät sellaista
henkilöä junttina.

mika

Sylvester DeNusso <ei...@ei.oo> wrote in

Vaikka tässä tapauksessa pohjustettiin tarina kertomalla, ettei ymmärrä
autoista yhtikäs mitään?

En minäkään mene mukaan hakemaan ompelukonetta, varmistaakseni että sen
väri sopii mun buutseihin tjms.

Taisin kyllä mainita senkin, ettei se varmaan heillä muodostu ongelmaksi,
jos kerran miehensä ja lompakkonsa sellaista kestää.

Johanna Närväinen

"Sylvester DeNusso" <ei...@ei.oo> wrote in message

> [...]
valikoimassa sen
> verran että miehen valitsemalle mallille löytynee myös vaimoa

Minä ymmärsin niin, että jotain muuten sopivaa autoa (ilmeisesti
käytettyä?) ei olisi saanut ostaa, koska se oli ruman värinen. Uudet
autot on asia erikseen, kun värin voi valita.

J.

Panu Höglund

mika <mi...@i.i.invalid> wrote in message news:<Xns92FEC285C73...@195.197.54.116>...

Joo, ehkä pitäisi muuttaa muotoon: "Et viittis tulla mun luo yhdelle
sukupuoliyhdynnälle?"

Lumi Adela

"Johanna N rv inen" <jsil...@uku.fi> wrote in message news:<avltlk$kb2$1...@luotsi.uku.fi>...

> Huh, kyllä väri imho on niitä viimeisiä valintaperusteita autossa,
> varsinkin jos löytyy ns. helmi.

No sanotaanko, että JOS valinta olisi tehtävä vaikka ruman värisen
automaattivaihteisen ja ihanan värisen käsivaihteisen välillä niin
sitten täytyisi kai ottaa ruma.. :( Mutta tahtoisin silti sen maalata,
koska jotenkin minulle värit ovat todella tärkeitä.

> [...]
> ostaessa värin täytyykin valita (minun oli kyllä hankala ymmärtää
> miksi meillä mies välttämättä halusi maksaa erikoisväristä lisää,

Hih, minäkin voisin maksaa..

> Mutta jos vaikka sohvista puhutaan, niin kyllä minulta jää hyvä ja
> halpakin sohva kauppaan, jos se on ihan mahdottoman värinen... ;)

Näin on! Kodin seinien sisällä rumuus olkoon julistettu pannaan.

> Superedullisen kohdalla tosin voi sitten harkita jotain ongelman
> korjaamista verhoilulla tms. konstilla.

Jos olisikin niin kätevä käsistään..! :( Osaatko sinä muuten
verhoilla? Minulla on nyt haaveena verhoilla hiukan sohvien
istuintyynyjä uusiksi. Mutta en tiedä miten sen oikein tekisi. Syy:
vaihtelunhalu ja kai sitten saiturin halukin säästää niitä varsinaisia
päällisiä. Miehessäni on myös sellainen pikku vika että hän on aika
lailla tapojensa orja. Eli että on taipumusta muutosvastarintaan.
Siksipä vastustaa sohvien verhoamisideaakin. Mutta katsotaan mitä
tapahtuu.

Lumi

mika

> Minulla on nyt haaveena verhoilla hiukan sohvien
> istuintyynyjä uusiksi. Mutta en tiedä miten sen oikein tekisi

Suosittelen ensin hankkimaan kyseisenlaiseen kokonaisuuteen sopivat
verhoilijan työkalut.

ps. minäkin haluaisin rakentaa talon, mutta en oikein tiedä miten sen
tekisi. Mutta mä haluan vaihtelua.

Johanna Närväinen

> zzz34...@hotmail.com (Lumi Adela) wrote in

> Suosittelen ensin hankkimaan kyseisenlaiseen kokonaisuuteen
sopivat
> verhoilijan työkalut.

Ompelukone ja niittipyssy riittävät aika pitkälle. Minulla ei
tosiaankaan ole teksitiilikäsityökokemusta, koulusskin olin teknisissä
aina kun voin (ja jopa valinnaisaineena). Mitään kallista rokokoota en
lähtisi "entisöimään", mutta ihan tyytväinen olen siihen 60-luvun
vanerinojatuoliin, jonka rungon ja tyynyt toppasin ja päällystin viime
talvena.

> ps. minäkin haluaisin rakentaa talon, mutta en oikein tiedä miten
sen
> tekisi. Mutta mä haluan vaihtelua.

Molempiin löytyy ohjeita ja molemmat varmaan ovat ensikertalaiselle
isompia urakoita kuin ohjeista luulisi. Erojakin varmaan löytyy,
ainakin mittakaavassa ja työvaiheiden määrässä :). Taloa tosin en ole
koskaan vastuullisena rakentanut, autellut vain parissa kohteessa
pohjan kaivamisesta tapetointiin.

J.

mika

"Johanna Närväinen" <jsil...@uku.fi> wrote in

> Ompelukone ja niittipyssy riittävät aika pitkälle

Hiukan huonekalusta ja odotetusta eliniästä riippuvainen tosiaan.

Tero Markus Ronkko

In article <395b0d3.03011...@posting.google.com>, Lumi Adela wrote:

> [...]
>sitten täytyisi kai ottaa ruma.. :( Mutta tahtoisin silti sen maalata,
>koska jotenkin minulle värit ovat todella tärkeitä.

Etkö osaa ajaa käsivaihteisella autolla (hämmästyttävää suomalaiselta) vai
miksi auton pitää [kirjoituksistasi päätellen] ehdottomasti olla
automaattivaihteinen?

--
Tero-Markus C Rönkkö | "If i could change something in my life,
di...@batmud.bat.org | I would definitely do more mistakes to feel

mika

t...@oivalla.net (Tero Markus Ronkko) wrote in

> Etkö osaa ajaa käsivaihteisella autolla (hämmästyttävää suomalaiselta)
> vai miksi auton pitää [kirjoituksistasi päätellen] ehdottomasti olla
> automaattivaihteinen?

Satus Quo?

Lumi Adela

mika <mi...@i.i.invalid> wrote in message news:<Xns93008CE6390...@195.197.54.116>...

> [...]

Käsivaihteet ovat typeriä ja tarpeettomia, koska automaattivaihteet on
keksitty ja ne ovat niin paljon helpommat käyttää. En kyllä tajua, en
millään, ihmisiä jotka vapaaehtoisesti ( sellaisiakin on ) valitsevat
käsivaihteisen auton. Minä en sitä tekisi.

Ja suoraan sanottuna.. ajoin tietysti ajokorttini käsivaihteisella
autolla, mutta minä haluan olla mahdollisimman tarkkaavainen
liikenteessä ja keskittyä täysin ympäristön havainnoimiseen ja oikein
toimimiseen, silloin käsivaihteet ovat vain turha taakka. En
rehellisesti sanottuna tiedä, osaisinko enää käyttää käsivaihteita.

Lumi

Sylvester DeNusso

> Etkö osaa ajaa käsivaihteisella autolla (hämmästyttävää suomalaiselta)
> vai miksi auton pitää [kirjoituksistasi päätellen] ehdottomasti olla
> automaattivaihteinen?

Suomessa automaattivaihteet ovat aivan aliarvostettuja. Taitaa tosin osaksi
johtua hienosta autoverotuksestamme joka tuplaa auton lisäksi myös kaikkien
ylimääräisten lisävarusteiden hinnan.

mika

> [...]

> Käsivaihteet ovat typeriä ja tarpeettomia, koska automaattivaihteet on
> keksitty ja ne ovat niin paljon helpommat käyttää. En kyllä tajua, en

Minä en tajua = on typerää

"minäkö tyhmä, en ymmärrä"

Lumi Adela

Sylvester DeNusso <ei...@ei.oo> wrote in message news:<Xns9300C49E...@130.231.240.8>...

Näin on.. Jotkut myös yhdistävät käsivaihteisiin oudolla tavalla
sellaisia asioita, mitkä eivät niihin liity. Olen tuntenut muutaman
sellaisen miehen, jotka ovat julistaneet, että automaattivaihteet ovat
NAISIA VARTEN ja että olisi noloa sellaisia käyttää. En kyllä oikein
tajunnut logiikkaa tässä mielipiteessä. Onneksi mieheni on ollut tosi
tyytyväinen automaattivaihteisiin autoihin ja nyt on minun kanssani
aivan yhtä mieltä siitä, että ei koskaan enää käsivaihteista. :)

Miksi asioita ei voisi tehdä helpommin, kun kerran keinot on?

T: Lumi

P.S: Tuo autoverotusjuttu on muuten ihan totta. Veroa veron päälle.
Polttoainevero, autovero, lisävero.. Milloinkohan arvon päättäjämme
keksivät HENGITYSVERON tai ELÄMISVERON? Hengittäminenhän kuluttaa
yhteistä ilmaa ja tuottaa hiilidioksidia maailmaan, joten veron alle
vaan mitä pikimmin!!! Toivottavasti joku toveri tarttuu tähänkin
ideaan - tai toivotaanko sittenkin että ei.. ;)

Vera Izrailit

> [...]

> sellaisen miehen, jotka ovat julistaneet, että automaattivaihteet ovat
> NAISIA VARTEN ja että olisi noloa sellaisia käyttää. En kyllä oikein

Olen myös tavannut ihmisiä, joiden mielestä automaattivaihteista
autoa on vaikeampaa ajaa lumella tai jäällä. En oikeasti tiedä siitä
mitään (en ole koskaan ajanut käsivaihteista autoa) mutta minulla
ei koskaan ollut ongelmia automaattivaihteisen auton kanssa lumella
tai jäällä.

Isäni on nuorena omistanut pari käsivaihteista autoa ja oli sitä
mieltä että käsivaihteet on hieno juttu, sitten vaihtoi automaatteihin
ja sen jälkeen käsivaihteitä ei halunnut nähdäkään.

> Miksi asioita ei voisi tehdä helpommin, kun kerran keinot on?

Aivan. Minusta olisi hauskaa oppia ajamaan käsivaihteilla ihan
yleissivistystä varten, mutta en minä sellaista autoa itselleni
hankkisi.

--
Vera Izrailit

Lumi Adela

Vera Izrailit <izra...@cc.helsinki.fi.invalid> wrote in message

> [...]
> mitään (en ole koskaan ajanut käsivaihteista autoa) mutta minulla
> ei koskaan ollut ongelmia automaattivaihteisen auton kanssa lumella

Ei muuten ole ollut minullakaan mitään ongelmia näin
talviolosuhteissa. Koskaan ei olla matkaa tehty ojan kautta.. :) Aina
olen tiellä pysynyt.. Tähän asti siis ainakin..

> Isäni on nuorena omistanut pari käsivaihteista autoa ja oli sitä
> mieltä että käsivaihteet on hieno juttu, sitten vaihtoi automaatteihin
> ja sen jälkeen käsivaihteitä ei halunnut nähdäkään.

Näin se monesti käy. Mieheni oli tosi skeptinen automaattivaihteitten
suhteen. Oli kuullut jotakin juttua, että muka hajoavat helposti ja
niin edespäin. Mutta kun aloimme sellaista automaattia käyttää, niin
sellaisessa olemme pysyneet. Kumpikin on vakuuttunut siitä, että se on
meille paras. On tietysti sellaisia ihmisiä, joiden mielestä ei ole
"oikeaa ajamista" ( <-- suora sitaatti ) käyttää automaattivaihteita,
mutta no.. meitä on moneen junaan. Ja autoon.

> Aivan. Minusta olisi hauskaa oppia ajamaan käsivaihteilla ihan
> yleissivistystä varten, mutta en minä sellaista autoa itselleni
> hankkisi.

Itse opin käyttämään käsivaihteita ollessani vielä alle autokouluiän.
Silloinen poikaystäväni tapasi aina pitää kättäni kädessänsä - myös
vaihteita vaihtaessa. Se oli oikeastaan hyvä tapa oppia.. :)
Suosittelen! Autokouluun mentäessä tuntui tavallaan jo aika tutulta se
puoli asiassa.

T: Lumi

mika

zzz34...@hotmail.com (Lumi Adela) wrote in

> On tietysti sellaisia ihmisiä, joiden mielestä ei ole
> "oikeaa ajamista" ( <-- suora sitaatti ) käyttää automaattivaihteita,

Eikös auton ensisijainen tehtävä kuitenkin ole kuljettaa artikkeleita
paikasta toiseen?

Hannu Koskenvaara

Lumi Adela wrote:

> meille paras. On tietysti sellaisia ihmisiä, joiden mielestä ei ole
> "oikeaa ajamista" ( <-- suora sitaatti ) käyttää automaattivaihteita,
> mutta no.. meitä on moneen junaan. Ja autoon.

Onhan heitä. Suurimmalla osalla heistä tuntuu olevan yksi yhteinen
piirre: he eivät ole koskaan ajaneet automaattivaihteisella autolla sen
vertaa, että olisivat tottuneet siihen.

Hannu Koskenvaara

Tero Markus Ronkko

Koska olen MINÄMINÄMULLEKAIKKINYTHETI ihminen, haluan välittömästi korjata
ehkä yhden syntymässä olleen väärinkäsityksen: En minä vastusta
automaattivaihteita, enkä pidä käsivaihteilla ajamista ainoana oikeana
vaihtoehtona. Varmasti automaattivaihteinen auto on oikein mukava
monessakin mielessä (kunnollinen cruise-control tulee heti mieleen).
Ihmettelin vain jyrkkää suhtautumista käsivaihteiseen autoon (mieluummin
rumanvärinen auto kuin käsivaihteinen).

Lumi Adela

t...@oivalla.net (Tero Markus Ronkko) wrote in message news:<slrnb27th...@hytti.uku.fi>...

).
> Ihmettelin vain jyrkkää suhtautumista käsivaihteiseen autoon (mieluummin
> rumanvärinen auto kuin käsivaihteinen).

Katsopas, kun ainakin minusta käsivaihteinen tuntuu turvattomalta.
Minun on saatava pitää molemmat kädet ohjauspyörässä. En vain luota
niihin käsivaihteisiin. Minusta ne ovat epäkäytännölliset, ja joskus
ihmetyttää että miksi niitä edes valmistetaan enää.

Lumi

mika

> t...@oivalla.net (Tero Markus Ronkko) wrote in message

> news:<slrnb27th...@hytti.uku.fi>... ).
>
> Katsopas, kun ainakin minusta käsivaihteinen tuntuu turvattomalta.

Autokoulusta saa lisäopetustunteja, jos tarvittava taito tuntuu
ruostuneen.

> Minun on saatava pitää molemmat kädet ohjauspyörässä.

Autokoulusta saa lisäopetustunteja, jos tarvittava taito tuntuu
ruostuneen. Toinen vaihtoehto on sitten ajaa tien reunaan esim. siksi aikaa
kun laittaa lämppärin pienemmälle, pitkät päälle, pitkät pois,
tuulilasinpyyhkijän asentoa toiseen nopeuteen, vaihtaa radiokanavaa, vastaa
puhelimeen, ääntä lisää radioon, ääntä pienemmälle radioon, vaihtaa kanavaa
jne. jne.

Sillä jos tuntuu siltä, ettei jotain osaa, sitä ei myöskään saa tehdä
kuin opetus- tai harjoitustilanteessa poissa muuta liikennettä
vaarantamasta.

Tosin kaikki eivät välitä, vaikka vähän sivullisia tapettaisiin. Ei niitä
rattiinnukahtamisia ynnämuita tahallisia riskejä otettaisikaan.

> En vain luota
> niihin käsivaihteisiin. Minusta ne ovat epäkäytännölliset, ja joskus
> ihmetyttää että miksi niitä edes valmistetaan enää.

Siksi kun muut osaa niitä käyttää, ja haluavat ajaa sillä edullisemmalla
autolla, joka kuluttaa vähemmän ja jolla voi lisätä auton elinikää
valitsemalla itse kulloinkin sopivan vaihteen?

Lumi Adela

mika <mi...@i.i.invalid> wrote in message news:<Xns9303B0273F0...@195.197.54.116>...

> Autokoulusta saa lisäopetustunteja, jos tarvittava taito tuntuu
> ruostuneen.

Ikävystyttävää siellä oli silloin kun siellä oli pakko istua,
uudestaan en kyllä menisi.

> Toinen vaihtoehto on sitten ajaa tien reunaan esim. siksi aikaa
> kun laittaa lämppärin pienemmälle, pitkät päälle, pitkät pois,
> tuulilasinpyyhkijän asentoa toiseen nopeuteen, vaihtaa radiokanavaa,

Mutta nämä ovatkin suhteellisen rutiinin omaisia toimintoja. Pitkät
valotkin vaihtaa tosi kätevästi, ei sitä varten tarvitse käsiä
ohjauspyörästä edes nostaa.

> vastaa
> puhelimeen, ääntä lisää radioon, ääntä pienemmälle radioon, vaihtaa kanavaa
> jne. jne.

Mulla soikin aina Classic FM, joten eipä tarvitse säädellä yhtään
mitään. Olo on paljon rauhallisempi ja tyynempi ilman kaiken maailman
Kiss FM:ien ja Novan idioottimaisia aamutiimejä.

> Sillä jos tuntuu siltä, ettei jotain osaa, sitä ei myöskään saa tehdä
> kuin opetus- tai harjoitustilanteessa poissa muuta liikennettä
> vaarantamasta.

Minä muuten osaan ajaa, ajattelenpa vain turvallisuutta ehkä liiankin
paljon, ts. en arvosta mitään ylimääräisiä häiriötekijöitä kun ajelen.

> Siksi kun muut osaa niitä käyttää, ja haluavat ajaa sillä edullisemmalla
> autolla, joka kuluttaa vähemmän ja jolla voi lisätä auton elinikää
> valitsemalla itse kulloinkin sopivan vaihteen?

No enpä usko että vähemmän kuluttaa käsivaihteinen. Minun auto ainakin
syö todella vähän benziiniä, ja siitä olenkin ylpeä koska osittainhan
se voi johtua oivallisesta ja rauhallisesta ajotyylistä. Kyllä ne
bensasyöpöt ovat ihan jossain muualla. Kun auton käyttää korjaamossa
että säätävät jutut kohdilleen ja pitävät sen terveenä, niin eipä tuo
paljon kuluta. Mieheni vielä pitää kirjaa kulutuksestakin, joten
kunnossa se on. Minun autoni on vanha, vaikka onkin automaattivaihde,
ja toimii kuin unelma. :)

Lumi

mika

> mika <mi...@i.i.invalid> wrote in message
>
> Ikävystyttävää siellä oli silloin kun siellä oli pakko istua,
> uudestaan en kyllä menisi.

Ikävystyttävää voi toki olla, ja voihan sitä pistää muiden ihmisten
turvallisuuden sinne vähemmän tärkeisiin asioihin, ja keskittyä itse
johonkin viihteellisempään. Vaikka kauniiseen ja rohkeisiin.

> Mutta nämä ovatkin suhteellisen rutiinin omaisia toimintoja. Pitkät
> valotkin vaihtaa tosi kätevästi, ei sitä varten tarvitse käsiä
> ohjauspyörästä edes nostaa.

No en yhtään ihmettele ettet aja mielellään manuaalia, jos pitkien
valojen vaihtamisestakin tuli nopeammin rutiini, eli vaihdoit valojen
asentoa useammin kuin vaihteita?

> Minä muuten osaan ajaa, ajattelenpa vain turvallisuutta ehkä liiankin
> paljon, ts. en arvosta mitään ylimääräisiä häiriötekijöitä kun ajelen.

Vitsi?

> [...]
> paljon kuluta. Mieheni vielä pitää kirjaa kulutuksestakin, joten
> kunnossa se on. Minun autoni on vanha, vaikka onkin automaattivaihde,

Sarjassamme "unohtakaa faktanne, minä olen mielipiteeni jo muodostanut".

Pakko kysyä, oletko oikeasti noin tyhmä, vai provoatko vain?

Jos provoat niin jatkanet ihan itsekseen vaikka varaventtiilissä.

lancta...@gmail.com

Olen rouva Talesha Lanc Yhdysvalloista, haluan jakaa todistuksen elämästäni jokaisesta. Olin naimisissa aviomieheni Andersonin kanssa, rakastan häntä niin paljon, että olemme olleet naimisissa seitsemän vuoden ajan kahden lapsen kanssa. Kun hän meni lomalle Ranskaan, hän viittasi naiseen nimeltä Peggy, hän kertoi minulle, että hänet ei enää kiinnosta avioliitto. Olin niin hämmentynyt ja etsin apua, en tiedä mitä tehdä, ennen kuin tapasin ystäväni Cassien ja sanoin hänelle ongelmani. Hän kertoi, että en ole huolissani siitä, että hänellä on aiemmin samanlainen ongelma, ja esitteli minulle tohtori IYAYA -nimisen miehen, joka loitsoi entisen poikaystävänsä ja toi sen takaisin hänelle 3 päivän kuluttua. Mary pyytää minua kommunikoimaan tohtori IYAYA: n kanssa. Pyysin häntä auttamaan minua palauttamaan mieheni ja hän pyytää minua olemaan huolissani siitä, että hänen esi-isiensä jumalat taistelevat minusta. Hän kertoi minulle, että kolmen päivän kuluttua hän liittyi minuun ja mieheni yhdessä. Kolmen päivän kuluttua aviomieheni soitti minulle ja kertoi etsimään jälleen asioita kanssani, hän yllätti minut, kun näin hänet ja hän alkoi itkeä anteeksi. Tällä hetkellä olen maailman onnellisin nainen siitä, mitä tämä loistava oikeinkirjoittaja ja loistava lääkäri ovat tehneet minulle ja aviomiehelleni, voit ottaa yhteyttä hänen sähköpostiosoitteeseensa (docto...@gmail.com). Tai whatsapp .. hänet tällä numerolla. {+2347032756397} hänen verkkosivustollaan, linkki sisään ?? v
https://dr-iyaya-herbal-remedy.webnode.com