Nimi ja ammatti yhdistyy???

Miika Havo

Moi!

Kaipaan listaa ihmisistä, joiden nimi ja ammatti yhdistyvät:

Pekka Pouta - Meteorologi
Arno Kasvi - Kasvitieteilijä
Iiro Airo - Satamamestari
Majuri - Kapteeni puolustusvoimissa
jne...

Listani on jo aika pitkä nytkin, mutta aina tulee uusia löytöjä...

Mikäli ko. henkilö ei ole millään tavalla julkisuuden kanssa
tekemisissä/julkisessa virassa on varmaankin hienotunteista laittaa nimi
minulle sähköpostitse.

Suuresti etukäteen kiittäen.

-Miika-

--
Miika Havo/YLE, Mikkeli
<etunimi....@yle.fi>

Mikko P Vuorinen

In <MPG.1883beab2...@news.iwn.fi> Miika Havo <mhavo....@iki.fi.invalid> writes:

>Moi!

>Kaipaan listaa ihmisistä, joiden nimi ja ammatti yhdistyvät:

> [...]

Jeppe Pollari, poliisi. No okei, ei sitten.

--
Uutta vuotta. Vaihdoin signaturen.

Jupe

"Miika Havo" <mhavo....@iki.fi.invalid> kirjoitti
viestissä:MPG.1883beab2...@news.iwn.fi...

Hannu Kuha - Kalakauppias (Oulu)
--
Jupe

www.jupeviihde.fi
www.jupeviihde.fi/seitala
Päivä Seitalassa vastaa viikkoa missä vain... esim. Rivieralla... ;-)

Jupe

"Miika Havo" <mhavo....@iki.fi.invalid> kirjoitti
viestissä:MPG.1883beab2...@news.iwn.fi...

Eikös joku herra Ilves ( Mikael, tai jotain sinnepäin) ollut joku
eläinlääkäri, joka ainakin joskus piti jotain vastauspalstaa muistaakseni
APU -lehdessä. -Saattoi olla kyllä SEURAkin.

Mika Pirhonen

Jupe wrote:

> Eikös joku herra Ilves ( Mikael, tai jotain sinnepäin) ollut joku
> eläinlääkäri, joka ainakin joskus piti jotain vastauspalstaa

Jep, ja muistaakseni kirjoitti palstallaan usein "me kissat".

<http://216.239.51.100/search?q=cache:EDAAfrmpE9UC:www.valitutpalat.fi/lehti/lehti9902/artikkeli01.html+%22Mikael+Ilves%22&hl=fi&ie=UTF-8>

"Eläinlääkäri Mikael Ilveksen entisen vastaanoton odotushuoneessa
Helsingissä tarinoitiin usein lääkärien osuvista nimistä. Samoissa
tiloissa Ilveksen kanssa kun vastaanottoa piti myös eläinlääkäri Kontio.
Savonlinnassa Mikael Ilves joutui kerran nukuttamaan koiran ikuiseen
uneen. Seuraavana päivänä aamiaispöydässä sanomalehteä selatessaan hän
löysi tapauksesta kertovan pikku-uutisen. Se oli otsikoitu: "Ilves
tappoi koiran"."

"Kuljetusliike Jukka Romu Oy,
Parturi-kampaaja Anja Poskiparta,
Vapa-lehden päätoimittaja Martti Lohi,
Suomen Puututkimus Oy:n toimitusjohtaja Aarni Metsä."

"Sattumaa tai ei, mutta Finnair tuntuu vetävän puoleensa työntekijöitä,
joilla on lintuaiheinen sukunimi. Lentoemäntiä ovat muun muassa
Haukka, Kiuru, Korppi, Kotka, Kuikka, Käki, Leivo ja Rastas.
Lentäjistä siivekkäitä ovat herrat Kuikka, Sorsa, Tiainen ja Tikka.
Haakana ja Pyy ovat lentäneet jo eläkkeelle."

--
"Poista mobile käytöstä kun vauva nousee seisomaan." - Lelukännykän ohje

Kivi, Paperi ja Sakset: <http://tuli.cc.lut.fi/~speltone/KPS/pelaa.html>

Jarkko Hietaniemi

> [...]
> Lentäjistä siivekkäitä ovat herrat Kuikka, Sorsa, Tiainen ja Tikka.
> Haakana ja Pyy ovat lentäneet jo eläkkeelle."

Joskus myöhäisellä 70-luvulla meillä kävi ala-asteella lentokapteeni
Varis (vai olisiko ollut Waris), ja taasen 90-luvun lopulla Helsingin
yliopistolla törmäsin meteorologian opiskelijaneitoseen etunimeltään
Pilvi.

--
Jarkko Hietaniemi <j...@iki.fi> http://www.iki.fi/jhi/ "There is this special
biologist word we use for 'stable'. It is 'dead'." -- Jack Cohen

Mika Pirhonen

Mikko P Vuorinen wrote:

> Jeppe Pollari, poliisi. No okei, ei sitten.

Komisario Pollari on antanut lehdistölle lausuntoja järjestyksenpidosta.

Sihteeri Heli Borg osannee korkolaskennan kiitettävästi.

Aimo Toimi on bisnekset taitava liikemies.

Mika.

Niilo Paasivirta

>Kaipaan listaa ihmisistä, joiden nimi ja ammatti yhdistyvät:

Jyväskylän Nordeassa oli johtaja (en nyt tarkkaan muista oliko peräti
pankinjohtaja vai mikä) Ritva Varakas.

--
Niilo Paasivirta E-mail: n...@co.jyu.fi URL: http://www.co.jyu.fi/%7Enp/
"Ensimmäinen kymppimilli menee ihan ryyppäämiseen ja lopulla satallatonnilla

Jupe

"Mika Pirhonen" <mika.p...@uta.fi> kirjoitti
viestissä:3E1A0E47...@uta.fi...

> [...]
> Parturi-kampaaja Anja Poskiparta,
> Vapa-lehden päätoimittaja Martti Lohi,
> Suomen Puututkimus Oy:n toimitusjohtaja Aarni Metsä."

Lieköhän tuo Vapa -lehden Martti Lohi sukua minulle? Lohihan olen minäkin...
Ja kyllä tuo nimi on minullakin ollut yhdenlainen, voisipa sanoa, enne.
Kalastuksen kanssa olen nimittäin tekemisissä paljon sekä työkseni että
vapaa-aikana.
Työkseni tarjoan kalastuspalveluja Tenolla. - Majoitan ja soudan turisteja,
sekä vuokraan veneitä jne... Ja vapaa-aikanani olen intohimoinen kalastaja.
Vetouistelua harrastan myöskin kilpailutasolla jopa ihan hyvällä
menestyksellä.

Ja niinkuin omassa nimessäni ei muka olisi tarpeeksi, äidinäitini oli omaa
sukua Kuha ja äitini isä oli ammattikalastaja... :-))

Kimi

Kotkalainen romukauppias Risto Rämä.

Eikös sotilasasioissa lausuntoja ole antanut ainakin eversti Majuri sekä
majuri Eversti?

Kimi

Mika Niemi

"Jarkko Hietaniemi" <j...@lyta.hut.fi> wrote in message

> Joskus myöhäisellä 70-luvulla meillä kävi ala-asteella lentokapteeni
> Varis (vai olisiko ollut Waris),

Olen aikoja sitten nähnyt Aurinkomatkojen lomavideon päätähtenä
Heikki Kinnunen, jossa lentokapteenina potkurikoneessa oli
muistaakseni Varis, sama mies?

Mika-Petri Lauronen

Quoth the Miika Havo <mhavo....@iki.fi.invalid>:

> Kaipaan listaa ihmisistä, joiden nimi ja ammatti yhdistyvät:

Kellahdella on teurastaja Aimo Karju.
--
- Jotkut lehmät ovat mustia. Ne ovat maahanmuuttajia.
- Some cows are black. They are immigrants.

Jarkko Hietaniemi

> Olen aikoja sitten nähnyt Aurinkomatkojen lomavideon päätähtenä
> Heikki Kinnunen, jossa lentokapteenina potkurikoneessa oli
> muistaakseni Varis, sama mies?

Enpä osaa sanoa kun en muista moista Aurinkomatkojen videota nähneeni.
(pinnistää muistiaan melkein 30 vuoden päähän...) Oliskohan tällä kapteeni
Variksella ollut lyhyehkö kokoparta?) Mutta varmaan jo eläkkeellä
joka tapauksessa.

Maikki

"Miika Havo" <mhavo....@iki.fi.invalid> wrote in message

> Moi!
>
> Kaipaan listaa ihmisistä, joiden nimi ja ammatti yhdistyvät:

> [...]

Lapinlahti-City:

Jarmo Tuhkanen (Nuohooja)

mirage

> [...]
> Moi!
>
> Kaipaan listaa ihmisistä, joiden nimi ja ammatti yhdistyvät:

Nokialla oli joskus työpaikkailmoitus, jossa haettiin sähköinsinööriä,
yhteyshenkilön nimi oli Vaihto-Virtanen, Vaihto Virtanen, tai
Vähä-Virtanen (en nyt muista mikä noista), tietty jo Virtanen-
niminen sähköinssi sinänsä on sopiva listalle.

- Marko

Kauko Lehtinen

Rajavartiolaitoksen lentohommissa on aikoinaan olut lentomekaanikko Seppo
Ilmakari ja Suomenlahden mervariostossa oli sukeltaja Aulis Vesivalo.

Justin Case Jr.

Konsta Pollari, konstaapeli

Inssi Anssi

Se oli Vaitovirta. Vaihtovirtanakin tunnettu.

Lisää:

Reima Rinko - merikapteeni
Milka Ruutana - missi
Nasta Kundi - seuraava asiakas.

Mika

Luontoillastakin tuttu kasvitieteilijä (en muista ammattinimikettä), Seppo
Vuokko.

"Inssi Anssi" <inssi...@aol.com> wrote in message

Erja

Leena Läksy- opettaja

J. J. Marjanen

Tähtitieteen tutkija Tähtinen,
kelloseppä Aikala,
maanmittausinsinööri Jakomaa.

J. J. Marjanen
j...@pcuf.fi
http://www.pcuf.fi/~jjm/

Erja <erja.h...@mail.suomi.net> kirjoitti
viestissä:b0rss3$cf5$1...@plaza.suomi.net...

Laura Ahonen

> [...]
> Varis (vai olisiko ollut Waris), ja taasen 90-luvun lopulla Helsingin
> yliopistolla törmäsin meteorologian opiskelijaneitoseen etunimeltään

Kesätyökaverina oli viljateknologian opiskelija nimeltään Vilja.

--
Laura Ahonen
"Si essem tu, non illic graderer."

Jari Huikari

> [...]

> Mikäli ko. henkilö ei ole millään tavalla julkisuuden kanssa
> tekemisissä/julkisessa virassa on varmaankin hienotunteista laittaa nimi

Jyväskylässä on teatterinjohtaja Lavaste.

Jari
--
PER ARDUA IN FIDE SERVITE DEO

http://www.mit.jyu.fi/huikari/

Mika Peura

No nämähän ei varsinaisesti sovi kategoriaan mutta onpahan tässäkin
Riihmäen ammattikoulu
Rehtori Asko Raunio
Varareksi Seppo Seinä

Metallipuolen opettaja Oiva Sokka

"J. J. Marjanen" <j...@PCUF.FI> wrote in message

Hannu S Sinisalo

Niin...

Viikonloppuna oli uutisissa joku riistanvalvontaviranomainen nimeltä
Orava, etunimeä en nyt muista.

-Hannu
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
§ Hannu Sinisalo § Toisinaanajattelija, fil.yo §
§ § §
§ hs6...@uta.fi § "Kili-kili?" §
§ 050-3718979 § -Kilgore Trout §
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aapo Haavisto

Jari Huikari <hui...@tarzan.it.jyu.fi> wrote:
> [...]

Pahoittelen mikäli jo korjattu, kaikki ketjun viestit ei näy. Mielestäni
kaveri on kyllä eversti, hiljattain sattui lehtikuva eteen jossa kaveri
esiintyi everstin merkit kaulassaan.

--
AAPO HAAVISTO University of Oulu
ahaa...@student.oulu.fi Faculty of Medicine

Markku Herd

In article <b4793a$c72$1...@ousrvr3.oulu.fi>, Aapo Haavisto wrote:

> Pahoittelen mikäli jo korjattu, kaikki ketjun viestit ei näy. Mielestäni
> kaveri on kyllä eversti, hiljattain sattui lehtikuva eteen jossa kaveri
> esiintyi everstin merkit kaulassaan.

"Halloota, kolmas kumipääkomppania, jääkäri Nönnönnöö."
"Täällä puhuu eversti Majuri."
"Hää... eihän semmosta oo. Haista nyt jo -" *klik*

- MJH

Niilo Paasivirta

Hämeenlinnassa on muuten taksi, jonka rekkari on TAX-I. Ja Sodankylässä
on poliisiauto, jolla on rekisterikilvessä LUU-5.

--
Niilo Paasivirta E-mail: n...@iki.fi URL: http://www.iki.fi/%7Enp/
"Talot ovat kumia ja kadulla leijailee ihmisenpuolikkaita."

Pekka Koski

On Mon, 10 Mar 2003 08:36:20 +0000 (UTC), n...@horus.co.jyu.fi (Niilo
Paasivirta) wrote:

>Hämeenlinnassa on muuten taksi, jonka rekkari on TAX-I. Ja Sodankylässä
>on poliisiauto, jolla on rekisterikilvessä LUU-5.

Niilo perkele, missä oli kahvivaroitus kun noin uusia heittelet?

O.Le.

Pekka Koski <koski...@ugly.blerp.org> wrote in message news:<ftvo6vgtv2virrh4m...@212.50.131.130>...

Turussa INR-1, kirkonmiehellä... ei ev.lut. eikä ort.

Hannu S Sinisalo

On Wed, 12 Mar 2003, O.Le. wrote:

> Turussa INR-1, kirkonmiehellä... ei ev.lut. eikä ort.

Tampereella taksilla TAK-51, ja fysioterapiaketjuyrittäjällä FYS-10.

-H.

kalso...@gmail.com

Tieliikenne päivystjä Marko Kolattu.

jouni....@gmail.com

Kasvitieteilijä Seppo Vuokko.

jouni....@gmail.com

Kalastuksen valvoja Suomus.Puolustusvoimien taisteluväline päällikkö Ahti Miekkala.