Heinonen yms russofobit vastatkaa rehellisesti

Feb 16, 2024, 1:24:37 AMFeb 16
että kuinka suurena yllätyksenä nämä uutiset tuli teille?? Ja kuinka paljon
teitä oikeasti ahdistaa??
x x x
Ukrainasta kantautuu synkkiä tietoja: Zenit on murtunut, Avdijivka vaarassa
kaatua seuraavaksi
x x
Kastehelmi kommentoi asiaa torstaina Iltalehden Tilannestudiossa ja varhain
perjantaina sosiaalisessa mediassa.
Kastehelmen mukaan Avdijivkasta kantautuu tällä hetkellä ristiriitaisia
tietoja, mutta hän on koonnut viisi huomiota, jotka tämänhetkisen tiedon
mukaan pitävät paikkansa:

Venäläiset ovat edenneet lisää kaupungissa, ja je myös työntyvät kohti
(Avdijivkan) koksitehdasta
Zenit (Ukrainan puolustusasema Avdijivkan eteläosassa) on kaatunut, tietojen
mukaan suurin osa puolustajista onnistui vetäytymään
Jäljellä olevat huoltoreitit ovat vakavasti uhattuina
Tilanne voi olla pahempi kuin mitä kartalla näkyy
Tilanne vaikuttaa enenevässä määrin vaikealta. Avdijivka todennäköisesti
kaatuu pian, ellei tehokkaita stabilisoivia toimia tehdä.
x x
Ulkopoliittisen instituutin ohjelmajohtaja ja Venäjä-asiantuntija Arkady
Moshes arvioi tuoreessa julkaisussa, että Venäjä voisi tehdä mittavan ja
menestyksekkään hyökkäyksen jo vuoden 2024 jälkipuoliskolla, jota Ukraina ja
länsi eivät kykene torjumaan.
x x x
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9435695b-e455-4c18-8a2d-68e6e241c31f

z z z
On February 15, the Official Speaker of the Ukrainian Tavria Operational and
Strategic Group of Troops responsible for the defense of Avdiivka said that
the Armed Forces of Ukraine had began partially withdrawing units from
Avdiivka "to more advantageous positions".

Over the past 24 hours, Russian forces achieved great success and took
control of strategically important Ukrainian strongholds in different parts
of the city.

The Russian 1st Slavic Brigade waved the Russian flag over the main fortress
of the AFU in the south of Avdiivka, the Zenith fortified area. The most
important node of the Ukrainian defense in the south has fallen. This was
the air defense base in the southwest near Avdiivka, which was turned by the
AFU into a real fortress with underground concrete fortifications. This
stronghold shackled the Russian offensive in Avdiivka from the southern
direction. Today, this fortress has fallen.

The second Russian flag was installed in the northern part of the city near
the last paved road leading to Avdiivka. The Russian flag flies at the
intersection of Industrialny avenue and the highway, at the place where
Zelensky took a selfie at the entrance to Avdiivka at the end of December
2023.
z z z
https://southfront.press/breaking-ukrainian-army-retreats-russian-flags-are-waving-in-avdiivka-dpr/

Heikki Heinonen

Feb 16, 2024, 3:21:23 AMFeb 16
On Fri, 16 Feb 2024 08:24:33 +0200, "TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> wrote:

> [...]
>x x x
>Ukrainasta kantautuu synkkiä tietoja: Zenit on murtunut, Avdijivka vaarassa

Venäjä on yrittänyt valloittaa Avdiivkaa kaksi vuotta tai oikeastaan 10 vuotta. Yhtään taloa siellä ei ole
ehjänä. Ryssä on menettänyt siellä satoja vaunuja ja kymmeniä tuhansia sotilaita. Strategista arvoa sillä ei
ole paitsi että Ukraina voisi periaatteessa hyökätä sieltä Donetskiin. Venjälle taistelu on ollut lihamylly
joten Ukrainan puolesta se saa jatkua.

JiiPee

Feb 16, 2024, 11:35:19 AMFeb 16
TJT näyttää "rakastavan" että toinen valtio varastelee enemmän ja
enemmän maata toiselta.

Turo Juurakko

Feb 16, 2024, 11:39:06 AMFeb 16
Ainoastaan jos kyseessä on diktatuuri. Diktaattorit kelpaavat jumalan
puutteessa kun ei ole vielä suvainnut ilmestyä maan päälle.

--
Kirjoituksia kellarista

Heikki Heinonen

Feb 16, 2024, 3:15:12 PMFeb 16
Mutta minä olen täällä, palvokaa minua Jumalana. Tiedän kaiken ja olen aina oikeassa.

Feb 17, 2024, 9:38:58 PMFeb 17
Heikki Heinonen wrote:
> On Fri, 16 Feb 2024 08:24:33 +0200, "TJT2"
> Venäjä on yrittänyt valloittaa Avdiivkaa kaksi vuotta tai oikeastaan

Ei ole vastaus kysymyksiini.

> 10 vuotta. Yhtään taloa siellä ei ole

Länsi-Ukrainahan sinne hyökkäsi 10 vuotta sitten ja onnistui valtaamaan kun
Venäjältä ei vielä tuolloin tuolloin tullut apua donbassilaisille.

> ehjänä. Ryssä on menettänyt siellä satoja vaunuja ja kymmeniä
> tuhansia sotilaita. Strategista arvoa sillä ei

No miksi idolisi Zelenskyy kävi vielä joulukuussa 2023 siellä ottamassa
selfien ja uhoamassa?? Ja miksi nyt on jo tullut jotain uhoa ukrainalaisten
taholta, että vallataan takaisin?

> ole paitsi että Ukraina voisi periaatteessa hyökätä sieltä
> Donetskiin.

Periaatteessa?? Nimenomaan tuoltahan ne sotahullut ukrainalaiset ovat
hyökänneet jo vuodesta 2014 lähtien, pommittaneet Doneskin kaupunkia ja
tappaneet siviilejä, tuhonneet rakennuksia yms. Ja juuri tämän takia
donetskilaisille on ollut tärkeää työntää ne sotahullut kauemmaksi, siis
pois tuolta Adveevkasta, mutta Donetskin omalla armeijalla ei ollut
riittäviä resursseja. Ja Venäjän armeijaltakin kesti pari vuotta, kun
ukrainalaiset olivat linnoittaneet sen kunnolla ja keskittäneet niitä
eliittijoukkoja. Nyttekin yrittivät lähettää sinne sen entisen Azov-porukan,
joka ilmeisesti Ukrainan viimeinen eliitireservi.

> Venjälle taistelu on ollut lihamylly
> joten Ukrainan puolesta se saa jatkua.

On sulla taas jutut. Jos Ukrainan tykistö pystyy ampumaan enää yhden
laukausen siinä missä Venäjän tykistö 10, niin millä ihmeen
cabalmatematiikalla teikäläiset väittävät, että Venäjän tappiot olisivat
jopa kymmenkertaiset?? Tuostahan seuraa, että Ukrainan armeija olisi peräti
100 kertaa tehokkaampi. Ja koska Ukrainalla kuuluu olevan lähes 2 kertaa
enemmän sotilaita Itä-Ukrainassa kuin Venäjällä, Ukrainallahan pitäisi olla
lähes 200-kertainen ylivoima. Ja eihän se mitään jatku, kun tuosta
ylivoimasta huolimatta ukrainalaiset eivät jääneet pyörittämään sitä
väittämääsi myllyä vaan luikkivat karkuun.

Feb 17, 2024, 9:38:59 PMFeb 17
Varastiko Suomi maata Venäjältä kun vuonna 1918 päätti itsenäistyä??
Varastiko USA Californian ja Texasin Meksikolta?? Ovatko Suomi ja USA Turon
mielestä diktatuureja?? Entä Tsekkoslovakian jakaantuminen Tsekin
tasvallaksi ja Slovakian tasavallaksi? Jugoslavian hajoamien useaksi
valtioksi?? Onko Israel Turon mielestä diktatuuri kun varasti
palestiinalaisten maat niin törkeästi, että kansanedustaja Kontula katsoi
aiheelliseksi mennä pihdit kourassa aitaa leikkaamaan??

Siis tuo JiiPeen höpötys "maan varastamisesta" on mielisairasta trollausta,
koska tuolla samalla logiikallahan Suomi kuuluu Ruotsille, jolta Venäjä
sitten Suomen varasti, kunnes Suomi sitten varasti itse itsensä itsenäiseksi
Venäjästä. Joten pakkoruotsia fanaattisesti vastustava Turo onkin oikeasti
niin kovasti pakkoruotsia kannattava, että haluaa liittää Suomen takaisin
Ruotsiin, jossa käsittääkseni ruotsi on ainoa virallinen kieli...!?

JiiPee

Feb 18, 2024, 11:24:14 AMFeb 18
On 18/02/2024 04:37, TJT2 wrote:
> Siis tuo JiiPeen höpötys "maan varastamisesta" on mielisairasta
> trollausta, koska tuolla samalla logiikallahan Suomi kuuluu Ruotsille,
> jolta Venäjä sitten Suomen varasti,

Väärin.
Ei ole SAMA logiikka, monestakin syystä. Eli olet väärässä monestakin
syystä. Tässä muutama:

1) Noista on liian kauan aikaa (esim. Suomen itsenäistymisestä), että
nyt hirveän kauan sen jälkeen alettas muuttamaan sitä. Tapahtui mikä
tapahtui, ja koska aikaa ON KULUNUT PALJON, emme me voi alkaa rajaja nyt
KAUAN SEN JÄLKEEN enää muuttelemaan. Eli syy miksi itsenäistyttiin on
merkityksetön, KOSKA SE ON TAPAHTUNUT KAUAN SITTEN JA TILANNE ON NYT
MIKÄ ON.

2) Neuvostoliitto hyväksyi suomen itsenäistymisen 1917 (Lenin hyväksyi
sen). Eli ei ollut mikään "laiton" irtautuminen, vaan hyväksyntä tuli NL
on kautta.

3) Riippuu myös siitä ovatko HISTORIASSA, VIIME HISTORIASSA maailman
valtiot HVYÄKSYNEET itsenäistymisen. Suomen itsenäistyminen on
hyväksytty, joten Venäjällä eikä Ruotsilla ei ole sen suhteen sanaan sijaa.

Toisaalta, Itä-Ukrainan (dombass) itsenäisyyttä EI OLE HYVÄKSYTTY
maailmassa. Joten tässäkin olet väärillä teillä. EI VENÄJÄ JA VENÄJÄN
MIELISET VOI TEHDÄ TOISEN MAAN OSASTA ITSENÄISTÄ VALTIOTA ILMAN MUIDEN
HYVÄKSYNTÄÄ.

Eli sinulla on AINAKIN 3 virhettä tuossa väitteessäsi.

JiiPee

Feb 18, 2024, 11:32:40 AMFeb 18
On 18/02/2024 04:37, TJT2 wrote:
> [...]

trollausta, koska tuolla samalla logiikallahan Suomi kuuluu Ruotsille,
jolta Venäjä sitten Suomen varasti, kunnes Suomi sitten varasti itse

ja senkin takia olet väärässä (tai vaarallisilla teillä), että
4) jos kaikki alkaisi omimaan toisilta mailta historiallisista syistä
maita takaisin, se aiheuttaisi HIRVEÄSTI SOTIA. ja emme halua sotia,
joten tämä on järjetön idea, voisi johtaa jopa 3 maailmansotaan jos
sinun logiikoilla aletaan väkisin ottamaan kukin toisiltaa maita mitä
maa ITSE AJATTELEE että kuuluu sille (eli ei kysy maailman järjestön
lupaa ensin). eli itsekkäästi maat alkaisivat vaatimaan historiallisia
alueita takaisin OMASTA MIELESTÄÄN oikeana kuuluvaksi. Maailma olisi
varmaan täynnä sotia jos tälle linjalle lähdetään..

väkivaltainen ajatusmalli tuo sinun ideasi, että maat alkaa VAATIMAAN
toisilta mailta maita takaisin.

JiiPee

Feb 18, 2024, 11:40:15 AMFeb 18
On 18/02/2024 04:27, TJT2 wrote:
> Nimenomaan tuoltahan ne sotahullut ukrainalaiset ovat hyökänneet jo
> vuodesta 2014 lähtien, pommittaneet Doneskin kaupunkia ja tappaneet
> siviilejä,

siellä kuoli joitain *tuhansia* (ja kuten sanoin, viime vuosina kuolluta
vaan satoja), ja venäjän vastaus on että tapatutetaan KYMMENIÄ TUHANSIA
(ja haavoitetaaan SATOJA TUHANSIA) ja tuhotaan kaupunkeja lättänäksi ja
pilataan lähes koko Ukrainan ihmisten elämää.

onpa "järkevä" ja KOHTUULLINEN vastaus...

Feb 18, 2024, 11:56:48 AMFeb 18
JiiPee <kerrttuPo...@gmail.com> writes:

> Väärin.
> Ei ole SAMA logiikka, monestakin syystä. Eli olet väärässä monestakin
> syystä. Tässä muutama:
>
> 1) Noista on liian kauan aikaa (esim. Suomen itsenäistymisestä), että

Tästä olen kyllö Tarvosen kanssa samaa mieltä, että nuo on ihan
periaatteessa vertailukelpoisia tapahtumia näitten nykyisten tapahtumien
kanssa.

Siltä osin tapaukset eroaa toisistaan, että Suomen itsenäistyminen
tapahtui yhteisymmärryksessä Leninin kanssa.

> nyt hirveän kauan sen jälkeen alettas muuttamaan sitä. Tapahtui mikä
> tapahtui, ja koska aikaa ON KULUNUT PALJON, emme me voi alkaa rajaja

Silloin kun Suomen itsenäistyminen tapahtui, niin se oli aivan yhtä
ajankohtaista kuin noitten Ukrainan aluevaltaus jutut nyt. Pitääkö tuo
lausuntosi nyt tulkita niin, että mikäli Venäjä onnistuu pitämään nuo
alueet kymmeniä vuosia, niin sen jälkeen ne sitten on OK?

Mikä on tuo aikamääre, jonka jälkeen tapaus on jo riittävän vanha, että
sitä voi pitää OK:na?

Krimin valtauksesta on nyt kymmenkunta vuotta, joko se kohta alkaa
mielestäsi oleen riittävän pitkä aika?

* Edellinen sigu oli aika paska jostain viime vuosituhannelta *

JiiPee

Feb 18, 2024, 1:02:37 PMFeb 18
On 18/02/2024 18:56, Ari Saastamoinen wrote:

> Tästä olen kyllö Tarvosen kanssa samaa mieltä, että nuo on ihan
> periaatteessa vertailukelpoisia tapahtumia näitten nykyisten tapahtumien
> kanssa.

Ai sen kanssa että Venäjä saa ottaa nyt alueita Ukrainalta, koska
historian mukaan se kuuluu Venäjälle? Mitä tarkoitat?

> Siltä osin tapaukset eroaa toisistaan, että Suomen itsenäistyminen
> tapahtui yhteisymmärryksessä Leninin kanssa.

onhan noissa paljonkin eroja, minä mainitsin 3. Et kommentoinut niitä 2
muuta? Miksi ainoastaan puutuit kohtaan 1, vaikka se ei edes ole
välttämättä oleellisin?

> Silloin kun Suomen itsenäistyminen tapahtui, niin se oli aivan yhtä
> ajankohtaista kuin noitten Ukrainan aluevaltaus jutut nyt.

Mutta kyse on nykyajasta. Eli saako venäjä NYT pyytää suomen alueet
takaisin, koska suomi "väärin" itsenäistyi? siitähän tässä on kyse, eikä
mitä tapahtui joskus kivi ja kirves sitten...

Pitääkö tuo
> lausuntosi nyt tulkita niin, että mikäli Venäjä onnistuu pitämään nuo
> alueet kymmeniä vuosia, niin sen jälkeen ne sitten on OK?

kuten sanoin, kohta 1) ei ole ainoa peruste asialla. minullahan oli 3
kriteeriä, eli ne pitää KAIKKI katsoa läpi, ei ainoastaan yhtä. ne
kulkee käsi kädessä...

> Mikä on tuo aikamääre, jonka jälkeen tapaus on jo riittävän vanha, että
> sitä voi pitää OK:na?

Venäjä otti ENSIMMÄISTÄ kertaa hallintaan Kalingradin 1944. Olisiko nyt
oikein että se maa joka sen alunperin omisti, sodalla uhaten nyt ottaisi
sen takaisin? Vai onko niin, että koska se on ollut Venäjän hallussa jo
80 vuotta, sen annetaan olla venäjällä VAIKKA SEN ALUEEN VENÄJÄLLE
ANTAMISEN SYY OLISI ***SILLOIN*** OLLUT VÄÄRÄ.

Siis voihan se olla että Venäjälle väärin perustein annettiin
Kalingrad... jos näin oli, voiko Kalingradin oikea omistaja nyt haastaa
sodan venäjän kanssa ja oikeutetusti vaatia sitä takaisin?

> Krimin valtauksesta on nyt kymmenkunta vuotta,

mutta ei satoja vuosia...

Ei muutaman vuoden hallinta vielä merkitse yhtään mitään, ennenkaikkea
jos sota on vielä käynnissä. Eli Itä Ukraina kuuluu yhä tietenkin
Ukrainalle.

ja tietenkin pitää myös huomioida ne 3 kohtaa mistä puhuin, sinä nyt
ainoastaan huomioit kohtaa 1)...

joko se kohta alkaa
> mielestäsi oleen riittävän pitkä aika?

muutama vuosi ei ole riittävä...

mutta jos on hallinassa esim. 1000 vuotta, niin eikähän se ole niin että
se on sen maan hallinassa jo.

Turo Juurakko

Feb 18, 2024, 1:09:02 PMFeb 18
Putin on varoittava esimerkki menneisyyteen takertumisesta ja siitä
haaveilemisesta. Ei siitä seuraa muuta kuin kurjuutta ja kärsimystä.
Parempi vaan kuitata tapahtunut ja katsoa tulevaisuuteen.

--
Kirjoituksia kellarista

JiiPee

Feb 18, 2024, 1:09:49 PMFeb 18
On 18/02/2024 20:02, JiiPee wrote:

> [...]
> 80 vuotta, sen annetaan olla venäjällä VAIKKA SEN ALUEEN VENÄJÄLLE
> ANTAMISEN SYY OLISI ***SILLOIN*** OLLUT VÄÄRÄ.

Tuo aluehan taitaa alunperin kuulua PUolalle:
"the Polish city of Królewiec from 1454 to 1455 "

Eli voiko PUola nyt aloittaa sodan Venäjää vastaan ja vaatia sen
takaisin koska PUolan mielestä se on väärin otettu siltä pois ja se
omisti sen 1454? Vai onko tuosta jo liian kauan kulunut aikaa että Puola
voisi tuollaista yrittää tehdä oikeutetusti?

JiiPee

Feb 18, 2024, 1:13:20 PMFeb 18
On 18/02/2024 20:09, Turo Juurakko wrote:

> Putin on varoittava esimerkki menneisyyteen takertumisesta ja siitä
> haaveilemisesta. Ei siitä seuraa muuta kuin kurjuutta ja kärsimystä.

totta, jos aloittaa sotia saadakseen fantasiansa

> Parempi vaan kuitata tapahtunut ja katsoa tulevaisuuteen.

Niin, hänhän nyt on alkanut puhumaan lähialueista tyyliin että ne
oikeastaan kuuluu historian mukaan Venäjälle. ja siellä on muitakin
kovasuita siellä venäjällä sanomassa tuota vielä kiivaammin, kuten se
entinen presidentti.

mutta mitä jos KAIKKI maat alkais tehdä samaa, ja alkaa miettiä että
mitkä kuuluu historian mukaan heille ja mihin aloittaisi sodan koska
kuuluu heille? :) voisi olla sota ympäri maailmaa jos tuohon mennään :).

Turo Juurakko

Feb 18, 2024, 5:40:43 PMFeb 18
JiiPee kirjoitti 18/02/2024 klo 20:13:

> [...]
> oikeastaan kuuluu historian mukaan Venäjälle. ja siellä on muitakin
> kovasuita siellä venäjällä sanomassa tuota vielä kiivaammin, kuten se

Niin, Medvedev. Tyyppi on osoittautunut oikeaksi järjestelmän
sätkynukeksi joka rimpuilee epätoivoisesti säilyttääkseen paikkansa
auringossa. Taitaa olla viinaksissa suurimman osan ajasta.

--
Kirjoituksia kellarista

Feb 19, 2024, 2:34:59 AMFeb 19
JiiPee <kerrttuPo...@gmail.com> writes:

> Ai sen kanssa että Venäjä saa ottaa nyt alueita Ukrainalta, koska
> historian mukaan se kuuluu Venäjälle? Mitä tarkoitat?

En minä noin sanonut. Vaan sanoin, että tapaukset ovat (ainakin
osittain) vertailukelpoisia.

> Mutta kyse on nykyajasta. Eli saako venäjä NYT pyytää suomen alueet
> takaisin, koska suomi "väärin" itsenäistyi? siitähän tässä on kyse,

Mielestäni ei. Mutta ei se siltikään muuta sitä, että tapauksissa on
paljon yhtäläisyyksiä.

> mutta ei satoja vuosia...

Ei Suomen itsenäistymisestäkään. Just ja just hätäisesti ensimmäinen
satanen tullut täyteen.

> mutta jos on hallinassa esim. 1000 vuotta, niin eikähän se ole niin
> että se on sen maan hallinassa jo.

Eli Suomi ei mielestäsi ole vielä vakiinnuttanut asemaansa?

Feb 19, 2024, 3:05:19 AMFeb 19
Turo Juurakko wrote:
> [...]

Trollaati trollaati trollallallaaa... Ari S esitti JiiPeelle yksinkertaisen
kysymyksen, johon olisi tullut vastata numerolla, vuosien lukumäärällä,
mutta oli näköjään liian vaativa tehtävä matematiikan maisterille. Jonka
tutkinto tosin taitaa olla yhteä mystinen kuin Raimo Suonion
mensatodistus...!?

Lähes 10 miljoonaa (entistä) itäukrainalaista esittää eriävän mielipiteen.

Suomen itsenäistymisestä ei ole vielä kulunut lähellekään tuhatta vuotta.
Itseasiassa taitaa olla kovin harvassa nuo yli tuhatvuotiset valtiot...

> Putin on varoittava esimerkki menneisyyteen takertumisesta ja siitä

Te russofobithan siihen menneisyyteen takerrutte, ette kykene myöntämään
että nykyään itäurkainalaiset ovat venäläisiä, vaan palaatte jatkuvasti
aikaan ennen vuotta 2014 ja jopa 1900-luvulle jne.

> haaveilemisesta. Ei siitä seuraa muuta kuin kurjuutta ja kärsimystä.
> Parempi vaan kuitata tapahtunut ja katsoa tulevaisuuteen.

No mikset kuittaa vuoden 2014 kansanäänestystä, jossa ne miljoonat
itäukrainaiset päättivät erota Ukrainasta?? Ja mikset kuittaa sitä faktaa,
että vuonna 2022 kyseiset tasavallat päättivät liittyä Venäjään?? Ja mikset
kuittaa viimeaikaisia tapahtumia Adviivkassa yms, ja katso tulevaisuuteen
jossa täysin korruptoitunut Länsi-Ukraina romahtaa länsimaiden lapioimista
miljardeista huolimatta?? Diktaattori Zelenskyyn tulevaisuuskin näyttää aika
synkältä... Vai mites ruusuiselta tuo Länsi-Ukrainan tulevaisuus sinun
silmillä katsottuna näyttää??

MR2

Feb 19, 2024, 7:45:11 AMFeb 19
Kremlin räksyttävä rakkikoira.

--
MR

JiiPee

Feb 19, 2024, 12:30:17 PMFeb 19
On 19/02/2024 08:55, TJT2 wrote:
> a mikset kuittaa viimeaikaisia tapahtumia Adviivkassa yms,

miksi emme kuittaa varastelemisia? no siksi koska varastamaminen on
väärin. ei tuo ole rocket sciencea...

JiiPee

Feb 19, 2024, 12:47:37 PMFeb 19
On 19/02/2024 09:34, Ari Saastamoinen wrote:

> En minä noin sanonut. Vaan sanoin, että tapaukset ovat (ainakin
> osittain) vertailukelpoisia.

> Mielestäni ei. Mutta ei se siltikään muuta sitä, että tapauksissa on
> paljon yhtäläisyyksiä.

Mutta "olla yhtäläisyyttä" ei välttämättä todista mitään jonkun "asian
puolesta".

Helppohan noita esimerkkejä olisi keksiä. Esim. Hitlerillä oli
yhtäläisyyttä Sauli Niinistöön: ne molemmat tykkää kovastikin varmasti
koirista. Mutta mitä tuo todistaisi? No en tiedä, mutta ei varmasti
todista että tämän takia molemmat ovat empaattisia tms, tai hyviä
johtajia, tai jotenkin samanlaisia johtajia.

> Ei Suomen itsenäistymisestäkään. Just ja just hätäisesti ensimmäinen
> satanen tullut täyteen.

kuitenkin kymmenen kertaa enemmmän, eli toisen suuruusluokan verran.

> Eli Suomi ei mielestäsi ole vielä vakiinnuttanut asemaansa?

tätähän matemaatikot tekevät todistaessaan: ensin etsitään äärirajat, ja
sitten vedetään johtopäätös, että loogisesti se on (sen täytyy olla)
siinä välillä.
Eli tässä, jos 1 vuosi on molempien mielestä liian nuori että olisi
"hallinnassa" (etenkin jos sota vielä jatkuu siellä), ja 1000 vuotta on
selvästi riittävä aika, niin tuohan loogisesti tarkoittaa että se "oikea
aika" on jossain sillä välillä... siis 1 ja 1000 vuoden välillä.

JiiPee

Feb 19, 2024, 12:52:38 PMFeb 19
On 19/02/2024 14:45, MR2 wrote:
> Kremlin räksyttävä rakkikoira.

olisi kyllä ärsyttävää jos Suomella olisi tuollainen presidentti. SAisi
kyllä minulta ainakin huonoimmat pisteet... eli jos olisi 8 ehdokasta
joista 7 Suomalaista, niin hän olisi sen viimeinen. Ellei nyt sitten
PUtinkin olisi pelissä ....

JiiPee

Feb 19, 2024, 12:53:34 PMFeb 19
hänellä on ns. murhanhimoisia puheita