Biologia sivut 725 -737

Chapter 32 An Introduction to Animal Diversity.
Sivun 725 alussa kuva kameleontista, kuvan alla kolme kappaletta tekstiä,
joka päättyy merkkijonoon "...as well as the evolutionary history of this
kingdom on consumers."
Kyse on siis historiasta, evotiede on historiantutkimusta, toisin kuin Raimo
Suonio aikoinaan väitti.

Sivulla 726 lähinnä piirroskuvia hedelmöittyneen munasolun jakaanutmisesta,
blastula ja gastrula.

Sivun 727 vasemmalla palstalla tekstiä, joka päättyy merkkijonoon
"...hundreds of millions of years of divergent evolution." Siis satoja
miljoonia vuosia, siis historiaa. Oikeanpuoleisella palstalla ihan otsikko
Concept 32.2 The history of animals spans more than half a billion years.

Toistan: The HISTORY of animals spans more than half a BILLION years.
Eläinkunnan historia siis muka yli puoli miljardia vuotta vanha, TÄMÄ on
yksi niistä teikäläisten kehitysopin ydinväitteistä, jonka me YEC:t
kiistämme jyrkästi. TÄSTÄ täällä on ollut tarkoitus keskustella, ei jostain
Nooan Arkista, eikä siitä sopeutuvatko eliöt nykyään vallitseviin
olosuhteisiin, eikä edes Stenbergin rakastamasta jälkeläisten lukumäärästä,
eikä mistään muustakaan kehityshistorianne kannalta irrelevantista aiheesta
!!!

Sivulla 728 jatkuu evopropaganda, esim "Scientists exploring how animals may
have arisen from their single-celled ancestors have noted that the origin of
multicellurity requires the evolution of new ways for cells to adhere
(attach) and signal (communicate) to each other." Sivulla on myös
väliotsikko "Neoprotozoic Era (1 Billion - 541 Million Years Ago). Miten
kukaan voi tuon jälkeen väittää, että HISTORIA ei liity mitenkään
evo-oppiinne???

Sivulla 729 väliotsikko "Paleozoic Era (541 - 252 Million Years Ago).
Mainitaan kambrikauden räjähdy, Burgess, Piaia yms kaikille varmaankin
ennestään tuttuja...?

Sivulla 730 harjoitustehtävä, lasketaan jotain summia ja neliöjuuria.
"miRNA" yms. Tehtävän alla varsinaista tekstiä, jossa mm. väitetään "...302
million years, suggesting that insects and plants were influencing each
others's evolution by that time".

Sivulla 731 väliotsikot "Mesozoic Era (252 - 66 Million Years Ago) ja
"Genozoic Era (66 Million Years Ago to the Present). Ja itse tekstissä
mainitaan mm. ilmaston jäähtyminen. Ja sitten Concept 32.3 Animals can be
characteriszed by "body plans", ja juttua symmetriasta.

Sivulla 732 juttua dermeista, sitten "Body Cavities".

Sivulla 733 kerrotaan "Despite its name, however, a pseudocoelom is not
false, it is a fully functional.."

Sivulla 734 Concept 32.4 Views of animal phylogeny continue to be shaped by
new molecular and morphological data, ja itse tekstissä 500 miljoonaa
vuotta, "evolutionary relationships" yms perinteistä. Ja 5 kohtaa sisältävä
numeroitu lista, jossa heti ykkösenä eräs teikäläisten kehitysopin ydinväite
"All animals share a common ancestor", TÄMÄKIN me kreationisit kiistämme
jyrkästi, ja TÄSTÄ täällä olisi pitänyt keskustella.

Sivulla 735 sukupuudiagrammi, ja itse tekstissä väliotsikko "Future
Directions in Animal Systematics", jonka alla mm "While many scientists
think that current evidence supports te evolutionary relationships shown in
Fig 32.11, aspects of this phylogeny continue to be debated".

Sivulla 736 kolme kohtaa sisältävä numeroitu lista, Are-alkuisia kysymyksiä.
Ja sivun alareunassa alkaa Chapter Review. Ja löytyy mm merkkijono "The
history of animals spans more than half a billion years".

Sivulla 737 perinteinen EVOLUTION CONNECTION, tällä kertaa listan kohdassa
5, ja tällä kertaa lyhyt: "A professor begins a lecture on animal pyhologeny
(as shown in Fig 32.11) by saying "We are all worms". In this context, what
did she mean?"

Yhteenvetona, olemme taas kerranneet, että kyse on historiasta. Ja siinä
sivussa olemme oppineet, että evotieteen mukaan emme olekaan apinoita, vaan
matoja... Sen sijaan niitä kehitysopin todisteita ei vaan tunnu tulevan.

Todisteita? Ei [evo]tieteessä ole todisteita.
- evolutionisti Raimo Suonio

Kaj Stenberg

söndag 25 december 2022 kl. 16:52:15 UTC+2 skrev TJT2:
> Chapter 32 An Introduction to Animal Diversity.

[...]

Ja huomaamme taas että mikäli esiintyy vuosilukuja mielessäsi kyseessä on oltava historia. Onpa ankea ja rajallinen näkemys!

> Ja siinä
> sivussa olemme oppineet, että evotieteen mukaan emme olekaan apinoita, vaan
> matoja...

Tulkinta tuokin. Joskin totaalisen väärin meni

> Sen sijaan niitä kehitysopin todisteita ei vaan tunnu tulevan.

Luettelit niitä koko nivaskan. Ilmeisesti ymmärtämättä tätä lainkaan

--
Kaj

Kaj Stenberg wrote:

> Ja huomaamme taas että mikäli esiintyy vuosilukuja mielessäsi
> kyseessä on oltava historia. Onpa ankea ja rajallinen näkemys!

Yritätkö väittää, että evo-opissanne ei ole kyse historiasta?

> Tulkinta tuokin. Joskin totaalisen väärin meni

No miten sinä sitten suomennat lauseen "We are all worms"?

> Luettelit niitä koko nivaskan. Ilmeisesti ymmärtämättä tätä lainkaan

Eihän tuossa Chapter 32:ssa puhuta mutaatioista käytännöllisesti katsoen
mitään !! Heitellään vain vuosilukuja ja esitetään valokuvia nykyään
elävistä eläimistä ja piirroksia jostain väitetyistä sukulaisuussuheista, ja
piirroksia siitä miten elämä nykyään toimii (esim se sivulla 726 oleva Fig.
32.2 Early embryonic development in animals" ei liity yhtään mitenkään evo
vs krea kontekstiin, ellei sitten palata taas siihen vihaamaasi Darwiniin ja
muistuteta, että juuri tuohon DEVELOPMENTtiin sitä koko eliökunnan evoa
verrattiin, tai oikeammin, rinnastettiin, suorastaan käytettiin
synonyymina... Siis tuossa piirroksessahan esitetään muutos alkeelliseta
monimutkaiseksi, vai väitätkö että sillä ylimmällä pallukalla ja alimmalla
kuvalla ei ole mitään eroa ???

The Edge of Evolution makes it much more difficult for an atheist to find
fulfillment in Darwin.