JiiPee JiiHoo Heinonen jne kysymys vaihtoehtoinen historia

Feb 4, 2024, 3:59:29 AMFeb 4
Koska varsinkin JiiPee on rääkynyt, että Venäjän ei olisi pitänyt sekaantua
Ukrainan sisäisiin asioihin, niin oletetaan vaikkapa tällainen skenaario:
Vuonna 2013 venäläiset huomaavat, että Ukrainassa on jotain levottomuuksia,
mutta toteavat "Ukrainan sisäinen asia, ei kuulu meille, meillä on omiakin
ongelmia, Moskovassakin muutama lämpöpatteri kylmänä". Ja tämän
toteamuksensa mukaisesti sitten 2014 vain seuraavat katseella Ukrainan
tapahtumia. Ja tietysti vuoden 2014 jälkeenkin. Kysymys:

Jos Venäjä olisi toiminut noin, mitä kuvittelette Ukrainassa, ja varsinkin
Donbassin alueella, tapahtuneen vuonna 2014?? Ja sen jäkeen?? Missä
tilanteessa oltaisiin nyt 2024 ??

JiiPee

Feb 4, 2024, 4:56:07 AMFeb 4
On 04/02/2024 10:59, TJT2 wrote:
> Koska varsinkin JiiPee on rääkynyt, että Venäjän ei olisi pitänyt
> sekaantua Ukrainan sisäisiin asioihin,

ei tietenkään FYYSISESTI. Venäjä voi sekaantua SANALLISESTI, tai joka
manipulaattisesti, mutta fyysinen sotilaallinen puuttuminen on kiellettyä.

Asioilla on raja. Jos Ukraina olisi oikeasti tehnyt genocidea siellä,
tällöin on perusteltua puuttua. Mutta kun se ei selvästi ole sitä
tehnyt!!! Ja kuten Maailman tuomioistuin JO KAUAN SITTEN teki tuomion,
sielä EI ole tapahtunut sellaista genosicia joka oikeuttaisi asiaa
puuttumiseen sotilaallisesti. Kai nyt olet sen verran uutisia lukenut,
että Maailman tuomioistuin teki tästä tuomion JO 2022? Sehän tuomittiin
jo sodan alussa, ja tuomioistuin käski venäjää välittömästi lopettamaan,
koska ei ole lailliista perustetta hyökkkäykselle.

Ja jos Maailman tuomioistuin tuomitsee että genosidea ei ole tapahtunut,
kuka sinä ole argumentoimaan sitä vastaan??? luuletko että uskon sinun
(joka ymmärtääkseni ET ole tuomari tai saanut virallista koulutusta
laista) tulkintaa genosidesta enemmän kuin AMMATTILAIS-TUOMARIEN
TUOMION? anteeksi vaan, mutta uskon ammattilaisia tässä enemmän...

> [...]
>
> Jos Venäjä olisi toiminut noin, mitä kuvittelette Ukrainassa, ja
> varsinkin Donbassin alueella, tapahtuneen vuonna 2014?? Ja sen jäkeen??

Ja mikä olisi maailman tilanne nyt tarkalleen, jos Hitler olisi
voittanut sodan NL a vastaan eka sodassaan? tämä on jossittelua, mihin
on hirveän vaikea vastata, koska PIENET muutokset voivat poikia suuria
muutoksia maailmassa.

varmaan olet kuullut argumentin, että pieni muutos maailman
parametreissa (esim. tuulen suunnassa) voi saada isoja efektejä mihin
maailma menee tapahtumien johdosta? Joskin Jumala tietysti ohjaa
loppujen lopuksi, niin on myös että pienet muutokset voi saada isoja
muutoksia tulevaisuuteen.

Mutta jos on pakko veikata, luulisin että ukrainan poliisi ja sotavoimat
olisivat lopulta päässeet lopettamaan kapinoinnin, ja siellä olisi ehkä
rauha nyt.

Ongelmahan tuossa oli, että Venäjä selvästi alkoi konkreettisesti
tukemaan kapinaa tuolla alueella. Jos venäjä ei sitä olisi tehnyt, voi
olla että Ukraina olisi saanut kapinan loppumaan ja olisi rauha siellä
nyt, Krimeassa myös.

Heikki Heinonen

Feb 4, 2024, 8:58:49 AMFeb 4
Kaikki sodassa kuolleet olisi elossa?

Heikki Heinonen

Feb 4, 2024, 9:00:48 AMFeb 4
Jumalako tätä sotaa johtaa? Kerro terveisiä että se on aika paska äijä.

JiiPee

Feb 4, 2024, 11:26:45 AMFeb 4
On 04/02/2024 16:00, Heikki Heinonen wrote:
> Jumalako tätä sotaa johtaa?

En sano että hän pahaa ohjaa tekemään, mutta hän pystyy pitämään pahan
rajoissaan. Esim. jos joku aikoo tuhota maailman ydinpommeilla ja Jumala
ei sitä salli, hän kyllä pystyy aiheuttamaan että ydinsotaa ei tule.

Heikki Heinonen

Feb 4, 2024, 11:31:14 AMFeb 4
Ei siihen mitään Jumalaa tarvita, joulupukki reellään voisi napata kiinni ohjukset.

JiiPee

Feb 4, 2024, 12:58:27 PMFeb 4
pelkäätkö sinä ydinsotaa?

Heikki Heinonen

Feb 4, 2024, 2:08:24 PMFeb 4
Mitä jos Jumala haluaa ydinsotaa tuhotakseen syntiset? Muutama viatonkin voi mennä siinä sivussa, Jumalahan ei
tunnetusti välitä sellaisista pikkuasioista.

JiiHoo

Feb 4, 2024, 2:54:39 PMFeb 4
Heikki Heinonen explained :
Ei olisi ainakaan sotaa.

Toisaalta hyvä, että ryssä paljasti kasvonsa. Suomi olisi jatkanut
ryssän perseen nuolemista ja mennyt yhä syvemmälle suomettumiseen,
koska Natoon hakeminen ei olisi ollut vaihtoehto.

--
JiiHoo:
"Ja uskottavuuden saa vain sillä, että oikeasti sanoo tekevänsä mitä

Feb 4, 2024, 7:55:19 PMFeb 4
JiiPee <kerrttuPo...@gmail.com> writes:

> pelkäätkö sinä ydinsotaa?

Itse asiassa en, vaikkakin pidän sitä mahdollisena.

Minusta on täysin turhaa murehtia asioista, joihin ei itse pysty
vaikuttamaan. Se on sitten sen ajan murhe.

Enkä myöskään usko, että ydinsota olisi ns. maailmanloppu, kyllä se toki
todennäköisesti melkoisesti verottaisi ihmiskunnan (ja kuidenkin
eliöiden) populaatiota, mutta ei se silti mikään maailmanloppu olisi.
Itse asiassa maapallolle saattaisi olla jopa hyväksi, että ihmisten
määrä huomattavasti vähenisi. Maailmassa on jä tähän mennessä
räjäytetty satoja (ellei jopa tuhansia) ydinlatauksia, eikä
maailmanloppu ainakaan niiden perusteella olisi vaikuttanut tulevan, ja
kyllähän esim. Hiroshimassakin on hyvinkin eläväistä.

* Edellinen sigu oli aika paska jostain viime vuosituhannelta *

Feb 6, 2024, 2:58:47 AMFeb 6
JiiHoo wrote:
> Ei olisi ainakaan sotaa.

Edelleenkin fakta, että ukrainalaiset itse sen sisällissodan aloittivat,
joten todennäköisesti siellä olisi edelleenkin samantyylinen sota kuin mitä
Israelissa on ollut jo noin 75 vuotta arabien ja niiden maille
tunkeutuneinen matujen, siis juutalaisten, välillä. Mutta sekin vaihtoehto
olemassa, että se sotahullu pääministeri olisi käyttänyt niitä atomipommeja,
tai ainakin ampunut rynkyillä yms perinteisillä aseilla kuoliaaksi ne 8
miljoonaa ihmistä.

> Toisaalta hyvä, että ryssä paljasti kasvonsa.

Niin millä tavalla "ryssä" paljasti kasvonsa vuonna 2013 tai 2014 ??

> Suomi olisi jatkanut
> ryssän perseen nuolemista ja mennyt yhä syvemmälle suomettumiseen,

Milloinkans Paavo Lipponen ja kumppanit puuhasivakaant niitä kaasuputkia,
Esko Aho töissä jossain Venäjällä, jne??

> koska Natoon hakeminen ei olisi ollut vaihtoehto.

Niin, ei ollut vaihtoehto vuonna 2013, eikä vuonna 2014, eikä vuonna 2015...
Vaan enhän minä kysynyt mitään Suomeen liittyvää, vaan kysyin että mitä
Donetskiss ja Luganskissa, ja yleensäkin koko Donbassissa olisi tapahtunut
noin 10 vuotta sitten jos teikäläisen keksimä mielikuvitushistoria olisi
ollut lähempänä totuutta kuin mitä se kärjistämäni versio todellisesta
historiasta.

Ja itse siis pidän todennäköisimpänä vaihtoehtona sitä, että jos Venäjä ei
olisi antanut YHTÄÄN MITÄÄN apua donbassilaisille vaan olisi
kirjaimellisesti vain seurannut katseella asenteella "ei kuulu meille
ollenkaan", niin se laittomasti valtaan noussut Ukrainan hallitus olisi
järjestänyt (tai ainakin sallinut niiden banderistien ja ultriren yms
suorittaa) kansanmurhan, jossa olisi tapettu miljoonia ihmisiä, mutta
edelleenkin olisi sen verran jäljellä itäurkainalaisia, että ne kykesivät
samantyyppiseen vastarintaan kuin mitä esim HAMAS kykeni Israelissa vuosina
1987 - 2023. Ja ehkä nyt olisi menossa kummassakin valtiossa sen
kansanmurhan loppuvaihe, Israelissahan ne pommittavat koko Gazaa
maantasalle, yrittävät tappaa ne viimeisetkin gazalaiset tai ainakin ajaa ne
maanpakoon (esim tänne Eurooppaan), siis suorittaa ETNISEN PUHDISTUKSEN.
Siitähän tuolla Ukrainassakin on ollut koko ajan kyse, ilmeisesti jo
Neuvostoliiton romahtamisesta lähtien länsiukrainalaiset ovat suunnitelleet,
USAn ja muiden cabalistein avulla, koko Itä-Ukrainan valtaamista (JiiPeen
terminologialla VARASTAMISTA) länsiukrainalaisille, joten ne
itäukrainalaiset pitää joko tappaa sukupuuttoon tai ainakin ajaa pois.

Feb 6, 2024, 2:58:48 AMFeb 6
JiiPee wrote:
> ei tietenkään FYYSISESTI. Venäjä voi sekaantua SANALLISESTI, tai joka

Niinhän se tekikin.

> manipulaattisesti, mutta fyysinen sotilaallinen puuttuminen on
> kiellettyä.

No millä sotilaallisella tavalla Venäjä muka puuttui Donetskin ja Luganskin
jne asioihin??? Odessasta yms puhumattakaan, Odessahan on edelleenkin
Länsi-Urkainan hallussa, ja nimenomaan siellä oli se iso talo jossa
murhapoltettiin ja ammuttiin jne ihmisiä niiden länsiukrainalaisten
toimesta. Ja Roses-sarjan osissa 8 ja 9 on näytetty kuinka nimenomaan
Länsi-Ukrainasta oli valtavan pitkiä junia täynnä panssarivaunuja ja niitä
PASI-tyyppisiä kumipyörillä varustettuja. Ja länsiukrainalaiset niin
muhranhimossaan, että ampuivat omia sotilaitaan, muistaakseni se on jaksa 9
jossa sotilaat juoksee (siis ne jotka selvisi iskusta hengissä) metsään
piiloon ja yksi sitten soittaa hädissään jollekin esimiehelleen tmv ja
ihmettelee miksi omat helikopterit tulittaa ja vaatii ottamaan yhteyttä
ilmavoimiin.

> Asioilla on raja. Jos Ukraina olisi oikeasti tehnyt genocidea siellä,
> tällöin on perusteltua puuttua. Mutta kun se ei selvästi ole sitä
> tehnyt!!!

Ihan selvästi teki, Odessassa yritettiin massamurhata yli 100 ihmistä
kerralla, osa pääsi katolle turvaan, mutta ilmeisesti niistäkin sitten osa
tapettiin myöhemmin. Donetskin, Luganskin, Slavianskin, Kramatoriskin jne
aluille oli ties mitä tiesulkuja, joissa ammuskeltiin, vangittiin
toimittajia, ja kaduilla käveleviä vanhuksia jne ammuttiin keksellä
kaupunkia, jne. Ja Kiovassa jne huudettiin että ne pitää puukottaa, ja Julia
ehdotti jopa atomipommeja, rynnäkkökiväärin lisäksi.

> Ja kuten Maailman tuomioistuin JO KAUAN SITTEN teki tuomion,
> sielä EI ole tapahtunut sellaista genosicia joka oikeuttaisi asiaa

No ei tietenkään ENNÄTTÄNYT tapahtua kun niille Ukrainan joukoille annettiin
huutia !! Donbassilaiset otti niiltä aseet pois, ja takavarikoivat muutaman
panssivaununkin, jne.

> puuttumiseen sotilaallisesti. Kai nyt olet sen verran uutisia lukenut,
> että Maailman tuomioistuin teki tästä tuomion JO 2022? Sehän

NYT PUHUTAAN VUODESTA 2014. Ja puhutko nyt samasta tuomioistuimesta, joka on
tuominnut Israelin useita kertoja, mutta jonka tuomioista Israel ei välitä
ollenkaan??

> tuomittiin jo sodan alussa, ja tuomioistuin käski venäjää
> välittömästi lopettamaan, koska ei ole lailliista perustetta
> hyökkkäykselle.

Niin minkä sodan??? SMO, jota teikäläiset sanoo sodaksi, alkoi vasta vuoden
2022 helmikuun lopussa, sen jälkeen kun helmikuun alussa Ukraina kasasi
hirmusen armeijan siihen rajalle.

> Ja jos Maailman tuomioistuin tuomitsee että genosidea ei ole
> tapahtunut, kuka sinä ole argumentoimaan sitä vastaan??? luuletko

Minähän olen samaa mieltä, ei siellä tapettu kokonaista kansaa, kun ne lähes
10 MILJOONAA ihmistä eivät alistuneet massamurhattaviksi. Toisin kuin
holocaustisadun mukaiset 6 miljoonaa juutalaista....

> [...]
> virallista koulutusta laista) tulkintaa genosidesta enemmän kuin
> AMMATTILAIS-TUOMARIEN TUOMION? anteeksi vaan, mutta uskon ammattilaisia

Et näytä uskovan silloin kun tuomitsevat Israelin.

> Ja mikä olisi maailman tilanne nyt tarkalleen, jos Hitler olisi

Ei ole vastaus kysymykseeni. Miksi et ikinä vastaa siihen mitä kysytään??

> voittanut sodan NL a vastaan eka sodassaan? tämä on jossittelua, mihin
> on hirveän vaikea vastata, koska PIENET muutokset voivat poikia suuria
> muutoksia maailmassa.

Toisen maailmansodan voittaminen sinun mielestäsi PIENI muutos???

> varmaan olet kuullut argumentin, että pieni muutos maailman
> parametreissa (esim. tuulen suunnassa) voi saada isoja efektejä mihin
> maailma menee tapahtumien johdosta?

Yleensä puhutaan perhosen siiveniskusta.

> Joskin Jumala tietysti ohjaa
> loppujen lopuksi, niin on myös että pienet muutokset voi saada isoja
> muutoksia tulevaisuuteen.

Ei edelleenkään ole vastaus kysymykseeni. Oletko niin tyhmä, että et osaa
vastata yksinkertaiseen kysymykseen vai haastatko taas riitaa tahallasi??

> Mutta jos on pakko veikata, luulisin että ukrainan poliisi ja
> sotavoimat olisivat lopulta päässeet lopettamaan kapinoinnin, ja
> siellä olisi ehkä rauha nyt.

Se sotilaathan ampui niitä poliiseja... Ja miten LAILLISEN hallituksen
puolustaminen LAITTOMASTI vallan kaapanneita tahoja vastaan on
kapinoimista??? Ne vallankaappaajathan siihen kapinaan syyllistyivät !!!

> Ongelmahan tuossa oli, että Venäjä selvästi alkoi konkreettisesti
> tukemaan kapinaa tuolla alueella.

Millä konkreettisella tavalla se sen teki???

> Jos venäjä ei sitä olisi tehnyt, voi
> olla että Ukraina olisi saanut kapinan loppumaan ja olisi rauha siellä
> nyt, Krimeassa myös.

Olet siis oikeasti pahasti harhainen. Siinä videollahan se vanhus selittää
toimittajalle, että ei lehmää voi lypsää jos ei ruoki sitä lehmää !!!

Feb 6, 2024, 2:58:48 AMFeb 6
Heikki Heinonen wrote:
> On Sun, 4 Feb 2024 10:59:14 +0200, "TJT2"

> Kaikki sodassa kuolleet olisi elossa?

Millä mekanismillä venäläisten puuttumattomuus olisi estänyt niitä
ukrainalaisia sotilaita ampumasta ukrainalaisia poliiseja? Ja ukrainan
ilmavoimien helikoptereita tulittamasta ukrainan omia maajoukkoja?? Tai
estänyt Donetskin ja Luganskin armeijoita sotimasta Ukrainan sekalaisia
joukkoja vastaan jotka sinne hyökkäsivät siviileitä tappamaan ??

Ja varsinainen vitsihän tässä on, että Venäjähän lähinnä toimi vuosina 2013
ja 2014 tuon esittämäni skenaarion mukaan, siis lähinnä seurasivat katseella
Ukrainan SISÄLLISSOTAA, jossa ne laittomasti vallan kaapanneet natsit
hyökkäsivät niiden kimppuun, jotka eivät hyväksyneet sitä laitonta
vallankaappausta. Venäjän armeijahan yritti Kiovan valtausta vasta vuonna
2022. Toki jo vuodesta 2014 lähtien antoivat jotain pienimuotoista apua
Donetskin ja Luganskin tasavalloille kun ne itse sitä kovasti pyysivät.

Feb 6, 2024, 3:42:42 AMFeb 6
"TJT2" <ceationis...@globalism.is.invalid> writes:

> No millä sotilaallisella tavalla Venäjä muka puuttui Donetskin ja
> Luganskin jne asioihin???

Siellä oli niitä "tunnuksettomia vihreitä miehiä". Ja ainakin Wagneri on
tunnustanut toimineensa moisessa toiminnassa, ja Wagner toimi Venäjän
hallituksen lukuun.

> Odessasta yms puhumattakaan, Odessahan on edelleenkin Länsi-Urkainan
> hallussa, ja nimenomaan siellä oli se iso talo jossa murhapoltettiin
> ja ammuttiin jne ihmisiä niiden länsiukrainalaisten toimesta. Ja

Tosta tulipalosta ei voi sanoa, että kuka sen aiheutti, kun konfliktin
molemmat osapuolet käytti polttopulloja, ja sitten jossain vaiheessa
syttyi tulipalo.

> Millä konkreettisella tavalla se sen teki???

Lähettämällä Wagnerit sinne.

Heikki Heinonen

Feb 6, 2024, 7:09:29 AMFeb 6
2014 nämä kapinalliset valtasivat Donetskin kaupungintalon. Kun valtaus oli suoritettu, heille kerrottiin että
kyseessä olikin oopperatalo. Eli kyseiset "kapinalliset" olivat tulleet Venäjältä.

JiiPee

Feb 6, 2024, 11:43:08 AMFeb 6
On 06/02/2024 08:43, TJT2 wrote:

> Niin millä tavalla "ryssä" paljasti kasvonsa vuonna 2013 tai 2014 ??

tulemalla sotilailla Krimille ja varastamalla itsenäiseltä maalta ison
alueen. näkivät mahdollisuuden, koska ukrainalla ei ollut paljon
sotavoimia siellä silloin.

Feb 7, 2024, 5:51:46 AMFeb 7
Ari Saastamoinen wrote:

> Siellä oli niitä "tunnuksettomia vihreitä miehiä".

Nyt ei puhuta Krimin niemimaasta.

> Ja ainakin Wagneri
> on tunnustanut toimineensa moisessa toiminnassa, ja Wagner toimi
> Venäjän hallituksen lukuun.

Unohdit esittää todisteet, että Wagner olisi ollut Donetskissa tai
Luganskissa,

> Tosta tulipalosta ei voi sanoa, että kuka sen aiheutti, kun konfliktin
> molemmat osapuolet käytti polttopulloja, ja sitten jossain vaiheessa
> syttyi tulipalo.

Pesäpallomailoillahan siinä videossa piestään ihmisiä. Ja ties millä
kepeillä, eräällä siviilillä sellainen vanhanmallinen poliisin pamppu jossa
kahva, ja ampuma-aseitakin, jne.

> Lähettämällä Wagnerit sinne.

Todisteet, please.

Feb 7, 2024, 5:51:47 AMFeb 7
Wöööö.

Feb 7, 2024, 5:51:47 AMFeb 7
Heikki Heinonen wrote:
> On Tue, 6 Feb 2024 08:25:20 +0200, "TJT2"
>
> 2014 nämä kapinalliset valtasivat Donetskin kaupungintalon. Kun

Ilmeisesti en ole vielä katsonut Roses-sarjan kyseistä jaksoa jossa tuo
tapahtuu. Mikä oli tuon valtauksen tarkka päivämäärä?

> valtaus oli suoritettu, heille kerrottiin että

Kuka kertoi, missä, milloin?

> kyseessä olikin oopperatalo. Eli kyseiset "kapinalliset" olivat
> tulleet Venäjältä.

Tiina ja Junes eivät tunteneet erästä Helsingissä olevaa kuuluisaa
rakennusta kun aikoinaan kävelivät sen ohi, joten logiikkasi on yhtä
virheellistä kuin JiiPeen logiikka. Ja tässäkin unohdit taas esittää
todisteet noille väitteillesi väärän talon valtaamisesta, joten uskon vasta
jos näen todisteet.

Saksassa sekä yksilönkehityksestä että evoluutiosta käytettiin 1900-luvulle
saakka samaa nimitystä Entwicklung.
- Mayr