JiiPeelle tukiopetusta osa Video 02

Jan 30, 2024, 9:57:32 PMJan 30
Roses Have Thorns (Part 2) Anti-Maidan
https://www.youtube.com/watch?v=imuRAjM2Yj4

Jo aloituskuvassa valtava määrä ihmisiä, ja itse videolla on kuvaa Krimin
niemimaalla järjestetystä valtavasta mielenosoituksesta, jossa JiiPeen
mukaan vain pari ihmistä !! Ja kun krimiläiset ajelemassa busseilla,
murhanhimoiset länsiukrainalaiset pysäyttivät ne, alkoivat ammuskella
matkustajia ja tuhota niitä busseja. Ja paljon muuta mielenkiintoista,
kommenteissakin:

You have to love the duplicity of Obama, saying the Crimea referendum is
illegal, must respect parent state, right, when Kosovo broke up the same way
but Serbia opposed, it was just fine, no issue there. Either you respect
the will of the people, or you don't.

36:10.. Obama believes that the people have the right to determine their own
future, but apparently not in Crimea, Donetsk and Lugansk. Sort of smacks
of double standards, wouldn't you say ?
He said Russia had sent troops into Crimea.
I'm curious why would they need to do that as they had , by agreement with
Ukraine, to have 20,000 troops there.
So Obamas assertion of Russian invasion doesn't hold up.

Grateful to be able to watch this and inform myself deeper in to this
conflict. I was already on Russia side, because I don't have any trust in
the US and EU, but this documentary is also giving me the moral
justification on why I am supporting Russia in this operation. Great job!

JiiPee

Jan 31, 2024, 11:56:46 AMJan 31
On 31/01/2024 04:22, TJT2 wrote:
> 36:10.. Obama believes that the people have the right to determine their
> own future, but apparently not in Crimea, Donetsk and  Lugansk.

Saako Kemiläiset myös päättää tulevaisuudestaan? Että ovatko Suomessa
vai Ruotsissa.

JiiPee

Jan 31, 2024, 1:12:48 PMJan 31
Entä PIetarilaiset? Saako PIetarilaiset päättää että haluavatko tulla
osaksi Suomea?

Turo Juurakko

Jan 31, 2024, 1:38:12 PMJan 31
Ja kysytäänkö suomalaisilta lainkaan haluavatko he maahan lisää ryssiä?

--
Kirjoituksia kellarista

JiiPee

Jan 31, 2024, 1:54:41 PMJan 31
joo hyvä pointti :), mutta ihan vaan teoreettisesti. teoreettisesti jos
ajatellaan että ne venäläiset hirveästi tykkäävät Suomesta ja Suomi
haluaa heitä.

Feb 2, 2024, 3:17:52 AMFeb 2
Turo Juurakko wrote:
> Ja kysytäänkö suomalaisilta lainkaan haluavatko he maahan lisää
> ryssiä?

Kysytään, vaaleissa voi äänestää ehdokasta joka ei halua lisää matuja tai
ehdokasta, joka haluaa lisää matuja. Eduskuntavaaleissa ääni toki menee
ensisijaisesti puolueelle, joten kannattaa lukea puolueohjelma ja puolueen
vaaliohjelma.

Feb 2, 2024, 3:17:52 AMFeb 2
Videolla ei käsitellä Kemiä eikä Suomea eikä Ruotsia, joten et taaskaan
yrittänytkään pysyä aiheessa. Logica Fallacy, tai oikeammin TOTAL FAILURE.

Turo Juurakko

Feb 2, 2024, 9:53:13 AMFeb 2
Noissa yleisvaaleissa saatetaan kysyä, mutta eri asia saadaanko
vastausta. Suurin osa ihmisistä kun ei äänestä yhden asian perusteella.
Eri juttu jos järjestettäisiin asioista kansanäänestyksiä Sveitsin
tapaan. Ihminen voi vastustaa holtitonta siirtolaisuutta, muttei
kuitenkaan ole valmis antamaan ääntään esim. julkifasisteille. Siellä
kun olisi monen monta asiaa ja kysymystä, jolle äänestäjä ei olisi
valmis vastaamaan myöntävästi.

--
Kirjoituksia kellarista

Raimo Suonio

Feb 2, 2024, 4:24:01 PMFeb 2
Itse Turo Juurakko virkkoi, noin nimesi:

> [...]
> ääntään esim. julkifasisteille. Siellä kun olisi monen monta
> asiaa ja kysymystä, jolle äänestäjä ei olisi valmis

Luullakseni joskus 80-luvulla sain pieneltä joukolta silloisia
kansanedustajia kyydin Pukkilan Kanteleelta Helsinkiin. Matkalla, muun
keskustelun lomassa, kerroin heille ideani vaaleista (ei ehkä sovellu
presidentinvaaleihin pienen ehdokasmäärän vuoksi). Ehdotin, että "Mies
ja ääni" -periaatteen sijasta voisi olla "Henkilö ja viisi ääntä" -
periaate. Se antaisi mahdollisuuden painottaa mielipidettään
haluamaansa suuntaan. Voisi esimerkiksi äänestää henkilöä, puoluetta,
sukupuolta, jotakin tiettyä esiin tullutta tarkoitusperää tai jotakin
muuta.

Eivät ne tainneet kuunnella.

--
Raimo Suonio, Hyvinkää, Finland
http://www.nic.fi/%7Ersuonio/
http://www.nic.fi/%7Ersuonio/oikeinkirjoitus/

--
AVG-virustorjuntaohjelmisto on tarkastanut tämän sähköpostin virusten varalta.
www.avg.com

JiiPee

Feb 3, 2024, 3:31:32 AMFeb 3
On 02/02/2024 23:23, Raimo Suonio wrote:
> [...]
> haluamaansa suuntaan.  Voisi esimerkiksi äänestää henkilöä, puoluetta,
> sukupuolta, jotakin tiettyä esiin tullutta tarkoitusperää tai jotakin

voisi olla vähän monimutkainen 5, ja monet tavan tallaajat ei ehkä
ymmärtäisi miten tuo tehdään. Mutta joku 2-3 äänen anto voisi harkita.

Joku systeemi mikä helpottaa ettei tarvitse tehdä taksista äänestystä.
taktinen äänestys ei ole niin hyvä.... vaikka itse sen teinkin.
Ehkä olisi hyvä tämä, että vältettäisiin taktinen äänestys:
1) äänestä kukan on paras presidentiksi
2) äänestä ketä et halua presidentiksi

näin ehkä voisi välttyä taktiselta äänestykseltä, olettaen että systeemi
oikein nuo parametrit käsittelisi.

Feb 4, 2024, 10:44:12 AMFeb 4
Raimo Suonio wrote:
> Itse Turo Juurakko virkkoi, noin nimesi:

(snipattu erikoismerkkejä sisältänyt sekasotku)

> Luullakseni joskus 80-luvulla sain pieneltä joukolta silloisia

Et tiedä vaan ainoastaan luulet??

> kansanedustajia kyydin Pukkilan Kanteleelta Helsinkiin. Matkalla,
> muun keskustelun lomassa, kerroin heille ideani vaaleista (ei ehkä

(snipattu jaarittelu, josta puuttui se oleellinen tieto että keitä
edustajia, mikä puolue?)

> Eivät ne tainneet kuunnella.

En yhtään ihmettele.