Kaj Stenberg ja Hjalliksen kannatus?

Feb 7, 2024, 3:01:39 AMFeb 7
RKP:llä ei ollut pressanvaaleissa omaa ehdokasta, joten olisi luullut että
teikäläiset äänestää nimenomaan Harkimoa eikä esim Halla-ahoa. Mutta Hjallis
saikin todella huonon tuloksen, nolla pilkku jotain prosentteja. Miksi
teidän oma mies ei kelvannut?? Ette kai vaan äänestäneet sitä toista
teikäläistä, siis Li Andersonia? Tuukkakin kertoi Monossa harkinneensa
häntäkin... ja minä harkitsin, koska hän ainoa jolla edes jossain määrin
terve näkemys Gazan tilanteesta.

Ketä sinä äänestit ensimmäisellä kierroksella? Ja miksi?

Paljon mielenkiintoisempi aihe kuin laattatektoniikka, mutta toki siitäkin
löytyy tekstejä, esim
x x x clip x x x
Raamatun tulvan kaltaiseen katastrofiin pohjautuva
mannerlaatta/laattatektoniikka-katastrofimalli esittää mekanismin vuorien
kohoamiselle ja merenpohjan vajoamiselle tulvan loppuvaiheessa. Mallin
mukaan katastrofin alkuvaiheessa mannerlaattojen raju vaakatasoinen
liikehdintä olisi johtanut merenpohjien rajuun lämpötilanousuun. Kun tämä
liikehdintä katastrofin loppuvaiheessa olisi alkanut rauhoittua, olisivat
uudet merenpohjat jäähtyessään tihentyneet ja vajonneet alaspäin. Tämä olisi
johtanut veden pakenemiseen mantereilta mereen. Veden liike mantereilta
mereen olisi johtanut merenpohjaan kohdistuvan massan kasvamiseen ja
toisaalta taas keventänyt mantereisiin kohdistuvaa massaa. Tämä olisi
johtanut merenpohjan mittavampaan vajoamiseen ja mantereiden nousuun.
Mannerlaattojen törmäykset olisivat johtaneet myös vuoristojen kohoamiseen.
Täten Nooan tulvan vesi asettui näin muodostuneisiin kanjoneihin ja meriin.
x x x clop x x x
https://luominen.fi/vedenpaisumuksen-vesi-ja-veden-suolapitoisuus

ja viitteenä
https://creation.com/noahs-flood-questions-and-answers
ja
https://creation.com/images/pdfs/cabook/chapter12.pdf

Sinullahan oli aikoinaan vaikeuksia ymmärtää että veden lähteitä oli KAKSI,
joten luepas nuo kolme linkittämääni huolellisesti.

Turo Juurakko

Feb 7, 2024, 5:00:37 AMFeb 7
TJT2 kirjoitti 07/02/2024 klo 09:36:
> [...]
> prosentteja. Miksi teidän oma mies ei kelvannut?? Ette kai vaan
> äänestäneet sitä toista teikäläistä, siis Li Andersonia?

Mihin unohtui Alexander Tuppi? RKP:n taktinen ehdokasasetteluhan johti
siihen, että melkoinen osa RKP:n äänestäjistä meni Tuppikullin taakse.
Hänhän on tehnyt aikoinaan vaalilupauksiakin, että ruotsin kielen asemaa
ei heikennetä hänen vahtivuorollaan, joten luulisi kelpaavan heillekin.

--
Kirjoituksia kellarista

Feb 12, 2024, 3:15:09 AMFeb 12
Turo Juurakko wrote:

> Mihin unohtui Alexander Tuppi? RKP:n taktinen ehdokasasetteluhan johti
> siihen, että melkoinen osa RKP:n äänestäjistä meni Tuppikullin taakse.

Toki mahdollista että rannikkoruotsalaiset halusivat varmistaa että Stubb
pääsee ekalle kierrokselle, mutta varmasti sielläkin jotain homostelijoita
joita pakoputkipekka kiihotti enemmän. Mutta olisi luullut, että joku osa
olisi kuitenkin äänestänyt Hjallista, hänhän sai ääniä myös ihan
suomenkielisiltä alueiltakin, ja silti noin huono tulos.

> Hänhän on tehnyt aikoinaan vaalilupauksiakin, että ruotsin kielen
> asemaa ei heikennetä hänen vahtivuorollaan, joten luulisi kelpaavan
> heillekin.

Mitäs mieltä Hjallis on ruotsinkielen asemesta?? En ole kuullut, että
hänkään sitä haluaisi heikentää, kun itsekin on kova puhumaan ruotsia.
Diilissäkin aikoinaan testattiin kilpailijoiden ruotsinkielen osaamista, kun
Hjallis oli ohjelman vetäjänä.

Turo Juurakko

Feb 12, 2024, 3:27:12 AMFeb 12
Kaikki ne ehdokkaat olivat pakkoruotsinyökyttelijöitä, kenties
Halla-ahoa ja mahdollisesti Mika Aaltolaa (joka ei kuulemma osannut
ruotsia) lukuunottamatta, eikä Halla-ahokaan tunnu panevan satunnaisia
jupinoita lukuunottamatta itseään likoon asian puolesta.

--
Kirjoituksia kellarista