Donbassilaiset vihaisia Putinille Ari S JiiPee Huom

TJT2

Feb 14, 2024, 1:17:18 AMFeb 14
Kuten kaikki varmaankin huomasivat, JiiPee ja kumppanit ovat toistelleet
russofobien vakioväitettä, että Venäjän armeija olisi ollut Donbassissa jo
2014, Ari jopa höpisi vihreistä miehistä ja wagnereista. Jaksossa 15
kerrotaan kuinka Länsi-Ukrainan murhanhimoiset sotilaat "vapauttivat"
Kramatorskin ja Slavianskin yms. Ihmiset kyselivät kiukkuisina, että mssä
Putin, miksi Venäjä ei tule apuun. Kovin erikoista kiukuttelua, jos Venäjän
armeija olisi ollut auttamassa.

Toki jos tarkkoja ollaan, eräässä kohdassa myönnetään että olihan siellä
muutama yksityishenkilö, siis samalla tavalla kuin muutamat suomalaiset
yksityishenkilöt ovat Länsi-Ukrainan puolella sotimassa nyt 2024, tai
ainakin olivat 2022 - 2023. Joten teikäläisen logiikalla pitäisi nyt
varmaankin väittää, että Suomi on sodassa, Suomen armeija Ukrainassa...!?

Kyseessä siis
Roses Have Thorns (Part 15) The Fall of Slavyansk
https://www.youtube.com/watch?v=XrHRQcpl_-0

Muistaakseni yli 2 tuntia, ja vielä kaksi jaksoa katsomatta, nekin taitaa
olla parituntisia. Joten koko sarjassa taitaa olla noin 30 tuntia, ekat osat
oli noin tunnin, lyhyin muistaakseni vain noin 50 minuuttia. Ja faktat siis
edelleenkin, että Venäjä ei millään tavalla hyökännyt Donbassiin 2024, vaan
murhanhimoiset länsiukrainalaiset halusivat tappaa kaikki coloradot, eräässä
kohdassa se länsiukrainalaisten sotahullu poropressa tai joku ehdottelee
noiden valloitettujen alueiden asukkaiden pistämistä leireille, ihmisten
seulomista sen mukaan mitä mieltä ovat asioista.

Poropressa raivoaa, että Ukrainan armeijaa ei saa arvostella, kun eräs
kansanedustaja tjps mainitsee ne armeijan tahallaan tappamat siviilit,
joiden joukossa 5-vuotias lapsi. Ja tämä siis jo vuonna 2014, joten JiiPeen
ja muiden russofobien on ihan turha inistä kuinka jossain Venäjän iskussa
sotilaskohteeseen on vahingossa kuollut joku siviilikin nyt 2024, tai kuinka
Venäjälläkin suhdaututaan nyt 2020-luvulla nuivasti armeijan ja SMO:n
kritisoimiseen. Venäjähän on vain ottanut mallia Ukrainasta. Ja
länsiurkainalaiset saavat nyt maistaa omaa lääkettään.

--
--TJT--

JiiPee

Feb 14, 2024, 3:46:51 PMFeb 14
On 14/02/2024 08:04, TJT2 wrote:
> Toki jos tarkkoja ollaan, eräässä kohdassa myönnetään että olihan siellä
> muutama yksityishenkilö,

Tämän artikkelin mukaan, 2015, siellä olisi ollut jopa 10 tuhatta
venäläistä taistelemassa:

"Russia has denied that its forces are fighting in Ukraine, although a
recent report by the Royal United Services Institute contests this,
suggesting that several units have crossed the border since the conflict
began. At their peak in December 2014, they numbered some 10,000 troops,
the report says."

Invisible army: the story of a Russian soldier sent to fight in Ukraine
https://www.theguardian.com/world/2015/mar/25/russia-ukraine-soldier

Ja kyllähän minä myös luin että siellä olisi ollut paljon
sotakalustoakin venäjältä.

Heikki Heinonen

Feb 14, 2024, 6:57:59 PMFeb 14
Olihan siellä jopa Buk-patteri.

TJT2

Feb 15, 2024, 3:51:43 AMFeb 15
TJT2 wrote:
> [...]
> yms. Ihmiset kyselivät kiukkuisina, että mssä Putin, miksi Venäjä ei
> tule apuun. Kovin erikoista kiukuttelua, jos Venäjän armeija olisi

Jaksossa 16 kerrotaan, kuinka Kramatorskin jne "vapauttamisen" jälkeen ne
murhanhimoiset länsiukrainalaiset kävivät Luganskin kaupungin ja etenkin
Donetskin kaupungin kimppuun. Ja sielläkin tietysti pommittivat siviileja ja
niiden taloja oikein urakalla, kovasti tuli ruumiita, paitsi niiden
Donetskin ja Luganskin tasavaltojen sotilaiden keskuudessa... Eräs kuuluisa
sotilas jopa meni siinä sodan keskellä naimisiin käsi paketissa, kun oli
siis haavoittunut taistelussa.

Varsinainen pihvi, suoranainen herkku, on kohta jossa se Donetskilaisten
johtaja pitää jonkin tiedotustilaisuuden, jossa kerrotaan kuinka eräs
henkilö on käynyt Moskovassa pyytämässä apua ja antaa ymmärtää että sitä on
luvattu antaa, vaikka toisaalta toteaa että keskustelun sisältö salainen. Ja
muistaakseni puhuu jostain tiedustelupalvelusta tjsp, ei siis käynyt
tapaamassa itse Putinia eikä muuta tunnettua johtohenkilöä, vaan ilmeisesti
jotain alempiarvoista päällikköä.

Joten kyllä se edelleenkin selvä fakta, että Venäjä alkoi antaa jotain
pientä apua vasta sitten kun Länsi-Ukrainan armeija oli massamurhaamassa
Donetskin ja Luganskin kaupunkien asukkaita, ja donbassilaisten omat
sotilaat jo kovasti tappiolla, vaikka nimenomaan heillä oli kansan tuki.

Jaksossa on myös kohtaus, jossa eräässä "vapautetussa" paikassa
länsiukrainalaiset kuulustelevat paikallista poliisipäällikköä, joka yrittää
suojella jotain itäurkainalaista väittämällä että hänen tietonsa mukaan
poistunut kyseiseltä paikkakunnalta. Länsiukrainalaiset kuitenkin sitten
löytävät etsityn henkilön kotoaan ja raahaavat poliisiasemalla ja alkavat
raivota kyseiselle poliisipäällikölle. Tässäkin oiva todiste, että
poliisikin oli itäukrainalaisten puolella, eikä näyttänyt ollenkaan
ilahtuvan kun Länsi-Ukraina tuli "vapauttamaan". Näytetään myös jotain
"vapautettuja" naisia, suurin osa jotain vanhuksia, näistäkään suurin osa ei
tunnu olevan kiitollinen "vapauttamisesta".

--
--TJT--

TJT2

Feb 16, 2024, 2:56:59 AMFeb 16
Heikki Heinonen wrote:
> On Wed, 14 Feb 2024 22:46:48 +0200, JiiPee

Tuossakin taas oiva esimerkki miksi JiiPee on trolli.

December ei ole suomeksi tammikuu eikä toukokuu, December on suomeksi
joulukuu.

> Olihan siellä jopa Buk-patteri.

Jos viittaat siihen matkustajalentokoneen MH17 tapaukseen, sehän oli vasta
17.7.2014, osassa 15 muistaakseni ollaan vielä toukokuussa, jonka jälkeen
tulee kesäkuu. Sarja siis tehty ennen tuota, tosin osan 17, siis viimeisen
osan ihan lopussa mainitaan ja luvataan että tuosta tapauksesta tulisi
osassa 18, jota ei ilmeisesti ole missään. Sen sijaan jo paljon aikaisemmin,
muistaakseni osassa 10 tjps, eräs henkilö ennustaa kyseisen tapahtuman, siis
jo kuukausia aikaisemmin... Ja ainakin Janus Putkonen on vakuuttunut, että
Ukraina sen ampui, jos mitään ylipäätään ammuttiin alas, ei siis usko
viralliseen versioon ollenkaan.

Siis jos niillä itäukrainalaisilla on ollut se virallisen version väittämä
Buk, se on erittäin todennäköisesti tullut sinne vasta sen jälkeen kun se
aikaisemmin mainittu henkilö kävi Moskovassa pyytämässä apua kun Ukrainan
sotahullut olivat jo vallanneet Kramatorskin jne ja olivat jo pommittamassa
Donetskin kaupungin siviilejä ja yrittämässä vallata sitä ja Luganskin
kaupunkia, joka sitten olisi käytännössä tarkoittanut kyseisten tasavaltojen
loppua ja Länsi-Ukrainan voittoa Donbassissa, jonka jälkeen se olisi voinut
käydä Krimin niemimaan kimppuun.

Osassa 17 käydäänkin läpi tuota sotahullujen hyökkäystä ja sen
epäonnistumista, Länsi-Ukrainan armeija (tai mitä kaikkea naziporukkaa
siellä olikaan sotimassa) joutui juoksemaan karkuun niin että tossut tulta
löi... Eräässä kohdassa haastattelevat nuorta miestä, joka oli jo heti
alussa ilmoittautunut vapaaehtoisesti sotimaan suurella innolla, vaan
kovasti se into oli sitten vähentynyt kun oli takaisin Länsi-Ukrainassa tuon
karkuunjuoksemisen jälkeen.

--
--TJT--

JiiPee

Feb 16, 2024, 11:33:47 AMFeb 16
On 16/02/2024 08:49, TJT2 wrote:
> [...]
> kyseisten tasavaltojen loppua ja Länsi-Ukrainan voittoa Donbassissa,
> jonka jälkeen se olisi voinut käydä Krimin niemimaan kimppuun.

on taas..
eli ukraina olisi ensin "valloittanut" itä UKRAINAN, ja sitten krimin,
mikä on myös osa Ukrainaa?