Mietinkin, että kannattaisiko väliovi asentaa asunnon ja eteisen väliin,
jolloin wc ja kylppäri olisivat eteisessä oven takana, vai suoraan ulkoven
karmiin? Molemmat vaihtoehdot mahdollisia, mutta ovi karmineen pitäisi kai
jokatapauksessa teettää mittojen mukaan. Jos oven laittaa ulkoven karmiin,
niin aukkohan pienenee melkoisesti, kun tulee toiset karmit ulko-oven
karmien sisäpuolelle. Olisiko eteisen eristäminen ovella muusta asunnosta
riittävä/järkevää, jolloin ovi tulisi eteisen tyhjään oviaukkoon? Eteinen on
n. 3 m2 ja sieltä käyti vaatehuoneeseen ja kylppäriin.
Edellinen omistaja on remontoinut huoneiston muutama vuosi sitten ja samalla
on vaihdettu kaikki ovet asuntoon, jotka ovat "peiliovia" jostain
puristemassasta. Mistähän tuollaisia saisi tilata mittojen mukaan mielellään
edullisesti ja lähes samanlainen ovi kuin muut olisi luonnollisesti
toiveissa.
Mikko
Pete
"Mikko M" <mik...@paju.oulu.fi> kirjoitti
viestissä:arvsi2$c0f$1...@plaza.suomi.net...
Karmi loppuu tosiaan seinään, tai karmi on siis kauheen syvä koko seinän
vahvuinen n. 20-25cm. Onnistuisikohan tehdä niin, että teettäisi sellaisen
oven joka sopisi oviaukkoon ja siinä olisi sellaiset huulet (tai miksi niitä
kutsutaan, siis sellainen, että ovi menee puoliksi karmin sisään ja se
pykälä tiivistää oven, tulee karmin päälle)? Saranat pitäis varmaan sitten
saada upotettua siihen nykyiseen syvään karmiin. Onnistuiskohan tuo ihan
itseltä vai vaatiiko puuseppää :o? Hmm...ehkä se eteisen lokeroiminen on
kans ihan yhtä ok ratkasu noiden äänien ja hajujen suhteen?
Mikko