Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Tilapäinen asunto remontin ajaksi

3 views
Skip to first unread message

Jore

unread,
Aug 15, 2006, 3:10:24 AM8/15/06
to
Pitäisi löytää tilapäinen majoitus n. kuukauden täysremontin ajaksi
pääkaupunkiseudulta.

Olisiko kenelläkään vinkkejä mihin siirtää kolmihenkinen perhe tavaroineen
sillä vuokra-asunnon löytäminen muutamaksi viikoksi vaikuttaa varsin
haasteelliselta?


Timo Neuvonen

unread,
Aug 15, 2006, 5:12:03 AM8/15/06
to
Oletan, että kyseessä on itse maksettava remontti, mutta silti voisi kysyä
mm. vakuutusyhtiöiltä niiden omistamia "varakämppiä". Tiedän ainakin yhden
talon, jossa on tällainen asunto. Asunto on valmiiksi kalustettu, joten
mukaan tarttee ottaa vain välttämätön jokapäiväinen irtaimisto jolloin
muuttokulutja ei juuri tule. Vakuutusyhtiö käyttää tuota joutuessaan
tilapäismajoittamaan ihmisiä esim. pahan vesivahingon alta. En muista mitä
maksoi, kun ko. kämppä oli vuokrattuna kyseisen talon talkkarin asunnoksi
ko. kämpän totaaliremontin ajaksi. Ongelma voi olla, että näitä ei voine
varata kovin paljoa (kuukausia) etukäteen (tai sitten maksaa paljon) koska
vakuutusyhtiölle voi tulla oma yllättävä tarve lyhyellä varoitusajalla.

Edellinen ei ole välttämättä halvin ratkaisu jos tuijottaa pelkkää vuokraa,
mutta muuttokuluissa ja -vaivassa tulee säästöä. Olettaen, että vanhaan
asuntoon mahtuisi jättämään kalustusta säilöön edes nurkkaan pinottuna.

Katsele myös sfnet.tori.asunnot ryhmää, sekä news.tky.hut.fi (TKK
oppilaskunta?) palvelimella olevaa tori.asunnot ryhmää. Niissä usein
tarjotaan myös muutaman viikon ... parin kuukauden asumismahdollisuuksia,
vakiasukki ilmeisesti tällöin jollain ulkomaankomennuksella töissä tms.

Jos ei osu pahaan sesonkiaikaan, niin hotelleilta voi myös kysyä
tarjousta -ei niille täyttä listahintaa tartte maksaa kuukauden asuessaan,
varsinkin kun sovitaan siivous- ym. käytännöistä.
Ja huoneistohotellit (pistä vaikka googleen ko. sana) kannattaa tsekata
siinä kuin tunnetummatkin mestat.

Noissa liki kaikissa lienee tietysti sama olettama -omaa koko kalustusta
sinne ei voi viedä mukana. Mutta siinä olisikin kauheasti työtä, eli ei
kannattanekaan ellei ole ihan pakko.

--
TiN

0 new messages