Sälekaihtimien lyhentäminen?

Jussi

Hei!

Onko jollain kokemuksia kaihtimien lyhentämisestä. Minulla olisi muutama
kaihdin, joita pitäisi lyhentää n. 50 mm molemmista päistä. Onko mitään
merkitystä, että kaihtimen pää ( reunimmaisista langoista ) lyhenee 100
mm:stä 50 mm:iin.
Kyseessä ovat lähes uudet kaihtimet ( alle 2 v) ja kun taloon tehtiin
ikkunaremontti, niin lasit pienenivät juuri sen verran.

t. Jussi

Helge Eskelinen

Mulla ainakin on onnistunut tuo lyhentäminen hyvin; siihen lyhentämiseen on
semmoset erikoissakset joissa on säädettävä stoppari ettei leikkaa liikaa.
Jyskiltä muistaakseni ne sakset ostin.

Jerk

Jussi wrote:

> [...]
> kaihdin, joita pitäisi lyhentää n. 50 mm molemmista päistä. Onko mitään
> merkitystä, että kaihtimen pää ( reunimmaisista langoista ) lyhenee 100

Taitaa olla siis puhe kaventamisesta eikä lyhentämisestä :)

Ilkka Haapavirta

"Jerk" wrote

> Taitaa olla siis puhe kaventamisesta eikä lyhentämisestä :)

Kaihtimien kaventamisesta, säleen lyhentämisestä... ;^)

Ilkka

kaija halmetoja