Laittaisin tulevan takkaleivinuunimme savupellin yläkertaan katonrajaan,
jotta saisin lisää varaavaa massaa (muutama sata kiloa savupiippua:).
Sieltä sitten narut roikkumaan alakertaan takan päälle
Samoin jos jollakin on käytännön kokemuksia narukäyttöisestä tai
katonrajassa tai yläkerrassa olevasta savupellistä, kuuntelen
mielelläni. Toimiiko? Onko käytännöllinen? Lämpeneekö piippu hyvin?
-JR-
Joillakin paikkakunnilla toimii edelleen wanhoja
kunnon kyläseppiä, etsipä sellainen käsiisi jostain.
Toinen vaihtoehto on katsella vanhoja purkutaloja,
autiotaloja yms. "sillä silmällä"... toki omistajan luvalla.
Kolmas vaihtoehto on hitsaustaitoinen kaveri
ja läjä sekalaisia rissoja yms. tarvikkeita.
(Siis jos se on sellainen pelti, jonka
sen luulen olevan)
terveisin R.P.