Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Savupelti vanhanaikainen, mistä?

0 views
Skip to first unread message

Juha Ritala

unread,
Aug 16, 2001, 4:42:55 AM8/16/01
to
Osaako kukaan kertoa mistä saisin sellaisen vanhanaikaisen savupellin,
jossa on narusysteemi rissapyörillä? Ei enää valmisteta eikä ole
kaupoissa.

Laittaisin tulevan takkaleivinuunimme savupellin yläkertaan katonrajaan,
jotta saisin lisää varaavaa massaa (muutama sata kiloa savupiippua:).
Sieltä sitten narut roikkumaan alakertaan takan päälle

Samoin jos jollakin on käytännön kokemuksia narukäyttöisestä tai
katonrajassa tai yläkerrassa olevasta savupellistä, kuuntelen
mielelläni. Toimiiko? Onko käytännöllinen? Lämpeneekö piippu hyvin?

-JR-

R.Parkkila

unread,
Aug 16, 2001, 6:02:21 PM8/16/01
to

"Juha Ritala" <juha....@bothi.fi> kirjoitti viestissä
news:3B7B87FB...@bothi.fi...

> Osaako kukaan kertoa mistä saisin sellaisen vanhanaikaisen savupellin,
> jossa on narusysteemi rissapyörillä? Ei enää valmisteta eikä ole
> kaupoissa.
>
> Laittaisin tulevan takkaleivinuunimme savupellin yläkertaan katonrajaan,
> jotta saisin lisää varaavaa massaa (muutama sata kiloa savupiippua:).
> Sieltä sitten narut roikkumaan alakertaan takan päälle

Joillakin paikkakunnilla toimii edelleen wanhoja
kunnon kyläseppiä, etsipä sellainen käsiisi jostain.

Toinen vaihtoehto on katsella vanhoja purkutaloja,
autiotaloja yms. "sillä silmällä"... toki omistajan luvalla.

Kolmas vaihtoehto on hitsaustaitoinen kaveri
ja läjä sekalaisia rissoja yms. tarvikkeita.
(Siis jos se on sellainen pelti, jonka
sen luulen olevan)

terveisin R.P.

0 new messages