Osku on poikaa

MR2

Ripustin Osku rasvatangon linnuille. Kylläpä maistuu talitiaiselle,
sinitiaiselle, käpytikalle, harakalle ja oravalle herkkupötkylä, jonka
ainesluetteloa lukiessani melkein yrjö tuli, sisältää mm. jauhomatoja.
No, makuja on monenlaisia.

--
MR

Turo Juurakko

Kaipa meidänkin ruokavalion tulevaisuus on hyönteisissä ja madoissa,
ainakin Ylen dokkareiden perusteella.

--
Kirjoituksia kellarista

Sartsa

Talitintit ja hömötintit tykkäävät kovasti maapähkinöistä. No kylläkin
oravatkin.

--
Pitäkää tunkkinne.

Turo Juurakko

Sillon kun mä vielä ruokin oravia parvekkeellani, niin syötin
pähkinöillä emo-oravan läskiksi ja sit se pyöräytti kuusi poikastakin ja
pian ne olivat kaikki kerjäämässä pähkinöitä mun parvekkeella. Huomasin,
että luonto ottaa kaikki löysät irti mitä löytyy.

--
Kirjoituksia kellarista

MR2

Tuo akrobaatti oli kovin laihan näköinen, kävi välillä napostelemassa
vieressä olevan lintulaudan kuorittuja auringonkukansiemeniäkin, kuvattu
hyönteisverkon takaa https://aijaa.com/Rg97on
--
MR

Turo Juurakko

On ne hellyttäviä. Evoluutio on varmaan muokannut ne hyväksikäyttämään
ihmisiä kuten kissat ja koiratkin...

--
Kirjoituksia kellarista

Sartsa

Oravahan on tuhoeläin, se on vaan rotta, jolla on söpö häntä.

--
Pitäkää tunkkinne.

Sartsa

Mä ruokin joskus tinttejä partsilla, voi sitä paskan määrää lattialla
keväällä siivottavana. Ne oli citytinttejä, sanoivat vaan: "Ti-tyy!"
juttelin niille ti-ti-tyy, niin ne alkoivat toistaa sitä värssyä.

Oli joskus vuokramökki Siurossa ja siellä oli paljon puolikesyjä oravia.
Vietiin niille aina kilon pussi maapähkinöitä ja kumottiin kaikki keoksi
maahan. Paikalle tuli 4 oravaa, jotka tunnissa peittelivät kaikki
pähkinät maahan piiloon.

--
Pitäkää tunkkinne.

MR2

Yhdysvalloissa harmaaoravat ovat haittalaji. Amerikkalainen ystäväni on
aina ihastellut täällä Suomessa ollessaan täkäläisiä "red squirrels",
jotka ovat ihan "toista maata".
--
MR

Zecharia Sitchin

Niin ... natiivit puurotat on kivoja ... mutta kun tulee joku
ulkomaalainen rikastusinvaasio, niin saattaa käydä vähän niinko ex lisko
kuningattaren saarivaltiossa, jossa natiivit ovat pian vähemmistöä
haittamaahanmuuton takia.

Puhun siis oravista ... vai puhunko?

--
"dated to the ninth"

Zecharia

Lume L.

MR2

> ainesluetteloa lukiessani >melkein yrjö tuli, sisältää mm. >jauhomatoja. No, makuja on >monenlaisia.

Tähän vaan senverran, että varmaan suurin osa leipää syövistä
ihmisistäkin syö jossain elämänsä vaiheessa jauhomatoja.
Silloin on tapana todeta, että leivässä on "umamia." Sitä pidetään
etenkin kokkipiireissä tavoiteltavana ominaisuutena!

Ihminen on siitä vekkuli, että se syö nälkäänsä vaikka paistettua
jänistä!

--
Lume von der Kutvonen

----Android NewsGroup Reader----

MR2

Lume L. kirjoitti 28.9.2022 klo 18.17:
> [...]
> etenkin kokkipiireissä tavoiteltavana ominaisuutena!
>
> Ihminen on siitä vekkuli, että se syö nälkäänsä vaikka paistettua

Just tuli telkkarista juttua mehustamosta:
"Moni heittää omenoita liian helposti pois.
Vavesaaren tilalla toimii myös mehustamo, jossa muun muassa omenat
muuttuvat juomaksi.Yrittäjä ei halua mehustamoonsa ruskeita,
muumiotautisia ja homeisia omenoita. Sen sijaan pienet määrät
pihlajanmarjakoita eivät haittaa.
Omenat menevät monen liinan, siivilän ja pastöroinnin läpi. Yksikään
toukka ei ui mehussa vastaan. Konepoimitussa mustaherukassa on enemmän
proteiininlähteitä kuin tällaisessa omenassa".

Tuli mieleen vanha vitsi: "Siilataan, siilataan, sanoi akka, kun
Mansikki maitoämpäriin kusi".

--
MR

MR2

Sartsa kirjoitti 23.9.2022 klo 12.25:
Lisää totuuksia: Perhoset ovat toukkia, joilla on siivet,
karmiinielintarvikeväri tehdään kirvojen kuoresta, kamara on sian
nahkaa, makkaran "luonnonkuori" on sian tai lampaan suolta, siivoaminen
on vain roskien siirtämistä paikasta toiseen.
--
MR

Jukka K. Korpela

MR2 kirjoitti 5.10.2022 klo 19.05:

> Lisää totuuksia: Perhoset ovat toukkia, joilla on siivet,

Klassinen muotoilu kai on ”perhonen on enimmän osan elämästään vain
liikkuva suoli ja sitten lyhyen aikaa aikuisena lentävä
lisääntymiselimistö”. Toki siinä välissä kotelo, jossa se transmogrifioituu.

> karmiinielintarvikeväri tehdään kirvojen kuoresta,

Vaiko kirvoista noin kokonaisuutena? Ei kai niistä erikseen kuoria irroteta

> kamara on sian nahkaa,

Mmmm.. something edible!

> makkaran "luonnonkuori" on sian tai lampaan suolta,

Yleensä kai lampaan, sopii paremmin tarkoitukseen. Mutta kai nykyisin
”luonnonkuori” voi olla myös gelatiinista tms. valmistettu tuote. Ja
gelatiini tms. valmistetaan teurasjätteistä, joita ei enää saa käyttää
margariiniin.

> siivoaminen
> on vain roskien siirtämistä paikasta toiseen.

Tuo huojensi!

Yucca

Keke Ketonen

Jukka K. Korpela kirjoitti 5.10.2022 klo 20.48:

> Vaiko kirvoista noin kokonaisuutena? Ei kai niistä erikseen kuoria irroteta

Hyvin varustetuissa keittiötarvikeliikkeissä on myytävänä
kirvankuorimaveitsiä tähän tarkoitukseen.

Lume Hoppalong Laipio

Keke Ketonen kirjoitti:
> Jukka K. Korpela kirjoitti

> Hyvin varustetuissa keittiötarvikeliikkeissä on myytävänä
> kirvankuorimaveitsiä tähän tarkoitukseen.

Kirvat ovat omenissa vähän salvia osso buccossa tai kuin humala oluessa.
Tapio Rautavaara on laulanut "Kulkuri ja joutsen" -musiikkikappaleen.
Siinä sanotaan, että "Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa."
Ilman yllämainittuja ainesosia ei makunystyrä syki elämän onnea Rautavaaran
kappaleen sanoin.

Sartsa

Hyvin varustetuissa keittiötarvikeliikkeissä myydään myös mandoliineja.

--
Pitäkää tunkkinne.

Lume Hoppalong Laipio

Sartsa kirjoitti:

> Hyvin varustetuissa keittiötarvikeliikkeissä myydään myös mandoliineja.

Se on hedelmäosasto, missä myydään niitä
hieman abbelssiinejen tapaisia mandoliineja ja sattumia.