Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Pelin henki on: Heikoin Lenkki...

4 views
Skip to first unread message

Puakki

unread,
Mar 2, 2018, 3:16:16 AM3/2/18
to
Hesari 1.3. Politiikka sivu: Onko Lepomäki sittenkin oikeassa?/ Marko Junkkari
Kokoomuksen kansanedustaja Elina Lepomäki aikoo äänestä Sotea vastaan.
Toinenkin Kokoomuksen edustaja Hjallis on Savon Sanomissa ruotinut Maakunta-
hallintoa: Himmeliä jossa ei ole mitään järkeä!
Kuppilassa on tiedetty, että Pormestari Vapavuori ja Lepomäki pelaavat yhteen.
(HUS:n komendantti jo aikoja sitten ilmoitti: "Säästöjä Sote ei tuo, menot
lisääntyvät
Elina on itse laskenut excellissä, paljonko sote-menoissa säästyy? Hallitus on
ilmoittanut kolmen miljardin säästön
Elina on saanut toisenlaisena saman summan mutta miinus merkkisenä!

Tuosta summasta onkin sitten jakamista kymmenelle uudelle sairaalalle, ja
muille puliveivareille

Sartsa

unread,
Mar 2, 2018, 3:19:18 AM3/2/18
to
En seuraa politiikkaa, mutta otsikoilta ei voi välttyä.
Sipilän mulkvisti sanoi eilen, että hallitus kaatuu, jos sote ei mene
läpi. Kaatukoon. Mä en vaan tajuu, miksi (jotenkin) toimiva
terveydenhuoltojärjestelmä pitää tuhota ja kääriä rahat (muutenkin)
rikkaiden taskuihin veroparatiiseihin.

JiiHoo

unread,
Mar 2, 2018, 3:45:38 AM3/2/18
to
Puakki explained :
Et kai sinä kommunistina voi uskoa äärioikeistolaiskapitalistin
laskelmia?

--
JiiHoo:
"Puakki vaikuttaisi helvetin fiksulta elleivät sen kirjoitukset olisi
niin saatanan typeriä."

Lume Laipio

unread,
Mar 2, 2018, 4:00:39 AM3/2/18
to

"Sartsa"

Mä en vaan tajuu, miksi (jotenkin) toimiva
> terveydenhuoltojärjestelmä pitää tuhota ja kääriä rahat (muutenkin)
> rikkaiden taskuihin veroparatiiseihin.

Tämä kysymys on niin yksinkertainen, ettei vastauskaan
ei voi olla kovin mutkikas.

( Oikea vastaus: Juuri siksi.)



John Smith

unread,
Mar 2, 2018, 4:53:57 AM3/2/18
to
Puakki wrote:
> Tuosta summasta onkin sitten jakamista kymmenelle uudelle sairaalalle, ja
> muille puliveivareille
>
Tee ihmeessä hoitotestamentti, jossa kieltäydyt sairaalahoidoista.

--
uʍop ǝpᴉs sᴉɥʇ

Jukka K. Korpela

unread,
Mar 2, 2018, 7:25:27 AM3/2/18
to
Sartsa kirjoitti 2.3.2018 klo 10.19:

> En seuraa politiikkaa, mutta otsikoilta ei voi välttyä.

Minäkin kaipaan sellaista ylellisyyttä, että voisin olla seuraamatta
politiikkaa.

> Sipilän mulkvisti sanoi eilen, että hallitus kaatuu, jos sote ei mene
> läpi. Kaatukoon. Mä en vaan tajuu, miksi (jotenkin) toimiva
> terveydenhuoltojärjestelmä pitää tuhota ja kääriä rahat (muutenkin)
> rikkaiden taskuihin veroparatiiseihin.

Tähän on tietysti monta vastausta, mutta yksi niistä on kunnat. Kunnat
eivät selviä niille annetuista tehtävistä, ja sosiaali- ja
terveydenhuollon (ja koulutuksen ym.) kuntakohtaisuus merkitsee
huomattavaa eriarvoisuutta.

Looginen ratkaisu olisi, että kunnat lakkautetaan ja julkinen sosiaali-
ja terveysala otetaan valtion hoidettavaksi (kunnantaloissa voisi vielä
jonkin aikaa pitää jonkinlaisia valtionhallinnon paikallisia
palvelupisteitä, kunnes kaikki oppivat käyttämään nettiä tai saavat
avustajan, joka hoitaa heidän asiansa). Tämä tietysti kaatuu
perustuslakiin, jolla sinänsä ei tietenkään ole mainittavaa merkitystä,
mutta siitä halutaan tältä osin pitää kiinni. Perimmäinen syy on, että
kunnissa on tolkuttomasti luottamustoimia ja poliittisia virkoja ja
mahdollisuus loputtomaan politikointiin.

Niinpä ”ratkaisu” onkin se, että tehoton ja aikansa elänyt
kunnallishallinto säilytetään, mutta kriittisiksi koettuja asioita
siirretään siltä uudelle väliportaan hallinnolle. Vastahan läänit
saatiin purettua, nyt ne tehdään uudestaan, tietysti uudella nimellä.

On selvää, että tämä ei johda säästöihin, vaan lisäkuluihin. Toisaalta
se luo uusia poliittisia toimia ja mahdollisuuden uudenlaiseen
politikointiin. Kepu haluaa tätä, ja kokoomus on suostunut siihen, koska
uskoi saavansa vastakauppana valinnanvapauden, josta se ei itsekään
tiedä, mitä se on, mutta ”valinta” ja ”vapaus”, voi pojat, pankaapa joku
isänmaallinen marssi soimaan! (Juudaspuolue on tietysti hipi hiljaa
toivoen, että hallitus istuisi mahdollisimman kauan, koska vaaleista ei
ole mitään hyvää odotettavissa.)

--
Yucca, http://jkorpela.fi

Keke Ketonen

unread,
Mar 2, 2018, 9:14:54 AM3/2/18
to
Jukka K. Korpela kirjoitti 2.3.2018 klo 14.25:

> On selvää, että tämä ei johda säästöihin, vaan lisäkuluihin. Toisaalta
> se luo uusia poliittisia toimia ja mahdollisuuden uudenlaiseen
> politikointiin. Kepu haluaa tätä, ja kokoomus on suostunut siihen, koska
> uskoi saavansa vastakauppana valinnanvapauden, josta se ei itsekään
> tiedä, mitä se on, mutta ”valinta” ja ”vapaus”, voi pojat, pankaapa joku
> isänmaallinen marssi soimaan! (Juudaspuolue on tietysti hipi hiljaa
> toivoen, että hallitus istuisi mahdollisimman kauan, koska vaaleista ei
> ole mitään hyvää odotettavissa.)
Kokoomuksessa aiheutti suurta hämmennystä, kun yllättäen puolueen
kansanedustajakööristä löytyi merkkejä älyllisestä elämästä. Keskustan
Sipilä kiiruhtikin jo vakuuttamaan, että kepussa ei missään nimessä tule
käymään näin onnettomasti.

Lume Laipio

unread,
Mar 2, 2018, 2:55:30 PM3/2/18
to

"Keke Ketonen"

> Kokoomuksessa aiheutti suurta hämmennystä, kun yllättäen puolueen
> kansanedustajakööristä löytyi merkkejä älyllisestä elämästä. Keskustan
> Sipilä kiiruhtikin jo vakuuttamaan, että kepussa ei missään nimessä tule
> käymään näin onnettomasti.

Vaikka Sote-esitystä ei vielä ole, kaikki kepulit ovat sen takana.

Pölhölä-elokuvassa oli tähän verrattava kohtaus, jossa kunnanvaltuuston
jäsen päinvastoin vastusti esitystä, jota ei vielä ollut esitetty.
Puheenjohtajan kysyessä, mitä ko. edustaja tässä oikein
vastusti, tämä selitti, ettei vielä tiedä, mutta ilmoittipa nyt jo
etukäteen vastustavansa.

Kansanvalta jyrää muut hallintomallit 6-0 !


MR2

unread,
Mar 2, 2018, 3:14:54 PM3/2/18
to
En tunne asiaa, mutta vastahan panen.

MR

John Smith

unread,
Mar 2, 2018, 3:18:51 PM3/2/18
to
Ainoa Oikea™ tapa.


--
uʍop ǝpᴉs sᴉɥʇ

Puakki

unread,
Mar 2, 2018, 6:48:51 PM3/2/18
to
Siksi, että siinä on IT-kuplan jälkeen suurin mahdollisuus luoda omaisuus,
ehkä Lepomäki on unohdettu kakunjaossa?
USA:ssa on jo kauan Terveysmenot olleet 15% Kansantuotteesta. Talousmies kävi
vuosi sitten varoittamassa meittiä: Vaikka USA on varakas valtio, tuollainen
meno rasittaa kansantaloutta!
Suomen Terveysmenot olivat viimeisessä luettelossa 8% bkt:stä.
Norjan 7,5%(Johtunee suuresta 700 miljardin varannosta, ja öljytuloista)

Puakki

unread,
Mar 2, 2018, 7:06:49 PM3/2/18
to
Kiitos muistutuksesta, alkaa olla ajankohtainen, Siis kiellän toivottoman
elvytyksen, ja voin testamentata ruumiini tutkimuksiin, hammassiltojen kullat
tietysti omaisille.

Menee samalla kaavalla kuin 90-luvun pörssiromahdus,Ensin vas-liiton mies Esko
varoitti "Elvytyksestä noususuhdanteessa", sitten puolivuotta myöhemmin
pormestari Ilaskivi varoitti samasta vaarasta.

"Missä haaska, sinne korpit kokoontuvat, haaskalinnut kerääntyvät aterialle"
Nyt on tarkoitus tehdä terveydenhuollosta tuottava ala Yksityiselle hoito-
alalle

JiiHoo

unread,
Mar 3, 2018, 2:27:22 AM3/3/18
to
After serious thinking Puakki wrote :
> USA:ssa on jo kauan Terveysmenot olleet 15% Kansantuotteesta. Talousmies kävi
> vuosi sitten varoittamassa meittiä: Vaikka USA on varakas valtio, tuollainen
> meno rasittaa kansantaloutta!

Eikös Suomessa ole aina ylepyden aihe kuinka paljon rahaa johinkin
käytetään, vaikka siitä ei olisi mitään hyötyä?
Vaikkapa kehitysapu arvioidaan sen perusteella kuinka monta prosenttia
kansantuotteesta siihen laitetaan.

Tuon laskutavan mukaan Jenkkien terveydenhoito on sellainen mihin
Suomenkin pitäisi pyrkiä eli laittaa vähintään 20% siihen.

Netissä on kuulunut sellaisia ilkeitä puheenvuoroja, että kun
suomalainen on joutunut ulkomailla terveydenhoidon kanssa tekemisiin,
niin yllättävän usein ovat hämmästelleet kuinka paljon helpommin ja
joustavammin sinne lääkäriin pääsee ja tulee yhdellä käynnillä
hoidettua, kun Suomessa ensin jonotetaan puoli vuotta vastaanotolle ja
sitten toinen puoli vuotta toimenpiteeseen.

--
Holtiton maahanmuutto on ongelma. Halla-aho on ratkaisu

Jukka K. Korpela

unread,
Mar 3, 2018, 2:45:55 AM3/3/18
to
JiiHoo kirjoitti 3.3.2018 klo 9.27:

> Netissä on kuulunut sellaisia ilkeitä puheenvuoroja, että kun
> suomalainen on joutunut ulkomailla terveydenhoidon kanssa tekemisiin,
> niin yllättävän usein ovat hämmästelleet kuinka paljon helpommin ja
> joustavammin sinne lääkäriin pääsee ja tulee yhdellä käynnillä
> hoidettua, kun Suomessa ensin jonotetaan puoli vuotta vastaanotolle ja
> sitten toinen puoli vuotta toimenpiteeseen.

Sairastuminen kannattaa tietysti suorittaa ulkomailla, jossa voi
sujuvasti mennä lähimmälle tai parhaalle yksityiselle lääkärille, koska
matkavakuutus. (Jos ei ole matkavakuutusta, niin voi voi. Silloin täytyy
toivoa, että on tajunnut edes hankkia eurooppalaisen
sairausvakuutuskortin ja älynnyt matkustaa maahan, jossa sillä on
merkitystä.)

Suomessakin toki pääsee lääkäriin jonottamatta. Yksityisillä
lääkäriasemilla ei ehkä ihan ole sisäänheittäjiä, mutta kyllä siellä
toivotetaan iloisesti terve tulleeksi, vaikka olisi sairas.

Monet ovat jo ajat sitten osanneet kombinoida yksityisen ja julkisen
sairaanhoidon. Sen sijaan, että yrittäisi 42. kerran saada
arvauskeskuslääkäriltä jotain muuta kuin ohjeen syödä Buranaa®, voi
käyttää muutamia satasia yksityislääkäriin, joka sitten tarvittaessa
kirjoittaa lähetteen erikoislääkärille julkisen puolen keskussairaalaan.
Siellä sitten tarvittaessa hoidetaan hyvin ja potilaalta peritään maksu,
joka on luokkaa prosentti todellisista kustannuksista.

--
Yucca, http://jkorpela.fi

JiiHoo

unread,
Mar 3, 2018, 3:03:52 AM3/3/18
to
Jukka K. Korpela explained :
Puhuin tässä toki sellaisista, jotka ovat muuttaneet ulkomaille ja
käyneet ihan niissä koko kansalle tarkoitetuissa lääkäreissä. Se on
kuulemma ihan eri tasolla siellä.

Toisaalta tuo erikoissairaanhoito on Suomessa kuulemma aika huippua ja
kun olen sen omakohtaisesti kokenut ja hengissä selvinnyt, niin kai se
sitten sellainen on. Mikäli toimiva pahojen sairauksien hoito
saavutetaan sillä, että nilkkansa nyrjäyttänyt saa odotella tunteja
hoitoonpääsyä, niin kyllä sen vaihtoehdon voi hyväksyä. Kunhan se
sanotaan selvästi eikä puhuta paskaa, kuten nykyään on tapana.

--
Olen natsi ja rasisti. Ylpeä sellainen

Keke Ketonen

unread,
Mar 3, 2018, 4:11:55 AM3/3/18
to
Jukka K. Korpela kirjoitti 3.3.2018 klo 9.45:

> Monet ovat jo ajat sitten osanneet kombinoida yksityisen ja julkisen
> sairaanhoidon. Sen sijaan, että yrittäisi 42. kerran saada
> arvauskeskuslääkäriltä jotain muuta kuin ohjeen syödä Buranaa®, voi
> käyttää muutamia satasia yksityislääkäriin, joka sitten tarvittaessa
> kirjoittaa lähetteen erikoislääkärille julkisen puolen keskussairaalaan.
> Siellä sitten tarvittaessa hoidetaan hyvin ja potilaalta peritään maksu,
> joka on luokkaa prosentti todellisista kustannuksista.

Tässä on pohjimmiltaan siitä kyse, että pienten kuntien sote-budjettia
heiluttelee se, jos muutamia isomman hoitotarpeen omaavia potilaita
joudutaan lähettämään eteenpäin jonnekin keskussairaalaan tms. Isommasta
tai parempivaraisesta kunnasta sinut lähetetään ohitusleikkaukseeen,
mutta huonommissa varoissa olevan kunnan arvauskeskuksessa sinulle
lyödään nitropurkki käteen ja kehotetaan pärjäilemään.

Näiden ongelmien ratkaisemiseen meillä tarvitaan sote-uudistus, mutta
hallitushan ryssi sen heti alkumetreillä unohtamalla olennaisen ja
keskittymällä lehmänkauppoihin.

Jukka K. Korpela

unread,
Mar 3, 2018, 7:49:28 AM3/3/18
to
JiiHoo kirjoitti 3.3.2018 klo 10.03:

> Puhuin tässä toki sellaisista, jotka ovat muuttaneet ulkomaille ja
> käyneet ihan niissä koko kansalle tarkoitetuissa lääkäreissä. Se on
> kuulemma ihan eri tasolla siellä.

Sellaisesta en tiedä juuri mitään, mutta olettaisin, että tässä on
jonkin verran eroja eri maiden ja alueiden välillä (esim. Alabama,
Burkina Faso ja Saksa).

> Toisaalta tuo erikoissairaanhoito on Suomessa kuulemma aika huippua ja
> kun olen sen omakohtaisesti kokenut ja hengissä selvinnyt, niin kai se
> sitten sellainen on.

Emme toki voi omakohtaisesti tuntea alaa kovin monelta kannalta, koska
niissä vakavissa sairauksissa on sen verran iso kuoleman riski, ettei
niitä juuri ehdi kovin monia kokea

> Mikäli toimiva pahojen sairauksien hoito
> saavutetaan sillä, että nilkkansa nyrjäyttänyt saa odotella tunteja
> hoitoonpääsyä, niin kyllä sen vaihtoehdon voi hyväksyä. Kunhan se
> sanotaan selvästi eikä puhuta paskaa, kuten nykyään on tapana.

Tokkopa nuo asiat kovin vahvasti toisistaan riippuvat. Tietysti viime
kädessä niiden kaikki kulut kerätään veroina, joilla on äärellinen
yläraja, ja johonkin kohteeseen käytetty euro on aina jostain pois,
sanoivat poliitikot mitä hyvänsä. Mutta enemmänkin kai on kyse siitä,
että perusterveydenhoito on sälytetty kuntien harteille.

Tosin asiaan liittyy myös se, että jokaista nilkkansa nyrjäyttänyttä
kohti on noin kymmenen sellaista potilasta, joille lääkärin ei tarvitse
eikä lääkäri voisikaan tehdä mitään. Esimerkiksi nuhakuumetta
sairastavia, jotka tarvitsevat lääkärintodistuksen sairauslomaa varten.
Tai ihmisiä, joilla jokin paikka kolottaa tai joilla jokin tuntuu
omituiselta. Tätä on paikoin ruvettu purkamaan sillä, että lääkäriin ei
pääse suoraan, vaan ensin pitää puhua hoitajan kanssa puhelimessa ja
sitten ehkä pääsee hoitajan puheille, ja sitten sovitaan, miten
tilannetta seurataan ja palataan asiaan, jos aihetta on. Tämä tuntuu
toimivan, mutta varmaan siitä nousee jossain vaiheessa haloo, joko
siksi, että sitä hoidetaan väärin (sekin on toki mahdollista: hoitaja
blokkaa pääsyn lääkäriin, kun oikeasti olisi syytä) tai todennäköisimmin
siksi, että toimittaja vain haistaa skuupin.

--
Yucca, http://jkorpela.fi

Jukka K. Korpela

unread,
Mar 3, 2018, 7:51:49 AM3/3/18
to
Keke Ketonen kirjoitti 3.3.2018 klo 11.11:

> Tässä on pohjimmiltaan siitä kyse, että pienten kuntien sote-budjettia
> heiluttelee se, jos muutamia isomman hoitotarpeen omaavia potilaita
> joudutaan lähettämään eteenpäin jonnekin keskussairaalaan tms. Isommasta
> tai parempivaraisesta kunnasta sinut lähetetään ohitusleikkaukseeen,
> mutta huonommissa varoissa olevan kunnan arvauskeskuksessa sinulle
> lyödään nitropurkki käteen ja kehotetaan pärjäilemään.
>
> Näiden ongelmien ratkaisemiseen meillä tarvitaan sote-uudistus

Sote-uudistuksellahan oli tarkoitus hoitaa se, että hoitoon pääsy ei
enää riipu siitä, missä kunnassa asut, vaan siitä, missä ”maakunnassa”
asut. ”Maakunta” tarkoittaa tässä aluetta, joka jonkin lehmänkaupan
perusteella määritellään maakunnaksi.

--
Yucca, http://jkorpela.fi

Keke Ketonen

unread,
Mar 3, 2018, 10:23:50 AM3/3/18
to
Tällä hetkellä kaavaillun sote-uudistuksen tarkoitus on kanavoida
veronmaksajilta kerätyt ja veronmaksajien piikkiin rahoitusmarkkinoilta
haalitut ja sote-menoihin budjetoidut rahat mahdollisimman
suoraviivaisesti muutamien sote-alan yhtiöiden jossain veroparatiiseissa
sijaitsevien emoyhtiöiden pankkitileille.

JiiHoo

unread,
Mar 3, 2018, 11:00:12 AM3/3/18
to
Jukka K. Korpela pretended :
> Emme toki voi omakohtaisesti tuntea alaa kovin monelta kannalta, koska niissä
> vakavissa sairauksissa on sen verran iso kuoleman riski, ettei niitä juuri
> ehdi kovin monia kokea

Olen kumminkin aika varma, että missään Afrikassa ei mokomaa leikausta
osata tehdä ja epäilen vahvasti, että jossain muslimimaissakaan
onnistuisi. Nehän matkustaa länsimaihin hoitamaan kaikki pahemmat
jutut. Pitäisi säätää laki, että EU:ssa ei muslimia hoideta edes
rahalla.

--
Hukkasin kaikki sigut. Kyllä ne vielä palaavat

JiiHoo

unread,
Mar 3, 2018, 12:09:37 PM3/3/18
to
on 3.3.2018, Jukka Lahtinen supposed :
> JiiHoo <jii...@kof.fi> writes:
>
>> jutut. Pitäisi säätää laki, että EU:ssa ei muslimia hoideta edes rahalla.
>
> EU-maissakin on kyllä myös muslimikansalaisia.

Niille pitää tehdä lopullinen ratkaisu ennekuin ehtivät ismamisoimaan
euroopan.

Lume Laipio

unread,
Mar 6, 2018, 5:40:08 PM3/6/18
to
Vanhassa vitsissä jouduttiin talosta lähettämään poika väkeen. Hevosella ja monenlaisilla kaluilla oikein sotareissuun varustaa. Isäntä siinä kamppeita kootessa arveli, että tulisi kyllä halvemmaksi tappaa tuo Pekka täällä kotona!

Lume Laipio

unread,
Mar 7, 2018, 4:06:58 AM3/7/18
to

>Eikös Suomessa ole aina ylepyden >aihe kuinka paljon rahaa johinkin
>käytetään, vaikka siitä ei olisi >mitään hyötyä?

Tuon hyödyttömästi törsätyn rahasumman suuruus korreloi suoraan siihen mielihyvän määrään, joka syntyy todellisen humanistisen maailmankansalaisen suvaitsemiseen otollisessa päänupissa.

Sartsa

unread,
Mar 7, 2018, 5:45:51 AM3/7/18
to
Kyllä mää nyt oon vitun ylpee, kun törsäsin viikossa 850 eur kissaan,
joka ei edes jäänyt henkiin. Vaadin kissoille omaa Kelaa ja taikaseinää.

Juha Hayashi

unread,
Mar 7, 2018, 9:24:06 AM3/7/18
to
On Wednesday, March 7, 2018 at 11:45:51 AM UTC+1, Sartsa wrote:
> joka ei edes jäänyt henkiin. Vaadin kissoille omaa Kelaa ja taikaseinää.

Johan niillä on palvelijat ja kaikki!

John Smith

unread,
Mar 7, 2018, 11:52:48 AM3/7/18
to
Olisit koittanut ruåtsists hakea sille turvapaikkaa, kun täällä uhattiin
hengenlähdöllä.

--
uʍop ǝpᴉs sᴉɥʇ
0 new messages