Re: Gävlebocken

MR2

Jukka Lahtinen kirjoitti 28.11.2022 klo 0.14:
> No niin, minä päivänä tänä vuonna Gävlen olkipukki tulee poltetuksi, vai
> kestääkö joulun yli?
> Voisin arvata vaikka että 15.12. roihahtaa.
> https://www.visitgavle.se/sv/gavlebocken

Helppo homma sytyttää, ei siinä mitkään aidat auta jos vaikka
jousipyssyllä tai vaikka ihan ritsalla ampuu jonkin palavan tupon siihen.
--
MR

Keke Ketonen

Jukka Lahtinen kirjoitti 29.11.2022 klo 23.45:
> Sytyttäjälle itselleen ei kuitenkaan ole luvassa mainetta ja kunniaa
> oikeasta veikkauksesta.

Jotain muuta mainetta saattaisi kuitenkin kertyä.

Nykyaikaa olisi olkipukin polttaminen poroksi sytyttämällä se pienellä
palopommilla varustetulla dronella. Näin siis, mikäli käytettävissä ei
olisi, kuten medelsvenssonilla ei yleensä ole, yhtään
venäläisvalmisteista risteilyohjusta.

Keke Ketonen

> [...]

> kestääkö joulun yli?
> Voisin arvata vaikka että 15.12. roihahtaa.

Vaikka arvauksesi meni pieleen, on se silti kaikkein lähimmäksi osuneena
voittaja. Muita arvauksia ei esitetty.

Jukka K. Korpela

Jukka Lahtinen kirjoitti 24.12.2022 klo 23.15:

> Tarjoanpa sitten itselleni huomenna ruokajuomaksi viiniä, mutta kun meni
> noin paljon pieleen niin jaan pullon vaimon kanssa.

Onnittelut. Amaronea varmaan joitte, magnumpullon?

> Näyttää pukki olevan vieläkin pystyssä.

Pitääköhän paikkansa se huhu, että Gävlen pukin sytyttäjät eksyivät
jossain tienhaarassa ja päätyivät polttamaan jonkin kirkon Etelä-Karjalassa?

MR2

--
MR

Lume L.

Jukka L

> Poliisi ei ole tainnut kertoa ketä kirkkopalosta epäillään.

Jos ei ketään epäillä, kaikkia epäillään. Tämä on tarpeen jokaisen
muistaa sitten illalla tapanintansseissa;
Mikäli joku vilkuilee tanssivierasta hieman ylipitkillä
silmäyksillä, pyytää tanssiin, kiilautuu runkoon kiinni ja alkaa
kopeloida, hän epäilee sinua todennäköisesti kirkonpolttajaksi ja
kaiveleekin housujesi etutaskuista sytkäriä, tulitikkuja tai
muuta pyromaanisuuteesi viittaavaa todistusaineistoa.

--
Lume Laipio

----Android NewsGroup Reader----