Melzen

Keke Ketonen

Melzen on melatoniinivalmiste, jonka Peter Nyman mainostaa telkkarissa
edistävän psykologisia toimintoja. Millaisia ne toiminnot ovat ja kuinka
ne Melzenillä edistyvät?

Mainos kuulostaa niin huuhaalta, että uskoisin huuhaalaisilla olevan
hyvät edellytykset vastata kysymyksiini.

Turo Juurakko

En tiedä, eikä kiinnosta Melzenit, mutta ihmettelen tota Nymanin uran
rappiota. Oli uutisankkurina maikkarin uutisissa ja erehtyi ottamaan
pariksi kaudeksi Uutisvuodon juontajuuden maikkarin uusioversiossa.
Paluu uutisankkuriksi ei ilmeisesti onnistunut tämän jälkeen ja nyt
sitten on jossain ostos-tv:hen verrattavassa kuramainoksessa. Jos olisin
vahingoniloisempi luonne, saattaisin olla huvittunut tollaisesta surun
alamäestä.

--
Kirjoituksia kellarista

Keke Ketonen

Näyttää se tekevän ihan kohtuullisesti hilloa: firman liikevaihto n.
200ke ja viivan alle lähes puolet siitä. Ja todennäköisesti se osa, mikä
ei ole päätynyt viivan alle, on ollut Nymanin itselleen maksamia
palkkoja. Ei aivan hirvittävän jyrkältä alamäeltä näytä, vaikka
yrittäisi vahingoniloakin viritellä.

Jukka K. Korpela

Keke Ketonen kirjoitti 26.10.2022 klo 21.48:

> Melzen on melatoniinivalmiste, jonka Peter Nyman mainostaa telkkarissa
> edistävän psykologisia toimintoja. Millaisia ne toiminnot ovat ja kuinka
> ne Melzenillä edistyvät?

Asia selviää ehkä esimerkiksi Yliopiston apteekin informaatiosta:
”Se edistää myös normaaleja psykologisia toimintoja.”
https://www.yliopistonapteekki.fi/melzen-melatoniini-1-9mg-b6-pitkavaikutteinen-tabl-90-kpl-92578

Vai selviääkö? Miten ”myös” on tulkittava? Ilman sitä merkitys olisi
selvä: tuotteen tarkoitus on Mielen normalisointi, joten huuhaatikkojen
on syytä karttaa sitä. Huuhaan poistaminen Mielestä on tietysti
normalisoinnin keskeinen osa. Mutta jos ”myös” on tulkittava niin, että
tuote edistää sekä epänormaaleja että normaaleja toimintoja, se on ehkä
vaaraton, jos vaikutus on jotenkin tasapainoinen.

> Mainos kuulostaa niin huuhaalta, että uskoisin huuhaalaisilla olevan
> hyvät edellytykset vastata kysymyksiini.

Niin, mehän osaamme selvitellä monipuolisesti. Yliopiston verkkoapteekki
kertoo:
”B6-vitamiini edistää normaaleja psykologisia toimintoja ja auttaa
vähentämään väsymystä ja uupumusta”.
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/melzen-pitkavaikutteinen

Tuohan on jo suorempaa! Normalisointiin ei siis käytetä tuotteen
sisältämää melatoniinia, vaan B6-vitamiinia! Eikä sen välttämiseen riitä
vitamiini- yms. pillerien torjuminen, sillä B6-vitamiinia on hyvin
monissa ruoka-aineissa. Finelin tietojen mukaan ”hyviä” lähteitä ovat
”sianliha, siipikarja, kala ja täysjyvävilja”.

Vai onko tässä jokin juoni, jolla ihmiset yritetään vieroittaa lihasta
ym.? Yliopiston verkkoapteekki mainitsee myös, että tuote on vegaaninen!

Lume L.

Keke K

>Melzen on melatoniinivalmiste, jonka >Peter Nyman mainostaa telkkarissa edistävän >psykologisia toimintoja. Millaisia ne toiminnot ovat ja >kuinka ne Melzenillä edistyvät?Mainos kuulostaa >niin huuhaalta, että uskoisin huuhaalaisilla olevan hyvät >edellytykset vastata kysymyksiini.

Ei mainos ole huuhaata, jos siinä kerrotaan vain omakohtainen
kokemus, eikä viitata mihinkään yleisempään tutkimustietoon.
(Tietysti Nyman olisi voinut mainoksen lopuksi -selvyyden vuoksi-
sanoa, että "tai ainakin minusta tuntuu siltä!")
Peter Nyman luultavasti itse uskoo Melzenin psykologisia
toimintoja edistävään vaikutukseen.
Todennäköisesti hänellä on kroonisena melzeholistina aktivoitunut
eräs lääkkeen tolkuttomaan liika-annosteluun liittyvistä
kuolemansynneistä; psykologian maailmaan liittyvä
"ahneus."

--
Lume Laipio

----Android NewsGroup Reader----

Keke Ketonen

Jukka K. Korpela kirjoitti 27.10.2022 klo 9.34:

> [...]
> tuote edistää sekä epänormaaleja että normaaleja toimintoja, se on ehkä
> vaaraton, jos vaikutus on jotenkin tasapainoinen.

Olisi paljon huomiota herättävämpää ja siten tehokkaampaa mainostamista
ilman, että asiasisältö muuttuisi, jos mainoslauseen laittaisi muotoon:
"Se edistää myös epänormaaleja psykologisia toimintoja."

> [...]
>
> Vai onko tässä jokin juoni, jolla ihmiset yritetään vieroittaa lihasta
> ym.? Yliopiston verkkoapteekki mainitsee myös, että tuote on vegaaninen!

Tosi kätevää laittaa samaan pilleriin nukahtamista edistävää ainetta ja
väsymystä sekä uupumusta vähentävää ainetta - jos pilleri ei vaikuta,
niin myyjä voi sanoa valittavalle asiakkaalle, että kyllä vaikuttaa
juuri niin kuin pitääkin, mutta useat vaikutukset kumoavat toisensa,
minkä vuoksi lääketiedettä ja kemiikkaa ymmärtämätön asiakas saattaa
päätyä virheelliseen johtopäätökseen, että vaikutusta ei olisi.

Sartsa

On 27.10.2022 11.29, Lume L. wrote:
> [...]
> eräs lääkkeen tolkuttomaan liika-annosteluun liittyvistä
> kuolemansynneistä; psykologian maailmaan liittyvä

Viis Melzenistä, minä vannon nykyään Fosfoser Memoryn nimiin, se aktivoi.

--
Pitäkää tunkkinne.

Keke Ketonen

Peruskouluissa on aloitettu kokapensaan lehtien pureskelu, jotta saadaan
Pisa-tulokset nousuun.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009166839.html

Sartsa

Joo, ei kai muu auta. Jännä muuten se, että Pisa-vertailu kehitettiin
Suomessa ja yllättäen juuri Suomi voitti alussa ne kaikki vertailut. No
aasialaiset ovat paljon fiksumpia, niin ovat menneet jo ohi. Ja
tarkoitan japseja, Etelä-Koreaa ym, en ählämeitä. Sekin on jännää, että
Instagram-influensserit kiitävät rynnäköllä Dubaihin, että joku sheikki
voi paskoa niitten naamalle, saavat siitä sitten pätäkkää. Kameliakin
pitää masturboida vähintään. Suomi nousuun kamelia masturboimalla!

--
Pitäkää tunkkinne.

Lume L.

Sartsa

> Suomi nousuun kamelia >masturboimalla!

Puuttuu vain niitä kameleita, mutta sisukas suomalainen ei tästä
lannistu; onhan isänmaan etu kyseessä:
Se järjestää ilmakamelin masturbointikilpailuita!