Kuulumiset

Sartsa

Olen vaan maannut pari kuukautta, enkä ole juuri jaksanut edes syödä.
Paino on kyllä pudonnut, mutta alan olla ns. laihaläski.

--
Pitäkää tunkkinne.

Keke Ketonen

Sartsa kirjoitti 14.1.2023 klo 14.24:

> Olen vaan maannut pari kuukautta, enkä ole juuri jaksanut edes syödä.
> Paino on kyllä pudonnut, mutta alan olla ns. laihaläski.

Kiitos! Tämä auttoi minua oivaltamaan, että nopea painonpudotus
edellyttää nimenomaan lihasmassan vähentämistä. Lihashan painaa enemmän
kuin rasva, joten painonpudotuksessa kannatta keskittyä erityisesti
lihasmassaan. Brändään tämän makoilumetodin ja tienaan sillä isot rahat.

Lume L.

Keke K
>Sartsa

> ... Lihashan painaa enemmän kuin rasva, joten painonpudotuksessa...

Painonmittaus palvelee parhaiten mielenrauhaa, jos se suoritetaan
vain kerran kuussa, juuri ennen ruokailua, punnittavan henkilön
ohutsuolen kurneen ollessa hilppeimmillään. Nimittäin
jos treenaamaton ihminen painaa maapallolla ollessaan tavanomaiset
120 kg, on hänen kilpailupainonsa kuussa vain 20
kg.
-Onhan tuo tietenkin selvästi "yli hanskanpainon," mutta sarjaa
etsiessä tulisi varmasti nälkä!

--
Lume Laipio

----Android NewsGroup Reader----

Jukka K. Korpela

Lume L. kirjoitti 15.1.2023 klo 8.16:

> Painonmittaus palvelee parhaiten mielenrauhaa,

Tarkoitit varmaankin Mielen rauhaa?

> jos se suoritetaan
> vain kerran kuussa, juuri ennen ruokailua, punnittavan henkilön
> ohutsuolen kurneen ollessa hilppeimmillään.

Punnitusten vertailtavuuteen on kyllä syytä kiinnittää huomiota. Siitä
syystä sopivin frekvenssi on kerran päivässä aina samaan aikaan,
esimerkiksi aamulla heräämisen ja alustavien aamutoimien jälkeen ilman
vaatteita. Vaa’an tarkkuuteen ei kannata kiinnittää liiaksi huomiota,
koska aivan pienten muutosten huomaaminen aiheuttaa turhaa stressiä.
Tulokset on syytä kirjata samaan tietokantaan, johon viedään muutakin
keskeistä terveys- yms. tietoa, kuten tarkka tieto siitä, mitä on syöty
ja juotu sekä tietysti aktiivisuusrannekkeen tuottama data.

Näin luodaan perusta aikasarja-analyyseille ja syvemmille tutkimuksille,
jotka voivat tuottaa erittäin arvokasta tietoa terveyden hyväksi,
ainakin post mortem.

> Nimittäin
> jos treenaamaton ihminen painaa maapallolla ollessaan tavanomaiset
> 120 kg, on hänen kilpailupainonsa kuussa vain 20
> kg.

Tämä olisi toiminut paremmin HUUTAMALLA eli kirjoittamalla kaikki
versaaleilla, koska se hävittäisi eron kuun ja Kuun välillä.

Tähän on huomautettava, että paino on fysikaalisesti voima, joten siitä
ei voi käyttää massan yksikköä kilogrammaa. Oikea yksikkö on tietysti
newton kerrannaisinneen, joista kiinnostavin on uudehko kvettannewton,
joka on 10³⁰ newtonia. Se sopii siis hyvin erityisen vahvaksi voimasanaksi.

Jukka K. Korpela

Jukka K. Korpela kirjoitti 15.1.2023 klo 10.44:

> uudehko kvettannewton, joka on 10³⁰ newtonia. Se sopii siis hyvin
> erityisen vahvaksi voimasanaksi.

Oho, sattuipa lyöntivirhe, pitää olla kvettanewton (engl. quettanewton).
Olisikohan tuohon ylimääräiseen n:ään vaikuttanut jokin ruotsin
f-alkuinen sana, jota kuulemma käytetään voimasanana?