Maailman kuvia

Mika Iisakkila

Ajattelinpahan vaan mainita, että Helsingin Sanomien nettiversion
"Maailman kuvia" -osasto (päivittäin julkaisemattomia uutiskuvia)
tapaa olla varsin mukavaa katsottavaa, eritoten kun niissä on vielä
parin lauseen konteksti mukana.

<http://www.helsinginsanomat.fi/kuvakoosteet/maailmankuvia.asp>
--
http://www.hut.fi/u/iisakkil/ --Foo.

Tanja Jaakkola

Nov 7, 2001, 12:55:20 PM11/7/01

"Mika Iisakkila" <mika+...@pingrid.fi> kirjoitti viestissä

> [...]
> "Maailman kuvia" -osasto (päivittäin julkaisemattomia uutiskuvia)
> tapaa olla varsin mukavaa katsottavaa, eritoten kun niissä on vielä

Tuo sivu oli joskus aiemmin toisessa osoitteessa ja mä luulin niiden
poistaneen koko systeemin, kun ei mun linkki enää toiminutkaan. Täytyy
sanoa, että välillä siellä olevat kuvat on niin hyviä, että mä melkein
ryntään kauppaan ostamaan jonkun kunnon kameran osamaksulla... ;)

Tanja @

Jussi Hyttinen

Nov 7, 2001, 3:44:48 PM11/7/01
> sanoa, että välillä siellä olevat kuvat on niin hyviä, että mä melkein
> ryntään kauppaan ostamaan jonkun kunnon kameran osamaksulla... ;)

olen kerran kuullut, että kameran käyttäjälläkin saattaisi olla vaikutus
lopputulokseen. en voi kuitenkaan vahvistaa tietoa.

-jussi.

Matti Vuori

Nov 7, 2001, 3:38:46 PM11/7/01
Tanja Jaakkola wrote:

> [...]
> sanoa, että välillä siellä olevat kuvat on niin hyviä, että mä melkein
> ryntään kauppaan ostamaan jonkun kunnon kameran osamaksulla... ;)

Vai pitäisikö tilata kotiin "maailma"?

--
Matti Vuori, <http://sivut.koti.soon.fi/mvuori>
Vapaana työmarkkinoilla!

wooh

Nov 7, 2001, 11:17:50 PM11/7/01

Matti Vuori kirjoitti viestissä
<3BE99BD6...@koti.soon.fi>...

Tanja Jaakkola wrote:

toiminutkaan. Täytyy
;)

>Vai pitäisikö tilata kotiin "maailma"?

Kannattaa kysyä. Se asuu tässä ihan lähellä.
mira hyvin

Olli Orkoneva

Olen kuullut useammankin kerran, että valokuvauksesta kiinnostuneen
innostukseen voi suhtautua innostavasti tai lamaavasti. Voin itse
vahvistaa tiedon.

Olli

--
Olli Orkoneva
Free Studio Oy, Aleksis Kiven katu 17 A, 00510 Helsinki, FINLAND

Simo Salanne

Myös www.nationalgeographics.com/ngm on vierailun arvoinen.
Siellä on meille vekotinhulluille kuvista myös tekniset tiedot;-)

Simo S.

Timo Seppälä

> Myös www.nationalgeographics.com/ngm on vierailun arvoinen.
> Siellä on meille vekotinhulluille kuvista myös tekniset tiedot;-)
>
> Simo S.

Tarkoitit varmaan osoitetta: www.nationalgeographic.com , s-kirjain perässä
johtaa jonnekin harhaan...

Timo S. :-)

Mika Iisakkila

Nov 8, 2001, 12:56:59 PM11/8/01
Matti Vuori <mvu...@koti.soon.fi> writes:
> Vai pitäisikö tilata kotiin "maailma"?

No kyllä noissa kuvissa juuri korostuu usein se ongelma, että käy
mielessä mitä kaikkea sitä kuvaisikaan, jos näillä tienoilla olisi
joskus jotain mielenkiintoista kuvattavaa. Mutta mielikuvituksen
puutettahan se pitkälti kuitenkin on.

Tulee oikein mieleen kesäinen Kreikan matka. Otin sitten kumminkin
kameran mukaan myös Akropoliille, vaikka olinkin jo etukäteen varma,
että sieltä on taatusti otettu jo kaikki mahdolliset kuvat. Riivaavaa
on, että silläkin kerralla loisto-otos todellakin kaatui kaluston
puutteisiin -- tuuli yltyi raivokkaaksi, ja pölypilven keskellä ehdin
bongata käsi kädessä kulkeneen japanilaisen turistipariskunnan, joka
horjahti täsmälleen samaan kulmaan kuin polun vieressä ollut
ikiaikainen käkkyräpensas. Vain toivottoman kaukana sillä hetkellä
kamerassa kiinni olleelle laajakulmalle, ja edellisessä mutkassa olin
vaihtanut sen 135-millisen tilalle...
--
http://www.hut.fi/u/iisakkil/ --Foo.

Jussi Hyttinen

Nov 8, 2001, 2:13:50 PM11/8/01
> Olen kuullut useammankin kerran, että valokuvauksesta kiinnostuneen
> innostukseen voi suhtautua innostavasti tai lamaavasti. Voin itse
> vahvistaa tiedon.

Joo, olet oikeassa. Kannattaa sijoittaa paljon rahaa _kunnon_ kameraan, niin
saa parempia kuvia.

-j.

Ilkka Haapavirta

"Mika Iisakkila" wrote

> [...]
> ikiaikainen käkkyräpensas. Vain toivottoman kaukana sillä hetkellä
> kamerassa kiinni olleelle laajakulmalle, ja edellisessä mutkassa olin

Vähän samantapainen, mutta ehkä vähemmän ainutlaatuinen tilanne:
Olin kuvannut yläkerran ikkunasta 400 millisellä naapurin pellolla äestävää
traktoria lokkiparven keskellä. Sitten päätin muuttaa tyyliä ja lähdin
läheiseen metsään laajakulman kanssa. Metsän reunassa huomasin, että talon
vierestä sen saman ikkunan puolelta lentää vanha armeijan DC-3. Kone meni
niin "matalalla ja hiljaa", että olisin ikkunasta 400 millisellä kuvannut
lentäjien passikuvat.
Lehdestä luin, että veivät armeijan viimeistä DC-3:a Rissalasta
Tikkakoskelle museoon.

Ilkka

Tanja Jaakkola

"Jussi Hyttinen" <jussi.h...@welho.poistamut.com> kirjoitti viestissä

Kiitos luottamuksesta taitoihini.

Voit tässä kohtaa vahvistaa tietojasi. Kuviani löytyy mm. sivuilta
http://www.ampiaistehdas.net/artti/kuvia_roomasta.shtml (1. ja 5. kuva),
http://www.ampiaistehdas.net/artti/kuvia_tallinnasta.shtml (Alexander
Nevski) ja
http://personal.inet.fi/koti/nadja.miuku/kuvat/kypros/kypros.shtml (osaa
kuvista muokattu PhotoShopilla, lähinnä rajattu). Näistä kaikki A. Nevskiä
lukuun ottamatta on otettu tavallisella "turistikameralla". En sanoisi
kaikkien noiden olevan ihan huonointa tasoa, mutta mikäpä minä olen omia
kuviani arvostelemaan.

Tanja @ Jaakkola