Mukana HD movies :-)

http://www.dpreview.com/news/0809/08091705canon_5dmarkII.asp
--
yom

Olli

lukematon,
17.9.2008 klo 7.16.0317.9.2008
vastaanottaja

Näyttää siltä, että melkein mikä ominaisuus tahansa, joka voidaan
sähköisesti tehdä, ei maksa mitään, mutta yksi hallintavipu lisää maksaa
maltaita. Ilmankos ne jo pari vuotta sitten sanoivat, että kohta ei
kodin elektroniikkaan kannata tehdä hallintalaitteita vaan nettiyhteys.
Pistät sitten radiota kovemmalle tietokoneelta tai kännykästä.

Olen toivonut edullista mittaetsinsysteemikameraa, osittain senkin
vuoksi että siihenkin varmaan tulisi myös LCD-näyttö taakse.
Yllämainitusta syystä toiveeni ei toteudu: se vaatii mekaanisia osia.
Optisen etsimen rakenne ja tarkkuus on kompakteissa jo niin luokaton,
että sitä ei ilmeisesti kukaan kaipaakaan.

Olli

Yrjö O. Mäkinen

lukematon,
17.9.2008 klo 7.36.3317.9.2008
vastaanottaja
Olli wrote:

> [...]
> Optisen etsimen rakenne ja tarkkuus on kompakteissa jo niin luokaton,
> että sitä ei ilmeisesti kukaan kaipaakaan.

Harvat välittävät laadusta.
Pitää olla paljon ja halpaa.

--
yom

Matti Vuori

lukematon,
17.9.2008 klo 14.06.3717.9.2008
vastaanottaja
Olli <orko...@nic.fi> wrote in news:TF5Ak.93$Tc4...@read4.inet.fi:

> Olen toivonut edullista mittaetsinsysteemikameraa, osittain senkin
> vuoksi että siihenkin varmaan tulisi myös LCD-näyttö taakse.
> Yllämainitusta syystä toiveeni ei toteudu: se vaatii mekaanisia osia.

On myös ihan mahdollista, että se ei toteudu siksi, että riittävän monet
ihmiset eivät halua ostaa sellaisia. Valmistajat tuottavat mieluummin
sellaisia kameroita, joita myydään rekkalasteittain kuin muutaman tuhannen
harrastajan toivekameraa.

--
Matti Vuori, <http://www.kotiposti.net/~xmvuori>

Mika Yrjola

lukematon,
17.9.2008 klo 14.21.1717.9.2008
vastaanottaja
Matti Vuori <mvu...@koti.soon.fi> writes:

Näinhän se pääosin on, mutta marginaalisempiakin tuotteita sentään
onneksi joskus näkee. Äkkiseltään tulee mieleen ainakin Canonin 20Da,
jonka myynti/tuotantomääristä en osaa tarjota mitään tiukkaa faktaa,
mutta tuskin ne mitään kovin suunnattomia ovat olleet.

Antti Alhonen

lukematon,
17.9.2008 klo 14.48.3117.9.2008
vastaanottaja
Yrjö O. Mäkinen wrote:
> Olisko se sittenkin tämä.

Jooh kyllä nyt alkaa vahvasti tosiaan näyttää siltä että kinokoon
digijärkkärit alkaa toden teolla iskeä läpi normaali-, eikä enää
erikoistuotteina. Parissa vuodessa ne ovat tällaisen köyhemmänkin
kuluttajan saatavissa. Missä hitossa se Pentaxi nyt sitten kukkuu
kun tästä alkaa tulla todellisuutta. Rupesko se uhoamaan liian
aikasin fullfreimeillään niin että ne sitten piti pudottaa pois
kuvioista ja nyt niitä ei saada ajoissa liikkeelle?

Asetin jo pari vuotta sitten itselleni ehdot: hommaan (ehkä)
digijärkkärin sitten, kun on:
- Pentax (objektiivien yhteensopivuuden takia. Haluun käyttää mun
saakelin paskaa 30 euron laajista siinäkin!)
- Kinokoon kenno (haluun et se saakelin paska 30 euron laajis on
edelleen laajis koska muuten siinä ei oo mitään järkee :-).)
- maksaa käytettynä alle viissataa.

Mikäs tässä kehityksen kehityksen kehitystä seuratessa :--).

--
Antti Alhonen.

Tero Mustalahti

lukematon,
17.9.2008 klo 15.21.1317.9.2008
vastaanottaja
Antti Alhonen wrote:

> [...]
> digijärkkärit alkaa toden teolla iskeä läpi normaali-, eikä enää
> erikoistuotteina. Parissa vuodessa ne ovat tällaisen köyhemmänkin

Riippuu siitä, miten köyhä haluat olla. 24x36 mm on yhä hiton iso
integroiduksi piiriksi. Jotain osviittaa voinee hakea siitä, että 5D
Mark II ei ole kuin palttiarallaa 20% prosenttia halvempi kuin 5D oli
uutena. Tätä vauhtia kun mennään niin alle 1500 euron päästään uuden
mallin hinnassa vasta 6 vuoden päästä. Vanhempaa kalustoa saa tietty
sitten vähän halvemmalla. Poistomyynnistä 5D Mark II:sta ja Sony
A900:sta saattaa saada muutaman vuoden päästä niukasti alle sen 1500 euroa.

> Missä hitossa se Pentaxi nyt sitten kukkuu
> kun tästä alkaa tulla todellisuutta.

Hoya on luvannut nopeuttaa Pentaxin digijärkkärien julkaisuaikataulua.
Mikä ei tietysti laadun kannalta välttämättä ole hyvä asia. Joka
tapauksessa FF-kamerakin on varmaan tulossa jossain vaiheessa. Paljon
varmaan riippuu siitä, onko Samsungilla FF-kenno missä vaiheessa (mitään
ei ainakaan ole julkistettu) vai aikooko Pentax sittenkin palata Sonyn
kennoihin.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että yli 2000 euron runkojen markkinat ovat
yhä varsin pienet suhteessa halvempiin vehkeisiin. Digijärkkärien
pääasiallinen rahasampo ovat alle 1500 euron rungot ja kitit. Niinpä
sanoisin, että FF-kameraakin tärkeämpi Pentaxille olisi saada ulos
runko, joka pystyisi kunnolla kilpailemaan 1000D:n, D60:n, A200:n ja
E-420:n kanssa myös ulkomitoiltaan, eikä vain ominaisuuksiltaan. K200D
on hyvä kamera hintaansa nähden, mutta ei kokonsa vuoksi pysty
kilpailemaan digijärkkärin ensihankkijoista, joista suurin osa nykyisin
tulee digipokkarien käyttäjistä.

> Asetin jo pari vuotta sitten itselleni ehdot: hommaan (ehkä)
> digijärkkärin sitten, kun on:
> - Pentax (objektiivien yhteensopivuuden takia. Haluun käyttää mun
> saakelin paskaa 30 euron laajista siinäkin!)

Kyllä halpoja käytettyjä tusinalaajiksia saa muihinkin järjestelmiin.
Tosin 4/3:een ei kovinkaan hyvin.

> - Kinokoon kenno (haluun et se saakelin paska 30 euron laajis on
> edelleen laajis koska muuten siinä ei oo mitään järkee :-).)
> - maksaa käytettynä alle viissataa.

Jos ei tarvi olla K-bajonettia, niin EvilBaystä saa Kodakin DCS 14n:ää
tai DCS Pro -malleja aika halvalla. Contax N Digitalia irtoaa vielä
halvemmalla...

Tero P. Mustalahti

Ilkka Haapavirta

lukematon,
18.9.2008 klo 1.37.4818.9.2008
vastaanottaja
"Olli" wrote

> [...]
> syystä toiveeni ei toteudu: se vaatii mekaanisia osia. Optisen etsimen
> rakenne ja tarkkuus on kompakteissa jo niin luokaton, että sitä ei

Sama juttuhan oli filmiaikana.
Mittaetsinsysteemi oli keskihintaisen järkkärin hintaluokassa ja paljon
kompakteja korkeampi.
Laatu tosin oli molempia parempi, koska niitä teki vain muutama huippufirma.
Ja myyntimäärät olivat taatusti pienempiä.

Ilkka

Toni Nikkanen

lukematon,
18.9.2008 klo 1.39.3718.9.2008
vastaanottaja
Olli <orko...@nic.fi> writes:

> Olen toivonut edullista mittaetsinsysteemikameraa, osittain senkin
> vuoksi että siihenkin varmaan tulisi myös LCD-näyttö
> taakse. Yllämainitusta syystä toiveeni ei toteudu: se vaatii
> mekaanisia osia.

Nykyään saa käytettyjen markkinoilta Epsonin R-D1:iä muutamalla
sadalla aina silloin tällöin. Jos uutena pitää saada, niin edullista
ei tosiaan ole olemassakaan.

Olli

lukematon,
18.9.2008 klo 12.01.2118.9.2008
vastaanottaja
Toni Nikkanen wrote:

Ei tartte saada uutena, kaikki me kuvataan käytetyillä... mutta
muutamalla *satasella*, ihan tosissaan??

Olli

Toni Nikkanen

lukematon,
18.9.2008 klo 13.28.5418.9.2008
vastaanottaja
Olli <orko...@nic.fi> writes:

> Ei tartte saada uutena, kaikki me kuvataan käytetyillä... mutta
> muutamalla *satasella*, ihan tosissaan??

No tunnustan ettei niitä nyt koko ajan tyrkyllä joka niemessä ja
notkossa ihan ole, mutta yksi tuttu osti 350 eurolla tai sinnepäin
omansa, ainoana vikana oli että mittaetsimen joutui itse kalibroimaan
uusiksi joka ei liene kova homma, en tiedä miten paljon tämä painoi
hintapyynnissä. Tämä yksilö löytyi kameralaukku.com:n
myyntifoorumilta, muita hyviä kyttäyspaikkoja on huuto.net,
tradera.se, ebay.de jne... aikansa kun kärkkyy niin voi tärpätä. Siis ehkä
hieman liian ruusuisen kuvan maalailin mutta kyllä niitä saa jos haluaa :)

Vastaa kaikille
Vastaa kirjoittajalle
Lähetä edelleen
0 uutta viestiä