Raw -> jpg muunnos

Jusba

Mikä olisi hyvä ohjelma muuttaa raw tiedostot jpg tiedostoiksi?
Digital photo professional ohjelmalla olen niitä muuttanut mutta lopputulos
ei oikeen tyydytä. Kuvista häviää terävyys.
Eli joku helppo käyttöinen ja hyvä ohjelma olisi haussa, mutta mikä?

-jusba

japesaari

"Jusba" <ju...@mailcity.com> kirjoitti
viestissä:ePRbk.27984$_03....@reader1.news.saunalahti.fi...
helppokäyttöisestä en sitten tiedä, mutta photoshop cs3 toimii ihan
järkkymättömästi

Ari K

Jusba wrote:
> Eli joku helppo käyttöinen ja hyvä ohjelma olisi haussa, mutta mikä?

Capture One.

The One and Only... ;)

Petri Kekkonen

"Ari K" <nor...@foo.nic.fi> wrote:

> Capture One.

Kannatusta C1:lle täältäkin suunnalta, uusi 4.x tosin tarvitsee kohtuu
tehokkaan koneen pyöriäkseen käytettävästi. Hinta/laatu-suhde kuitenkin
mielestäni erinomainen.

- Petri

Väinö Louekari

Tuovatko nämä raw-ohjelmat (Capture One, Bibble Pro, Lightroom ja mitä
niitä onkaan?) mitään lisäarvoa CS2:n käyttäjälle? Toisin sanoen
tekevätkö ne mitään sellaista, mitä ei voi tehdä CS2:lla? Tämä on ihan
vakavaksi tarkoitettu kysymys tietämättömältä, ei siis piruilua
(allekirjoittaneen osalta). Meinaan ettei joudu maksamaan tyhjästä.

Väinö Louekari

Petri Kekkonen

"Väinö Louekari" <vaino.l...@pp.inet.fi> wrote:
> Tuovatko nämä raw-ohjelmat (Capture One, Bibble Pro, Lightroom ja mitä
> niitä onkaan?) mitään lisäarvoa CS2:n käyttäjälle?

Enpä ole juuri CS2-työnkulkuun RAW-kuvilla perehtynyt, mutta jos tuo
sisältää vain Adobe Camera Raw:n (ACR) niin eiköhän suurin lisäarvo mitä C1
tuo ole sujuva työnkulku suurten kuvamäärien käsittelyssä. Teknisessä
mielessähän C1 on melko rajoittunut säädöiltään jos ei osta kallista
Pro-versiota. Mulla on tärkeää että muutaman sadan-tuhannen kuvan setit
käsittelee suhteellisen kivuttomasti. Vaikka mulla onkin lähes olemattomasti
kokemusta ACR:stä, niin kuvittelisin, että C1 on lähempänä Adoben
Lightroom:ia kuin ACR:ää työnkulun ideologialtaan.

- Petri

timo.au...@aim-dtp.net

On Jul 6, 7:50 pm, Väinö Louekari <vaino.louek...@pp.inet.fi> wrote:

> Tuovatko nämä raw-ohjelmat (Capture One, Bibble Pro, Lightroom
> ja mitä niitä onkaan?) mitään lisäarvoa CS2:n käyttäjälle?

Mielestäni eivät tuo ja ACR:n muunnos on varsin hyvä. C2 (siis Bridge
+ACR) pärjää erittäin hyvin myös siinä mitä Petri alla pohdiskeli/
ihmetteli eli sujuva työnkulku suurten kuvamäärien käsittelyssä on
varsin jouheaa (ja C2:ssa on lisäksi extended javascript tuki jonka
avulla saa aikaan paljon sellaista mikä muilla muunitimilla ei ole
mahdollista).

Sille jolla ole Photoshoppia ne tietenkin tarjoavat paremman
käyttömukavuuden sekä paremman lopputuloksen laadun kuin DPP joka on
täydellinen hirvitys kummassakin sarjassa.

Timo Autiokari

Antti Valtokari

Vastaamatta itse kysymykseen:

oletko kokeillut säätää kuvan terävyyttä DPP:ssä -- jostakin toolbarista
löytyy säädin muistaakseni nimellä "Sharpness"? Sen kun vetää täysille
niin pitäisi tarkkaa tulla.

Kone otti ja hajosi ja en ole vielä ehtinyt kaikkia ohjelmia asentaa
takaisin, joten en pääse itse DPP:stä tätä tarkistamaan mistä se löytyi...

Antti

Jarno Suni

On Sun, 6 Jul 2008 00:36:36 +0300
"Jusba" <ju...@mailcity.com> wrote:

> Eli joku helppo käyttöinen ja hyvä ohjelma olisi haussa, mutta mikä?

Rawstudio on suhteellisen nopea ja helppokäyttöinen mutta ei ehkä
kypsintä softaa mitä löytyy. Ei taida toimia Windowsilla.

--
Jarno Suni - http://iki.fi/8/
Ole hyvä ja käytä XHTML-yhteensopivaa WWW-selainta.

Björklund

Atro Nyholm <nyh...@mixture.org> kirjoitti kakaraskeidaa