kameroita ym ulkomailta

vmo

Hei

Täällä on varmaan ollut asiasta juttua aiemmin mutta kysynpä vielä mistä
voisi/kannattaisi Saksasta (taikka muualta Euroopasta) netin kautta
ostaa valokuvaustilpehöörejä - kokemuksia ja kommentteja?
/vm ollilainen

Tuomas Yrjövuori

Kokemuksia ei ole, mutta minulla on sellainen näppituntuma, että kamerat
ovat viime vuosina olleet Suomessa ihan järkevällä hintatasolla.
Ulkomailta ostamisesta siis ei ole välttämättä hyötynyt taloudellisesti.

En tiedä, mikä tilanne nyt on, mutta nettikauppojen hintatasoista se
selvinnee.

--
Tuomas Yrjövuori

Henrik Herranen

Tuomas Yrjövuori <tuomas.y...@hut.fi> writes:
> [...]
> kamerat ovat viime vuosina olleet Suomessa ihan järkevällä
> hintatasolla. Ulkomailta ostamisesta siis ei ole välttämättä hyötynyt

Paitsi, jos ostaa Hong Kongista ja salakuljettaa kamansa tullin läpi.
Tällöin voi helposti hyötyä 30%, mutta on rikollinen. Ja ei, Hong Kong
ei ole Euroopassa, kuten ei myöskään USA, jossa etu lienee jossain
20% kieppeillä. Kiinni jos jää, niin voipi saada rapsua ja saiputtaa.

- Henrik

--
Good signatures never die, they just fade away

Jussi

"Henrik Herranen" <leo...@modeemi.fi> kirjoitti
viestissä:vmyy5wf...@coffee.modeemi.fi...
Mulla oli alibina kameran kortilla edelliskesän lomakuvat.

Seppo Loisa

> [...]

>ei ole Euroopassa, kuten ei myöskään USA, jossa etu lienee jossain
>20% kieppeillä. Kiinni jos jää, niin voipi saada rapsua ja saiputtaa.

Digijärkkäri ja yksi objektiivi = 0% tullia + ALV 23%
(Lentomatkustajalla 430 euroa verottomasti)