Kysymys Lindevall-suvusta

Aki Lahti

Olisiko kellään tietoa edellämainitusta suvusta.
Terveisin Mirja Lindevall

Marika

Aki Lahti wrote:

> Olisiko kellään tietoa edellämainitusta suvusta.
> Terveisin Mirja Lindevall

Mistä päin Suomea sinun Lindevallisi ovat ?

Seuraava henkilö aloittelee tutkimaan Gustaf Lindevallin (leipuri
Pietarissa 1800-l., tullut Suomeen ilm. Turun ja Porin läänin alueelle)
sukua:
christina....@spray.se
(kirjoita ruotsiksi tai englanniksi)

Terv. Marika R.

Jari Lindevall

Aki Lahti <laht...@saunalahti.fi> wrote in message

> Olisiko kellään tietoa edellämainitusta suvusta.
> Terveisin Mirja Lindevall
>
> Isäni Erkki Lehmusvyöryn (ent. Lindevall, nimi suom. 1935) isä Karl Johan
Lindevall oli kotoisin Perniöstä. Hän oli syntynyt 1885 ja oli 5 lapsisen
perheen vanhin. Muut lapset Ragnar, Emil, Eetu ja Alina. Heidän
vanhemmillaan oli kauppa Perniössä.
Tätini on tutkinut sukua, mutta ei päässyt kovin pitkälle, koska silloin ei
vielä ollut Internettiä tms. Hänen saamiensa tietojen mukaan Lindevallit
tulivat Tanskasta. Itse olen ottanut Lindevall nimen käyttöön 1998.
Helsingin seudulla asuu joitakin Lindevalleja puhelinluettelon mukaan ja
pari niistä on isäni serkkuja. Muista en tiedä, olisi kiva tietää. Mitä sinä
tiedät Lindevalleista?
Terveisin Jaana Lindevall

Rzeppa

Jari Lindevall <jj...@saunalahti.fi> wrote in article
<823ie8$mnl$1...@tron.sci.fi>...

> Kouluaikana (1971-1973) oli luokallani Juhani Lindevall,asui
Pihlajamäessä Helsingissä..

Rz

anneli....@jippii.fi

Ragnar Lindevall äitini isä eli vuosina 1898-1968. Hänellä ja vaimollaan Anna os. Dahlgren oli 3 lasta, Olavi, Raili (Nordström) ja Marja (Jeppesen). Olavin poika on Juhani s. 1958 ja asui Pihlajamäessä.Marjan tytär Helen ja Helenin poika Filip ovat tanskalaisia ja he ovat ottaneet sukunimekseen Lindevall.
Erkki on Raili-äitini serkku ja olen tavannutkin hänet.
Luokkakavereina minulla oli kaksoset Harri ja Anne Lindevall jotka eivät tietojeni mukaan olleet meille sukua. Lisätietoja annan mielelläni.
Terveisin Anneli Sinisalo

esal...@kolumbus.fi

keskiviikko 10. marraskuuta 1999 10.00.00 UTC+2 Marika kirjoitti:

> [...]
>
> Seuraava henkilö aloittelee tutkimaan Gustaf Lindevallin (leipuri
> Pietarissa 1800-l., tullut Suomeen ilm. Turun ja Porin läänin alueelle)

My grandfather was Gustav Lindevall. He was born in Jämsä, Finland and went to St. Petersburg as a young boy to learn tanners trade. He came later back to Finland and settled in Vampula. He changed his name to Kustaa Linna. He died as a relatively young man to the toxic substances used in the tanners trade. He had four cildren Anna, Yrjö (my father), Aino and Lauri.