Könösen suku

hitachi14mvxplus

onko joku tutkinut Könösen sukua? isäni on syntynyt Pälkjärvellä ,siis
entisen Neuvostoliiton puolella. mistä aloitan?

jorma könönen
Joensuu
jjko...@kolumbus.fi

Iiro Jantunen

hitachi14mvxplus <hitachi1...@netscape.net> wrote:
> onko joku tutkinut Könösen sukua? isäni on syntynyt Pälkjärvellä ,siis
> entisen Neuvostoliiton puolella. mistä aloitan?

Löytyy Joensuunkin kirjastosta internetin kautta haettuna:

AINEISTOLAJI Kirja ID 139782
HYLLYPAIKKA Luokka 99.31 KÖN
PÄÄTEKIJÄ KÖNÖNEN, TERHO A.
NIMEKE KÖNÖSTEN KYYVVISSÄ / TERHO A. KÖNÖNEN : SUKUKRONIKKA AULIS
V.A. KÖNÖSEN SYNTYMÄN 100-VUOTISMUISTOKSI : PÄLKJÄRVEN KÖNÖSTEN
SUKUKRONIKKA
MUUT TEKIJÄT KÖNÖNEN, MATTI
KÖNÖNEN, SEPPO
JULKAISUKIELI suomi
JULKAISUTIEDOT 1993 (JOENSUU : PUNAMUSTA, 1993)
ULKOASU 158 S. : KUV. ; 24 CM
ISBN/HINTA 952-90-4848-3 (SID.) : 26.91 EUR

--
Iiro Jantunen http://www.iki.fi/froggie

hitachi14mvxplus

Kyseinen kirja on minulle tuttu. Könösen sukua esitellään kirjassa
laajasti. minä ajattelen, että ei tämä kirja vielä kerro kaikkea Könösen
suvusta. Joten onko joku tutkinut muulla tavalla Könösen sukua.

Minä asun Joensuussa. historian havinaa on ,kun Könösen suku on
vaikuttanut monella saralla Joensuussa.

Rollo

hitachi14mvxplus wrote:

Matti Pöllän väitöskirjassa "Vienan Ksrjalan etnisen koostumuksen muutokset
1600-1800 luvuilla" on maininta että Könöset olisivat Pohjois-Pohjanmaalta
muuttaneet Vienan Karjalaan Jyvöälahteen jonne perustivat Könilä nomisen
talon.Sukunimi muuntui sittemmin muotoon Keinijeff.Mahtavatko mainitsemasi
tutkimuksen Könöset olla samaa sukua?

Rollo

tapanin...@gmail.com

Olen My Heritage sivustolle tehnyt oikeaksi tietämäni merkinnät meidän Könösen sukuhaarasta.
Olemme Hiitolasta talosta no. 26. Suvussamme miespuolisten perillisten nimet vaihtelevat Heikki Kaarlonpojasta takaisin Kaarlo Heikinpoikaan.
Tietoni eivät yllä kuin 1820 -luvulle.
Saamani tiedon mukaan Ari Kolehmainen on henkilö, joka on tutkinut Könösten eri sukuhaaroja, viimeiseksi DNA testein.
Terveisin Eila Tapaninen o.s. Könönen Rovaniemeltä