Sukututkimusohjelma??

Pentti Pouttu

Olen aloittamassa sukuni menneisyyden tutkimusta ja kysyisinkin ohjelmista??

1. Mikä olisi ohjelma jossa olisi suomenkielinen teksti ja kommentit?

2. Mistä niitä saa ja mitä ne maksavat?

3. Olisiko kirjallisuutta tai opasta aloittelijalle?

Kiitollisena vastaukset vastaan otan Pentti Pouttu

Erkki Järvinen

Hakusanoilla
Genus Senior
löydät yhden sukututkimusohjelman netistä !
On suomenkielinen ja mielestäni aloittelijalle hyvin sopiva sikäli, että on
helppokäyttöinen.

Monia muitakin ohjelmia löytyy netistä / itse käytän tuota Genus
Senior -ohjelmaa ja
sitten toisena Juuret -ohjelmaa
Löytyy netistä hakusanoilla
Juuret sukututkimusohjelma

terv.
Erkki Järvinen, Visuvesi
- - -
PS
Näiden ohjelmien kanssa on vähän niin, että "yksi tykkää tyttärestä ja
toinen äidistä" = makuasia !

Pentti Pouttu <pentti...@kauhava.FI> kirjoitti
viestissä:8gm0ih$sec$1...@news.kolumbus.fi...

Leena

Katso Hämeenlinnan kirjaston makupaloista
http://www.htk.fi/kirjasto/histori3.htm .Tältä sivulta löytyy linkkejä
moneen ohjelmaan.

Terv. Leena

Olli

Tapasin kaksinkertaisissa maisteriksi valmistumisjuhlissa keskiviikkona
henkilön, joka lienee lähes ammattimainen sukututkija (tuloksista päätellen)
ja hän sanoi mielestäni loistavasti, kun juttelimme sukuohjelmista:
"Sukuohjelmistot ovat kuin autoja: Oma käytössa oleva on aina paras.."
Terveiset vaan kaimalle.
Olli
Erkki Järvinen <erkki.j...@pp4.inet.fi> wrote in message

> [...]
> - - -
> PS
> Näiden ohjelmien kanssa on vähän niin, että "yksi tykkää tyttärestä ja

Olli

Älä ihmeessä hankikkaan, on se Suomessa sen verran "riistettyä" hommaa tuon
kulkupelin
omistaminen.

> Juu ............autoa minulla ei ole .............. mutta muuten voipi
olla
> kuten sanot !
>
> Erkki Järvinen

Esko Ek

Kantsii tutkia "Brothers Keeper":riä. Imuroi netistä useita erillaisia.
Kokeile. Joissain on jokin koeaika, jonka jälkeen on ostettava. Sukututkijoiden
nettisivuilla on hyviä vinkkejä. www.genealog.fi. Niitä sivuja voi löytyä vaikka
sopivalla hakusanalla.

onnenkant...@gmail.com

Hyvä sukulainen Erkki Järvinen pitkästä aikaa !
Joko joululahjat on mietittynä ? Nyt olisi kaksi kirjaa tarjouksessa 50e, rahtivapaasti. Tarinoissa kummittelee Ruovesi taustalla ...
Eeva-maija Harju-virta
harju...@hotmail.com