Luttinen-suku

Seija Koivunporras

Olen kiinnostunut selvittämään Luttisen suvun vaiheita Jaakko Juhonpoika
Luttisesta synt. 30.12.1840 taaksepäin. Piippolan kirkkoherranvirastosta
sain kopion hänen perhettään koskevasta sukutukimusta varten vuonna 1987
annetusta virkatodistuksesta. Joku lienee näin ollen jo tutkinut tätä sukua.
Tietääkö joku näistä tutkimuksista ja niitä koskevista mahdollisista
julkaisuista?
terv. Seija Koivunporras

Marika

Tämä nyt on aikalailla hakuammuntaa, mutta Rauno Luttinen & Marjo
Hyppönen ovat kirjoittaneet Sukututkimuksen käsikirjan (WSOY 1988).
Siinä kerrotaan sukututkimuksesta käyttäen esimerkkinä Rauno Luttisen
äidin sukua, Pajulaa Pyhärannasta.

Rauno Luttisen isä on Yrjö Hormian Matthias Melanderin sukukirjan (Tyyne
Kaitilan täydentämä painos, Uusikaupunki 1980) s.253 mukaan Kauko Kalevi
Luttinen s.12.7.1923 Haapajärvellä. Hän toimi vaatturina Turussa. En
tiedä ovatko samaa sukua kuin sinun Luttiset, mutta ehkä kannattaisi
kysyä... luulisi, että Rauno Luttinen olisi tutkinut myös isänsä sukua.
Hänkin muuten asunee edelleen Turussa.

Marika

Teuvo Lohikainen

Seija Koivunporras kirjoitti viestissä <7esr7j$k5h$1...@tron.sci.fi>...

Seppo S Remes

Hei Seija. En ole tutkinut Luttisten sukua, mutta Remeksiä ja heidän
jälkeläisiään. Olen törmännyt Luttisiin Kiuruvedellä, joita on muutamia eri
sukukirjoissani: julkaistuissa ja julkaisemattomissa. Lieneekö niistä
iloa???? Jos luulet niin olevan, kerro millaisia tietoja tarvitset! Seppo
Remes, Hallstahammar

erkk...@gmail.com

maanantai 12. huhtikuuta 1999 10.00.00 UTC+3 Seija Koivunporras kirjoitti:
> [...]
> annetusta virkatodistuksesta. Joku lienee näin ollen jo tutkinut tätä sukua.
> Tietääkö joku näistä tutkimuksista ja niitä koskevista mahdollisista

olen piippolan luttisia