Suomesta voittoisat soosit ja viinat

Sartsa

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/201809052201182655_rh.shtml

Poppamiehen Cherry & Cola BBQ-kastike on voittanut maailmalla kisan.
Onko kukaan kokeillut ko. tuotetta?

Viimeksihän suomalaiset viinat mm. Napue Gin ja Arctic Blue Gin ovat
voittaneet palkintoja. Noh, perinteisiin kuuluu olla soosissa.

Heikki Heinonen

Sriracha eli kukkosoosi on ainoa soosi mitä ihminen tarvitsee.

Sartsa

Kukkosoosia olen laittanut melken kaikkeen jo 20 vuotta, ennen sitä sai
vain itämaisista kaupoista, vaikka jenkeissähän se tehdään. Nykyään saa
joka marketista.

Poppamiehen Cherry & Cola soosin hankin eilen K-supermarketista.
Ei kun testaamaan, käy grillaamiseen ja dippinäkin.

Otto J. Makela

Sartsa <sa...@iki.fi> wrote:

> Poppamiehen Cherry & Cola soosin hankin eilen K-supermarketista.
> Ei kun testaamaan, käy grillaamiseen ja dippinäkin.

Testasimme, oli mielestämme varsin hauskaa.
--
/* * * Otto J. Makela <o...@iki.fi> * * * * * * * * * */
/* Phone: +358 40 765 5772, ICBM: N 60 10' E 24 55' */

Tuomas Yrjövuori

Otto J. Makela kirjoitti 18.09.2018 klo 09:15:

> Testasimme, oli mielestämme varsin hauskaa.

Kirsikka kuulostaa aika erikoiselta tässä. Ja kolakin. Saattaisi sopia
friteeratuille sipulirenkaille dippikastikkeeksi.

Motonettikin näköjään myy:
<https://www.motonet.fi/fi/tuote/8500556/Poppamies-Cherry--Cola-BBQ-345-g>

--
Tuomas Yrjövuori

Kaj Stenberg

Den torsdag 13 september 2018 kl. 15:20:17 UTC+3 skrev Sartsa:

> Poppamiehen Cherry & Cola soosin hankin eilen K-supermarketista.
> Ei kun testaamaan, käy grillaamiseen ja dippinäkin.

Kerrottakoon että olen varsin onnistuneita kastikkeita riistalle tehnyt cokis-punaviinipohjaisina. Ja karjalan paistin vedenkin olen korvannut kokiksella (vaihtaisin toki silloin nimeä)

Yllättävää kyllä se kokiksen maku muuttuu ja kehittyy varsin merkittävästi keittäessä (no, niin kyllä muuttuu myöskin siiderin, valkkarin, punkun, sherryn maidonkin ;-)

--
Kaj