Maalaisviski

Asko

- Pitkä, vanha ja kulunut lasi
- Reilu loraus edullista talousviskiä
- Toinen puoli lasillista kylmää vichyä

On melkein yhtä kaloriton juoma kuin kossuvichy, mutta paljon
maukkaampi. Hyvää Single Maltia ei tosin kannata tällä tavoin väärinkäyttää.

Heikki Heinonen

Minä laitan Gambinaan puolet giniä. Jäitä jos on.

Kaj Stenberg

Den tisdag 30 juli 2019 kl. 17:39:31 UTC+3 skrev Asko:

> Hyvää Single Maltia ei tosin kannata tällä tavoin väärinkäyttää.

Aiheesta kuudenteen: aikasemmassa elämässä olin konggressin yhteydessä viskimaistiais/infotilaisuudessa Skotlannissa. Olin jo nuorena oppinut että "single malt sen olla pitää". (Kuningas: ruotsinlaivan Chivas 12)

Tuossa tilaisuudessa opin
1. kuinka valtavia eroja on eri viskien välillä (ja nämä siis luonnollisesti vain skotteja..)
2. kuinka "blended" viskien pääkomponentteja voi sittenkin tunnistaa
3. Että "blended" EI tarkoita että sekoitetaan vaan sitä sun tätä, vaan että pyritään pitämään tuotetta samana vuodesta toiseen
4. Kuinka hämmästyttävän suuria eroja voi olla eri "single malt" vuosikertojen välillä vaikka nimi on sama
5. Kuinka hankalaa on avata brittitaksin ovi viskimaistajaisten jälkeen

--
Kaj