Eivät näytä kylläkään olevan aivan ilmaisia.
Jani
Niin näkyy.
Geostar ei ole vielä kehittänyt toimivaa salausta, joten kapula pitää
lähettää heille ladattavaksi.
Koko suomi (GT 1:20000) vie 23 Mb, joten ainakin Garmin Vistaan se mahtuu
kokonaan.
Pienemmille laitteille karttaa siis supistetaan (suomi 5 palassa), ja
kaiketi
päätiet mahtuvat.
a) Tässä on ongelmana se, että maailmankartta, joka on mm. Vistassa vakiona,
häviää (jos oikein ymmärsin).
b) Ei voida ladata omia karttoja hävittämättä ladattua karttaa.
c) Tuote ei ole kunnolla kaupallistettu, eli et saa karttaa CD-rompulla
itsellesi (vielä).
t: Petri
Soitin ja kysyin lisätietoja... jos ei ole muistikortillista Garminia
(street pilot tms.) pitää kone lähettää sinne ja lataavat kartan siihen.
Jos käyt esim. ulkomailla ja lataat jonkun muun kartan, pitää vehje taas
lähettää sinne omalla kustannuksella jotta lataavat suomen uudestaan
gepsin muistiin. 8 megasiin (etrex legend, gpsmap76 perusmalli) sopii
vain yksi lääni GT-kartasta, ei koko suomea. Karkeampi tiekartta
mahtunee kokonaan 8 megaan...
Minkäänlaista reittisuunnittelua ei tietokoneella voi tehdä kun ei ole
tietokoneohjelmaakaan. Gepsin näytöllä pitemmän matkan suunnittelu on
tosi hankalaa ja hidasta.
Itse paljon matkustelevana ei tule kysymykseenkään koska saisin kokoajan
olla lähettelemässä gepsiä helsinkiin ladattavaksi.... Ei kun
odottelemaan josko joskus tulisi "oikea" kartta garminilta tai jostain
muualta, tälläinen systeemi ei toimi käytännössä ainakaan minulla.
t: Janne