Lidl maailmanradio

Tenho Hätönen

Lidl:n mainoslehtisessä on tarjolla 'Bench digitaalinen maailmanradio',
PLL-FM/LW/SW , hintaan 14.99? . Onko kukaan ehtinyt jo korkata tuon; ts
tekeekö/kuuleeko sillä mitään?

Tenho Hätönen

Matti Henriksson

"Tenho Hätönen" <tenho....@pp.inet.fi> wrote in message
Terve Tenho,

Tuleepi myyntiin vasta torstaina,joten "ehdin" sitten vasta korkata.
Ostan sellaisen ja kerron kun olen mitannut.

-Matti

jukka rajala

Mielenkiintoista nähdä on kyseessä sama radio kuin joskus täällä puheena
ollut Finly..

"Matti Henriksson" <matti.he...@kolumbus.fi> wrote in message

Matti Henriksson

Terve Jukka,

Ei(vät) ole sama.Kuvista päätelen ovat "synteesikoneita".Malleja on siis
kaksi.Ollevat sama toteutus eri ajoilta?Tutkin molemmat kun saan käsiini.

-Matti

"jukka rajala" <jukka....@posti.fi> wrote in message

Jukka

Ei ainakaan ole hinnalla pilattu jos näin on.. :)

Jukka

"Matti Henriksson" <matti.he...@kolumbus.fi> wrote in message

Maz

Niitä on kahta mallia.
Toinen näyttäisi ainakin erehdyttävästi Hinston Electronicsin
mallilta PLL2361-V1 FM/MW/LW/SW PLL Radio with 160 Preset Memories and
Weekend Cancellation Function
Toinen on kai saman virman malli PLL2288-V1 Digital-tuning FM/MW/LW/SW
PLL Radio with Dual-alarm and Auto-leap Calendar Functions

terv. Hannu, OH6MAZ

PLL2361-V1 Key Specifications/Special Features:

General features:
Digital tuning system (DTS) with PLL technology
Interactive LCD panel provides user-friendly operation
Real time clock display with day flag
Built-in calendar with auto leap year handling within 2001-2099
Special date alert (SDA)
Adjustable sleep timer (up to 90 minutes)
Precise crystal oscillation is used for stable system operation
ATT control for adjust the reception sensitivity of SW
Manual high speed tuning with monitoring
Micro step in manual tuning for SW and FM to fine tune radio station
frequency
Electronic volume control
Selectable MW frequency range and tuning step for useable both Euro and
America (useable function for international traveler)
Dual alarm with week-end cancellation function (WCF)
Daylight saving programmable
160 memory (50 for FM/MW/SW each band , 10 for LW band)
World time of 34 cities displayed by abbreviation provided
Alternative display of clock, date and world time is programmable
Automatic/manual search up/down features are provided
Memory scan feature is provided
Choice of buzzer or radio wake-up
Page function provided for easy memory management
Easy step key-lock function to prevent accidental keying
9 min. snooze function
Battery-low Indicator
Ext. DC jack is provided
Ext. earphone Jack is provided
General specifications:
Frequency range:
FM 87.5-108.5MHz
MW
Europe: 522-1656kHz
America: 520-1710kHz
LW 144-281kHz
SW 5.85-15.6MHz
Power output: maximum 480mW
Speaker: 56mm 8 ohm, 0.5W
Antenna: ext. telescopic for FM/SW, internal bar for MW/LW
Power supply: DC 6V, 4 x AA battery or external DC 6.0 - 7.5V

PLL2288-V1 Key Specifications/Special Features:

General features:
FM/MW/LW/SW PLL radio receiver with digital tuning system
Interactive LCD panel allowing user-friendly operation
Real time clock display with day flag
Built-in calendar with auto-leap year covering 1950 to 2049
Adjustable sleep timer (up to 90 minutes)
Dual-alarm with week-end cancellation function (WCF)
Daylight saving programmable
40 memory presets (10 stations for each band)
World time of 24 cities displayed by abbreviation provided
Programmable alternative display of clock, date and world time
Automatic/Manual search up/down features
Memory scan feature
Choice of buzzer or radio wake-up
9-minute snooze function
Battery-low indicator
Unit dimensions: 153 x 97 x 36mm
External DC jack and earphone jack
Reception selector for short wave band
Key-lock
General specifications:
Frequency range:
MW 522 to 1656kHz
FM 87.5 to 108.5MHz
SW 5.85 to 15.6MHz
LW 144 to 281kHz
Power output: 480mW (maximum)
Speaker: 58mm 8 ohms, 0.5W
Antenna:
FM/SW: external telescopic.
MW/LW: internal bar
Power supply: DC 6V (4 x AAA batteries) or external DC 6.5 to 7.0V

Rami

"Matti Henriksson" <matti.he...@kolumbus.fi> kirjoitti viestissä

> Tuleepi myyntiin vasta torstaina,joten "ehdin" sitten vasta korkata.
> Ostan sellaisen ja kerron kun olen mitannut.
>
> -Matti

Muista Matti mennä ennen kello yhdeksää Lidlin oven taakse asemiin.
Tuollaiset tavarat sieltä myydään yleensä alle kymmenessä minuutissa
loppuun.

Rami

oh5rm

"Maz" <munoma...@sral.fi.pois.invalid> wrote in message

> [...]
> Toinen on kai saman virman malli PLL2288-V1 Digital-tuning FM/MW/LW/SW
> PLL Radio with Dual-alarm and Auto-leap Calendar Functions

,
On ehkä todennäköisempää että kumpikin on -V2, jolloin niissä olisi aivan
samat sisäkalut ja LW:n sijasta 2 x SW. Ainoa ero olisi koko ja se että
toisessa AA paristot ja toisessa AAA.
Kummassakin siis 160 muistipaikkaa, joka vastaisi paremmin Lidlin mainosta
http://www.hinston.com/spec-pll2288-v2.htm

Maz

Minä ihmettelinkin noita eroja muistipaikan määrässä, mutta en huomannut
tarkistaa noita V2 versioita ollenkaan. Olet varmaan oikeassa.

Hannu, OH6MAZ

Maz

Kävin aamulla uteliaisuuttani Tampereen keskustan Lidlissä. Siellä
arviolta kymmenkunta radiota lähti heti kättelyssä. Hyllylle jäi
melkoinen kasa vielä jäljelle. Ostajina oli keski-ikäisiä rouvia,
herroja ja pari nuorempaa jannua. Taitaa olla muitakin kuin minä, jotka
haluavat kanarialla kuunnella Yleisradion uutisia.

Pikaisen tarkastelun jälkeen ainoa ero itse asiassa radioiden välillä
taitaa olla koko ja näppäimien sijainti. Molemmat mallit käyttävät
AAA-paristoja (4kpl) ja molemmat toistavat täällä Tampereen keskustassa
toimistorakennuksessa FM-asemat ihan kelvollisesti, ja HF on ihan
hiljainen. Mitä nyt hämmästyttävästi kuuluu FM-paikallisradioita
SW-alueen yläpäässä. Esim Radio 957 kuuluu 15.570kHzlla.

Kunhan illalla pääsee maalle, niin voi vähän vertailla näitä mm. Sonyn
tavaratalo-vastaanottimeen. Vaikka radion sisällä ei ohjekirjan mukaan
ole 'minkäänlaisia hallintalaitteita', niin täytyyhän ne varmaan
varovasti avata.

Ohjekirja oli muuten ihan kohtuullinen.

Hannu, OH6MAZ

PauliG

> AAA-paristoja (4kpl) ja molemmat toistavat täällä Tampereen keskustassa

Paristot AA kokoisia ja 4kpl

Esko Haukkanen

"Tenho Hätönen" <tenho....@pp.inet.fi> wrote in message

Lisäkomentteja aiheesta löytyy Saksanmaalta:
http://forum.myphorum.de/read.php?f=8773&i=128041&t=128041

t. Esko

Maz

Nyt alkaa jo pollakin heittämään, kun menee noinkin simppelit asiat
sekaisin matkalla päästä näppäimistölle ;-)

AA:ta minäkin tarkoitin...

Matti Henriksson

"Rami" <kumimies....@rp.salonseutu.fi> wrote in message
>Joo terve Rami ja muut,

Nyt on hyppysissä nuo lootat.Ovat niitä Hinstoneita.
Isompi on PLL2361 eli Lidlin KH2026.
Tässä linkki koko valikoimaan:
://www.hinhttpston.com/Pll-Radio.htm

Tuon pienemmän Lidl-tyyppihän on KH2025.

Virtaa ottavat molemmat unitilassa n.170mikroampeeria!.
Virrankulutus on aika suuri: (käyttää Atmelin TDA1083 radiopiiriä,
siis 50mA jo "tyhjäkäynnillä").Virrankulutus on välillä 70mA-n.150mA
kuunteluvoimakkuuden mukaan.
Onneksi Nokian Kommunikaattorin laturi (6,2V) käy liitintä myöten
suoraan.
Lyhyillä laineilla radion omat spurioosit häiritsevät voimakkaasti.
Kokeilin muutaman metrin langanpätkällä ja tulos ei ole kehuttava.
Deutsche Welle (9,545MHz) kuuluu kyllä....
Mitähän modaajat keksivät?
R-kioskin Finly pärjää kyllä hyvin näille monessakin suhteessa.

Mittailen radiot kunhan ehdin.

Siniset LEDit vaihdoin jo vihreiden tilalle.Valoa tuli lisää
ja taustavalon virrankulutus (25mA)putosi hieman.

-Matti

Matti Henriksson

siis,toimiikohan tämä:

http://www.hinston.com/Pll-Radio.htm
-Matti

Reijo Liljedahl

>Lyhyillä laineilla radion omat spurioosit häiritsevät voimakkaasti.
> Kokeilin muutaman metrin langanpätkällä ja tulos ei ole kehuttava.
> Deutsche Welle (9,545MHz) kuuluu kyllä....

Kai huomioit ettei millään muullakaan radiolla kuulu tällä hetkellä oikein
mitään, vertasin Sangean ATS-909 ja ICOM-735 sisäantennilla, ja hiljaista on
bandeilla molemmilla verrokeillakin kuunneltuna.

> Mitähän modaajat keksivät?
> R-kioskin Finly pärjää kyllä hyvin näille monessakin suhteessa.

No hinnassa, ei muussa. Nämä Lidlit on tehty piireillä TA7358, ULA etupää ja
TA7613, AM-puoli ja ULA välitaajuus. Lisäksi radiossa on oikea PLL. Herkkyys
ei vakiona näytä päätä huimaavalta, mutta tilaa on modata, ULA on herkempi
kuin Sangean. Nyt kun joku löytäisi radion skemat, vaikka piirien
datalehdilläkin pärjää jo aika mukavasti.

-Reijo-

Reijo Liljedahl

"Tenho Hätönen" <tenho....@pp.inet.fi> kirjoitti viestissä
Nyt illalla ovat alabandit täynnään asemia, leeveeään filtterin ansiosta
äänenlaatu on miellyttävä. Mutta siis melkoisen epäherkkä tuo silti on.
Vaikka kyllä silti hinta/laatusuhde olisi joku vuosi sitten loksauttanut
alaleukaa.

-Reijo-

Maz

Epäherkkyys minullakin pisti korvaan eilen illalla kuunnellessani.
Kun pistin teleskoopin kärkeen 80mb:n dipolin keskikarvan, niin johan
alkoi normaalit ulkomaanasemat kuulumaan. Kaista on leveähkö, mikä nyt
on odotettavissakin, mutta ei ihan mahdoton. Joku BBC:n vahva lähete
kuuluu 8kHz kantoaallon molemmilta puolilta.

Hannu, OH6MAZ