Bernamucci

Hannu Haveri

Älkää vastatko ton mulkun viesteihin. Luulisi sitten vähitellen
kyllästyvän. Niin ja joku jolla on kiinteä, niin lähettäkää sen
mailiosoitteeseen mun puolesta 100 megaa paskaa. Tietysti parempi jos
sen saisi sille livenä.

Carl.G.Bernamucci

100 megaa paskaa mailiosoitteeseeni, go ahead, se sattuu olemaan
tietoliikenteen häirintää ja rikoslain alainen teko. Sitä paitsi tällaisen
häirinnän tekijän liittymä suljettaisiin alta aikayksikön palveluntarjoajan
toimesta joten miten sen jälkeen pelinne toimisivat, kirjekyyhkyilläkö,
hähää. Yrittäkää lapsukaiset, yrittäkää.

--

Viimeisimmät tieteelliset tutkimukset tukevat teoriaa jonka mukaan
suomestakin voisi löytyä älyllistä elämää.

"Hannu Haveri" <hannu....@mbnet.fi> kirjoitti viestissä

Anssi Lehtinen

hannu....@mbnet.fi (Hannu Haveri) wrote in

> Älkää vastatko ton mulkun viesteihin. Luulisi sitten vähitellen
> kyllästyvän. Niin ja joku jolla on kiinteä, niin lähettäkää sen
> mailiosoitteeseen mun puolesta 100 megaa paskaa.

Tollanen "kosto" on vielä tuhannesti pahempaa kuin trollaus. Hanki kunnon
news-client (tai käytä nykyisen ominaisuuksia, kai nyt F-Agentissa joku
killfile tai score-systeemi on) ja tunge ääliön viestit sinne minne ne
kuuluvat.

Itse en ole kyseisen älykääpiön viestejä nähnyt sitten sen ensimmäisen.

--
Anssi

Jarno Kaarinen

hannu....@mbnet.fi (Hannu Haveri) wrote:

>Älkää vastatko ton mulkun viesteihin. Luulisi sitten vähitellen
>kyllästyvän.

Miksi suotta hikeentyä jostain vaivaisesta trollista?

>Niin ja joku jolla on kiinteä, niin lähettäkää sen
>mailiosoitteeseen mun puolesta 100 megaa paskaa. Tietysti parempi jos

Sori, mutta tuo on tietoliikenteen häirintää, ja jos kiinni jäät tuon
tekemisestä, aijjai. Rikokseen yllyttämistä? ;-)

Kalle Ruoko

"Carl.G.Bernamucci" <olli_...@hotmail.com> kirjoitti viestissä

> 100 megaa paskaa mailiosoitteeseeni, go ahead, se sattuu olemaan
> tietoliikenteen häirintää ja rikoslain alainen teko.

En nyt mitenkään puolustele Hannua, mutta sinun on aivan turha puhua mikä on
laitonta ja mikä ei

Hannes korkiamäki

>Itse en ole kyseisen älykääpiön viestejä nähnyt sitten sen ensimmäisen.

joo puhut asiaa, eipä oo tarvinnu lueskella, vielävähemmän vastailla
:)

Ääliöitä on monenlaisia . . .. . .

Hannes Korkiamäki

hannes.k...@nic.fi

Martti S.

Olen ehkä vähän tyhmä, mutta miksi tuo on rikos? siis jos esim. kaveri
lähettää minulle 100 megan tiedoston onko hän silloin syyllistynyt
rikokseen? selvittäkää toi mulle.

Teemu

Jarno Kaarinen <ja...@remotel.com> wrote:

> Sori, mutta tuo on tietoliikenteen häirintää, ja jos kiinni jäät tuon
> tekemisestä, aijjai. Rikokseen yllyttämistä? ;-)

Voihan vahinkoja tapahtua..."En maa ymmarra miten siihen tuli win386.swp
liitteeksi, varmaan joku virus" :)

Teemu

Tuomas Romu

Martti S. kirjoitti viestissä <9fgfmm$isf$1...@tron.sci.fi>...

>Olen ehkä vähän tyhmä, mutta miksi tuo on rikos? siis jos esim. kaveri
>lähettää minulle 100 megan tiedoston onko hän silloin syyllistynyt
>rikokseen? selvittäkää toi mulle.

Jos lähetät _roskapostia_ tms. turhaa, on se laitonta. Tietenkin on
laillista lähettää kaverille vaikka sadan gigan tiedostoja, jos vain
haluaa.

--
Tuomas "Tupsu" Romu
http://www.saunalahti.fi/tuomasro

Jarno Kaarinen

Jos oikeus katsoo tarkoituksenasi olleen juuri tietoliikenteen
häirintä (Perunamukin meiliboxin jumiuttaminen tms.), se katsotaan
rikokseksi.

watc...@no.more.spam.iki.fi

Martti S. <samsa...@yahoo.fi> laid it down with the following:

>Olen ehkä vähän tyhmä, mutta miksi tuo on rikos? siis jos esim. kaveri
>lähettää minulle 100 megan tiedoston onko hän silloin syyllistynyt
>rikokseen? selvittäkää toi mulle.

Jos se tekee sen häirintätarkoituksissa, kyllä. 100 megan
mailipaketti on aika pirun iso, ja semmoiset tukkivat kiireisiä
sähköpostipalvelimia suhteellisen tehokkaasti ja yleensä ottaen
aiheuttavat ongelmia ihmisille.
(Samasta syystä "lähetä tämä kaikille jotka tunnet" -henkiset
ketjukirjeet ovat netissä ns. paska juttu. Jos nyt leikitään, että joku
lähettää kirjeen, jolla on yhteensä kokoa 20kb, ja se lähtee aluksi
vaikkapa kymmennelle tyypille, jotka kaikki lähettävät sen kymmenelle
kaverille, jotka lähettävät sen kymmenelle kaverille, jotka lähettävät sen
kymmenelle kaverille, yhteensä dataa liikkuu edestakaisin reilut 20 megaa
+ alati kasvavat headerit. Viestejä menee 1000 kpl. Ottaen huomioon, miten
nopeasti sähköposti juoksee ja miten laajalle se leviää, tämä 10 x 10 x 10
on ihan älyttömän konservatiivinen arvio -- hommahan ei suinkaan hyydy
siihen, vaan jatkaa leviämistä ja laajenemista koko ajan. Kaikkihan eivät
suinkaan osallistu koko hommaan, mutta usein tarpeeksi moni jatkaa
kuitenkin ketjua. Jos mukaan heitetään vielä jonkinlaisia
tiedostoliitteitä tai muuta sontaa, homma räjähtää nopeasti käsiin.
Nykyisin koneilla on tietenkin aika hyvin kaistaa ja palvelimissa piisaa
tehoa, mutta tämmöinen kama syö resursseja ihan turhaan.)

- Mikki
- Mikko Rautalahti -- "It seems an emotional enema is next on the agenda. -
- watc...@iki.fi -- Flush out the excess humanity." - JTHM ------------
- WatchMan @ IRC ----------------------- http://www.iki.fi/~watchman/ -

Carl.G.Bernamucci

Selitä se tuomarille, yritä myös selittää sitä kohteelle joka tulee
vierailulle ja räväkän turpiinvedon jälkeen tunkee koneesi perseeseesi,
voipi tulla tiukat paikat vaikka kuka tietää kuinka väljä perse sinulla on?
Kyllähän se "käytössä" suurenee, hähähäää!

"Teemu" <tem...@neutech.invalid> kirjoitti viestissä

Timo Voipio

Ei tälle puberteetista kärsivälle trollille kannata vastata,
saa ihan turhia kiksejä siitä...

--
Timo Voipio | tvo...@iki.fi
PGP-key: 0x010265E4

Teemu

Timo Voipio <oh_...@hotmail.com> wrote:
> Ei tälle puberteetista kärsivälle trollille kannata vastata,

Miten niin, tamahan on hauskempaa kun .vitsit ryhmassa koskaan :)

Teemu

Hannu Haveri

On Wed, 6 Jun 2001 21:07:04 +0300, "Timo Voipio" <oh_...@hotmail.com>
wrote:

>Ei tälle puberteetista kärsivälle trollille kannata vastata,
>saa ihan turhia kiksejä siitä...

Sitähän mä tossa alussa jo sanoin. Jätkä yrittää terrorisoida mua
sähköpostilla mutta enpä kiusallakaan vastaa. Kuolkoot tylsyyteensä.

Eskola

Teemu wrote:

> Miten niin, tamahan on hauskempaa kun .vitsit ryhmassa koskaan :)

Sinulla taitaa olla huumorintaju lainassa. =)

--
__ eskolaah[at]nic.fi || SKVFUQ @ http://www.eskolaah.org/skvfuq/ __
(Oo) "You've got 2 kill the noise. You've got 2 kill the pollution (oO)

DeeAa

> [...]
on?
> Kyllähän se "käytössä" suurenee, hähähäää!

Tiedä häntä. Ei sitä välttämättä edes tiedä josko tekijä jää kiinni. Laitoin
kerran itse ajattelematta kaverille ylikin 100mb kokoisen tiedoston
sähköpostiliitteenä. Sillä vaan jumi mailisysteemi pariksi päiväksi. Mutta
itse se ei olisi ikinä edes tiennyt miksi, ellen olisi maininnut asiasta.
Operaattorinkaan taholta ei tullut mitään tietoa asiasta. Sittemmin käytimme
ICQ:ta suurempien tiedostojen siirtoon.

Carl G Bernamucci

Mutta, tekikö kaverisi tuosta rikosilmoituksen jollei tehnyt niin aika
kankeita ovat operaattorit selvittelemään tuollaisia MUTTA kun poliisisetä
alkaa kyselemään niin kummasti alkavat perseet nousemaan kahvipöydästä.

--

"DeeAa" <de...@raketti.net> kirjoitti viestissä

DeeAa

"Carl G Bernamucci" <carlber...@hotmail.com> wrote in message

> Mutta, tekikö kaverisi tuosta rikosilmoituksen jollei tehnyt niin aika
> kankeita ovat operaattorit selvittelemään tuollaisia MUTTA kun poliisisetä
> alkaa kyselemään niin kummasti alkavat perseet nousemaan kahvipöydästä.

No ei, mutta pointti olikin siinä, että jos en olisi itse asiasta
ilmoittanut, kukaan ei olisi tiennyt mikä jumituksen aiheutti. Vaikea nostaa
kannetta jos ei tule mieleenkään että ongelman olisi aiheuttanut joku
henkilö eikä vain joku vika serverillä tms.