>rastin seinään. Sen jälkeen olen ehkä reilun tusina ascensionia saanut
>aikaan. Tarkoitus olisi pelata jokainen rooli edes kerran läpi. Healeria
>en ole vielä saanut onnistumaan. Ehkä vielä joku päivä...
No onpas monta.
Näissähän tietokonepeleissä on se ongelma ,että ihmispelaajasta tulee helposti liian hyvä monstereiden älykkystasoon nähden.
Tutkiskelin hieman Nethackin lähdekoodia ja se on koodattu C:llä.Jos ne aikoo tätä peliä kehitellä vielä niin kannattaisi vaihtaa
C++:aan.
Koodi nimittäin vaikutti hieman spagetilta.
C++ :ssa on tosin se ongelma että se on vaikeampaa ja karsii ehkä osan kehittäjistä pois.Mutta Nethack on projektina kasvanut niin
isoksi etten ymmärrä miten muuten sen saisi pidettyä hallinnassa.
Nethack on niin kuuluisa peli että kehittäjiä on alkanut varmaan kiinnostaa iso raha, mitä nyky-peleissä pyörii.Siksi tämäkin on
taidettu kaivaa siitä nafaliinista, minne se 2000 luvun alussa laitettiin.
Uskoisin että ainakin ADOMin koodaaja ja kehittäjä Thomas Biskup on palannut juuri em. syystä pelinsä pariin.
>DCSS vaikutti ihan lupaavalta tapaukselta, joskaan en ole sitä kunnolla
>vielä ryhtynytkään pelaamaan.
DCSS on pyritty tekemään vaikeaksi laittamalla damagen varianssi kauhean korkeaksi.
Todella ärsyttävää.
Näihin peleihin tarvittaisiin koodaajia, jotka osaavat kehittää ja miettiä tekoälyä.
Se että Nethackissä monsterit pystyvät nostamaan esineitä ja jopa käyttämään niitä on askel eteenpäin.Mutta hyvin pieni askel vasta.
Matti