Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Hienoin/Karmein levynkansi

87 views
Skip to first unread message

Marko Eskola

unread,
May 25, 2000, 3:00:00 AM5/25/00
to
No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

(cover.. get it... no joo, huono vitsi...)

--

-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-
Marko Eskola •• marko.eskola[at]nic.fi
+358 [0]40-7071481 •• http://gamma.nic.fi/~maskola/
-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-
"I made a god out of blood - Not superiority - I
killed the king of deceit - Now I sleep in anarchy"
°°° KMFDM: "Anarchy" °°°
-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-

Henkka

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
> No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
> yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
> albumin (miksei myös singlen) levynkansi?


Pahan pistit, kuules. Kyllä Primuksen levynkannet ovat aika pirun
hienoja jokainen...
Tosin pidän myös Soulflyn Digipak -kannesta.
Ei sovi myöskään unohtaa Rage Against The Machinen debyytin kantta,
jossa buddhalainen munkki palaa elävältä.
Ja onhan tuo One Minute Silencenkin AVAILABLE IN ALL COLOURS -levyn
kansi aika pirun hieno ja puhutteleva...

PPesola

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to


Marko Eskola <marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote in message
news:392D5BA0...@no.funky.shit.nic.fi...


> No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
> yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
> albumin (miksei myös singlen) levynkansi?
>

> (cover.. get it... no joo, huono vitsi...)
>
> --
>
> -=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-

> Marko Eskola .. marko.eskola[at]nic.fi


Oman levykokoelman hienoinmpia taitaapi olla Pink Floydin: Wish you weren
kansitaide. Huonoimmasta päästä löytyy sitten DreamTheaterin: Images and
Words, palava sydän, pikku-lapsi, ym. kornia ja "vertauskuvallista".

/Pete

Timo Kajander

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Hienoin: Iron Maiden - Somewhere in Time (ja nimenomaan LP, CD:n kannesta ei
erota niitä pienenpieniä yksityiskohtia)

Huonoin: Black Sabbath - Born Again (Ian Gillan: "when I saw the cover I
puked")

Timo

Tero Turtiainen

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
On Thu, 25 May 2000 19:58:08 +0300, Marko Eskola wrote:
>No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
>yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
>albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

Karmeimpien levykansien sarjassa kyllä loistavat Acid Reignin Obnoxious ja
Black Sabbathin Born Again. Parhaita lienevätkin sitten Iron Maidenin kulta-
ajan kannet. Ja Sabbathin Live eviLin kansi on myös aika näppärä. Nykyisellä
cd-aikakaudella kansistakaan ei saa sitä samaa iloa irti mitä
vinyylikansista :(
--
<-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=n...@spam.com-=@X@=-...@spam.net-=-=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=->
< Tero Turtiainen | Yes Sir, may I lick your boots or do your Highness >
< turtiain at iki.fi | use dry cleaning? - Stone >
<-=-=-=-=- @ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=->
NOTE: When replying, make the obvious change to my email-address. spam@sucks

Pineapple

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
> No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
> yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
> albumin (miksei myös singlen) levynkansi?
>
> (cover.. get it... no joo, huono vitsi...)

Muutama omista suosikeistani:

Hardfloor (feat. Yello) - Vicious games (single)
Shamen - Hempton manor
U96 - Club bizarre (albumi)

karmeita on paljon, mutta pahin repeäminen kannen takia (ainakin näin ihan
lähiaioina) oli viimeviikolla kun paikallisessa levyliikkeessä näimme
Immortalin (uuden?) levyn kannen jossa oli TODELLA tuiman näköisissä
maskeissa ukkoja. hehetimme kippurassa sille. Yleensäkkin raskaan
metallimusiikin kannet ovat niin tuimia että naurattaa.

Markus Sakkinen

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Marko Eskola <marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote:
>No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
>yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
>albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

Hienoimmasta ei tietoa, mutta "inhottavin" on Pigfacen Fook.

-m

Jussi Haanpaa

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Marko Eskola <marko....@no.funky.shit.nic.fi> writes:

> No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
> yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
> albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

Knorkator: Hasenchartbreaker
http://www.jyu.fi/~juhaanpa/covers/1.jpg

Paras vai karmein? :)

Ko. levyltä muuten löytyy erittäin järkyttävä coverointi High Way To Hellistä.
Ei voi kuin suositella :)

Jussi

---

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Overkill:n "fuck you"
Idioottimainen.

Tinke Laitinen

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Marko Eskola <marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote:

: yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein

: albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

Hienoimpia ajan saatossa vastaan tulleita:
Iron Maidenin kulta-ajat (Powerslave & Somewhere in Time parhaat kannet)
Iron Maidenin uusin (jjjep, Brave New Worldin kansi on _hieno_)
Ayreon: The Dream Sequencer
Blind Guardian: Nightfall in Middle Earth
Danzig: III How the Gods Kill (Gigeriähän se)
Dio: Last in Line (tässä on apokalyptistä otetta tyylillä)
Marillion: Misplaced Childhood
Nevermore: Dreaming Neon Black
Queensryche: Operation: Mindcrime (yksinkertaista tyylikkyyttä)
Stratovarius: Infinite (muistuttaa paljolti Brave New Worldia, mol. Riggs)
Symphony X: The Divine Wings of Tragedy

Surkeimpia viritelmiä:
Manowar: Into Glory Ride (tuimat miehet taljoissaan pullistelemassa)
Black Sabbath: Born Again
Nuclear Assault: Game Over (tässä on apokalyptistä otetta tyylittömästi)
Megadeth: Youthanasia (hoh-hoijaa, Hugh Symen täydellinen floppi)
Iron Maiden: Fear of the Dark
...bläkkislevyissä noin yleisesti on säälittävät kannet

Tosi hyviä tuli enemmän näköjään kuin näitä tosi huonoja.

Tinke.
--
parallel lives running........ REAL: Tinke Laitinen ........my opinion is just
parallel with YOU............ VIRTUAL: tl5...@uta.fi .........a point of view
to the point where...... WWW: http://www.uta.fi/~tl55203/ ...and your position
our horizons divide...... [Fates Warning: Point of View] ....is the other side

Pertti Jarla

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
On Thu, 25 May 2000 19:58:08 +0300, Marko Eskola
<marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote:

>No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin

>yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
>albumin (miksei myös singlen) levynkansi?
>

Huvittavin levynkansi on mielestäni Black Sabbathin Sabotage, jossa
eräällä heistä on läpikuultavat punaiset sukkikset, joiden läpi
paistaa alushousut. Ylipäätään Black Sabbathin kannet ovat kauheita,
toinen on Manowar.

Iljettävin on Humble Pien kokoelmalevyn (nimeä en muista) kansi,
jossa Jabba the Hutin näköisen naisen naama on sotkeutunut ruokaan!
Hyi! CD-muodossa tämä kauhistus löytyy ainakin Pasilan kirjastosta.

13th Floor Elevatorsin "The Psychedelic Sounds Of"- levyn kansi on
aina miellyttänyt minua kovasti. Minulla on se LP:nä, ja olen pitänyt
kantta hattuna.

Pertti Jarla

Tino Rossi

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
pertti...@nic.fi (Pertti Jarla) wrote in
<392e32cf...@news.nic.fi>:

> Huvittavin levynkansi on mielestäni Black Sabbathin Sabotage,
> jossa eräällä heistä on läpikuultavat punaiset sukkikset, joiden läpi
>paistaa alushousut. Ylipäätään Black Sabbathin kannet ovat kauheita,
>toinen on Manowar.

Trafficilla on kanssa jonkun älpyn takakansi jossa laulajalla on niin tiukat
punaiset housut että munat pullottavat koomisesti. Mahtaa olla jenkkakahvoissa
kunnon juomut konsertin jälkeen...

Olikos se ruotsin Ynkkä "Jorin poika" Malmsteenin Trilogyn kansi missä sankari
on nahkahousuissaan lähes spagaatissa ja torjuu kitarallaan tultasyöksevän
lohikäärmeen hyökkäystä. Osoitus joko loistavasta itseironiasta tai kroonisesta
tyylittömyydestä. (itse pelkään jälkimmäistä...)

Samoin lähes kaikki "mörköooppera-genren" edustajien kansilehdykäisissä olevat
naamakuvat ovat sangen koomisia. Ei naurata heitä ei, sopivassa mielentilassa
alkaa moinen myrtsiys kyllä itseään naurattaa pahemman kerran.

Tino Rossi


Tero Turtiainen

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
On Fri, 26 May 2000 08:26:49 GMT, Pertti Jarla wrote:
> Huvittavin levynkansi on mielestäni Black Sabbathin Sabotage, jossa
>eräällä heistä on läpikuultavat punaiset sukkikset, joiden läpi
>paistaa alushousut.

Ozzy: "By the time we did Sabotage (1975) we were all fucked up with drugs and
we discovered we'd been viciously ripped off by our management. And that cover
is horrible. Bill (Ward, Sabbath drummer) has got his wife's tights on with my
checked underpants underneath and I'm dressed up like a homo in a kimono. But
you've got to understand the times - it was the '70s, there was no MTV, no one
to guide us..."

Levy itsehän on loistava ja takakannen kanssa tuossa on jopa vähän ideaakin.
Hyvin vähän vain... ;)
--
<-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=o...@spam.com-=@X@=-...@spam.net-=-=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=->

Timo Kajander

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to

"Pertti Jarla" <pertti...@nic.fi> wrote in message
news:392e32cf...@news.nic.fi...

> On Thu, 25 May 2000 19:58:08 +0300, Marko Eskola
> <marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote:
> Huvittavin levynkansi on mielestäni Black Sabbathin Sabotage, jossa
> eräällä heistä on läpikuultavat punaiset sukkikset, joiden läpi
> paistaa alushousut. Ylipäätään Black Sabbathin kannet ovat kauheita,
> toinen on Manowar.

Kyllä Sabbathiltakin hyviä kansia löytyy. Black Sabbath, Sabbath Bloody
Sabbath, Technical Ecstasy, Heaven and Hell, Live Evil ja Dehumanizer
tulevat näin äkkiseltään mieleen.

Timo

OssiJ

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
On Thu, 25 May 2000 19:58:08 +0300, Marko Eskola
<marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote:

>yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
>albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

Hienoin singlen kansi on IMHO Children of Bodomin Hate Me -sinkussa:
http://members.xoom.com/vogi/hate_me.jpg (pieni)
http://koti.mbnet.fi/~ossij/Children_of_Bodom-Hate_Me.jpg (iso)

Pienempi on 300x260 & 17kt, suurempi 1100x940 & 840kt. (Ei suositella
modemisteille.)

Kyseinen kansi on suhteellisen yksinkertainen ja värivalikoimaltaan
hillitty, mutta silti tuo on taidokkaasti tehty ja sopii hyvin bändin
imagoon (vrt. edelliset levyt) :)

--
Jos vastaat sähköpostitse, poistathan roskapostieston.

Tero Turtiainen

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
On Fri, 26 May 2000 09:31:32 GMT, Timo Kajander wrote:
>Kyllä Sabbathiltakin hyviä kansia löytyy. Black Sabbath, Sabbath Bloody
>Sabbath, Technical Ecstasy, Heaven and Hell, Live Evil ja Dehumanizer
>tulevat näin äkkiseltään mieleen.

Minun Dehumanizerissa on kyllä äärettömän korni kansi. Mutta nuo muut
mainitsemasi kyllä toimivat.
--
<-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=n...@spam.com-=@X@=-...@spam.net-=-=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=->

Jani Kivisola

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Pertti Jarla <pertti...@nic.fi> wrote:

> Huvittavin levynkansi on mielestäni Black Sabbathin Sabotage, jossa
> eräällä heistä on läpikuultavat punaiset sukkikset, joiden läpi
> paistaa alushousut. Ylipäätään Black Sabbathin kannet ovat kauheita,

Toi Sabotagen kansi todellakin tulee kyllä heti ensimmäisenä mieleen,
kun tulee puhe hassuista levynkansista.
BS:n kannet ylipäänsä eivät koskaan ole olleet mitään mahtavia
taidepläjäyksiä. No, Vol. 4 on yksinkertaisuudessaan tavallaan ihan hieno.
Tietäisiköhän kukaan muuten onko kyseisen levyn alkuperäinen väritys ollut
sini-keltainen vai -oranssi? Molempia on näkynyt.

--
jani.k...@tietovalta.fi |*|*|*|*|*|*|*|*|*|
(09) 22862 483 - (050) 590 5670 * Yeah, yeah, yeah! *
http://iis.demo.tietovalta.fi/jani |*|*|*|*|*|*|*|*|*|


J.Lehtonen

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Marko Eskola wrote

>No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
>yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
>albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

Ehdottomasti upein kansitaide on King Crimsonin "In the court of the crimson
king"-levyllä. Varsinkin noissa uusissa pahvikansissa.

sitten seuraavat varmaan ovat:
Pink Floyd - Wish You Were Here
Black Sabbath - Black Sabbath
Amorphis - Tales From The Thousand Lakes

Aivan hirveitä kansia en paljon ole nähnyt, mutta sitä keskivertoa, mikä ei
erotu massasta, on paljon.

--
Istu ja pala, mutta älä savuta. Olemme väärällä puolella.

Heikki J Wilenius

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
In article <392D5BA0...@no.funky.shit.nic.fi>, Marko Eskola wrote:
>No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
>yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
>albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

Vinkkinä keskusteluun, Helsingissä Bio Rexin kahvilassa on
parhaillaan pienimuotoinen levynkansi-näyttely, sekä
lp- että cd-kansia on näytteillä. Menkää tsekkaamaan!

heikki


Janne Haapala

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
On 26 May 2000, Tinke Laitinen wrote:

> Surkeimpia viritelmiä:


> Megadeth: Youthanasia (hoh-hoijaa, Hugh Symen täydellinen floppi)

Olen täysin toista mieltä. Mielestäni kansi on hieno ja idea hauska
(ainakin mustan huumorin ystävistä).

+++-----------------------------------+++
+++ Janne Haapala +++
+++ E-mail: haa...@lyseo.edu.ouka.fi +++
+++ war...@pp.inet.fi +++
+++ GSM: 040 778 3 789 +++
+++-----------------------------------+++


Janne Haapala

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
On Fri, 26 May 2000, Pertti Jarla wrote:

> On Thu, 25 May 2000 19:58:08 +0300, Marko Eskola

> <marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote:
>
> >No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
> >yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
> >albumin (miksei myös singlen) levynkansi?
> >

> Huvittavin levynkansi on mielestäni Black Sabbathin Sabotage, jossa
> eräällä heistä on läpikuultavat punaiset sukkikset, joiden läpi
> paistaa alushousut. Ylipäätään Black Sabbathin kannet ovat kauheita,

> toinen on Manowar.

Joo, Sabotagen kansi on omituinen ja aika moni Sabbathin kansi on
kehnohko. On niillä ihan hyviäkin toisaalta.
Manowarilla on joitakin heikompia kansia, mutta Ken Kellyn maalaamat
kannet ovat hienoja (oikeaan kokoon aukaistuna tietysti)! Huonoja kansia
ovat eka live-levy, levy-yhtiön Hell of Steel -rip-off-kokoelma ja
Anthologyn korni pullistelu-kuva.

JanneK

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to

Marko Eskola kirjoitti viestissä <392D5BA0...@no.funky.shit.nic.fi>...

>No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
>yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
>albumin (miksei myös singlen) levynkansi?


Jehtro Tull: Thick As A Brick -vinyylin mukana tullut levypussi avautuu St.
Cleve's Chronicle -sanomalehdeksi, tyylikäs ja hauska paketti toistakymmentä
sivua hassuja juttuja ja ilmoituksia. Ian Anderson sanoi muistaakseni
joskus, että lehden tekeminen kesti pitempään kuin levyn tekeminen...
Kannessa muuten 8-vuotias Gerald Bostock, poika joka kirjoitti Thick As A
Brickin ;)

JanneK

Jani Kivisola

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
JanneK <janne...@artic.net> wrote:

> Jehtro Tull: Thick As A Brick -vinyylin mukana tullut levypussi avautuu St.
> Cleve's Chronicle -sanomalehdeksi, tyylikäs ja hauska paketti toistakymmentä
> sivua hassuja juttuja ja ilmoituksia. Ian Anderson sanoi muistaakseni
> joskus, että lehden tekeminen kesti pitempään kuin levyn tekeminen...
> Kannessa muuten 8-vuotias Gerald Bostock, poika joka kirjoitti Thick As A
> Brickin ;)

Alice Cooperin School's Outissa ja Billion Dollar Babiesissa on aika
hauskat ja hyvän näköiset kannet ja oheissälät. Harmi että vinyylilevyt on
nykypäivänä ajettu niin ahtaalle ettei tuollaisia enää juurikaan tehdä.

JC

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
On Fri, 26 May 2000 10:55:59 GMT, "JanneK" <janne...@artic.net>
wrote:

>Ian Anderson sanoi muistaakseni
>joskus, että lehden tekeminen kesti pitempään kuin levyn tekeminen...

Toteaa näin ainakin levyn remasteroidussa versiossa, jossa yhtenä
bonuksena Ian Andersonin, Martin Barren ja Jeffrey Hammondin
haastattelu. Sattumalta kuuntelin tuon juuri eilen.

--
JC
http://personal.inet.fi/surf/city/

JanneK

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to

JC kirjoitti viestissä <392e63b8...@news.inet.fi>...

>
>Toteaa näin ainakin levyn remasteroidussa versiossa, jossa yhtenä
>bonuksena Ian Andersonin, Martin Barren ja Jeffrey Hammondin
>haastattelu. Sattumalta kuuntelin tuon juuri eilen.
>
Jassoo, mitäs muuta siinä on kun en ole raatsinut niitä remasteroituja
versuksia ostella kun lundiat notkuu muutenkin... Olikos siinä CD-versiossa
siitä lehdestä minkä verran matskua mukana?

JanneK

JanneK

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to

Jani Kivisola kirjoitti viestissä <8gloap$j1t$1...@news.kolumbus.fi>...

>JanneK <janne...@artic.net> wrote:
>
> Alice Cooperin School's Outissa ja Billion Dollar Babiesissa on aika
>hauskat ja hyvän näköiset kannet ja oheissälät. Harmi että vinyylilevyt on
>nykypäivänä ajettu niin ahtaalle ettei tuollaisia enää juurikaan tehdä.
>
AC:n Muscle Of Lovessa on myös melko hassu pahviloota ja From The Insidessa
on kanssa niitä avattavia kansia, erityisen hauska on se Quiet Room missä
Alice istuu oven takana.

JanneK

JC

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
On Fri, 26 May 2000 11:55:04 GMT, "JanneK" <janne...@artic.net>
wrote:

>Jassoo, mitäs muuta siinä on kun en ole raatsinut niitä remasteroituja
>versuksia ostella kun lundiat notkuu muutenkin... Olikos siinä CD-versiossa
>siitä lehdestä minkä verran matskua mukana?

Toisena bonuksena on vajaa 12 minuuttinen live-versio Thick As A
Brickistä. Bookletti on 12 sivuinen, paljon luettavaa sisältävä,
suurennuslasilla luettava :) miniatyyrilehti. Alkuperäiseen vinyyliin
en ole tutustunut, joten en osaa sanoa, kuinka paljon siitä lehdestä
on tässä remasterissa mukana.

--
JC
http://personal.inet.fi/surf/city/

JanneK

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to

JC kirjoitti viestissä <392e6610...@news.inet.fi>...

>>
>Toisena bonuksena on vajaa 12 minuuttinen live-versio Thick As A
>Brickistä. Bookletti on 12 sivuinen, paljon luettavaa sisältävä,
>suurennuslasilla luettava :) miniatyyrilehti. Alkuperäiseen vinyyliin
>en ole tutustunut, joten en osaa sanoa, kuinka paljon siitä lehdestä
>on tässä remasterissa mukana.


No jos sitä on kaksitoista sivua, niin ainakin sivumäärä täsmää aika lähelle
ellei jopa aivan tarkkaan. Vielä asiaton kysymys mutta osaatko sanoa mikä
pätkä siinä on livenä?

JanneK

JML

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Hienoin levynkansi on Lautanen Guatemalan verta -levyssä tai sitten Madonnan
Ray Of Lightissa.

Marko Eskola <marko....@no.funky.shit.nic.fi> kirjoitti
viestissä:392D5BA0...@no.funky.shit.nic.fi...


> No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
> yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
> albumin (miksei myös singlen) levynkansi?
>

> (cover.. get it... no joo, huono vitsi...)
>

> --
>
> -=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-
> Marko Eskola .. marko.eskola[at]nic.fi
> +358 [0]40-7071481 .. http://gamma.nic.fi/~maskola/
> -=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-
> "I made a god out of blood - Not superiority - I
> killed the king of deceit - Now I sleep in anarchy"
> °°° KMFDM: "Anarchy" °°°
> -=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-
>
>

Pertti Husu

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Bjorn Lynnen "Dreamstate"-levyn kansi on mielettömän hieno. Olikohan
tekijänä Tobias Richter?

-Pertti

Jani Kivisola

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
JanneK <janne...@artic.net> wrote:
>>
> AC:n Muscle Of Lovessa on myös melko hassu pahviloota ja From The Insidessa
> on kanssa niitä avattavia kansia, erityisen hauska on se Quiet Room missä
> Alice istuu oven takana.

Joo. Led Zeppelinillä oli kanssa näitä vaihtuvia kuvia riippuen siitä,
miten päin ja minkä levyn pussin sinne laittaa. Ja sitten In Through The
Outdoorista on tehty neljä tai viisi eri versiota, jossa on melkein sama
mutta hieman erilainen / eri kulmasta otettu valokuva siinä kannessa. Sitä
ei muuten tajua ellei ole yhtäaikaa niitä eri versioita käsillä. Lahden
Misirloussa kerran niitä ihmettelin. (Hyvä divari!)

Ambrose

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
> No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
> yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
> albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

No hienoinhan on tottakai Helloweenin Perfect Gentleman -sinkun kansi..

http://www.helloween.org/perfect.jpg

Vesa-Matti Sarenius

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
On Fri, 26 May 2000 06:23:47 GMT, PPesola <ppe...@kase.fi> wrote:
>
>
>
>Marko Eskola <marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote in message
>news:392D5BA0...@no.funky.shit.nic.fi...

>> No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
>> yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
>> albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

Paras on joko Pink Floydin Wish You Were Here tai P.U.L.S.E.

Huonoin mielestäni on Pink Floydin A Collection of Great Dance Songs,
jonka muuten David Gilmour valitsi huonoimpana hänelle esitetyllystä
aineistosta, jos nippelitietoa taas haetaan.

Ei Spinal Tapin Smell The Glovekaan heikko ole (tai siis se
elokuvaääniraita.)


--
Vesa-Matti Sarenius, D.G.S.A * - Am I a man or what? - A What!*
mailto:sarenius.at.paju.oulu.fi * - What? - Yes, that's right! *
http://www.student.oulu.fi/~sarenius * * * * * * * * * * hmmmm! *
Finland, Europe. Tel. +358-8-342236 fax.+358-8-5305045. * * * * * *

J.Lehtonen

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Muuten, tähän jatkokysymys. Kuinka paljon hyvät kannet/kansisuunnittelu
nostaa levyn arvoa teidän mielestä. Ainahan on hienompi pitää hyllyssä
jotain hyvin suunniteltua levyä, jossa on hienot bookletit ym... Siinä jää
mp3:set kauaksi. Saisi digipackejakin olla enemmän levyissä.

J.Lehtonen

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
OssiJ wrote

>Olen osittain eri mieltä... Tokihan digiversiot ovat komeita,
>itsellänikin noita on kymmenkunta kappaletta, mutta nuo pahvikannet
>menevät HYVIN herkästi rikki. Käytettyjä levyjä ostaessa digipakit
>ovat aika vaarallista tavaraa, koskaan ei voi tietää kotelon kuntoa.

Tuo on totta, en vaan yleensä osta levyjä käytettynä.

OssiJ

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
On 26 May 2000 14:23:50 GMT, pim...@amijuli.pp.dlc.fi (J.Lehtonen)
wrote:

>mp3:set kauaksi. Saisi digipackejakin olla enemmän levyissä.

Olen osittain eri mieltä... Tokihan digiversiot ovat komeita,


itsellänikin noita on kymmenkunta kappaletta, mutta nuo pahvikannet
menevät HYVIN herkästi rikki. Käytettyjä levyjä ostaessa digipakit
ovat aika vaarallista tavaraa, koskaan ei voi tietää kotelon kuntoa.

Lisäksi esim. hintalaput saattavat tuhota digipakin kannet aika
herkästi: ostin jokin aika sitten Free Record Shopista Helloweenin
Metal Jukebox -plätyn, pahvikantisena. Kysyin sitten kassahenkilöltä
minkä ihmeen takua kanteen pitää liimata hintalappu, varsinkin
digipakien kohdalla, sillä tarrathan saattavat tuhota kannet. Heppu
sanoi, ettei ongelmaa ole heidän tarrojensa kohdalla, otti tarran
reunasta kiinni ja tarran irti. Nyt kannessa on osa tuota pintaa pois
ja valkoinen pahvi näkyy alta. Kivaa. ;(

Mika Mustikkamäki

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Täs:

King Diamond: Abigail
King Diamond: "Them"
King Diamond: "The Eye"
King Diamond: Voodoo
Mercyful Fate: Don't Break The Oath (:-P)
Mercyful Fate: In The Shadows


Marko Eskola wrote:

> No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
> yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
> albumin (miksei myös singlen) levynkansi?
>

> (cover.. get it... no joo, huono vitsi...)
>
> --
>
> -=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-_-=-

> Marko Eskola •• marko.eskola[at]nic.fi
> +358 [0]40-7071481 •• http://gamma.nic.fi/~maskola/

Hertell

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
(Vähän menee otsikon vierestä, mutta kirjoitan nyt kuitenkin)

> yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
> albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

Karmeimpia kansia yleensäottaen ovat esim. lähes kaikki Juicen Leskisen
levyt, joissa ei sisäkansissa ole muuta kuin kappaleiden nimet ja
tekijätiedot sekä kappaleiden kesto. Tylsää katseltavaa. Tämän takia multa
löytyykin kaikki Juicen levyt ainoastaan MP3sina, kun ei niissä kansissa ole
mitään katseltavaa ;).

Hyvä esimerkki hienoista kansista ovat Misfitsin 2 uusinta levyä, jotka ovat
hienon näköiset ja kappaleiden sanat löytyy myös kansilehdestä.

--
...Janne (her...@icenet.fi)
-The whole thing I think is sick-
++++++++++++++++++++++++
Ne Luumäet -yhtyeen hyväksymä, valtuuttama ja suojelema maailman
paras "virallinen" Ne Luumäet -sivu: http://come.to/hertell


Hertell

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
> Muuten, tähän jatkokysymys. Kuinka paljon hyvät kannet/kansisuunnittelu
> nostaa levyn arvoa teidän mielestä.

Paljon. Jos ei kansista löydy muuta kuin tekijätiedot, niin kyllä sen levyn
sitten melkein ottaa netistä MP3:sina. Mutta jos on hienot kannet, joissa on
kappaleiden sanoitukset ja muuta sälää mukana, niin kyllä sitten levystäkin
maksaa mieluusti pyydetyn hinnan.

Ja Digipackit OVAT hienoja. Ja kyllä ne ehjinä pysyy, kunhan vain käsittelee
niitä _oikein_. Hienoja Digipackejä on mm. Coal Chamberin molemmat levyt,
Slipknotin s/t, Misfitsin uusin sekä Fear Factoryn uusin.

Veltsu

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Hienoin:
Pink Floyd - Atom Heart Mother, kaikessa yksinkertaisuudessaan ja lehmän
aina niin "älykäs" katse :-)

Hirvein:
Nuket - On maantiellä mittaa, katsokaa niin ymmärrätte miksi.

-Veltsu-


JC

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
On Fri, 26 May 2000 12:15:34 GMT, "JanneK" <janne...@artic.net>
wrote:

>Vielä asiaton kysymys mutta osaatko sanoa mikä
>pätkä siinä on livenä?

Liveosuus on reippaasti lyhennetty Thick As A Brick. Katkelmat ovat
aivan loppua lukuunottamatta teoksen ensimmäisestä osasta.

--
JC
http://personal.inet.fi/surf/city/

Henkka

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to

Kingston wall: Tri-logy

Juha Kerätär

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
On Thu, 25 May 2000 19:58:08 +0300, Marko Eskola
<marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote:

>No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin

>yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
>albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

Paradise Lostin Draconian Timesin kansi, tai oikeastaan koko
kansilehti, on kyllä mielettömän komea.

-Lunael

The Gathering : Sand and Mercury (live)

--

*Bow down before the one you serve, you're going to get what you deserve*
*Juha Kerätär***********Rovaniemi, Finland************lun...@hotmail.com*

Meri

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
> Overkill:n "fuck you"
> Idioottimainen.

Mutta levyn nimeen aika sopiva. "We don´t care what you say, fuck you!"

--
Meri

"Ei tääl oo mitään mokia ollu, sun päässäs ne mokat on!"
- Eppu Normaali -


Meri

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
> ajan kannet. Ja Sabbathin Live eviLin kansi on myös aika näppärä.
Nykyisellä
> cd-aikakaudella kansistakaan ei saa sitä samaa iloa irti mitä
> vinyylikansista :(

Niinpä. Näin enollani joskus kokoelman Led Zeppelinin vinyylejä ja siellä
joukossa upea kansi, jossa oli mahdollisuus vaihtaa kuvia jotenkin
siinä kannessa oleviin reikiin. Kansi oli vielä sellaista avautuvaa mallia.
Olikohan se III vaiko Houses of the holy, en muista. Herätti hilpeyttä ja
kunnioitusta.

Santtu Saarinen

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Jani Kivisola wrote:

> Joo. Led Zeppelinillä oli kanssa näitä vaihtuvia kuvia riippuen siitä,
> miten päin ja minkä levyn pussin sinne laittaa. Ja sitten In Through The
> Outdoorista on tehty neljä tai viisi eri versiota, jossa on melkein sama
> mutta hieman erilainen / eri kulmasta otettu valokuva siinä kannessa. Sitä
> ei muuten tajua ellei ole yhtäaikaa niitä eri versioita käsillä. Lahden
> Misirloussa kerran niitä ihmettelin. (Hyvä divari!)

Jos satutte Lahdessa piipahtamaan, niin ko. paikkaan kannattaa tutustua,
suosittelen. Sinänsä hauskana yksityiskohtana puljusta voisi sanoa sen olleen
aiemmin Antikvariaattiainen-niminen. Menin sinne sisään ja siellä oli sellainen
tuulikaappi, jossa huomasin kyltinpätkän jossa luki ampi. Kyselin sen alkuperää
ja sanoivat heille tulleen mitoitusvirheen, katolle ei mahtunutkaan koko kyltti,
jossa piti lukea Antikvariaatti Ampiainen, niin ottivat pätkän pois ja siitä tuli
Antikvariaattiainen.

-Sande-


Aaro Koskinen

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Jani Kivisola <ja...@hoth.tietovalta.fi> writes:
> Joo. Led Zeppelinillä oli kanssa näitä vaihtuvia kuvia riippuen
> siitä, miten päin ja minkä levyn pussin sinne laittaa. Ja sitten In
> Through The Outdoorista on tehty neljä tai viisi eri versiota, jossa
> on melkein sama mutta hieman erilainen / eri kulmasta otettu
> valokuva siinä kannessa. Sitä ei muuten tajua ellei ole yhtäaikaa
> niitä eri versioita käsillä. Lahden Misirloussa kerran niitä
> ihmettelin. (Hyvä divari!)

Lisäksi kuulemma kun kannen kasteli se vaihtoi väriä, ja jokainen
versio tietysti eri väriseksi.

--
Aaro Koskinen, aa...@iki.fi, http://www.iki.fi/aaro

Juha Ylikoski

unread,
May 26, 2000, 3:00:00 AM5/26/00
to
Hienoin.

Carcass: Reek of Putrefaction
tai Symphonies of Sickness, avattavilla kansilla

jep,
oikein huono:

Cacophony: Go off

Juhani Anttila

unread,
May 27, 2000, 3:00:00 AM5/27/00
to
Jani Kivisola <ja...@hoth.tietovalta.fi> wrote:

> [Zeppelinin] In Through The


> Outdoorista on tehty neljä tai viisi eri versiota, jossa on melkein sama
> mutta hieman erilainen / eri kulmasta otettu valokuva siinä kannessa. Sitä
> ei muuten tajua ellei ole yhtäaikaa niitä eri versioita käsillä.

No entäs tämä Pink Floydin toistaiseksi uusin studiolevy Division Bell?
Olen nimittäin aika varma että olen nähnyt sen kansista useamman eri
version, mutta koskaan en ole voinut vertailla niitä vierekkäin
(levykaupassakin taisi viimeksi olla vain yhtä lajia). Eli erona olisi se
valoilmiö siinä metaalipäiden suiden välillä: "täplät" ja "mato" on
ainakin nähty. Kai. Valotuksessa/valaistuksessa/vuorokaudenajassakin
saattaisi olla vaihtelua eri versioiden välillä. Ja siinä mitä
kasvillisuutta pömpelien juuressa on.

Sitten on tietysti julisteet erikseen: omassani on peilikuva siitä mitä
cd-kansissani on. Ei ollut muuten helppo tajuta!

Janne Haapala

unread,
May 27, 2000, 3:00:00 AM5/27/00
to

Tuli mieleen, että Ugly Kid Joella on aika tökeröjä ne kannet missä on se
piirroshahmo.

+++-----------------------------------+++
+++ Janne Haapala +++
+++ E-mail: haa...@lyseo.edu.ouka.fi +++
+++ war...@pp.inet.fi +++
+++ GSM: 040 778 3 789 +++
+++-----------------------------------+++


Juha Ekholm

unread,
May 27, 2000, 3:00:00 AM5/27/00
to
On Thu, 25 May 2000 19:58:08 +0300, Marko Eskola
<marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote:

>No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
>yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
>albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

Hienoja:

Pink Floyd : Atom heart mother
Propaganda : Russian bombs Finland
J.M.K.E. : Külmale Maale (cd), ja on ne muutkin hienoja

Kammottavia:

Manowar : Jokainen levy
Suurin osa kaikista blackmetal-bändeistä


--
God's in his heaven, all's right with the world
[ http://superstar.lpt.fi/~quaz/ ]
[ quaz @ superstar . lpt . fi ]

Mikko Karhulahti

unread,
May 27, 2000, 3:00:00 AM5/27/00
to

Juha Ekholm <qu...@superstar.lpt.fi> kirjoitti
viestissä:lalsiskg11vs9dd29...@4ax.com...

> On Thu, 25 May 2000 19:58:08 +0300, Marko Eskola
> <marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote:
>
> >No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
> >yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
> >albumin (miksei myös singlen) levynkansi?
>
Niin no minun mielipide on että paras cd:n kansi on Metallican ...And
justice for all syy: säväytti kannen taustavärillä sehän oli valkoinen ,kun
siihen mennessä kaikissa metalli levyissä oli ollut musta tai mustempi
kansi, myös se kertoi levyn sisällöstä "ainutlaatuisen" kuvan avulla,
kertoohan melkein kaikki biisit jostain kuolemasta ja syytöksistä. no minuun
se säväytti...en ole koskaan nähnyt semmoista metalli levyä enkä varmaan
tulekkaan näkemään. No tämä cd "päätti" Metallican ns. heviputken hyvällä
tavalla. Onhan sanottu että sen jälkeen Metallicalta on tullut pelkkää
paskaa rokkia mutta kerrassaan hyvä cd...ja kansi

Huonon cd:n kannesta en voi kommentoida kun olen huono arvostelemaan
"huonoa" kantta.Jos on pakko sanoa niin Tom Jonessin ReLoad (kopioitu
Metallicalta). Älkää ottako tätä tosissaan...

Tuomas Lähteenmäki

unread,
May 27, 2000, 3:00:00 AM5/27/00
to
Marko Eskola <marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote:
: No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
: yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
: albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

Vaikka olen jo aikoja sitten kasvanut ulos tuollaisesta musiikista, niin
täytyy sanoa, että Helloweenin Keeper of the seven keys -levyssä on
kyllä tosi komea kansi. Potkua on myös Iron Maidenin Piece of mindissa,
ja King Diamondin levyissä on yleensä aina komeita kansia. Myös Dion
levyissä on usein hienot kannet.

Mutta mennäksemme enemmän itseäni lähellä olevaan musiikkiin:
Nirvanan Nevermind on jo klassikko. Kate Bushin Dreamingissa on
erittäin upea kansikuva, eikä Red shoesinkaan kansi ole huono.
Tietenkään ei sovi unohtaa Beatlesien ja Eppujen valkoisia levyjä,
jotka ovat yksinkertaisuudessaan koko lailla vaikuttavia. Pelkistettyä
vahvuutta on myös U2:n Boyn kannessa.

Roger Watersilla on albumi, jonka kannessa on tökerösti maalattu, selin
seisova liftarityttö. Levyn nimeä en muista, mutta kansi on kyllä
järjettömän huono. CMX:n Aurassa oli kuulemma tarkoituksellisesti ruma
kansikuva.

TL
--
"Yhä nurkan takana jossain lie
Jokin salainen portti tai uusi tie
Ja vaikka ne tänään jäävät taa
Voimme huomenna takaisin taivaltaa
Ja kulkea piilopolkuja näin
Aurinkoa ja kuuta päin."

Nicholas Turbanov

unread,
May 27, 2000, 3:00:00 AM5/27/00
to
"Marko Eskola" <marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote in message
news:392D5BA0...@no.funky.shit.nic.fi...
> No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
> yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
> albumin (miksei myös singlen) levynkansi?


GnfR - The Spaghetti Incident?

Osuu ainakin silmään, makukymys sitten se kumpaan kategoriaan laittaa.


--
NTD aka Nicholas Turbanov
ntur...@kolumbus.fi
http://www.kolumbus.fi/nturbanov -UC-

Janne Haapala

unread,
May 27, 2000, 3:00:00 AM5/27/00
to
On Sat, 27 May 2000, Juha Ekholm wrote:

> Kammottavia:
>
> Manowar : Jokainen levy

Tässä oli kysymys levyn kansien tasosta, ei siitä miellyttääkö musiikki
tai bändi.

Tapio Keihanen

unread,
May 27, 2000, 3:00:00 AM5/27/00
to
Seuraavassa IMHOja oman levyhyllyn sisälmyksistä:

Hienoin levynkansi on ehdottomasti Elfin toistaiseksi viimeisellä
levyllä, nimeltään Trying To Burn The Sun. Kuva löytyy osoitteesta
http://www.dio.net/pictures_lp/trying_to_burn_the_sun_us.jpg. Tuo
tullee jossain vaiheessa tatuoiduksi ihoon.

Muita hyviä, ei missään erityisessä järjestyksessä olevia kansia:

- Iron Maiden: Live After Death, Somewhere In Time ja Powerslave
- Dio: Holy Diver, The Last In Line ja Dream Evil
- Black Sabbath: Heaven And Hell
- Rainbow: Rising
- Deep Purple: Perfect Strangers

Huonoja, erittäin huonoja tai täysin mauttomia löytyy myöskin:

Ehdottomasti voiton vie Günter Willumeit 3 -niminen levy, josta
onneksi löytyy vain kansi. Kannessa istuu joku saksalainen maajussi
traktorin pyörän päällä syöttämässä lehmää. Tilasin kerran jostain
jonkun harvinaisen Diolevyn ja tämä tuli täytemateriaalina
pakkauksessa. Säikähdys oli melkoinen, ennenkuin huomasin että Diokin
oli mukana paketissa ;)

- Queen: Innuendo (en tiedä, mikä tässä kannessa häiritsee, mutta jokin
häiritsee pahasti)
- Keskimäärin kaikki hevilevyt, joiden kannessa on bändin jäseniä
irvistämässä ja esittelemässä hampaitaan.
- Dio: Angry Machines (vaikka Dio onkin Jumala, tämä kansi on aika
pohjanoteeraus, varsinkin jos vertaa sitä ko. levyn sisältöön)
- Iron Maiden: Virtual XI ja Fear Of The Dark

--
Tapio Keihanen --- d...@iki.fi --- http://www.iki.fi/dio/
"No one sees an angel 'till it smashes to the ground
And then you run somewhere and leave it lying there."
-- Ronnie James Dio 2000 -- http://www.dio.net/ --

Tero Valkonen

unread,
May 27, 2000, 3:00:00 AM5/27/00
to
Janne Haapala <haa...@lyseo.edu.ouka.fi> writes:

> > Kammottavia:
> > Manowar : Jokainen levy
>
> Tässä oli kysymys levyn kansien tasosta, ei siitä miellyttääkö musiikki
> tai bändi.

No mutta onhan ne kannet ihan saatanallisen naurettavia. Vaikka ne
tulkitsisi vitseiksi, jollaisiksi ne on kai tarkoitettu. Varmasti
on mahdollista suunnitella kornimpia kansia, mutta urakka se olisi.

Mikko P Vuorinen

unread,
May 27, 2000, 3:00:00 AM5/27/00
to

>Janne Haapala <haa...@lyseo.edu.ouka.fi> writes:

Se kasvoton kananjalkamiekkainen pullistelijahan on loistava. Minulla on
sellainen jopa seinällä.

Niinjoo. Ja Nightwishin uusimman levyn mikälie hologrammikansi on hieno.

--
)))) (((( + Mikko Vuorinen + mvuo...@cc.helsinki.fi
)) OO `oo'((( + Dilbon@IRC&ifMUD + http://www.helsinki.fi/~mvuorine/
6 (_) ( ((( + GSM 050-5859733 +
`____c 8__/((( + + Tähän tilaan ei mahdu mitään.

Janne Vieri

unread,
May 27, 2000, 3:00:00 AM5/27/00
to
> Kammottavia:
> Suurin osa kaikista blackmetal-bändeistä

Dimmun Godless Savage Gardenilla on kyllä hienot kannet.

Hannu Vilppola

unread,
May 28, 2000, 3:00:00 AM5/28/00
to
In sfnet.harrastus.musiikki Juha Kerätär <juha.k...@pp.inet.fi> wrote:
> On Thu, 25 May 2000 19:58:08 +0300, Marko Eskola
> <marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote:

> >No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
> >yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
> >albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

> Paradise Lostin Draconian Timesin kansi, tai oikeastaan koko


> kansilehti, on kyllä mielettömän komea.

> -Lunael

Näistä kuorista on olemassa kaksi versiota: Normaali muovikotelo +
kansivihko ja musta pahvista ja muovita tehty laatikko + kansivihko.
Jälkimmäinen on erittäin tyylikäs ja itse levykin aivan loistava.

Jari Kuosa

unread,
May 28, 2000, 3:00:00 AM5/28/00
to
On Thu, 25 May 2000 19:58:08 +0300, Marko Eskola
<marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote:

>No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
>yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
>albumin (miksei myös singlen) levynkansi?
>

>(cover.. get it... no joo, huono vitsi...)

Vertauskuvallisuudessaan Lyijykomppanian Uimakoulu-LP:n kansi on kyllä
loistava. Timo Rautiainen on aina ilo nähdä ase kädessä :)
--
ja...@dlc.fi :: http://www.saunalahti.fi/jarde/

Marko Lepola

unread,
May 28, 2000, 3:00:00 AM5/28/00
to
Led Zeppelinillä on kaksikin levyä, jotka sopivat tuohon
'reiäntäyttö'-kuvaukseen. Levyllä III on etukannen sisällä sellainen
kiekko, jota pyörittämällä kuvat vaihtuvat kannen rei'issä. Toinen on
Physical Graffiti, jossa talon ikkunoihin (kannen "reikiin") tulee kuvia
levypusseista.

Makkis

Antti Vanhala

unread,
May 28, 2000, 3:00:00 AM5/28/00
to

"Marko Lepola" <mjle...@st.jyu.fi> wrote in message
news:3930E9A7...@st.jyu.fi...

> Led Zeppelinillä on kaksikin levyä, jotka sopivat tuohon
> 'reiäntäyttö'-kuvaukseen. Levyllä III on etukannen sisällä sellainen

Niinhän tuolla on. Toisaalta Physical Graffitin (ainakaan omani) kansi ei
ole avautuvaa mallia (III on) niin kuin alkup. kysyjä mainitsi, joten
veikkaanpa että reiäntäytöllä tarkoitettiin III-levyä.

AV


Antti Vanhala

unread,
May 28, 2000, 3:00:00 AM5/28/00
to

"Jani Kivisola" <ja...@hoth.tietovalta.fi> wrote in message
news:8glqih$lsa$1...@news.kolumbus.fi...
> miten päin ja minkä levyn pussin sinne laittaa. Ja sitten In Through The

> Outdoorista on tehty neljä tai viisi eri versiota, jossa on melkein sama
> mutta hieman erilainen / eri kulmasta otettu valokuva siinä kannessa. Sitä

Kun tuo levy ilmestyi niin muistan lukeneeni että lp:t pakattiin ruskeaan
pussiin jossa oli vain nimi, joten et voinut tietää minkä kansiversion sai.
Mahtoi olla tuskaa keräilijälle, ellei kauppias suostunut avaamaan
pakkausta. Ideaa ei liene siirretty cd-painoksiin?

AV


kangas

unread,
May 28, 2000, 3:00:00 AM5/28/00
to


Kaikki kissin kannet on aika bärsseestä, ainakin _mikä
lie_killers oli tosi tökerö.

Suomalaisista kansista ei ole tullut juuri minkäänlaista palautetta, eli
eikö mikään ole kolahtanut?

jii smith

unread,
May 28, 2000, 3:00:00 AM5/28/00
to
stonen no anaestehesian kansi on tosi paska ja coloursin kansi liian
tekotaiteellinen.

kangas wrote in message <8grbsh$a1n$1...@news.kolumbus.fi>...

Harri Tuomi

unread,
May 28, 2000, 3:00:00 AM5/28/00
to
On Sun, 28 May 2000 17:52:06 +0300, "kangas" <niko....@kolumbus.fi>
wrote:

>Suomalaisista kansista ei ole tullut juuri minkäänlaista palautetta, eli
>eikö mikään ole kolahtanu

Kingston Wallin Trilogyn joku mainitsi, muistuu mieleen ilman viestien
selausta. Niin ja Eppujen Valkoisen kuplan. Hienoja molemmat.

Vaan hulppeita suomalaisia, kun kerta halusit:

YUP: Yövieraat
Kotiteollisuus: Eevan perintö
Peer Günt: 1
Sleepy Sleepers: The Mopott Show
Five Fifteen: Armageddon Jam Session Number Four
Virtanen: Uusi jääkausi uhkaa

-- Harri Tuomi, http://www.jyu.fi/%7Ehamitu/

Ola Rinta-Koski

unread,
May 28, 2000, 3:00:00 AM5/28/00
to
Juhani Anttila <jant...@rasta.cult.tpu.fi.invalid> writes:
> No entäs tämä Pink Floydin toistaiseksi uusin studiolevy Division Bell?
> Olen nimittäin aika varma että olen nähnyt sen kansista useamman eri
> version

Vaikken bootlegeja muuten ostelekaan, niin taannoin Vietnamissa
poiketessani oli pakko luistaa periaatteesta ihan kannen takia:
sikäläisessä Division Bellissä oli nimittäin kannessa Roger Waters
circa 1970.
--
Hold the MAYO & pass the COSMIC AWARENESS...

Ola Rinta-Koski

unread,
May 28, 2000, 3:00:00 AM5/28/00
to
Jani Kivisola <ja...@hoth.tietovalta.fi> writes:
> taidepläjäyksiä. No, Vol. 4 on yksinkertaisuudessaan tavallaan ihan hieno.
> Tietäisiköhän kukaan muuten onko kyseisen levyn alkuperäinen väritys ollut
> sini-keltainen vai -oranssi? Molempia on näkynyt.

Häh? Ainakaan minulla olevan kappaleen kansissa (on muuten näköjään
maksanut aikoinaan 28,- kun velipoika sen ilmeisesti ilmestymisen
aikoihin on ostanut) ei ole kuin valkoista, mustaa ja oranssia.
Sinisestä ei tietoakaan.
--
I feel real SOPHISTICATED being in FRANCE!

Juha Tretjakov

unread,
May 28, 2000, 3:00:00 AM5/28/00
to
Ola Rinta-Koski <o...@iki.fi.POISTA.TAMA> wrote:

> Häh? Ainakaan minulla olevan kappaleen kansissa (on muuten näköjään
> maksanut aikoinaan 28,- kun velipoika sen ilmeisesti ilmestymisen
> aikoihin on ostanut) ei ole kuin valkoista, mustaa ja oranssia.
> Sinisestä ei tietoakaan.

Vahvistan tuon omastani: mustalla pohjalla on valkoinen teksti ja
kellanoranssi ozzy, takapuolella päinvastoin. Painos ei ole ensi-,
ruotsalaisen painoksen levymerkkinä NEMS. Eikä se niin karmea ole.

--
Juha.Tr...@hut.fi - Toteutunut tuotto ei ole tae tulevasta.

JR

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to

Timo Kajander wrote:
>
> Hienoin: Iron Maiden - Somewhere in Time (ja nimenomaan LP, CD:n kannesta ei
> erota niitä pienenpieniä yksityiskohtia)
>
> Huonoin: Black Sabbath - Born Again (Ian Gillan: "when I saw the cover I
> puked")
>
Joo, tuo Black Sabbath on kyllä aika paha.
Yleensäkin nuo keskiverto hevibändien kansimaalaukset ja irvistävät
äijänkuvat on aika syvältä, lähinnä alkaa naurattaa niitä katsoessa.
Hyviä kansia IMO on ainakin Nirvanan Nevermindin klassikkokansi ja
Deftonesin Adrenalinen kansi: molemmat on yksinkertaisia ja tyylikkäitä.
Loistava ja hauska on myös Helmetin Bettyn kansi, varsinkin kun sitä
vertaa levyllä olevaan musiikkiin.
Ehkä paskoin kansi mitä olen ikinä nähnyt on P:n samannimisellä levyllä.

JR

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to
From:
JR <J...@NOSPAMweezer.org>

0:09

Subject:
Re: Hienoin/Karmein levynkansi
Newsgroups:
sfnet.harrastus.musiikki

Timo Kajander wrote:
>
> Hienoin: Iron Maiden - Somewhere in Time (ja nimenomaan LP, CD:n kannesta ei
> erota niitä pienenpieniä yksityiskohtia)
>
> Huonoin: Black Sabbath - Born Again (Ian Gillan: "when I saw the cover I
> puked")
>
Joo, tuo Black Sabbath on kyllä aika paha.
Yleensäkin nuo keskiverto hevibändien kansimaalaukset ja irvistävät

äijänkuvat on aika korneja. Toisaalta yläasteikäisenä nekin oli vielä
ihan siistejä, nykyään lähinnä alkaa naurattaa niitä katsoessa.

JR

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to

Markus Stolt

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to
Tuomas Lähteenmäki <tuo...@alya.utu.fi> wrote:
> Roger Watersilla on albumi, jonka kannessa on tökerösti maalattu, selin
> seisova liftarityttö. Levyn nimeä en muista, mutta kansi on kyllä
> järjettömän huono.

The Pros and Cons of Hitch-Hiking.

Kansi on muuten Gerald Scarfen käsialaa, mitä ei kyllä uskoisi
ultratyylikkään The Wallin jälkeen.

--
* * * * * * * * * * * * I wake up and I see the face of the devil * *
* MARKUS STOLT * and I ask him: 'What time is it?' *
*-ms...@comptel.com-* And he says: 'How much time do you want?' *
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Juha Ekholm

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to
On Sat, 27 May 2000 17:27:00 +0300, Janne Haapala
<haa...@lyseo.edu.ouka.fi> wrote:

>> Kammottavia:
>>
>> Manowar : Jokainen levy
>
>Tässä oli kysymys levyn kansien tasosta, ei siitä miellyttääkö musiikki
>tai bändi.

No nytpäs tempun teit kun klippaisit vielä huitsinkuuseen sen
alkupuolen viestistäni, jonka perusteella ei tuollaista johtopäätöstä
pysty mitenkään edes tekemään. Levyn kansista minä olen puhunutkin,
dih.

Ja Manowar on tuossa ihan oikeutetusti siksi, että sen
tyylitajuttomampia pullistelukansia on vaikea jo löytää.

Erno Salminen

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to
Varsin kuhistuttavia kansia on ainakin Anthraxin Fistful of Metal ja
Slayerin Show no mercy. Antharx on onneksi vinyylilla, joten kuvaa voi
ihastella isona :)
ja onhan Slayerin tyypeilla koreet meikit kannen kuvissa...
BTW, molemmat on bandien debyyttilevyja. (Vai tietaako joku sellasesta
Anthraxin levysta jossa on joku jainen vuoristomaisema tai jotain?)

Oma kategoriansa on tokerolla tekstilla pilatut kannet, tyyliin
Neil Young/Unplugged. Kuvan paalle sutastu jollain markan piirtoohjelman
perussiveltimella levyn nimi. Ja jollain kasittamattomalla varilla.
YOKS!. tasta kategoriasta on paljonkin esimerkkeja. Valitettavasti.
Ootteko muuten huomannu Leevin Keskiviikko 40...-kokiksen kannen
nimivirheen? Siian bandin nimi on muodossa Leevi and the the Leavings
keu keu ;)


Ainakin henk.koht. kannet on yllattavankin tarkeet. Moni levy on tullu
ostettua (divarista) kansien takia, vaikka oliskin jo kopijo samasta.
Varsinkin avattavat vinyylikannet hallitsee.

Onnistuneita kansia:

Pantera: Vulgar display of power.
- varsin hyvin levyn tunnelmaa kuvaava, turpaan vaan.
Pitaako taru paikkansa, etta kannen tyyppi on joku
vastaantulija kadulta, jolle maksettiin kuvasta nimellinen
korvaus, tyyliin 15 taalaa?

Dead Kennedys: kaikki
- erityisesti J.Biafran kokoamat leikejutut, mutta on ulkokannetkin
asiaa

Jimi Hendrix: monet CD-uusiojulkaisut
- panostettu kunnolla sisavihkon teksteihin, ei ole perinteista
uusio/kokis rip-off-meininkia. Mutta voi! Electic Ladylandin
naiskansi on korvattu, typeralla jumalmyytin ponkityskuvalla.
prkl.

Hybrid Children: Another dose up your nose 7"
- aija lyo vasaralla naula nenaansa. Say no more.

Ja tietenkin kaikkien kansien aiti
Twisted Sister: Stay hungry
- se luu rokka ihan alyttoman lujaa :D
Siina ei taida viela
olla sentaan viilattuja etuhampaita? Muisti patkii


Bubbling under:
Cypress Hill: III
- lahinna sen takia, etta TTKK:n Festia on ihan yksyhteen
Temple on Boom

--
Erno Salminen
'Minua on turha syyttaa mistaan, mina olen aina ollut hyvien puolella'

Ilpo Kuivanen

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to
>Karmeimpia kansia yleensäottaen ovat esim. lähes kaikki Juicen Leskisen
>levyt, joissa ei sisäkansissa ole muuta kuin kappaleiden nimet ja
>tekijätiedot sekä kappaleiden kesto. Tylsää katseltavaa. Tämän takia multa
>löytyykin kaikki Juicen levyt ainoastaan MP3sina, kun ei niissä kansissa
ole
>mitään katseltavaa ;).

Sitten et ole koskaan nähnyt Juicen vanhemman tuotannon kansia. Niissähän
originaalipainoksissa oli yleensä J.K. Juntusen piirrostaidetta reippaasti
kansissa sekä sisäpussissa. Per Versissä oli jopa sarjakuvaliite!

Mutta siitä ei pääse yli eikä ympäri, että Hurriganesin Roadrunnerin LP-
kansi on tyylikäs. Tämä koskee siis sitä aukeavaa albumi-versiota. Onneksi
kopsivat sen CD:henkin.

--
Ilpo Kuivanen, kuiv...@hit.fi, http://www.hit.fi/~kuivanen/

Jani Kivisola

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to
Juha Tretjakov <Juha.Tr...@hut.fi---this_space_for_rent> wrote:

> Vahvistan tuon omastani: mustalla pohjalla on valkoinen teksti ja
> kellanoranssi ozzy, takapuolella päinvastoin. Painos ei ole ensi-,
> ruotsalaisen painoksen levymerkkinä NEMS. Eikä se niin karmea ole.

Eikös se ole sellainen vähän sinertävä kuitenkin? No, voi olla että
muistan vaan vääin.

--
jani.k...@tietovalta.fi |*|*|*|*|*|*|*|*|*|
(09) 22862 483 - (050) 590 5670 * Yeah, yeah, yeah! *
http://iis.demo.tietovalta.fi/jani |*|*|*|*|*|*|*|*|*|


Jani Kivisola

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to
Antti Vanhala <antti....@iki.fi> wrote:

> Kun tuo levy ilmestyi niin muistan lukeneeni että lp:t pakattiin ruskeaan
> pussiin jossa oli vain nimi, joten et voinut tietää minkä kansiversion sai.
> Mahtoi olla tuskaa keräilijälle, ellei kauppias suostunut avaamaan
> pakkausta. Ideaa ei liene siirretty cd-painoksiin?

Joo, niinhän toi oli. Ja cd-versiot on aina tylsiä. :-)

Jani Kivisola

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to
Santtu Saarinen <sa...@proffa.cc.tut.fi> wrote:

> Jos satutte Lahdessa piipahtamaan, niin ko. paikkaan kannattaa tutustua,
> suosittelen. Sinänsä hauskana yksityiskohtana puljusta voisi sanoa sen olleen
> aiemmin Antikvariaattiainen-niminen. Menin sinne sisään ja siellä oli sellainen
> tuulikaappi, jossa huomasin kyltinpätkän jossa luki ampi. Kyselin sen alkuperää
> ja sanoivat heille tulleen mitoitusvirheen, katolle ei mahtunutkaan koko kyltti,
> jossa piti lukea Antikvariaatti Ampiainen, niin ottivat pätkän pois ja siitä tuli
> Antikvariaattiainen.

Meikäläinen ei sitten vissiin tuohon aikaan vielä ollut ehtinyt käydä
siellä, koska Misirlou on se nimi jolla minä ensi kerran sen opin
tuntemaan. Eihän pulju kyllä ole kauan pystyssä ollutkaan, olisiko jotain
kaksi vuotta?
On muuten siitä harvinainen divari, että on aika mahdotonta selailla
levyjä löytämättä yhtään mielenkiintoista ja _hyväkuntoista_ levyä.
Todella mahtavaa kun vinyylit on kaikki uusissa sileissä pusseissa, vaikka
ovatkin kyllä pinottu vähän miten sattuu tilanpuutteen vuoksi. Ottaa
päähän sellaiset kaupat, joissa käytyään sormet ovat aivan tahmaiset
kansista joita ihmiset ovat vuosien ajan siellä näpelöineet.

Tero Turtiainen

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to
On Sun, 28 May 2000 17:15:24 GMT, jii smith wrote:
>stonen no anaestehesian kansi on tosi paska ja coloursin kansi liian
>tekotaiteellinen.

Stonen esikoisen kansi (sisälipareineen :) on sen sijaan aivan loistava.
--
<-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=n...@spam.com-=@X@=-...@spam.net-=-=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=->
< Tero Turtiainen | Yes Sir, may I lick your boots or do your Highness >
< turtiain at iki.fi | use dry cleaning? - Stone >
<-=-=-=-=- @ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=->
NOTE: When replying, make the obvious change to my email-address. spam@sucks

Santtu Saarinen

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to
Jani Kivisola wrote:

> Santtu Saarinen <sa...@proffa.cc.tut.fi> wrote:
>
> > Jos satutte Lahdessa piipahtamaan, niin ko. paikkaan kannattaa tutustua,
> > suosittelen. Sinänsä hauskana yksityiskohtana puljusta voisi sanoa sen olleen
> > aiemmin Antikvariaattiainen-niminen. Menin sinne sisään ja siellä oli sellainen
> > tuulikaappi, jossa huomasin kyltinpätkän jossa luki ampi. Kyselin sen alkuperää
> > ja sanoivat heille tulleen mitoitusvirheen, katolle ei mahtunutkaan koko kyltti,
> > jossa piti lukea Antikvariaatti Ampiainen, niin ottivat pätkän pois ja siitä tuli
> > Antikvariaattiainen.
>
> Meikäläinen ei sitten vissiin tuohon aikaan vielä ollut ehtinyt käydä
> siellä, koska Misirlou on se nimi jolla minä ensi kerran sen opin
> tuntemaan. Eihän pulju kyllä ole kauan pystyssä ollutkaan, olisiko jotain
> kaksi vuotta?

No se kundi joka sitä pitää ni alotti sen joskus ammoin (varmaan ainaski 4-5v. sitten)
Mariankadulla helkutan pienessä komerossa. Sittemmin muutti nimeä ja paikkaa
Vapaudenkadulle (Antikvariaattiainen) ja lopulta sinne Rautsikalle Valintatalon
kainaloon. Tilat ja valikoima kasvaneet muuttojen yhtydessä, että silleen. Jaa, mistäs
mä tiedän onko se enää sielläkään, kun itse tulee nykyään vaikutettua enämpi täällä
Tampereella.

-Sande-


Jani Kivisola

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to
Santtu Saarinen <sa...@proffa.cc.tut.fi> wrote:

> No se kundi joka sitä pitää ni alotti sen joskus ammoin (varmaan ainaski 4-5v. sitten)
> Mariankadulla helkutan pienessä komerossa. Sittemmin muutti nimeä ja paikkaa
> Vapaudenkadulle (Antikvariaattiainen) ja lopulta sinne Rautsikalle Valintatalon
> kainaloon. Tilat ja valikoima kasvaneet muuttojen yhtydessä, että silleen. Jaa, mistäs
> mä tiedän onko se enää sielläkään, kun itse tulee nykyään vaikutettua enämpi täällä
> Tampereella.

Taidat vähän sekoittaa: Mariankadulla aloittanut ja nyttemmin
Rautatienkadulla toimiva putiikki on Superfly. Misirlou sijaitsee
Vesijärvenkadulla, Femmatorista 10-20 m eteenpäin.

Santtu Saarinen

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to
Jani Kivisola wrote:

> Santtu Saarinen <sa...@proffa.cc.tut.fi> wrote:
>
> > No se kundi joka sitä pitää ni alotti sen joskus ammoin (varmaan ainaski 4-5v. sitten)
> > Mariankadulla helkutan pienessä komerossa. Sittemmin muutti nimeä ja paikkaa
> > Vapaudenkadulle (Antikvariaattiainen) ja lopulta sinne Rautsikalle Valintatalon
> > kainaloon. Tilat ja valikoima kasvaneet muuttojen yhtydessä, että silleen. Jaa, mistäs
> > mä tiedän onko se enää sielläkään, kun itse tulee nykyään vaikutettua enämpi täällä
> > Tampereella.
>
> Taidat vähän sekoittaa: Mariankadulla aloittanut ja nyttemmin
> Rautatienkadulla toimiva putiikki on Superfly. Misirlou sijaitsee
> Vesijärvenkadulla, Femmatorista 10-20 m eteenpäin.

Aivan, sorry! Kaikkea se tämä ulkopaikkakuntalaisuus teettää. Kannattavia visitointikohteita
toki molemmat.

-Sande-


Janne Haapala

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to
On Mon, 29 May 2000, Juha Ekholm wrote:

> On Sat, 27 May 2000 17:27:00 +0300, Janne Haapala
> <haa...@lyseo.edu.ouka.fi> wrote:
>
> >> Kammottavia:
> >>
> >> Manowar : Jokainen levy
> >
> >Tässä oli kysymys levyn kansien tasosta, ei siitä miellyttääkö musiikki
> >tai bändi.
>
> No nytpäs tempun teit kun klippaisit vielä huitsinkuuseen sen
> alkupuolen viestistäni, jonka perusteella ei tuollaista johtopäätöstä
> pysty mitenkään edes tekemään. Levyn kansista minä olen puhunutkin,
> dih.

Niin minäkin. En vain oikein jaksa uskoa, että jonkun mielestä jok'ikinen
Manowarin kansi on oikeasti surkea. Oletkohan edes nähnyt kaikkia? Ei
niissä kaikissa edes pullistella ja pullistelukannet (siis ne faceless
warriorit ja uusimman liven sarvipääpiru tai mikä onkaan) ovat Kings of
Metalista lähtien olleet ihan hienoja IMHO.

+++-----------------------------------+++
+++ Janne Haapala +++
+++ E-mail: haa...@lyseo.edu.ouka.fi +++
+++ war...@pp.inet.fi +++
+++ GSM: 040 778 3 789 +++
+++-----------------------------------+++


Vesa-Matti Sarenius

unread,
May 29, 2000, 3:00:00 AM5/29/00
to
On 29 May 2000 07:08:02 GMT, Markus Stolt <mst...@comptel.com> wrote:
>Tuomas Lähteenmäki <tuo...@alya.utu.fi> wrote:
>> Roger Watersilla on albumi, jonka kannessa on tökerösti maalattu, selin
>> seisova liftarityttö. Levyn nimeä en muista, mutta kansi on kyllä
>> järjettömän huono.
>
>The Pros and Cons of Hitch-Hiking.
>
>Kansi on muuten Gerald Scarfen käsialaa, mitä ei kyllä uskoisi
>ultratyylikkään The Wallin jälkeen.

Linzi Drewillä on kyllä herkullisen oloiset pakarat. Tästä(kin)
Floydista löytyy pieni hauska yksityiskohta. Mulla on kyseisestä
levystä sekä Jenkki että Kanukkipainos ja Kanukkipainos on kanneltaan
samanlainen kuin Eurooppalainen, mutta Jenkkipainoksessa pepun päällä
on musta suorakaide...

Ei se kansi ole niin huono, jos ajattelee levyn tarinaa. Levyllä on
myös muutama varsin muikea Claptonin soolo.

Mikä yhdistää muuten Roger Watersia ja The Yardbirdsiä Claptonin
lisäksi?

--
Vesa-Matti Sarenius, D.G.S.A * - Am I a man or what? - A What!*
mailto:sarenius.at.paju.oulu.fi * - What? - Yes, that's right! *
http://www.student.oulu.fi/~sarenius * * * * * * * * * * hmmmm! *
Finland, Europe. Tel. +358-8-342236 fax.+358-8-5305045. * * * * * *

K.K

unread,
May 30, 2000, 3:00:00 AM5/30/00
to

VVP kirjoitti viestissä ...
>x-no-archive: yes
>
>> - Queen: Innuendo (en tiedä, mikä tässä kannessa häiritsee, mutta jokin
>> häiritsee pahasti)


No kyllä! En oikeen ymmärrä miksi muuten niin mainioon levyyn on valittu
noin ärsyttävä kansikuva... Kansi on enemmän tai vähemmän hintahtava..... no
en sitten tiedä onko siinä sitä Queenille tyypillistä itseironiaa mukana.

> Mutta Brian Mayn 'Another World' levyn kansi, joka roikkuu tuossa
> seinällä on jotenkin tyylikäs.


Vielä samaan aiheeseen liittyen. Ei välttämättä hienoja, mutta ainakin
(mielestäni) todella tyylikkäitä kansia ovat Queenin "A night at the operan"
sekä " A day at the racen" kannet... jotenkin nuo kannet sopivat myös
levyjen musiikkiin kuin nyrkki silmään...

Aleksi Manninen

unread,
May 30, 2000, 3:00:00 AM5/30/00
to
"Ola Rinta-Koski" <o...@iki.fi.POISTA.TAMA> wrote...

> Juhani Anttila <jant...@rasta.cult.tpu.fi.invalid> writes:
> > No entäs tämä Pink Floydin toistaiseksi uusin studiolevy Division
> > Bell?
> > Olen nimittäin aika varma että olen nähnyt sen kansista useamman
> > eri version

Oikein! Pink Floyd Encyclopedia ja Echoes FAQ tietävät:

U.K. Edition Artwork U.S. Edition Artwork
_____________________ _____________________
Front cover has darker sky and Lighter sky, church between
four lights between the mouths mouths

Back cover has one wave between Multiple waves between the
the mouths mouths

The Cluster One pages show four Three buildings are shown
observatory buildings

The words on pages 2-3 are red The words are in white
Page 8 is darker than U.S. edition Lighter than U.K. edition

Take It Back page has balloons There are no balloons near the
next to the tree tree

Take It Back lyrics are white Lyrics are black lettering on
against brown background a white background

CBTL photo is close-up and taken Photo taken further back and
near ground level a bit elevated

(luettavuus ei ole parhaimmillaan muuttuvaleveyksisellä fontilla)

The cassette release had different art, featuring a photograph of the
heads taken at dusk, near dark, with floodlights on them. Additional
variations of the art appear in the Division Bell tour book, sheet
music books, and other sources.

AM


JanneK

unread,
May 30, 2000, 3:00:00 AM5/30/00
to

JC kirjoitti viestissä <392ea037...@news.inet.fi>...
>On Fri, 26 May 2000 12:15:34 GMT, "JanneK" <janne...@artic.net>
>wrote:
>>Vielä asiaton kysymys mutta osaatko sanoa mikä
>>pätkä siinä on livenä?
>
>Liveosuus on reippaasti lyhennetty Thick As A Brick. Katkelmat ovat
>aivan loppua lukuunottamatta teoksen ensimmäisestä osasta.
>
Juuri niin arvelinkin, sitä kakkosta kun ei juurikaan livenä soitella/ole
soitettu.

JanneK

Markus Stolt

unread,
May 30, 2000, 3:00:00 AM5/30/00
to
Vesa-Matti Sarenius <sare...@pink.fi> wrote:
> Mikä yhdistää muuten Roger Watersia ja The Yardbirdsiä Claptonin
> lisäksi?

Jeff Beck - soittaa kitaraa Amused to Death:illa.

--
* * * * * * * * * * * * I wake up and I see the face of the devil * *
* MARKUS STOLT * and I ask him: 'What time is it?' *

*-ms...@comptel.com-* And he says: 'How much time do you want?' *
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Vesa-Matti Sarenius

unread,
May 30, 2000, 3:00:00 AM5/30/00
to
On 30 May 2000 13:19:52 GMT, Markus Stolt <mst...@comptel.com> wrote:
>Vesa-Matti Sarenius <sare...@pink.fi> wrote:
>> Mikä yhdistää muuten Roger Watersia ja The Yardbirdsiä Claptonin
>> lisäksi?
>
>Jeff Beck - soittaa kitaraa Amused to Death:illa.

Hitto, tehän näytätte ihan oikeasti tietävän näitä. Pitäiskö ruveta
heittämään viikottainen Floyd-triviakyssäri tänne?


--
Vesa-Matti Sarenius, D.G.S.A * - Am I a man or what? - A What!*
mailto:sarenius.at.paju.oulu.fi * - What? - Yes, that's right! *
http://www.student.oulu.fi/~sarenius * * * * * * * * * * hmmmm! *

Finland, Europe. Tel. +358-8-342236 fax.+358-8-5305045. * * * * * *

lennu

unread,
May 30, 2000, 3:00:00 AM5/30/00
to

Marko Eskola <marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote in message
news:392D5BA0...@no.funky.shit.nic.fi...
> No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
> yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
> albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

Tuntuu olevan heavy ja proge painotteista, joten heitetään mukaan vähän
muualtakin olevia kansia.
Erinomainen on mm ULTRAVOX: Rage in Eden
tai Brian Griffinin valomuvaama kahden kannen sarja DEPECHE MODELLE: A
BROKEN FRAME ja CONSTRUCTION TIME AGAIN

Hirveitä ovat kaikki joiden kannessa on esiintyjaän (esiintyjen) pärstät
isoina valokuvina.

J.Lehtonen

unread,
May 31, 2000, 3:00:00 AM5/31/00
to
Vesa-Matti Sarenius wrote

>Hitto, tehän näytätte ihan oikeasti tietävän näitä. Pitäiskö ruveta
>heittämään viikottainen Floyd-triviakyssäri tänne?

Tuo on loistava idis ;). Joku vaan rupeaa kumminkin valittamaan, että
kysymykset eivät kuulu tänne, vaan sfnet.harrastus.visailut-ryhmään...

Juha Ekholm

unread,
Jun 1, 2000, 3:00:00 AM6/1/00
to
On Mon, 29 May 2000 17:31:48 +0300, Janne Haapala
<haa...@lyseo.edu.ouka.fi> wrote:

>Niin minäkin. En vain oikein jaksa uskoa, että jonkun mielestä jok'ikinen
>Manowarin kansi on oikeasti surkea. Oletkohan edes nähnyt kaikkia? Ei
>niissä kaikissa edes pullistella ja pullistelukannet (siis ne faceless
>warriorit ja uusimman liven sarvipääpiru tai mikä onkaan) ovat Kings of
>Metalista lähtien olleet ihan hienoja IMHO.

No senkun pidät mielipiteesi niiden hienoudesta, minä nyt en niistä
vaan pidä, amen to that.

--
"Hope springs eternal in the human breast:
Man never Is, but always To be blest"
Alexander Pope: "An Essay on Man"

JC

unread,
Jun 2, 2000, 3:00:00 AM6/2/00
to
On Tue, 30 May 2000 15:09:24 +0300, "lennu" <leena....@jippii.fi>
wrote:

>Hirveitä ovat kaikki joiden kannessa on esiintyjaän (esiintyjen) pärstät
>isoina valokuvina.

Tuohon voisi mainita vaikka yhden poikkeuksen: Miles Davis - Tutu.

--
JC
http://personal.inet.fi/surf/city/

Jari Kuosa

unread,
Jun 2, 2000, 3:00:00 AM6/2/00
to
On Fri, 02 Jun 2000 11:44:39 GMT, jc....@mail.com (JC) wrote:

>>Hirveitä ovat kaikki joiden kannessa on esiintyjaän (esiintyjen) pärstät
>>isoina valokuvina.
>
>Tuohon voisi mainita vaikka yhden poikkeuksen: Miles Davis - Tutu.

Ja toisena poikkeuksena Nick Cave & The Bad Seedsin The Fristborn Is
Dead.
--
ja...@dlc.fi :: http://www.saunalahti.fi/jarde/

jii smith

unread,
Jun 2, 2000, 3:00:00 AM6/2/00
to
paskin kansi: Anthraxin "Fistfull Of Metal"!

lennu wrote in message <8h80n5$b83$1...@tron.sci.fi>...


>
>Marko Eskola <marko....@no.funky.shit.nic.fi> wrote in message
>news:392D5BA0...@no.funky.shit.nic.fi...
>> No tässä on vähäsen aikaa haukuttu karmeinta/parasta cover biisiä, niin
>> yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
>> albumin (miksei myös singlen) levynkansi?
>
>Tuntuu olevan heavy ja proge painotteista, joten heitetään mukaan vähän
>muualtakin olevia kansia.
>Erinomainen on mm ULTRAVOX: Rage in Eden
>tai Brian Griffinin valomuvaama kahden kannen sarja DEPECHE MODELLE: A
>BROKEN FRAME ja CONSTRUCTION TIME AGAIN
>

VVP

unread,
Jun 2, 2000, 3:00:00 AM6/2/00
to
> Hirveitä ovat kaikki joiden kannessa on esiintyjaän (esiintyjen) pärstät
> isoina valokuvina.

Queen The Miracle ? ;-)


Mikko

unread,
Jun 7, 2000, 3:00:00 AM6/7/00
to

Marko Eskola <marko....@no.funky.shit.nic.fi> kirjoitti

> yhtäkkiä alkoi kiinnostaa mikä on teidän mielestänne hienoin/karmein
> albumin (miksei myös singlen) levynkansi?

Hienoin:
Radio Birdman : Radios Appear-lp (ja pahvinen sisätaskunsa)

Huonoin:
Kari Peitsamo ja Ankkuli : 2LP -uudelleenjulkaisu-cd:nä (etenkin takakansi).
Ehkä nää on vaan niin paljon hienompia isossa koossa...

Myöskään Kauko Röyhkän uudemmat levyt Like-uutiset-fontteineen eivät kiehdo
silmää.


0 new messages