Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Suomalaiset muusikot kaupalliseen koulutukseen!

0 views
Skip to first unread message

Mikko Sevi{

unread,
Aug 17, 1999, 3:00:00 AM8/17/99
to

Suomalaiset muusikot kaupalliseen koulutukseen! Ei olisi mikaan huono
idea. Milestani voitaisiin jarjestaa juuri heidan tarkoitukseen
raataloitya koulutusta. Opetetaan vahan lainsaadantoa, verhoilmoituksen
tekemista ja perisodan hoitamista ym... yleisiä asoita. Monet muusikot
lahtevat ihan tyhjasta alle ilman minkaanlaista kokemusta. Olisi parempi,
ettei kaikkia asioita tarvitsisi opetella kantapaankautta. Jotain taman
suuntaista taidetaan opettaa Torniossa.


mikko


Tommi Saarela

unread,
Aug 17, 1999, 3:00:00 AM8/17/99
to
mem...@tpu.fi,Usenet3 writes:
>Suomalaiset muusikot kaupalliseen koulutukseen! Ei olisi mikaan huono
>idea. Milestani voitaisiin jarjestaa juuri heidan tarkoitukseen
>raataloitya koulutusta. Opetetaan vahan lainsaadantoa, verhoilmoituksen
>tekemista ja perisodan hoitamista ym... yleisiä asoita. Monet muusikot
>lahtevat ihan tyhjasta alle ilman minkaanlaista kokemusta. Olisi parempi,
>ettei kaikkia asioita tarvitsisi opetella kantapaankautta.

Sibelius-Akatemian koulutuskeskus on tietääkseni ansioitunut kysymässäsi
toiminnassa viime aikoina. Musiikki/yrittäminen/laki/vero-tyyppisiä
kursseja on ollut sekä pääkaupunkiseudulla, ja viimeksi Kuopion
"etäispäätteellä".
Eli ehdotan: yhteys Sibikseen, hop hop!

"verhoilmoituksia" ja "perisotaa" tosin ei tosin tietääkseni käyty
läpi...;-)

Tuomo Lindholm

unread,
Aug 17, 1999, 3:00:00 AM8/17/99
to
Tere,

Joo täällä Torniossa pyörii tällä hetkellä ainakin sellanen
Showtime-koulutus missä tuosta bisnespuolestakin puhutaan.

Suuntatutumisia ko. kurssilla on kolme. artisti, lavteknikko ja manageri
Kavereita meni tonne kurssille ja hauskaa on piisannut. Ovat tehneet
musavideoita yms. ja työharjoittelussa oli jotku mtv3:lla ja osa kiersi
tanssiartistien yms. mukana roudareina.

Kursseilla on myös käynyt paljon puhujia, osa on ollut hyviä mutta
Timo T.A. Mikkonen on kuulemma maailman vittuimaisin kapiaiskusipää.
Jenkkienpalvonnalta kerkesi vain kehumaan itseään. Huonoja on ollut
muutama. Alatalon Mikon roudari oli kuulemma ykkösjätkä.

Kurssi loppuu piakkoin ja ensvuonna taas uusi kurssi, Torniolaisia mukana
taisi olla nyt 4 - 5 ja muut oli ulkopaikkakunnilta. Ainakin jätkien
puheista
tuo kurssi kuullosti hyvältä. Että eikö sinne vaan kaikki joita kiinnostaa.

T.


Mikko Sevi{ <mem...@tpu.fi> wrote in message
news:Pine.GSO.4.10.990817...@pascal.tpu.fi...

Suomalaiset muusikot kaupalliseen koulutukseen! Ei olisi mikaan huono
idea. Milestani voitaisiin jarjestaa juuri heidan tarkoitukseen
raataloitya koulutusta. Opetetaan vahan lainsaadantoa, verhoilmoituksen
tekemista ja perisodan hoitamista ym... yleisiä asoita. Monet muusikot
lahtevat ihan tyhjasta alle ilman minkaanlaista kokemusta. Olisi parempi,

Jarmo Puolakanaho

unread,
Aug 18, 1999, 3:00:00 AM8/18/99
to
In sfnet.harrastus.musiikki Mikko Sevi{ <mem...@tpu.fi> wrote:
: Suomalaiset muusikot kaupalliseen koulutukseen! Ei olisi mikaan huono

: idea. Milestani voitaisiin jarjestaa juuri heidan tarkoitukseen

Yleensäkin suomalaiset muusikot taitavat olla hieman hukassa Teosto-,
Gramex- ja muiden vastavien systeemien kanssa. Pitäisi olla jonkinlainen
"tehopaketti", jossa kerrottaisiin kaikesta mahdollisesta, alkaen levy-
sopimuksista päättyen ties mihin.

Aloittelevat bändit eivät loppujen lopuksi arvaakaan, kuinka monimutkai-
nen systeemi levybisnes oikeastan onkaan...

--
---------------------------------------------------------
# Jarmo Puolakanaho (ja...@iki.fi), http://www.iki.fi/jape #
---------------------------------------------------------

john

unread,
Aug 24, 1999, 3:00:00 AM8/24/99
to

Jarmo Puolakanaho <jpuo...@paju.oulu.fi> wrote in article
<7pdpil$16t$1...@ousrvr3.oulu.fi>...


> In sfnet.harrastus.musiikki Mikko Sevi{ <mem...@tpu.fi> wrote:
> : Suomalaiset muusikot kaupalliseen koulutukseen! Ei olisi mikaan huono
> : idea. Milestani voitaisiin jarjestaa juuri heidan tarkoitukseen
>
> Yleensäkin suomalaiset muusikot taitavat olla hieman hukassa Teosto-,
> Gramex- ja muiden vastavien systeemien kanssa. Pitäisi olla jonkinlainen
> "tehopaketti", jossa kerrottaisiin kaikesta mahdollisesta, alkaen levy-
> sopimuksista päättyen ties mihin.
>
> Aloittelevat bändit eivät loppujen lopuksi arvaakaan, kuinka monimutkai-
> nen systeemi levybisnes oikeastan onkaan...

Mikä pakottaa muusikon ylipäätänsä ottamaan yhteyttä teostoon tai muihin
"systeemeihin"
Eikös sitä saa omaa musiikkiansa levyttää itse, tai mitä varten ylipäätänsä
ihmiset ostaa tallentavia cd-rom asemia ?


0 new messages