Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

kitaran sointutaulukko

2 views
Skip to first unread message

Axu

unread,
Jun 1, 2003, 6:28:31 AM6/1/03
to
Moe!

Olen iltojeni iloksi (ja naapurien kauhuksi) ähän opetellut näppäilemään
klassista kitaraa, mutta mulla ei oo tietoo läheskää kaikista soinnuista ja
miten ne soitetaan. Eli hakusessa on kitaran sointutaulukko... Mulla itellä
on semmonen sointutaulukko, missä ei ole, ku yleisimmät soinnut vaan. Jos
joku osaa kertoa osoitteen, mistä löytyy kaikki soinnut ja niihin siis
sormitukset miel, niin oisin kiitollinen.

Aki P


Tomi Orre

unread,
Jun 1, 2003, 6:55:51 AM6/1/03
to
> Jos
> joku osaa kertoa osoitteen, mistä löytyy kaikki soinnut ja niihin siis
> sormitukset miel, niin oisin kiitollinen.
>
> Aki P

http://www.google.com/search?hl=fi&ie=ISO-8859-1&q=chord+table&lr=

"Sorry to be the bearer of brutal truth yet again, but here goes: noise is
boring. No other known genre consists of nearly the number of completely
talentless assholes as noise does-not even metal!" - www.brainwashed.com


Matti

unread,
Jun 1, 2003, 11:21:30 AM6/1/03
to
Kirjaston hyllyistä löytyy...

"Tomi Orre" <to...@pp.nic.fi.invalid> kirjoitti
viestissä:fWkCa.9463$M8.66...@reader1.news.jippii.net...

Olli Ripatti

unread,
Jun 1, 2003, 2:33:32 PM6/1/03
to
"Matti" <matti...@mail.wwnet.fi> kirjoitti
viestissä:XRoCa.9519$M8.66...@reader1.news.jippii.net...
> Kirjaston hyllyistä löytyy...
>
...mm Suuri Kitarakirja. Siinä lienee riittävä määrä sointuja opeteltavaksi.

:o


Risto Nummela

unread,
Jun 1, 2003, 2:57:28 PM6/1/03
to
http://chordfind.com/guitar/

"Axu" <apel...@hotmail.com> wrote in message
news:jzkCa.84$W9...@read3.inet.fi...

Tero Valkonen

unread,
Jun 2, 2003, 5:49:05 AM6/2/03
to
"Axu" <apel...@hotmail.com> writes:

Olin itse muutama vuosi sitten samassa tilanteessa. Suosittelen samaa
minkä tein itse: käytä muutama tunti teorian opiskeluun, jotta tiedät
mistä soinnut rakentuvat. Se on erittäin yksinkertaista ja loogista.
Kun vielä muistat, mikä kieli on mikä, pystyt rakentamaan kaikki
soinnut helposti, ja melkein kaikki monesta eri paikasta. ("Melkein
kaikki" siksi, että jos vastaan tulee vaikka Cm6/9 johon on pantu
pohjaääneksi F#, se lähtee normaaliviritteisellä kitaralla helposti
vain yhdestä paikasta.)

Tämän jälkeen sinun ei tarvitse muistaa mitään sormituksia ulkoa vaan
pystyt tarpeen vaatiessa hakemaan ne itse. Usko pois, niin on paljon
helpompi toimia. On myös mukavaa, kun tietää mitä tekee ja voi kehitellä
soinnun pohjalta kaikenlaisia variaatioita.

0 new messages