Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Kaikkien aikojen paras biisi

278 views
Skip to first unread message

Jaakko Linnakangas

unread,
Jun 13, 1999, 3:00:00 AM6/13/99
to
Kuuntelin tässä vanhaa kaikkienaijojen top500 radiomafia äänestystä
jonka joskus nauhotin...Sen taisi voittaa Led Zeppelinin "Stairway to
heaven"...

Mikä on mielestänne kaikkien aikojen paras biisi, joka nousee ylitse
muiden (voi olla muutamakin)?

Itselläni niitä on luonnollisesti monia, mutta jos jotkut täytyy sanoa
niin ne ovat varmaan Queenin "Bohemian rhapsody", Mamas & Papasin
"California dreaming" ja Del Shannonin "Runaway".

Niilo Paasivirta

unread,
Jun 13, 1999, 3:00:00 AM6/13/99
to
Jaakko Linnakangas <Jaa...@pp.htv.fi> wrote:
>Kuuntelin tässä vanhaa kaikkienaijojen top500 radiomafia äänestystä
>jonka joskus nauhotin...Sen taisi voittaa Led Zeppelinin "Stairway to
>heaven"...

Juu. Se mahtava äänestys, jonka top tenissä on kai pari Rednexin
biisiä. Ovathan ne kaikkien mielestä edelleen eräitä kaikkien aikojen
10 parhaasta kappaleesta, eiks nii?

>Mikä on mielestänne kaikkien aikojen paras biisi, joka nousee ylitse
>muiden (voi olla muutamakin)?
>Itselläni niitä on luonnollisesti monia, mutta jos jotkut täytyy sanoa
>niin ne ovat varmaan Queenin "Bohemian rhapsody", Mamas & Papasin
>"California dreaming" ja Del Shannonin "Runaway".

Yksittäisiä biisejä on minusta aika mahdoton luetella, koska ne ovat
kuitenkin niin erilaisia ja suosikkikin voi vaihtua usein (enkä tarkoita
uusinta eurodiskohumppaa vaihtuvalla suosikilla).

Mieluimmin ehkä näkisin listan kaikkien aikojen parhaista levyistä.
Klassista musiikkia ei kannata minusta ottaa mukaan, koska silloin
syntyisi kiista jo parhaasta levytyksestäkin.

Sitten olisi jotenkin otettava huomioon se, etteivät kaikki ihmiset
voi edes millään tietää kaikista hyvistä levyistä. Kukaan ei ole
kuunnellut kaikkia maailman levyjä. Siksi kun näkee jonkun tekemän
listan maailman parhaista levyistä, tulee useimmille mieleen että
hetkinen, miksi tuo typerys ei ole listannut levyä X joka on vielä
paljon parempi kuin mikään noista.

Tällä hetkellä listaisin itse nämä levyt:

Paras pop-levy: The Human League: Dare!
Paras Kraftwerk: The Man·Machine
Paras kotimainen: Tikanmäki, Anssi: Maisemakuvia Suomesta
Paras soundtrack: Clannad: Legend (Robin of Sherwood TV-sarjan musiikki)

Sitten olisi monta, monta muutakin jotka melkein olisivat yhtä hyviä
kuin nuokin tai parempia vuodenajasta ja mielentilasta riippuen...
Lisää minun levykokoelmastani on luettavissa Intternetistä:
<URL:http://www.jyu.fi/~np/misc/CDs.html>.

--
Niilo Paasivirta - <URL:http://www.jyu.fi/%7Enp/index.html>
Frequently Asked Questions - <URL:http://www.jyu.fi/%7Enp/FAQ.html>

JK

unread,
Jun 13, 1999, 3:00:00 AM6/13/99
to

>Juu. Se mahtava äänestys, jonka top tenissä on kai pari Rednexin
>biisiä. Ovathan ne kaikkien mielestä edelleen eräitä kaikkien aikojen
>10 parhaasta kappaleesta, eiks nii?


Niin, tuohan kertoo enemmän radiomafian kuuntelijoista, kuin itse
musiikista! Rm. on jo vuosia terrorisoinut musikaalisia ihmisiä suoltamalla
liki nonstoppina eetteriin anttilan (99mk) syntikoilla tehtyä paskaa.
Kaikenlaiselle palautteelle ne viittaavat kintaalla ja sanovat että "eihän
kaikkia voi kuitenkaan miellyttää".
Tällä hetkellä aivopesumateriaalina niillä pyörii jotakin em. laitteilla
tehtyjä covereita abban dancing queenista ja mikä lie toy soldierista.
Jos viitsisin, niin kysyisin niiltä että onko ne alkaneet itse tehdä gramex
vapaata taustamusiikkia vanhoista hiteistä rahansäästö tarkoituksessa..
Vittu mitä verorahojen tuhlausta!
JooJoo eihän sitä ole pakko kuunnella, mutta kun ei nuo paikalliskanavat
kuulu joka paikkaan..

JK

Ainiin se biisi oli Heepin Easy Livin´
Koska se muutti "kaiken" kun olin 13. Se piisi on soitettu oikeilla
soittimilla!

Petri Silmala

unread,
Jun 13, 1999, 3:00:00 AM6/13/99
to
Niilo Paasivirta <n...@kanto.cc.jyu.fi> wrote:

: Mieluimmin ehkä näkisin listan kaikkien aikojen parhaista levyistä.

Yleensa ihmiset patemisen tarpeessaan sijoittavat noille listoilleen
musiikkikriitikoiden kanonisoimia populaarimusiikin mestariteoksia.
Kun oma lista nayttaa samanlaiselta kuin nimekkaan musiikkikriitikon,
niin silloin on hyva olla, vaikka tosiasiassa kyseisia aarimmaisia
mestariteoksia vain harvoin tulisi levylautaselle asetettua.

Kiinnostavampaa olisi laatia Top 10 siten, etta ehdokasasettelusta on
poistettu ne kiekot, jotka ovat aikaisemmin esiintyneet jonkin muun
suosikkiaanestyksen tuloslistoilla. Talla metodilla eliminoitaisiin
perassahiihdon vaikutukset ja saataisiin lista, joka perustuu
laatijoidensa aitoihin valintoihin.

--
Petri Silmala * Project Manager * tel. +358 3 486 4011
Softum NetCenter * Pirkanmaa Polytechnic, Mantta, Finland
WWW: http://www.softum.com/ * EML: sil...@softum.com
WWW: http://www.cec.jyu.fi/tietotyo/ * EML: pet...@jyu.fi

Pimeys

unread,
Jun 13, 1999, 3:00:00 AM6/13/99
to
>Mieluimmin ehkä näkisin listan kaikkien aikojen parhaista levyistä.

Oikeastaan kaikki mitä tulee mafian Metalliliitossa, Räkärodeossa ja
Ilmestyskirjassa. Ja Groove FM, kaikki mitä vaan tulee on loistavaa...

Levyistä:

AC/DC:n kaikki levyt, iski joskus ihan täysillä.
Suuri osa Black Metal tuotannosta (Emperor, Immortal, ((Children Of Bodom))
Cradle Of Filth)
Steve Vai: Alien Love Secrets
Queen: Ekat levyt + biisi I Want It All joka oli biisi jonka kuulin 4
vuotiaana, ja silloin tiesin että haluan muusikoksi

Himppu

unread,
Jun 13, 1999, 3:00:00 AM6/13/99
to
> Kuuntelin tässä vanhaa kaikkienaijojen top500 radiomafia äänestystä
> jonka joskus nauhotin...Sen taisi voittaa Led Zeppelinin "Stairway to
> heaven"...

Mikä on ainakin mun mielestä epäoikeutettua, koska se biisi ei ole
hyvä.
Se on tylsä eikä se edes ole kauhean kaunis biisi.
Parempi olisi ainakin Communication Breakdown samaiselta orkesterilta,
mutta ei sekään paras sentään ole.

> Mikä on mielestänne kaikkien aikojen paras biisi, joka nousee ylitse
> muiden (voi olla muutamakin)?

No tässäpä vähän:

Deftones: Be quiet and drive -äärimmäisen hieno kappale, jota eivät
kaikki kuitenkaan tajua.
Primus: Poetry and prose -eka Primuksen biisi, jota kuulin. Sitten oli
koukussa.
YUP: Homo Sapiens -Loistavat sanoitukset ja se rytmi on inhottavan
tarttuva.
Red hot chili peppers: Parallel universe -tämäkin on jo legenda
syntyessään.
Rammstein: Rammstein -Aika tappava jyskytys, mutta on se helvetin kova.
Manic street preachers: If you tolerate this then your children will be
next -Täytyykö edes selittää?
Pantera: Becoming -Ihan killeri riffi tässä biisissä.
The Doors: Love me two times -Kiva.
Panasonic: Teurastamo -Siinä on kiva rytmi.
Metallica: Master of puppets -Metallican paras aina ja ikuisesti.
Sepultura: Biotech is godzilla -Kova Trash-tykitys on aina yhtä hyvä.
J.S. Bach: Air -En sano mitään.


> Itselläni niitä on luonnollisesti monia, mutta jos jotkut täytyy sanoa
> niin ne ovat varmaan Queenin "Bohemian rhapsody", Mamas & Papasin
> "California dreaming" ja Del Shannonin "Runaway".

Queen kolahti joskus pienenä, mutta alkoi isompana vituttamaan sen äijän
lauluääni, kun se aina feikkaili olevansa nainen ja lauloi korkealta. Ja
nykysin se kuulostaa ihan paskalta. Sori vaan, mutta se kuulostaa tosi
skeidalta nykysin.

Jussi Aumo

unread,
Jun 13, 1999, 3:00:00 AM6/13/99
to

Jaakko Linnakangas wrote:

> Mikä on mielestänne kaikkien aikojen paras biisi, joka nousee ylitse
> muiden (voi olla muutamakin)?

Public Enemyn Fight the Power!!!

-jussi-


Hagman

unread,
Jun 13, 1999, 3:00:00 AM6/13/99
to

>Mikä on mielestänne kaikkien aikojen paras biisi, joka nousee ylitse
>muiden (voi olla muutamakin)?


Ehdottomasti Vesa & Vihreän päivän kappale LVI-miesten sumuiset aamut

Harri Pesonen

unread,
Jun 13, 1999, 3:00:00 AM6/13/99
to
Niilo Paasivirta wrote:

> Paras pop-levy: The Human League: Dare!

Fleetwood Mac: Rumours

> Paras kotimainen: Tikanmäki, Anssi: Maisemakuvia Suomesta

Pekka Pohjola: Kätkävaaran Lohikäärme

Paras Oldfield: Crisis

Paras Genesis: Genesis

Paras Yes: Fragile / Close To The Edge

--
Harri Pesonen
http://www.sci.fi/~fuerte/
You should not underestimate the power of thickness - Kaoru Iwamoto

Taija Grönholm

unread,
Jun 13, 1999, 3:00:00 AM6/13/99
to
>>Juu. Se mahtava äänestys, jonka top tenissä on kai pari Rednexin
>>biisiä. Ovathan ne kaikkien mielestä edelleen eräitä kaikkien aikojen
>>10 parhaasta kappaleesta, eiks nii?

Kaipa se niin on, että kun tuollaisen äänestyksen järjestää, niin
mukaan mahtuu aina muutamat sen hetken "elämää suuremmat
(lista)biisit", joita ei kukaan enää muista puolen vuoden kuluttua.
Jos Mafia pitäisi äänestyksensä nyt, niin top kymppiin taitaisi rynniä
ainakin Britney Spears ja Abbateinit...? Henk.koht. mielestäni tuo
Mafian 500-äänestys oli kuitenkin melkoisen kattava - siis jos nyt
jätetään luvusta pois ne pakolliset sen hetken suosikit...

>Niin, tuohan kertoo enemmän radiomafian kuuntelijoista, kuin itse
>musiikista! Rm. on jo vuosia terrorisoinut musikaalisia ihmisiä suoltamalla
>liki nonstoppina eetteriin anttilan (99mk) syntikoilla tehtyä paskaa.
>Kaikenlaiselle palautteelle ne viittaavat kintaalla ja sanovat että "eihän
>kaikkia voi kuitenkaan miellyttää".
>Tällä hetkellä aivopesumateriaalina niillä pyörii jotakin em. laitteilla
>tehtyjä covereita abban dancing queenista ja mikä lie toy soldierista.
>Jos viitsisin, niin kysyisin niiltä että onko ne alkaneet itse tehdä gramex
>vapaata taustamusiikkia vanhoista hiteistä rahansäästö tarkoituksessa..
>Vittu mitä verorahojen tuhlausta!
>JooJoo eihän sitä ole pakko kuunnella, mutta kun ei nuo paikalliskanavat
>kuulu joka paikkaan..

Hmm, miten olen itse kokenut Mafian kuitenkin kohtuullisen
tasokkaaksi, ottaen huomioon että kyseessä on kuitenkin "jokaiselle
jotain valtakunnan kanava"? Kun tuleehan sieltä kuitenkin ihan
mukavasti vanhempaakin rock-kamaa. Vai osaanko vain sulkea korvani
pahimmilta listavirityksiltä!?

(Mutta kuuluisipa Radio City täälläkin päin Suomea!)

... ja kun nyt kerran tässä alunperin kaikkien aikojen biiseistä ja
levyistä puhutaan, niin tuon minäkin mielipiteeni julki...: Queenien
ja Red Hot Chili Peppersien ja Don Huonojen lisäksi on tuotava esiin
Vain Sex & Religion levy vuodelta 93 - se on yksinkertaisesti
loistava!! Ja tämä kommentti naiselta, joka ei osaa soittaa kitaraa!
:D Harmi ettei levyllä laulavasta Devin Townsendistä ole juurikaan
mitään kuulunut kyseisen lätyn jälkeen. Tietäisikö joku miehen
nykyisistä puuhista jotain?

T.


*****************
Platon, ota LP!
-AVS
*****************

Jarno Laivola

unread,
Jun 13, 1999, 3:00:00 AM6/13/99
to
Niilo Paasivirta (n...@kanto.cc.jyu.fi) wrote:
: >Kuuntelin tässä vanhaa kaikkienaijojen top500 radiomafia äänestystä
> nips < > naps <
: Juu. Se mahtava äänestys, jonka top tenissä on kai pari Rednexin

: biisiä. Ovathan ne kaikkien mielestä edelleen eräitä kaikkien aikojen
: 10 parhaasta kappaleesta, eiks nii?

Minusta taas kärkikymppi oli melko johdonmukainen (ja ennakoita-
vissa oleva). Siinä olet kyllä oikeassa, että hiukan turhan
lähelle kärkeä Rednex kiilasi. Oliko muuten Den glider in peräti
15. sijan tietämillä?

Omat suosikit? (Eivät välttämättä missään järjestyksessä.)

Biiseistä: Eagles: Hotel California
Queen: Somebody to Love
R.E.M: Losing My Religion
Soundgarden: Black Hole Sun
Elastic Family: Laws and Rules

Levyistä: Juice: Ajan henki
Keskitysleirin ruokavalio
Ismo Alanko: Kun Suomi putos puusta
Queen: A Night at the Opera
... ja onhan tuo Beatlesin Kersantti Pippuri ihan oikeasti
kauttaaltaan hyvä.
Lista on tietysti raapaistu kasaan viidessä minuutissa ja miljoonia
biisejä on jäänyt vielä kuulematta eli ei herneitä neniin, kiitos.

MOE!
t: JaRNo

"Joka ainoa vaakasuora taso oli väärällään
Sleepy Sleepereitä, jotka kaikki nukkuivat..."

Jaakko Lintula

unread,
Jun 13, 1999, 3:00:00 AM6/13/99
to
> Mieluimmin ehkä näkisin listan kaikkien aikojen parhaista levyistä.

En minä tiedä, kun en ole kaikkea kuullut. Ja aina sitä välistä huomaa
jotain uutta levyä kuunnellessan, että "täähän on perkeleen hyvä!". Mutta
hyviä:

Deep Purple: Machine Head ja The Battle Rages On
(In Rockia en, sääli sinänsä, vielä ole päässyt kuulemaan)
Queen: A Night At The Opera, Jazz ja sitten erityisesti kaikki Greatest
Hitseillä ja Queen Rocksissa olleet biisit
Helloween: Walls of Jericho, Keeperit, Pink Bubbles Go Ape ja kolme
uusinta (Rings, Oath ja Better Than Raw)
Ovatkos Helloweenin äijät joskus kasaamassa uutta albumia?
Jean-Michel Jarre: Oxygenet, Zoolook ja Magnetic Fields
Uriah Heep: Demons And Wizards

Ja oikeastaan näitä hyviä levyjä saisi tähän listattua ihan mahdottomasti.
Emmäjaksa..

Ilja J. Sillman

unread,
Jun 13, 1999, 3:00:00 AM6/13/99
to
In article <3762D8EF...@pp.htv.fi>, Jaakko Linnakangas wrote:
> Kuuntelin tässä vanhaa kaikkienaijojen top500 radiomafia äänestystä
> jonka joskus nauhotin...Sen taisi voittaa Led Zeppelinin "Stairway to
> heaven"...
>
> Mikä on mielestänne kaikkien aikojen paras biisi, joka nousee ylitse
> muiden (voi olla muutamakin)?
>
> Itselläni niitä on luonnollisesti monia, mutta jos jotkut täytyy sanoa
> niin ne ovat varmaan Queenin "Bohemian rhapsody", Mamas & Papasin
> "California dreaming" ja Del Shannonin "Runaway".
>

Heh, taitaa olla _hieman_ rok - painotteinen tämä(kin) ryhmä. No, ihanaa
erottua joukosta.... :-)))

Tässä muutamia ensiksi mieleen tulleita mielivaltaisessa järjestyksessä:


Ian Pooley - Cold Wait
Sven Väth - Face It
The Orb - Blue Room
Orbital - Open mind
Vangelis - Good to see you
Tuomas Salmela - Rymden
Alex Gopher - Alright
Daft Punk - Fresh
Björk - Alarm Call
Kerri Chandler - Atmosphere
Danny Tenaglia - Bottom Heavy


--

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
Ilja J. Sillman aka faust

E-Mail: isil...@pplmail.com
URL: http://surf.to/faust
ICQ: 16455169
Cellphone: (+358) 050-3750860
Jyväskylä - Finland

"As far as we know, our computer has never
had an undetected error - Weisert"

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Antti Hakala

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
voi jeesus mikä aihe.


Jaakko Linnakangas

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
> voi jeesus mikä aihe.

Niin, mitä vikaa?

Juha

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
>Vain Sex & Religion levy vuodelta 93 - se on yksinkertaisesti
>loistava!! Ja tämä kommentti naiselta, joka ei osaa soittaa kitaraa!
>:D Harmi ettei levyllä laulavasta Devin Townsendistä ole juurikaan
>mitään kuulunut kyseisen lätyn jälkeen. Tietäisikö joku miehen
>nykyisistä puuhista jotain?

Oletkos kuullut bändistä nimeltä Strapping Young Lad. En minäkään sitä
musiikkia ole kuullut, mutta siellä äijä lauleskelee.

--
North From Here - Finnish Metal in the Web
http://members.tripod.com/finmetal


Juha

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
> Helloween: Walls of Jericho, Keeperit, Pink Bubbles Go Ape ja kolme
> uusinta (Rings, Oath ja Better Than Raw)
> Ovatkos Helloweenin äijät joskus kasaamassa uutta albumia?

Äijiltä ilmestyy pian oma Garage inc. eli coverlevyä väsäävät.
Biisilistankin olen jossain nähnyt ja mukana on kyllä mielenkiintosta kamaa,
ei mitään metalliklassikoita vaan Beatlesia ja muita ikivihreitä. Levyn nimi
oli muistaakseni Jukebox.

Juha

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
Muutamia joita mieleen näin nopeesti tuli:
Iron Maiden: "Rime of the ancient mariner" ja "Phantom of the opera"
Ozzy Osbourne: "Diary of a madman"
Helloween: "Keeper of the seven keys"


--
Juha


North From Here - Finnish Metal in the Web
http://members.tripod.com/finmetal

juh...@gnwmail.com


Niilo Paasivirta

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
Antti Hakala <an...@fidata.fi> wrote:
>voi jeesus mikä aihe.

Unohdit vaan listata ne Hyvät Aiheet, joista muilla on oikeus keskustella
täällä, sekä antaa jonkin esimerkin Oikeista Aiheista joita varten tämä
omistamasi ryhmä on tehty.

Timo Sivula

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
Niilo Paasivirta wrote:

> Mieluimmin ehkä näkisin listan kaikkien aikojen parhaista levyistä.

Minun kohdallani valinta on helppo:

Paras levy: RUSH: Moving Pictures
Paras biisi: RUSH, Tom Sawyer, levyltä Moving Pictures. (Eikä se YYZ:kään huono
ole)

Perusteluja:

11 vuotiaana vietin kesällä aikaani itseäni hiukan vanhempien kenttäbiologien
seurassa keräämällä yökkösiä. Olin joukon nuorin. Kerääminen tapahtui yöllä
metsätien varteen ripustetuilla superlonipalasista tehdyillä loukuilla.
Superlonipalaset kastettiin siirapista ja neloskaljasta sekoitettuun litkuun ja
ripustettiin tienvarren puihin. Parin tunnin päästä loukkuihin sammuneet
yöperhoset ravisteltiin purkkiin odottamaan varmaa kuolemaa ja loukut kerättiin
pois.

Loukkujen levityksen ja poiskeräämisen välisen parin tunnin ajan istuttiin
joukon vanhimman omistamassa Datsun 100A:ssa ja kuunneltiin autostereoista
C-kasetilta kyseisten kenttäbiologien kovasti arvostamaa laulu- ja soitinyhtye
RUSH:ia. Muita kasetteja ei autossa sallittu. Yhtye kuullosti aivan kamalalta:
kastraattilaulaja kirkuu aivan käsittämättömän sekavan musiikinkaltaisen
älämölön seassa. Muutaman yökkösreissun jälkeen lopetin yöperhosten keräämisen
koska en enää kestänyt noita yöllisiä odotteluhetkiä.

Parin vuoden päästä ilmestyi Moving Pictures ja maailmani muuttui pysyvästi.

--
Timo Sivula
Omit zpaam and replace xom with com to reply.
Spammers deserve no mercy!
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Backstage/1093/cantor.html

Jori F Airamo

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
Jarno Laivola <jao...@utu.fi> wrote:
> Minusta taas kärkikymppi oli melko johdonmukainen (ja ennakoita-
> vissa oleva). Siinä olet kyllä oikeassa, että hiukan turhan

> Omat suosikit? (Eivät välttämättä missään järjestyksessä.)

> Biiseistä: Eagles: Hotel California
> Queen: Somebody to Love
> R.E.M: Losing My Religion
> Soundgarden: Black Hole Sun
> Elastic Family: Laws and Rules

Tuon R.E.M.in allekirjoitan ehdottomasti parhaaksi ulkomaalaiseksi
biisiksi! Keep it simple stupid. Toinen aika ehdoton kärkibiisi on
Live: Selling The Drama.

Nämä siis lähinnä siltä kannalta, että heti kolahtaa eikä kulu puhki.
Kun biiseistä rupeaa tykkäämään vasta sadan kuuntelukerran jälkeen, niin
niistä pitäisi tehdä oma listansa...

--
Dis con nec ted

- Jori

Perttu Raivio

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
>>>> Ac dixit "Jaakko" == Jaakko Linnakangas:
Jaakko>
Jaakko> Mikä on mielestänne kaikkien aikojen paras biisi, joka nousee ylitse
Jaakko> muiden (voi olla muutamakin)?

Rednexin Wish You Were Here ei liene saanut vakavia kilpaili-
joita, mutta hopeasijasta onkin jo kovempi skaba Den glider
innin ja Ihanaa, leijonat, ihanaan välillä.

Paras Led Zeppelin on kyllä Tea for One niiden parhaalta lä-
tyltä Presence, vaikka kyllä niillä muitakin hyviä on.

--
Hostes alienigeni me abduxerunt. Qui annus est?

Jani Kivisola

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
Taija Grönholm <gron...@hmltol.hamkk.fi> wrote:

: levyistä puhutaan, niin tuon minäkin mielipiteeni julki...: Queenien


: ja Red Hot Chili Peppersien ja Don Huonojen lisäksi on tuotava esiin

Tarkoitus ei ole mollata musiikkimakuasi, mutta tuli vaan mieleen, että
onko kenellekään muulle kuin minulle tullut sellaista tunnetta, että Don
Huonot on kovasti tylsä bändi? Kun on tullut viimeaikoina heidän pari
keikkaansa puolikorvalla ja -silmällä havainnoitua, niin soitto ei
voisi paljon mekaanisemmaksi ja ilottomammaksi enää muuttua. Miettikääs
vaikka J. Karjalaisen svengaavaa ryhmää.

--
Jani Kivisola
jkiv...@lpt.fi
www.lpt.fi/~jkivisol


Jan Sandvik

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
In article <7k2blv$kuf$1...@ankka.csc.fi>, jkiv...@lpt.fi says...

>Tarkoitus ei ole mollata musiikkimakuasi, mutta tuli vaan mieleen, että
>onko kenellekään muulle kuin minulle tullut sellaista tunnetta, että Don
>Huonot on kovasti tylsä bändi? Kun on tullut viimeaikoina heidän pari
>keikkaansa puolikorvalla ja -silmällä havainnoitua, niin soitto ei
>voisi paljon mekaanisemmaksi ja ilottomammaksi enää muuttua. Miettikääs
>vaikka J. Karjalaisen svengaavaa ryhmää.

Aivan, ja heidän pari viimeisintä levyä ovat olleet aivan käsittämättömän
tylsiä ja mitäänsanomattomia. Ennenvanhaan sanoitukset olivat hieman
absurdeja ja outoja, nyt sanoitukset on kopioitu teinilehden kirjepalstalta.
Ja sävellykset & soundit ovat silkkaa hittikamaa - siinä negatiivisessa
mielessä, helppoa ja mitäänsanomatonta.
Ovatkohan Donkkarit päässeet rahan makuun vai mistä moinen
suunnan muutos ja listahitti-rutistus...plääh...

nimim. Kaksoisolento on uusin D on Huono T - levy hyllysäni.


Perttu Raivio

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
>>>> Ac dixit "Juha" == Juha :
Juha>
Juha> Oletkos kuullut bändistä nimeltä Strapping Young Lad. En minäkään sitä
Juha> musiikkia ole kuullut, mutta siellä äijä lauleskelee.

Soitteleeko myös kitaraa? Vain joidenkin vuosien takaisella
Kultsan keikalla hän antoi ainakin ihan miehekkään vastuksen
Vaille. Esimerkiksi vaikkapa Attitude Songilla, joka tosin on
sellainen yksinkertainen pop-renkutus...

--
Susi pukeutui lammasten vaatteisiin ja lähti niitylle kävelemään.
Se otettiin kiinni ja teurastettiin, koska pääsiäinen oli tulossa.
Myöhemmin eräät asiakkaat valittivat kuluttaja-asiamiehelle lihan
sitkeyttä.
-- Origo

Mean Mr. Vean

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
On 14 Jun 1999, Jani Kivisola wrote:

>
> Tarkoitus ei ole mollata musiikkimakuasi, mutta tuli vaan mieleen, että
> onko kenellekään muulle kuin minulle tullut sellaista tunnetta, että Don
> Huonot on kovasti tylsä bändi? Kun on tullut viimeaikoina heidän pari
> keikkaansa puolikorvalla ja -silmällä havainnoitua, niin soitto ei
> voisi paljon mekaanisemmaksi ja ilottomammaksi enää muuttua. Miettikääs
> vaikka J. Karjalaisen svengaavaa ryhmää.

Don huonot on todella nimensa mukaisesti tosi paska yhtye. Ja on
tyyppien soittotaitokin sita luokkaa etta takaisin harjoitusten
pariin. Muistan kun naitten TV:sta patkan niiden keikalta (tuli
viime vuonna 2 paivaa ennen Nummirockia), ja voi jumalauta. Tuli
joku niiden ns. hittibiisi, jossa on tasan yksi kitaramelodia
ja sekin soitettiin pain persetta. Ei paljon ihmetyttanyt etta
"Suomen ykkos-bandi" katosi varsin nopeasti julkisuudesta rundin
alettua. Ehka joku muukin huomasi yhtyeen paskuuden. Tai jos ei
nyt varsinaisen paskuuden niin helvetinmoisen keskinkertaisuuden
joka ei tosiaankaan vastaa sita yhtyeen saamaa hillitonta hypetysta.
Vitun tyhjanpaivaista musaa.

Ja onhan naita muitakin tylsia yhtyeita, etenkin livena. Lienee
mahdotonta olla livena hyva kun musiikista henkii vahva piittaamattomuus
ja innottomuus. Muistuu mieleeni kovasti mainostettu Cardigansin Stadin
keikka, joka sitten osoittautuikin tylsaksi jootiksi. Johtuisiko siita
etta yhtyeen musiikki viestii lahinna innottumuutta ja ei-mistaan-
kiinnostumista ...
-V


Ville Forss

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
In article <7jvlj0$fec$1...@tron.sci.fi>, kemppis...@pp.htv.fi
says...

>Niin, tuohan kertoo enemmän radiomafian kuuntelijoista, kuin itse
>musiikista! Rm. on jo vuosia terrorisoinut musikaalisia ihmisiä
>suoltamalla liki nonstoppina eetteriin anttilan (99mk) syntikoilla
>tehtyä paskaa.

Kuka käskee kuuntelemaan päivällä. Kuuntele illalla.

>Ainiin se biisi oli Heepin Easy Livin´
>Koska se muutti "kaiken" kun olin 13. Se piisi on soitettu oikeilla
>soittimilla!

Äyr.

--
Ville Forss
vfo...@icenet.fi
http://koti.icenet.fi/~vforss/


Taija Grönholm

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
>Aivan, ja heidän pari viimeisintä levyä ovat olleet aivan käsittämättömän
>tylsiä ja mitäänsanomattomia. Ennenvanhaan sanoitukset olivat hieman
>absurdeja ja outoja, nyt sanoitukset on kopioitu teinilehden kirjepalstalta.
>Ja sävellykset & soundit ovat silkkaa hittikamaa - siinä negatiivisessa
>mielessä, helppoa ja mitäänsanomatonta.

Totta toisaalta puhut. Mielestäni joku Verta, Pornoa ja Propagandaa on
oikeasti yksi parhaita levyjä, eikä vähiten loistavien sanoituksiensa
tähden, mutta valitettavasti bändin uudet tuotokset jäävät aika kauas
tuosta ajasta. Siltikin, mainitkaapa yksikin bändi, jota yhtäkkinen
megamenestys ei olisi mitenkään muuttanut...!

JK

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to

<Ville Forss kirjoitti viestissä >Kuka käskee kuuntelemaan päivällä.
Kuuntele illalla.

Ah. siitä pitikin kirjoittamani seuraavaksi. Ongelmani on se että JOUDUN
kuuntelemaan sitä mafiaa päivällä. Työn vuoksi.
Illalla en edes kuuntele radiota. En edes omista radiota (vaikka omistan
kalliit stereot).
Enkä osta viritintä!

JK

Antti Hakala

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
> >voi jeesus mikä aihe.
>
> Unohdit vaan listata ne Hyvät Aiheet, joista muilla on oikeus keskustella
> täällä, sekä antaa jonkin esimerkin Oikeista Aiheista joita varten tämä
> omistamasi ryhmä on tehty.

Ilmaisin vaan mielipiteeni, valittamista ?


Tero Valkonen

unread,
Jun 14, 1999, 3:00:00 AM6/14/99
to
gron...@hmltol.hamkk.fi (Taija Grönholm) writes:

> tuosta ajasta. Siltikin, mainitkaapa yksikin bändi, jota yhtäkkinen
> megamenestys ei olisi mitenkään muuttanut...!

Sellaista ei varmasti olekaan, koska muutosta tapahtuu ainakin siten,
etta orkesterista tulee yhtakkia megasuosittu! Mutta: The Police tuli
koko ajan suositummaksi ja koko ajan paremmaksi. Hassisen Kone pomppa-
si kerralla huipulle ja teki koko ajan loistavaa musiikkia. Onhan noi-
ta esimerkkeja.

Jarkko Buzzard

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to

Perttu Raivio wrote:

> >>>> Ac dixit "Jaakko" == Jaakko Linnakangas:
> Jaakko>
> Jaakko> Mikä on mielestänne kaikkien aikojen paras biisi, joka nousee ylitse
> Jaakko> muiden (voi olla muutamakin)?
>
> Rednexin Wish You Were Here ei liene saanut vakavia kilpaili-
> joita, mutta hopeasijasta onkin jo kovempi skaba Den glider
> innin ja Ihanaa, leijonat, ihanaan välillä.

LOL !!

--

Jarkko "I was coughing up blood last night" Buzzard
Helsinki, Finland

Jani Kivisola

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to
Taija Grönholm <gron...@hmltol.hamkk.fi> wrote:

: Totta toisaalta puhut. Mielestäni joku Verta, Pornoa ja Propagandaa on


: oikeasti yksi parhaita levyjä, eikä vähiten loistavien sanoituksiensa
: tähden, mutta valitettavasti bändin uudet tuotokset jäävät aika kauas

: tuosta ajasta. Siltikin, mainitkaapa yksikin bändi, jota yhtäkkinen


: megamenestys ei olisi mitenkään muuttanut...!

Tämän bändin kohdalla taisi käydä niin, että ensin muututtiin, jotta
tultaisiin suosituksi.

Jani Kivisola

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to
Mean Mr. Vean <vves...@cc.hut.fi> wrote:

: Ja onhan naita muitakin tylsia yhtyeita, etenkin livena. Lienee


: mahdotonta olla livena hyva kun musiikista henkii vahva piittaamattomuus
: ja innottomuus. Muistuu mieleeni kovasti mainostettu Cardigansin Stadin
: keikka, joka sitten osoittautuikin tylsaksi jootiksi. Johtuisiko siita
: etta yhtyeen musiikki viestii lahinna innottumuutta ja ei-mistaan-
: kiinnostumista ...

Sitä ihmettelen, miten ihmiset jaksavat silti innostua hengettömästä ja
svengittömästä livemeiningistä kerta toisensa jälkeen. Voi olla kyse ihan
vain siitä, ettei tiedetä paremmasta.

Perttu Raivio

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to
>>>> Ac dixit "Tero" == Tero Valkonen:
Tero>
Tero> Mutta: The Police tuli
Tero> koko ajan suositummaksi ja koko ajan paremmaksi.

Eikä tullut, vaan kävi laaksosta ottamassa vauhtia noustakseen
lopuksi huipulle. Vai oletko tosissasi niin harhautunut, että
kuvittelet huomattavasti täytemateriaalia sisältävien Zenyatta
Mondattan ja Ghost in the Machinen nousevan Outlandos
D'Amourin ja Regatta de Blancin tasolle?

--
Mykkien maassa voi yksikin ääni olla ratkaiseva.

- Bisquit

khv

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to
Mean Mr. Vean wrote:
>
> Don huonot on todella nimensa mukaisesti tosi paska yhtye. Ja on
> tyyppien soittotaitokin sita luokkaa etta takaisin harjoitusten
> pariin. Muistan kun naitten TV:sta patkan niiden keikalta (tuli
> viime vuonna 2 paivaa ennen Nummirockia), ja voi jumalauta. Tuli
> joku niiden ns. hittibiisi, jossa on tasan yksi kitaramelodia
> ja sekin soitettiin pain persetta. Ei paljon ihmetyttanyt etta
> "Suomen ykkos-bandi" katosi varsin nopeasti julkisuudesta rundin
> alettua. Ehka joku muukin huomasi yhtyeen paskuuden. Tai jos ei
> nyt varsinaisen paskuuden niin helvetinmoisen keskinkertaisuuden
> joka ei tosiaankaan vastaa sita yhtyeen saamaa hillitonta hypetysta.
> Vitun tyhjanpaivaista musaa.

Huono päivä? ;-)

Muutaman ensimmäisen levyn kiertueiden keikkoja en Don Huonoilta
harmi kyllä nähnyt, mutta silti väittäisin että livesoundi (ehkä
biisien myötä) on muuttunut rankemmaksi. Basso & kitarariffit
vedetään _erittäin_ tiukasti ja homma toimii. Lisäksi Don Huonot
on ainoa bändi Suomessa joka osaa laulaa (sitä toista en ole
livenä kuullut, joten en kommentoi).

Ja Kalle Ahola on luojan kiitos hiukan yksinkertaistanut sanoituk-
siaan, ei sitä alkuaikojen verbaaliakrobatiaa jaksanut kuunnella
erkkikään.

Hypetystä on liikaa, se on totta. On sitten bändin asia antaako
sen vaikuttaa.

-- Kari

Tuomo Lindholm

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to

khv <kari.v...@EGGANDSPAMaltavista.net> wrote in message
news:3765F73B...@EGGANDSPAMaltavista.net...

> Huono päivä? ;-)
>
> Muutaman ensimmäisen levyn kiertueiden keikkoja en Don Huonoilta
> harmi kyllä nähnyt, mutta silti väittäisin että livesoundi (ehkä
> biisien myötä) on muuttunut rankemmaksi. Basso & kitarariffit
> vedetään _erittäin_ tiukasti ja homma toimii. Lisäksi Don Huonot
> on ainoa bändi Suomessa joka osaa laulaa (sitä toista en ole
> livenä kuullut, joten en kommentoi).

Moi,

Mihinkähän verrattuna Don Huonot on rankka ? Ei paljon mamompia bändejä ihan
heti tule mieleen... ehkäpä rasmus tai juustopäät. Soiton tiukkudeestakin
rohkenen olla erimieltä.. oletkos koskaan nähnyt Peer Günttia livenä, on
muuten satakakskytätuhatta kertaa rankempi kuin tämä Don porukka. Ja
laulukin sujuu, kaikenlisäksi vielä tiukemmin ja rankemmin. Muutenkin tuosta
ainoasta laulukykyisestä bändistä.. osaahan tuo vähän lurittaa tuo
Yrjänäkin.


> Ja Kalle Ahola on luojan kiitos hiukan yksinkertaistanut sanoituk-
> siaan, ei sitä alkuaikojen verbaaliakrobatiaa jaksanut kuunnella
> erkkikään.

mä en tiedä mitään mä en tiedä mitään / mä en tiedä mitään jos et säkään
tiedä

> Hypetystä on liikaa, se on totta. On sitten bändin asia antaako
> sen vaikuttaa.
>
> -- Kari

Tuomo

Jan Sandvik

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to
In article <376516fc...@news.funet.fi>, gron...@hmltol.hamkk.fi says...

>tuosta ajasta. Siltikin, mainitkaapa yksikin bändi, jota yhtäkkinen
>megamenestys ei olisi mitenkään muuttanut...!

Hmm...kaikki hyvät bändit/artistithan muuttuvat, eivätkä jauha
samaa koko ajan, mutta hait ilmeisesti niitä, jotka eivät ole
negatiiviseen suuntaan muuttuneita? Näitä voisivat mielestäni
olla vaikkapa The Beatles ja R.E.M.
"Lässähtäneistä" bändeistä tulee mieleen juuri DH ja Metallica.

-Jan

http://www.multi.fi/~jsandvik/photo.htm


Tuomo Lindholm

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to

Jan Sandvik <jan.s...@multi.fi> wrote in message
news:7k4v34$6k0$1...@news1.global-one.fi...

Kiss

khv

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to
Tuomo Lindholm wrote:
>
> Mihinkähän verrattuna Don Huonot on rankka ? Ei paljon mamompia bändejä ihan
> heti tule mieleen... ehkäpä rasmus tai juustopäät. Soiton tiukkudeestakin
> rohkenen olla erimieltä.. oletkos koskaan nähnyt Peer Günttia livenä, on
> muuten satakakskytätuhatta kertaa rankempi kuin tämä Don porukka.

Ihanko satakakskytätuhatta... ;-)

En minä Don Huonoja mihinkään muuhun bändiin verrannutkaan, vaan heidän
nykyistä livemeininkiä aikaisempaan. Tottakai maailmassa on rankempia
bändejä.

> Ja
> laulukin sujuu, kaikenlisäksi vielä tiukemmin ja rankemmin. Muutenkin tuosta
> ainoasta laulukykyisestä bändistä.. osaahan tuo vähän lurittaa tuo
> Yrjänäkin.

Tarkoitinkin koko bändiä, en pelkästään solistia.

-- Kari

Taija Grönholm

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to
On 15 Jun 1999 07:24:20 GMT, jan.s...@multi.fi (Jan Sandvik) wrote:

>Hmm...kaikki hyvät bändit/artistithan muuttuvat, eivätkä jauha
>samaa koko ajan, mutta hait ilmeisesti niitä, jotka eivät ole
>negatiiviseen suuntaan muuttuneita? Näitä voisivat mielestäni
>olla vaikkapa The Beatles ja R.E.M.
>"Lässähtäneistä" bändeistä tulee mieleen juuri DH ja Metallica.

Niin no, asia lienee kuitenkin niin, että aikaa myöten bändien
musiikki "muuttuu ja kehittyy" väkisinkin, ja luultavasti on hieman
makuasia onko muutos negatiivinen vai positiivinen. Henk.koht. pidän
enemmän vanhoista Don Huonoista, mutta levymyynnin perusteella monien
mielestä bändin nykymusiikki on parempaa.

Ja voihan bändi "lässähdyksenkin" (=musiikillisen kokeilun...? ;) )
jälkeen nousta jälleen...?

Antti Neuvonen

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to

Jaakko Linnakangas wrote:


>
> Mikä on mielestänne kaikkien aikojen paras biisi, joka nousee ylitse

> muiden (voi olla muutamakin)?
>

Omat suosikkini poikkeavat aikaslailla muista täällä esitetyistä (niinhän
ne aina).
Eivät ole missään tietyssä järjestyksessä.

Busta Rhymes: "Turn it up (Fire it up)"
Jay-Z: "A Week ago"
Beastie boys: "Putting shame in your game"
2Pac: "Old school" ja "Fuck the World"
ERA: "After Time"
Nas: "Street dreams"
Eminem: "Rock bottom"

Lisättävää olisi vaikka kuinka mutta jätetään tähän. Ihan yksittäistä
biisiä on todella vaikea nimetä parhaaksi mutta 2Pacin "Fuck the World" on
sopivan vapauttava biisi silloin kun elämä potkii päähän.

Levyistä Beastie boysien "Hello nasty" on aivan loistava. Tällä hetkellä
paremmalta tuntuu kuitenkin Eminemin "Slim Shady" mutta en sitä vielä
ykköseksi nostaisi koska tämän kaltainen "paremmuus" selviää vasta ajan
myötä.

Tero Valkonen

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to
Perttu Raivio <rai...@iki.fi> writes:

> Eikä tullut, vaan kävi laaksosta ottamassa vauhtia noustakseen
> lopuksi huipulle. Vai oletko tosissasi niin harhautunut, että
> kuvittelet huomattavasti täytemateriaalia sisältävien Zenyatta
> Mondattan ja Ghost in the Machinen nousevan Outlandos
> D'Amourin ja Regatta de Blancin tasolle?

Meinasinkin korjata alkuperaista toteamustani, mutten sitten jaksanut.
Olisi varmaan pitanyt. Minusta Ghost in the machine on se heikoin, ja
Reggatta de blancilla on yhta paljon taytemateriaalia kuin Zenyatta
mondattalla. Mutta Synchronicity on jumalainen, ja kun ajattelee etta
Once upon a daydream oli viela sinkun b-puoli niin huh huh. (Vai oliko
se Once upon a lifetime? Hitto kun ei muista noita obskuureja raitoja.)

Timo Happonen

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to
In article <376516fc...@news.funet.fi>, Taija Grönholm wrote:
>
>Totta toisaalta puhut. Mielestäni joku Verta, Pornoa ja Propagandaa on
>oikeasti yksi parhaita levyjä, eikä vähiten loistavien sanoituksiensa
>tähden, mutta valitettavasti bändin uudet tuotokset jäävät aika kauas
>tuosta ajasta. Siltikin, mainitkaapa yksikin bändi, jota yhtäkkinen
>megamenestys ei olisi mitenkään muuttanut...!

Vai johtuiko se megamenestys nimenomaan siitä muutoksesta hieman
ymmärrettävämpään suuntaan? Valitettavasti näin tuntuisi usein olevan,
nykyajan massat eivät tunnu ymmärtävän vähän monimutkaisemman musiikin
päälle vrt. esim 70-luvun alku ja progen kultakausi.

Niistä hyvistä piiseistä puheenollen, tässäpä muutama:

Dream Theater: Koko tuotanto (sanon tämän aivan varauksetta)

Genesis: vanhempi tuotanto, erityisesti Dance on a volcano,
Robbery assault and battery, ja teemalevy Duke.
uudempi tuotanto, Home by the sea, No son of mine, Driving
the last spike ja Fading ligths.

Rush: lähes koko tuotanto, esim The Trees, Tom Sawyer, Spirit of Radio
ja ne kaikki muut ziljoona hyvää piisiä.

Toto: instrumentaalikappaleet ja muutama muukin esim. Gipsy Train.
no okei, tietenkin Rosanna.

Yes: Roundabout, Starship Troopers, Changes ja moni muu.

Niin tässä nyt nähtiin taas että niitä kaikkia on tähän turha listailla
kun niitä jokunen löytyy.

--
Timo Happonen

Timo Happonen

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to
In article <376494BD...@zpaam.nmp.nokia.xom>, Timo Sivula wrote:

>Niilo Paasivirta wrote:
>
>Minun kohdallani valinta on helppo:
>
>Paras levy: RUSH: Moving Pictures
>Paras biisi: RUSH, Tom Sawyer, levyltä Moving Pictures. (Eikä se YYZ:kään huono
>ole)
>
>Perusteluja:
>
>11 vuotiaana vietin kesällä aikaani itseäni hiukan vanhempien kenttäbiologien
>seurassa keräämällä yökkösiä. Olin joukon nuorin. Kerääminen tapahtui yöllä
>metsätien varteen ripustetuilla superlonipalasista tehdyillä loukuilla.
>Superlonipalaset kastettiin siirapista ja neloskaljasta sekoitettuun litkuun ja
>ripustettiin tienvarren puihin. Parin tunnin päästä loukkuihin sammuneet
>yöperhoset ravisteltiin purkkiin odottamaan varmaa kuolemaa ja loukut kerättiin
>pois.
>
>Loukkujen levityksen ja poiskeräämisen välisen parin tunnin ajan istuttiin
>joukon vanhimman omistamassa Datsun 100A:ssa ja kuunneltiin autostereoista
>C-kasetilta kyseisten kenttäbiologien kovasti arvostamaa laulu- ja soitinyhtye
>RUSH:ia. Muita kasetteja ei autossa sallittu. Yhtye kuullosti aivan kamalalta:
>kastraattilaulaja kirkuu aivan käsittämättömän sekavan musiikinkaltaisen
>älämölön seassa. Muutaman yökkösreissun jälkeen lopetin yöperhosten keräämisen
>koska en enää kestänyt noita yöllisiä odotteluhetkiä.
>
>Parin vuoden päästä ilmestyi Moving Pictures ja maailmani muuttui pysyvästi.

Eikö Farewell To Kings/Hemispheres meinannut miellyttää ??? :-)

Itselläni kävi seuraavasti. Oli vuosi 91. Tuohon aikaan diggailin
kovasti Queenia (kuuntelen vieläkin). Kaverini oli jostain kaveriltaan
kuullut bändistä nimeltä Rush ja kappaleen YYZ. Tämän jälkeen hän oli
hankkinut jonkin verran sen tuotoksia. Jätkät sitten soitteli aina
välitunnilla musiikkiluokassa Subdivisionsia, ja me muut tietenkin oven
takana että mitäs toi on. Kaverin luona kylässä käydessäni kysyin että
mikä ihmeen ryssäperkele se bändi on. Kuunneltiinpa siinä sitten Prestoa
ja jotain toista levyä. Minä siihen tokaisin että onhan tämä, mutta kyllä
mä enemmän Queenista tykkään kun tää on tämmöstä liian monimutkaista :-).
Jossain vaiheessa minulle kuitenkin kulkeutui Signalsin kasetti...
Nykyään kuuntelen mm. John Zornia, että se siitä monimutkaisuudesta.

--
Timo Happonen

Roisto Virtanen

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to
Jaakko Linnakangas <Jaa...@pp.htv.fi> wrote:

> Mikä on mielestänne kaikkien aikojen paras biisi, joka nousee ylitse
> muiden (voi olla muutamakin)?

Noin vaativa otsikko edellyttää n 5 vuotta nuorempien teosten
diskaamista, jotta ohimenevät muoti-ilmiöt eivät pääse sotkemaan...

> Itselläni niitä on luonnollisesti monia, mutta jos jotkut täytyy sanoa
> niin ne ovat varmaan Queenin "Bohemian rhapsody", Mamas & Papasin
> "California dreaming" ja Del Shannonin "Runaway".

Ei huono. Etenkin tuo Mama's & Papa's on ällistyttävän loistava
ensilevy yhtyeeltä; vaikka se äänitettiinkin vain monona...

Muita ehdokkaita (sekalaisessa järjestyksessä):
Gene Vincent: Lotta lovin'
Simon & Garfunkel: Scarborough Fair
Procol Harum: Salty Dog
Nina Simone: Don't let me be misunderstood
Johnny Kidd & Pirates: Shakin all over
Beach Boys: Get around
J.S. Bach: Badinerie
W.A. Mozart: Eine Kleine Nachtmusik
Hollies: He ain't heavy, he's my brother
Shadows: Wonderful Land
Francisco Tarrega: Recuerdos de la Alhambra
Elvis Presley: Fame and Fortune
Beatles: This boy
Bob Dylan: Like a rolling stone
Carpenters: Close to you
Dusty Springfield: Look of love
Alma Cogan: Tennessee waltz
Ronettes: Be my baby
Righteous Brothers: You've lost that loving feeling
Jean Sibelius: Intermezzo Karelia-sarjasta
Ludwig van Beethoven: Egmont ouverture
Richard Wagner: Pyhiinvaeltajien kuoro Tannhäuserista
Dave Brubeck: Take five
Heitor Villa-Lobos: Bachianas Brasileiras
Eagles: Peaceful easy feeling
Marcels: Blue moon
Johnny Tillotson: Poetry in motion
Tapio Rautavaara: Vain merimies voi tietää (alkuperäinen monoversio)

Eihän tälle tule loppua ollenkaan....
Valintakriteeri: aiheuttaa edelleenkin kuullessa väreitä selkäpiissä
Joidenkin artistien kohdalla valittu tarkoituksella hieman
tuntemattomampia esityksiä...

--
This message contains nobody's opinions - just plain facts.

Timo Happonen

unread,
Jun 15, 1999, 3:00:00 AM6/15/99
to
In article <MPG.11cd0bb26...@news.jyu.fi>, Ilja J. Sillman wrote:
>
>Heh, taitaa olla _hieman_ rok - painotteinen tämä(kin) ryhmä. No, ihanaa
>erottua joukosta.... :-)))
>
>Tässä muutamia ensiksi mieleen tulleita mielivaltaisessa järjestyksessä:
>
>
>Ian Pooley - Cold Wait
>Sven Väth - Face It
>The Orb - Blue Room
>Orbital - Open mind
>Vangelis - Good to see you
>Tuomas Salmela - Rymden
>Alex Gopher - Alright
>Daft Punk - Fresh
>Björk - Alarm Call
>Kerri Chandler - Atmosphere
>Danny Tenaglia - Bottom Heavy

Niin, ei popissa sinänsä ole mitään vikaa jos se on "kunnon" poppia eikä
mitään jumps jumps ABBA kopioita.

--
Timo Happonen

Teijo Liiri

unread,
Jun 16, 1999, 3:00:00 AM6/16/99
to
On 15 Jun 1999 06:26:30 GMT, Jani Kivisola <jkiv...@lpt.fi> wrote:

>Sitä ihmettelen, miten ihmiset jaksavat silti innostua hengettömästä ja
>svengittömästä livemeiningistä kerta toisensa jälkeen. Voi olla kyse ihan
>vain siitä, ettei tiedetä paremmasta.

Hyvästä livemeiningistä puheen ollen, satuin kerrankin oikeaan aikaan
tsekkaamaan MTV Nordicia maanantaina. Sieltä tuli Sueden liveä ja
täytyypi sanoa, että on hienoa, kun bändillä on intohimoa musiikkiin
ja sen esittämiseen elävänä. Tuon puolituntisen jälkeen tuntuu joku
onneton dance-playback-live"-roska toivottaman aneemiselta.


Perttu Raivio

unread,
Jun 16, 1999, 3:00:00 AM6/16/99
to
>>>> Ac dixit "Tero" == Tero Valkonen:
Tero>
Tero> Minusta Ghost in the machine on se heikoin, ja
Tero> Reggatta de blancilla on yhta paljon taytemateriaalia kuin Zenyatta
Tero> mondattalla.

No niin taitaa ollakin, mutta ne ei-täytebiisit ovat parempia.
U2:n War on mielenkiintoinen albumi tuossa suhteessa - jos B-
puoli olisi lähelläkään A-puolta, se olisi bändin paras levy.

Tero> Mutta Synchronicity on jumalainen, ja kun ajattelee etta Once upon a
Tero> daydream oli viela sinkun b-puoli niin huh huh. (Vai oliko se Once
Tero> upon a lifetime? Hitto kun ei muista noita obskuureja raitoja.)

Once Upon a Daydream, mutta eihän se nyt niin kummonen ole.
Ettet vain tarkoittais Murder by Numbersia?

Once Upon a Lifetime on myös hieno biisi, mutta sen esittää
Talking Heads. (Vai oliko se Modern Talking? Ei perkele
ollut!)

--
Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen
degeneroimiseksi.
-- Kim Il Sung

Petri Silmala

unread,
Jun 16, 1999, 3:00:00 AM6/16/99
to
Jaakko Linnakangas <Jaa...@pp.htv.fi> wrote:

: Mikä on mielestänne kaikkien aikojen paras biisi, joka nousee ylitse
: muiden (voi olla muutamakin)?

CCR: Born on the Bayou.

Typeraa, etta moisesta itsestaanselvyydesta pitaa edes keskustella.

--
Petri Silmala * Project Manager * tel. +358 3 486 4011
Softum NetCenter * Pirkanmaa Polytechnic, Mantta, Finland
WWW: http://www.softum.com/ * EML: sil...@softum.com
WWW: http://www.cec.jyu.fi/tietotyo/ * EML: pet...@jyu.fi

Ola Rinta-Koski

unread,
Jun 16, 1999, 3:00:00 AM6/16/99
to
ti...@students.cc.tut.fi (Timo Happonen) writes:
> Niistä hyvistä piiseistä puheenollen, tässäpä muutama:
>
> Dream Theater: Koko tuotanto (sanon tämän aivan varauksetta)

Tätä olen kyllä ihmetellyt jo useamman vuoden, eli että missä se
tämän orkesterin pihvi on. Hirveän joka suunnasta ylitsekäyvän
hehkutuksen johdosta kävin tsekkaamassa veijarit, kun soittivat
Tavastialla, ja poistuin keikalta tuskin hullua hurskaampana.
Teknisesti eteviä kavereitahan ne ovat, mutta niin ovat kaikki
muutkin, paitsi Lou Reed, jonka ei tarvitsekaan olla. Soittivat ne
kyllä yhden hyvän biisinkin, Perfect Strangersin... Sittemmin ostin
myös orkesterin levyn Awake, jota veivasin jokusen kerran, mutta
valaistus jäi edelleen saamatta, joten kierrätykseen meni.
Hengetöntä tekniikan esittelyä ilman kunnon biisejä, sanon minä.

Sama pätee myös Spock's Beardiin, jota en kylläkään ole nähnyt
livenä.
--
Hey man! Did you know the CIA is out to get them?

Komu

unread,
Jun 16, 1999, 3:00:00 AM6/16/99
to

Roisto Virtanen kirjoitti viestissä
<1dtfcre.vy...@dyn-1-206.tku.netti.fi>...

>Jaakko Linnakangas <Jaa...@pp.htv.fi> wrote:
>
>> Mikä on mielestänne kaikkien aikojen paras biisi, joka nousee
ylitse
>> muiden (voi olla muutamakin)?
>
>Noin vaativa otsikko edellyttää n 5 vuotta nuorempien teosten
>diskaamista, jotta ohimenevät muoti-ilmiöt eivät pääse sotkemaan...
>
>> Itselläni niitä on luonnollisesti monia, mutta jos jotkut täytyy
sanoa
>> niin ne ovat varmaan Queenin "Bohemian rhapsody", Mamas & Papasin
>> "California dreaming" ja Del Shannonin "Runaway".
>
>Ei huono. Etenkin tuo Mama's & Papa's on ällistyttävän loistava
>ensilevy yhtyeeltä; vaikka se äänitettiinkin vain monona...
>
Ja vielä yhtenä mansikkana Mama Cassidyn tulkkaus jo
kolmekymmentäluvulla(?) syntyneeseen piisiin Dream a little dream of
me.Mama's & Papa's oli kova juttu aikoinaan.

Mama muuten kuoli tukehtuen sämpylään/ sen jälkeiseen sydäriin.

Muuten tuo Roiston lista on hyvä läpileikkaus aika pitkältä jaksolta,
jonkun Claptonin jutun voisin tuikata lisää.

Aaargh, vielä yksi juttu, Focuksen "Sylvia". Nuorille
kitaranvinguttajille treenattavaa. Mm. Silvennoisen Heikki soitti sitä
joskus keikoilla ja se kelpaa varmaan vieläkin yleisölle.

Komu

Tero Valkonen

unread,
Jun 16, 1999, 3:00:00 AM6/16/99
to
Perttu Raivio <rai...@iki.fi> writes:

> Tero> Mutta Synchronicity on jumalainen, ja kun ajattelee etta Once upon a
> Tero> daydream oli viela sinkun b-puoli niin huh huh. (Vai oliko se Once
>

> Once Upon a Daydream, mutta eihän se nyt niin kummonen ole.
> Ettet vain tarkoittais Murder by Numbersia?

En tarkoita. Kummassakin biisissa on jumalainen teksti, ja OUAD on
hieno juuri sen kontrastin ansiosta. Kepea pop jossa on sairaat
sanat (no, olihan Every breath you take jo sellainen). Murder by
numbers on sanoituksellisesti hieno mutta biisina vahan tylsa.
Broadway the hard way -versio sen sijaan on mainio, mutta ihan eri
biisihan se on.

Jani Kivisola

unread,
Jun 17, 1999, 3:00:00 AM6/17/99
to
Roisto Virtanen <ro...@netti.fi> wrote:

: Bob Dylan: Like a rolling stone

Tästä tuli mieleen, että onkos täällä ketään jonka mielestä "Dylan on
messias?" (heh heh.) Taannoin hurahdin ukon musaan aika täydellisesti.
Olen ostellut alkupään tuotoksia, viimeiseksi Freewheelinin ja siinä(kin)
on muutamia todella mahtavia biisejä kuten Hard Rain's Gonna Fall ja
Masters of War ja mitä niitä nyt oli.
Onko Dylanilla suomessa Fan Clubia? Jos ei ole niin täytyy perustaa. :-)

Jani Kivisola

unread,
Jun 17, 1999, 3:00:00 AM6/17/99
to
Petri Silmala <pet...@tukki.cc.jyu.fi> wrote:

: CCR: Born on the Bayou.

: Typeraa, etta moisesta itsestaanselvyydesta pitaa edes keskustella.

Onhan se kova, mutta entäs Telstar? (Ihan sama mikä versio.) Jotenkin
siitä on vaikea pistää paremmaksi.

Jon Viitanen

unread,
Jun 17, 1999, 3:00:00 AM6/17/99
to
Liian vaikeata, mutta levyistä

Circle kaikki
Black Sabbath Vol 4. asti
King Crimson ( 70-luvun tuotanto )
Dead Kennedys kaikki
Monster Magnet: Dopes to infinity
Y.U.P. kaikki
Keuhkot eka ep
Jon Spencer Blues Explosion kaikki
Mr. Bingle Disco Volante
Hawkwind Do Re Mi jne. ja Levitation

Kyllähän niitä riittäisi jos jaksaisi luetella

Harri Mansikka

unread,
Jun 17, 1999, 3:00:00 AM6/17/99
to
Immortal words of Perttu Raivio <rai...@iki.fi>:
%> Paras Led Zeppelin on kyllä Tea for One niiden parhaalta lä-
%> tyltä Presence, vaikka kyllä niillä muitakin hyviä on.

Se oli kyllä parempi kolmoslevyllä nimellä Since I've Been Loving You.


--
o oo o oo o o o o O o o
OO oOOOO OO O oOO OO oOOOO O OO Ooo OOO OO O OO O O OOOO
tuulipuvun tuolla puolen jossain on maa kuin unta tai elokuvaa

Harri Mansikka

unread,
Jun 17, 1999, 3:00:00 AM6/17/99
to
Immortal words of Perttu Raivio <rai...@iki.fi>:
%> Tero> Mutta Synchronicity on jumalainen, ja kun ajattelee etta Once upon a
%> Tero> daydream oli viela sinkun b-puoli niin huh huh. (Vai oliko se Once
%> Tero> upon a lifetime? Hitto kun ei muista noita obskuureja raitoja.)
%> Once Upon a Lifetime on myös hieno biisi, mutta sen esittää
%> Talking Heads. (Vai oliko se Modern Talking? Ei perkele
%> ollut!)

No sä jatkat hyvin keskustelun "vai oliko se"-henkeä. Ehkä se oli
tosiaan se Modern Talking. Talking Headsilla on Once In A Lifetime.

Ville Mattila

unread,
Jun 17, 1999, 3:00:00 AM6/17/99
to
mans...@iki.fi (Harri Mansikka) writes:

>
> Se oli kyllä parempi kolmoslevyllä nimellä Since I've Been Loving You.

Vieläkin vituttaa, ettei sitä live-versiota saatu song remains
the samen soundtrackille. Prkle.

- Ville

Petri Julkunen

unread,
Jun 17, 1999, 3:00:00 AM6/17/99
to

Komu wrote in message <0%P93.155$95....@read2.inet.fi>...
>

>Mama muuten kuoli tukehtuen sämpylään/ sen jälkeiseen sydäriin.

Paitsi että ei. UL.

http://209.176.31.25/snopes/

Petri

Timo Happonen

unread,
Jun 17, 1999, 3:00:00 AM6/17/99
to
In article <gmemjceb...@ola.hex.fi>, Ola Rinta-Koski wrote:
>
> Tätä olen kyllä ihmetellyt jo useamman vuoden, eli että missä se
> tämän orkesterin pihvi on. Hirveän joka suunnasta ylitsekäyvän
> hehkutuksen johdosta kävin tsekkaamassa veijarit, kun soittivat
> Tavastialla, ja poistuin keikalta tuskin hullua hurskaampana.
> Teknisesti eteviä kavereitahan ne ovat, mutta niin ovat kaikki
> muutkin, paitsi Lou Reed, jonka ei tarvitsekaan olla. Soittivat ne
> kyllä yhden hyvän biisinkin, Perfect Strangersin... Sittemmin ostin
> myös orkesterin levyn Awake, jota veivasin jokusen kerran, mutta
> valaistus jäi edelleen saamatta, joten kierrätykseen meni.
> Hengetöntä tekniikan esittelyä ilman kunnon biisejä, sanon minä.

Sattuipa sopivasti. Suurin syy miksi minä pidän Dream Theaterista
on juuri hyvät kappaleet. Tekniikka tulee sitten sen jälkeen.
Luulenpa muuten, että Images And Wordsin kappaleet olisivat saattaneet
"avautua" hieman Awakea helpommin.

--
Timo Happonen

Mean Mr. Vean

unread,
Jun 17, 1999, 3:00:00 AM6/17/99
to
On 17 Jun 1999, Timo Happonen wrote:

> In article <gmemjceb...@ola.hex.fi>, Ola Rinta-Koski wrote:
> >
> > Tätä olen kyllä ihmetellyt jo useamman vuoden, eli että missä se
> > tämän orkesterin pihvi on.

> Sattuipa sopivasti. Suurin syy miksi minä pidän Dream Theaterista
> on juuri hyvät kappaleet. Tekniikka tulee sitten sen jälkeen.
> Luulenpa muuten, että Images And Wordsin kappaleet olisivat saattaneet
> "avautua" hieman Awakea helpommin.

Sama mulla. Olen kuullut helvetisti teknisesti superloistavaa
musiikkia, mutta kun biisit on pissaa niin ei semmoista
jaksa kuunnella. Sen sijaan DT:n levyt ei ole vuosiin lahteneet
CD-soittimen paalta kun niita tulee koko ajan kuunneltua, ja
nimen omaan helvetin hyvien biisien takia.

Images and Words on varsin definitiivinen DT-levy, ja sen
musiikki on tosiaan vahemman psykedeelista ja helpommin
avautuvaa kuin esim. Awakella. Niin ja jos kuvittelee
etta tammoinen musiikki aukeaa ensikuuntelemalla, niin metsaan
mennaan etta rytisee. Itsellanikin meni aikaa varsin paljon
ennen kuin sisaistin mista tassa musiikissa oli kyse. Tuon
valaistumisen jalkeen onkin sitten tullut varsin paljon
keskityttya juuri tahan yhtyeeseen. Eika keikkakaan varmaan
paljon innosta jos ei biiseja ennestaan tunne, koska ne
tuppaavat olemaan sen verran monimutkaisia etta voi
tuottaa vaikeuksia pysya messissa.

-V


Teemu Holappa

unread,
Jun 18, 1999, 3:00:00 AM6/18/99
to
: Jarno Laivola <jao...@utu.fi> wrote:

: > Elastic Family: Laws and Rules

Mikähän muuten oli _loistavan_ Elastic Familyn hajoamisen syy? Veetihän
näyttää eilisen hytös shown mukaan olevan jossain musikaalissa.

-TeHo-

--
''~''
( 0 0 )
+------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+
| Teemu Holappa http://keio.tokem.fi/~teho |
| Kumputie 29 as.2 .oooO te...@keio.tokem.fi |
| 90940 Jääli ( ) Oooo. gsm 0400-953838 |
+---------------------\ (----( )--------------------+
\_) ) /
(_/

Komu

unread,
Jun 18, 1999, 3:00:00 AM6/18/99
to

Petri Julkunen kirjoitti viestissä ...
No niinpä niin, olen kuullut/ lukenut tuon maman kuolinsyyn jo niin
monta kertaa että uskoin sen pitävän paikkansa. Koetetaan löytää joku
varmistus.

Komu

Jarno Laivola

unread,
Jun 18, 1999, 3:00:00 AM6/18/99
to
Teemu Holappa (te...@keio.tokem.fi) wrote:

: : Jarno Laivola <jao...@utu.fi> wrote:
:
: : > Elastic Family: Laws and Rules
:
: Mikähän muuten oli _loistavan_ Elastic Familyn hajoamisen syy? Veetihän
: näyttää eilisen hytös shown mukaan olevan jossain musikaalissa.

Minun tietääkseni kyseessä oli ihan tavallinen "aikaansa kutakin"
hajoaminen. Veetihän oli Elastic Familyn hajoamisen jälkeen
melko pitkään laulajana Leningrad Cowboysissa (6-12 kk) ja
on hän tehnyt vissiin kaikkea muutakin "pientä".

MOE!
t: JaRNo

"Joka ainoa vaakasuora taso oli väärällään
Sleepy Sleepereitä, jotka kaikki nukkuivat..."

JC

unread,
Jun 18, 1999, 3:00:00 AM6/18/99
to
On 17 Jun 1999 16:09:36 GMT, ti...@students.cc.tut.fi (Timo Happonen)
wrote:

>Sattuipa sopivasti. Suurin syy miksi minä pidän Dream Theaterista
>on juuri hyvät kappaleet. Tekniikka tulee sitten sen jälkeen.
>Luulenpa muuten, että Images And Wordsin kappaleet olisivat saattaneet
>"avautua" hieman Awakea helpommin.
>

Kuuntelen juuri Liquid Tension Experiment 2 -levyä ja ensimmäisen
kuuntelun jälkeen voin sanoa, että tämä uusi on parempi kuin LTE:n
ensimmäinen cd. LTE on siis yhtä kuin John Petrucci (guitars) ja Mike
Portnoy (drums) Dream Theaterista vahvistettuna Tony Levinillä (bass &
Chapman stick) ja Jordan Rudessilla (keyboards). Suosittelen.

JC

Jussi Ronkainen

unread,
Jun 19, 1999, 3:00:00 AM6/19/99
to
On Fri, 18 Jun 1999, JC wrote:

>Kuuntelen juuri Liquid Tension Experiment 2 -levyä ja ensimmäisen
>kuuntelun jälkeen voin sanoa, että tämä uusi on parempi kuin LTE:n
>ensimmäinen cd. LTE on siis yhtä kuin John Petrucci (guitars) ja Mike
>Portnoy (drums) Dream Theaterista vahvistettuna Tony Levinillä (bass &
>Chapman stick) ja Jordan Rudessilla (keyboards). Suosittelen.

.. ja Rudess tietysti myös Dream Theaterista.

LTE 2 on tilauksessa.. ei voi mennä syteen, kun mukana on sentään DT:n
selkäranka (sanon ma) Portnoy-Petrucci.

Vaan jopa LTE 1:stä enemmän tykkään Explorer's Clubin Age of Impactista,
jolla muiden muusikoiden muassa esiintyy paitsi Petrucci varsin kuuluvassa
roolissa, myös ex-DT Derek Sherinian. James LaBriekin luikauttaa parissa
kappaleessa.

Edellämainitun kiekon sävellystyöstä vastannut Trent Gardner oli
minulle aivan uusi tuttavuus. Kai se pitää Magellaniakin vielä
jossain vaiheessa hankkia, iskee tuo Age of Impact kyllä kuni miljuuna
volttia.

______________________________________________________________________________
Jussi Ronkainen |
+ +++++++@paju.oulu.fi| "All Good Things Come In Powers of Two"
zu...@stekt.oulu.fi | -minaitse
______________________________________________________________________________


Petri Julkunen

unread,
Jun 19, 1999, 3:00:00 AM6/19/99
to

Komu wrote in message ...

>
>No niinpä niin, olen kuullut/ lukenut tuon maman kuolinsyyn jo niin
>monta kertaa että uskoin sen pitävän paikkansa. Koetetaan löytää joku
>varmistus.
>
Riittäisivätkö nämä :

Morgan, Hal and Kerry Tucker. Rumor!
New York: Penguin, 1981. ISBN 0-14-007036-2 (pp. 80-81).

Krebs, Albin. "Notes on People".
The New York Times. 6 August 1974.

Phillips, John. Papa John.
Garden City, NY: Doubleday, 1986. ISBN 0-385-23120-2 (pp. 276-277).

Phillips, Michelle. California Dreamin'.
New York: Warner, 1986. ISBN 0-446-51308-3 (p. 177).

Rockwell, John. "Cass Elliot, Pop Singer, Dies; Star of the Mamas and
Papas".
The New York Times. 30 July 1974 (p. 36).

"'Mama Cass' Elliot Dead".
Rolling Stone. 29 August 1974 (p. 20).

Petri


E-pertti

unread,
Jun 19, 1999, 3:00:00 AM6/19/99
to
On Sat, 19 Jun 1999 03:10:00 GMT, "Petri Julkunen"
<petri.j...@yle.fi.spamlock> wrote:

> "'Mama Cass' Elliot Dead".
> Rolling Stone. 29 August 1974 (p. 20).

Kiinnostus asiaa kohtaan heräsi sen verran, että täytyy kysyä, mikä se
kuolinsyy sitten oli? Huumeet... epäilen?

Komu

unread,
Jun 19, 1999, 3:00:00 AM6/19/99
to

E-pertti kirjoitti viestissä <376b200c...@news.nic.fi>...

Sydänkohtaus, mutta kuten edellä näkyy alkusyy taitaa olla arvailujen
varassa. Mama Cass oli kyllä lievästi ylipainoinen että olisiko ollut
perinteinen edellämainittu 70-luvun muusikoita raivannut epidemia.
Mama kuoli 29.7.1974 32 vuotiaana Lontoossa.

Komu

JC

unread,
Jun 19, 1999, 3:00:00 AM6/19/99
to
On Sat, 19 Jun 1999 00:33:21 +0300, Jussi Ronkainen <zu...@ee.oulu.fi>
wrote:

>.. ja Rudess tietysti myös Dream Theaterista.
>

Häpeäkseni joudun myöntämään, että kiinnostukseni DT:tä kohtaan oli jo
sen verran sammahtanut, etten tiennyt tästä vaihdoksesta.
Toivottavasti Rudess tuo bändiin mukanaan 'sävellyskynänteroittimen'.
LTE2 antaa toivoa paremmasta.

JC

Jarmo Puolakanaho

unread,
Jun 19, 1999, 3:00:00 AM6/19/99
to
In sfnet.harrastus.musiikki Jussi Ronkainen <zu...@ee.oulu.fi> wrote:
: minulle aivan uusi tuttavuus. Kai se pitää Magellaniakin vielä

: jossain vaiheessa hankkia, iskee tuo Age of Impact kyllä kuni miljuuna

Magellania en ole kuullut kuin aikoinaan yhden biisin. Muuten oli varsin
loistava biisi, mutta laulu oli hieman ponneton. Voisikos kukaan suositella
tältä bändiltä parasta levyä?


--
---------------------------------------------------------
# Jarmo Puolakanaho (ja...@iki.fi), http://www.iki.fi/jape #
---------------------------------------------------------

Petri Julkunen

unread,
Jun 19, 1999, 3:00:00 AM6/19/99
to

E-pertti wrote in message <376b200c...@news.nic.fi>...

>On Sat, 19 Jun 1999 03:10:00 GMT, "Petri Julkunen"
><petri.j...@yle.fi.spamlock> wrote:
>
>> "'Mama Cass' Elliot Dead".
>> Rolling Stone. 29 August 1974 (p. 20).
>
>Kiinnostus asiaa kohtaan heräsi sen verran, että täytyy kysyä, mikä se
>kuolinsyy sitten oli? Huumeet... epäilen?

Varsin oiva tietolähde www.snopes.com kertoo :

"Dr. Keith Simpson, the pathologist who performed the autopsy on Elliot,
found no traces of food blocking her trachea, however. Dr. Simpson and Gavin
Thurston, a London coroner, determined that Elliot had succumbed to a heart
attack brought about by obesity. Elliot had long been overweight (she stood
5'5" and weighed 238 lbs., about twice the proper weight for a woman of her
height and build), and the effects of long-term obesity and several crash
diets had weakened her heart to the point of failure.

Although the initial news stories mentioned only that Cass Elliot had
"choked on a sandwich", by the next week reports were listing a "ham
sandwich" as the fatal meal. This extra detail was most likely an
embellishment added by the public as a sick commentary on her obesity. Other
rumors surrounding Elliot's death (that she overdosed on heroin or was
pregnant with John Lennon's child) were just as ridiculous and unfounded. "

Petri

Pentti J Lajunen

unread,
Jun 21, 1999, 3:00:00 AM6/21/99
to

n...@kanto.cc.jyu.fi (Niilo Paasivirta) writes:

> Paras soundtrack: Clannad: Legend (Robin of Sherwood TV-sarjan musiikki)


Pöh. Tyypillistä mainstreampuppaa.

Niilo Paasivirta

unread,
Jun 21, 1999, 3:00:00 AM6/21/99
to
Pentti J Lajunen <plaj...@viulu.hut.fi> wrote:
>Pöh. Tyypillistä mainstreampuppaa.

Sinähän sitten kaiken musiikin kiistämättömänä auktoriteettina suvaitsekin
valistaa meille sen Ainoan Oikean parhaan levyn?

--
Niilo Paasivirta - <URL:http://www.jyu.fi/%7Enp/index.html>
Frequently Asked Questions - <URL:http://www.jyu.fi/%7Enp/FAQ.html>

Aaro Koskinen

unread,
Jun 21, 1999, 3:00:00 AM6/21/99
to
n...@kanto.cc.jyu.fi (Niilo Paasivirta) writes:
> Pentti J Lajunen <plaj...@viulu.hut.fi> wrote:
> >Pöh. Tyypillistä mainstreampuppaa.
>
> Sinähän sitten kaiken musiikin kiistämättömänä auktoriteettina suvaitsekin
> valistaa meille sen Ainoan Oikean parhaan levyn?

No jos soundtrackeista puhutaan niin tietysti se on Blade Runner.
--
Aaro Koskinen, aa...@iki.fi, http://www.iki.fi/aaro

Timo Happonen

unread,
Jun 21, 1999, 3:00:00 AM6/21/99
to
In article <Pine.GSO.4.10.9906190018230.13582-100000@stekt38>,
Jussi Ronkainen wrote:
>On Fri, 18 Jun 1999, JC wrote:
>
>Vaan jopa LTE 1:stä enemmän tykkään Explorer's Clubin Age of Impactista,
>jolla muiden muusikoiden muassa esiintyy paitsi Petrucci varsin kuuluvassa
>roolissa, myös ex-DT Derek Sherinian. James LaBriekin luikauttaa parissa
>kappaleessa.

Joo, täytyy myöntää että itsekin tykkään Age of Impactista. Fate Speaks
on ihan kipeen hyvä piisi, kokonaisuus toimii loistavasti. Levyn
huonona puolena on tosin hieman ontot saundit. Billy Sheehan ei pääse
ollenkaan oikeuksiinsa kun bassot ei kuulu juuri mihinkään. Rummut
jäävät myöskin ehkä hieman liikaa taka-alalle, mutta kitara ja laulupuoli
toimii ihan mainiosti, niin ja tietenkin syntikat. Kannattaa muuten
joskus kuunnella Bret Douglasin (kaveri joka laulaa Fate Speaksin)
omaa bändiä nimeltä Cairo. On aika hurja kosketinsoittaja siinä
porukassa.

>
>Edellämainitun kiekon sävellystyöstä vastannut Trent Gardner oli

>minulle aivan uusi tuttavuus. Kai se pitää Magellaniakin vielä
>jossain vaiheessa hankkia, iskee tuo Age of Impact kyllä kuni miljuuna

>volttia.

Jos ylipäätään tuontyyppisestä musiikista pitää, niin kannattaa ihan
järjestään tsekata läpi Magna Carta - levy-yhtiön tuotanto. Myös
Magna Cartan julkaisemat tribuuttilevyt ovat tutustumisen arvoisia.
Itse ainakin tykkään tosi paljon Yes:in tribuuttilevystä.

--
Timo Happonen

Perttu Raivio

unread,
Jun 22, 1999, 3:00:00 AM6/22/99
to
>>>> Ac dixit "Aaro" == Aaro Koskinen:
Aaro>
Aaro> n...@kanto.cc.jyu.fi (Niilo Paasivirta) writes:
>> Pentti J Lajunen <plaj...@viulu.hut.fi> wrote:
>> >Pöh. Tyypillistä mainstreampuppaa.
>>
>> Sinähän sitten kaiken musiikin kiistämättömänä auktoriteettina suvaitsekin
>> valistaa meille sen Ainoan Oikean parhaan levyn?
Aaro>
Aaro> No jos soundtrackeista puhutaan niin tietysti se on Blade Runner.

Pöh. Tyypillistä mainstreampuppaa.

--
Vanhat ihmiset antavat hyviä opetuksia lohduttautuakseen siitä,
etteivät he enää kykene antamaan huonoja esimerkkejä.

-- La Rochefoucauld

Risto Hepo-Oja

unread,
Aug 19, 1999, 3:00:00 AM8/19/99
to

Taija Grönholm <gron...@hmltol.hamkk.fi> wrote in message
3766321...@news.funet.fi...
>On 15 Jun 1999 07:24:20 GMT, jan.s...@multi.fi (Jan Sandvik) wrote:
>
>>Hmm...kaikki hyvät bändit/artistithan muuttuvat, eivätkä jauha
>>samaa koko ajan, mutta hait ilmeisesti niitä, jotka eivät ole
>>negatiiviseen suuntaan muuttuneita? Näitä voisivat mielestäni
>>olla vaikkapa The Beatles ja R.E.M.
>>"Lässähtäneistä" bändeistä tulee mieleen juuri DH ja Metallica.
>
>Niin no, asia lienee kuitenkin niin, että aikaa myöten bändien
>musiikki "muuttuu ja kehittyy" väkisinkin, ja luultavasti on hieman
>makuasia onko muutos negatiivinen vai positiivinen. Henk.koht. pidän
>enemmän vanhoista Don Huonoista, mutta levymyynnin perusteella monien
>mielestä bändin nykymusiikki on parempaa.
>
>Ja voihan bändi "lässähdyksenkin" (=musiikillisen kokeilun...? ;) )
>jälkeen nousta jälleen...?
>
Joo, niin voi - kuten Big Country. Ei kylläkään kaupallisesti. Mutta silti.


Risto Hepo-Oja

unread,
Aug 19, 1999, 3:00:00 AM8/19/99
to

>Tällä hetkellä listaisin itse nämä levyt:
>
>Paras pop-levy: The Human League: Dare!
>Paras Kraftwerk: The Man·Machine
>Paras kotimainen: Tikanmäki, Anssi: Maisemakuvia Suomesta


>Paras soundtrack: Clannad: Legend (Robin of Sherwood TV-sarjan musiikki)

HAAA! Innostuin! (musiikkimaku on ah niin muuttuvaista, että tämä lista on
voimassa 24 tuntia)

Paras levy: Big Country: The Crossing
Paras soundtrack: Arizona Dream (ohj. Emir Kusturica)
Paras hempeily: Berlin: Take My Breath Away
Paras rypistys: Rainbow: Stargazer
Paras "mitä-tää-oikein-on?": Rush: Tom Sawyer
Parasta lapsille: Fröbelin Palikat
Paras suomalainen: Aknestik
Paras ruotsalainen: Ebba Grön
Paras norjalainen: Little Eden
Paras saksalainen: BAP
Paras itävaltalainen: Falco
Paras tanskalainen: DAD
Paras islantilainen: Björk (ei sit mitään remix-paskaa)
Paras kreikkalainen: Vangelis
Paras italialainen: Alice (sori, ei Italiassa ole sen parempaa..no ehkä
sittenkin DMG)
Paras britti: Bowie (silloin joskus ennen...)
Paras "bändi jolla on sanoma": Queensryche
Paras "bändi jolla ei takuulla ole sanomaa" (pop): Aqua
Paras "bändi jolla on maalatut naamat": Adam & the Ants

-ja toisaalta;

Surkein vinguttaja: Yngwie Malmsteen & hänen paisunut egonsa
Vittumaisin ääni: Nylon Beat
Huonoin soundtrack: Flashdance (yäk!)
Suomen historian kehnoin heavy-esitys: Riff Raff (oi muistattekos?)

Tuomo Lindholm

unread,
Aug 20, 1999, 3:00:00 AM8/20/99
to
Risto Hepo-Oja <ru...@pp.inet.fi> wrote in message
news:g%Yu3.308$Gr2...@read2.inet.fi...

> HAAA! Innostuin! (musiikkimaku on ah niin muuttuvaista, että tämä lista on
> voimassa 24 tuntia)

Vaihdetaans kappaleita...

> Paras levy: Big Country: Danzig 4p
> Paras soundtrack: -
> Paras hempeily: Blackfoot: Highway Song
> Paras rypistys: Peer Günt: Backseat
> Paras "mitä-tää-oikein-on?": NIN: Piggy
> Parasta lapsille: Motörhead, kasvavatpa asenteella
> Paras suomalainen: Peer Günt
> Paras ruotsalainen: Hellacopters
> Paras norjalainen: Turbo Negro
> Paras saksalainen: Scorpions :)?
> Paras tanskalainen: DAD
> Paras britti: Ozzy.. sapatin kanssa tai ilman
> Paras "bändi jolla on sanoma": Motörhead
> Paras "bändi jolla ei takuulla ole sanomaa" (pop): Babylon Zoo
> Paras "bändi jolla on maalatut naamat": Kiss
>
> -ja toisaalta;
>
> Surkein vinguttaja: Darren Householder
> Vittumaisin ääni: Apu'vitun'lanta/Tehosekoitin(livenä)... kilpailee
tasaisesti.


Petri Julkunen

unread,
Aug 20, 1999, 3:00:00 AM8/20/99
to

Risto Hepo-Oja <ru...@pp.inet.fi> wrote in message
news:f%Yu3.307$Gr2...@read2.inet.fi...

>
> Taija Grönholm <gron...@hmltol.hamkk.fi> wrote in message
> 3766321...@news.funet.fi...

> >Ja voihan bändi "lässähdyksenkin" (=musiikillisen kokeilun...? ;) )


> >jälkeen nousta jälleen...?
> >
> Joo, niin voi - kuten Big Country. Ei kylläkään kaupallisesti. Mutta
silti.
>

Hyvä veli, mitä hyvää Bc on tehnyt sitten varsin kehnon Peace In Our Timen ?
Kyllä huomasi siitä levystä että jenkkistadioneja on kierretty...

p

Ola Rinta-Koski

unread,
Aug 20, 1999, 3:00:00 AM8/20/99
to
"Risto Hepo-Oja" <ru...@pp.inet.fi> writes:
> Suomen historian kehnoin heavy-esitys: Riff Raff (oi muistattekos?)

Ei helvetissä! Ykköslevy nyt on mitä on, mutta Robot Stud on
kiistaton klassikko! (Ja joku hämärä korealainen nyrkkipaja saisi
julkaista sen CD:llä.) Etenkin levyn nimibiisi on vallattoman
hyväntuulinen ralli, eikä niihin aikoihin ollut vielä saanut kuulla
kyllästymiseen saakka keuhkosyöpävokalisteja...
--
Brother! Should you put on a wet T-shirt soon, please?

Jan Karlsson

unread,
Aug 20, 1999, 3:00:00 AM8/20/99
to
Petri Julkunen wrote:

> Hyvä veli, mitä hyvää Bc on tehnyt sitten varsin kehnon Peace In Our Timen ?
> Kyllä huomasi siitä levystä että jenkkistadioneja on kierretty...
>

Moi !

Itselläni innostus BC:hän lässähti kyseisen levyn myötä, mutta palasi jälleen
1995 Why the long face levyn ilmestyttyä. Varsinkin levyn aloitusraita You
Dreamer vetää vertoja loistavan esikoisen Crossingin biiseille.

t. Jan


Risto Hepo-Oja

unread,
Aug 22, 1999, 3:00:00 AM8/22/99
to

Jan Karlsson <Jan.Ka...@eispam.hut.fi> wrote in message
37BD4F9B...@eispam.hut.fi...

No kun piti juuri sanomani mutta kun ehdit sitten ensin ja tota...

RHo

Kari Koskinen

unread,
Aug 24, 1999, 3:00:00 AM8/24/99
to
Itselläni Peace In Our Timen tappama kiinnostus BC:n palasi jo Buffalo Skinnersin
myötä.

Ecletic on edelleen hankkimatta. Kannattaako?

P.S. Steeltown on taas tällä haavaa jostain syystä noussut suosikikseni...

-Kari-

Risto Hepo-Oja

unread,
Aug 24, 1999, 3:00:00 AM8/24/99
to

Kari Koskinen <kari.o....@nokia.com> wrote in message
37C28A95...@nokia.com...

>Itselläni Peace In Our Timen tappama kiinnostus BC:n palasi jo Buffalo
Skinnersin
>myötä.
>
>Ecletic on edelleen hankkimatta. Kannattaako?
>


Ei tietoo, en oo kuullu...mutta "Restless Natives & Rarities" kannattaa.
Peace in Our Time on kyllä kamala. Yäk.
The Crossingin uusintapainoksella (cd) on muuten 4 ylimääräistä biisiä, eikä
yhtään hullumpia. Mutta olisikos jollakin Wonderland -ep? Onko sitä edes
olemassa cd-painoksena?


Kari Koskinen

unread,
Aug 25, 1999, 3:00:00 AM8/25/99
to
Joskus >10 vuotta sitten Wonderlandia tuli jahdattua kissojen ja koirien kanssa,
ja lopulta etsintä palkittiin: löysin jopa 2 eri (vinyyli-)versiota
Wonderlandista. Pitääkin kaivaa nuo vinyylit esiin ja tsekata mitä eroa niissä
olikaan...

Mutta missään en ole nähnyt tai kuullut, että Wonderlandista olisi ainakaan
mitään virallista CD-julkaisua olemassa:-(

Ai niin: Ja näitä "myöhempien aikojen" myönteisiä BC-levytyksiä kun rupesi
miettimään, tuli mieleen tämä loistava live "Without the Aid of a Safety Net".
Suosittelen!

-Kari-

0 new messages