Honda VTR1000 ('98)...

Janne Hyvönen

Joillakin ryhmäläisillähän on ollut otsikon mukaisia pyöriä?

Kertokaapa käyttökokemuksia! Olen kuullut että toimintasäde jäisi aika
onnettomaksi, kun tankki on vain 16 litrainen...Mikä on käytännön
tankkausväli? Entä huollot? Venttiilien säätöväli? Onnistuuko säätäminen
itse vai tarviiko turvautua ammattilaisen apuun (kokemusta vain Banditin
ja GSX:ien venttiilien säädöistä...)

Entä kannattaako vaihtaa avarammat putket ja laittaa suutinsarjat heti
kärkeensä?

Kaikki tieto VTR:stä on tervetullutta!

-Janne (Bandit 600 & Gamma 250)

Ola

Janne Hyvönen wrote:

> Joillakin ryhmäläisillähän on ollut otsikon mukaisia pyöriä?
>

> -----

> Kaikki tieto VTR:stä on tervetullutta!

Kannattaa katsella Deja newsillä juttuja aiheesta. Ei ole kauaa kun VTR:n
etujousituksen saloja käytiin täällä läpi.

Villeltä voit myös kysyä kannattaako siihen laittaa Macadamit alle :-)

Ola

Samuli Juhani P{ntt{j{

Janne Hyvönen <janne....@quicknet.inet.fi> wrote:

> Kertokaapa käyttökokemuksia! Olen kuullut että toimintasäde jäisi aika

Näihin saa vastata joku muu, kun ostin vasta syksyllä pyörän.

> Entä kannattaako vaihtaa avarammat putket ja laittaa suutinsarjat heti
> kärkeensä?

Todellakin. Pelkillä vaimentimilla ja suutinsarjalla +10hp tehoa ja ne
äänet! Toisaalta pöntöt on aika tyyritä kun niitä kaksin kappalein on...
Bensan kulutus nousee kohtuu lepposassa ajossa tuonne 8l/100km nurkille.
Kovassa ajossa tietenkin rutkasti enemmän. Tankillisella ajaa matkaa
mielestäni sen verran että alkaa jo kahvi/nortti hammasta kolottamaan...

Selaa aikasemia keskusteluja vtr:stä esim dejalla. Ville Sundberg antoi
ohejita esim. keulan säädöistä tms. Varmaan kommentoi vielä tähänkin ;)
--

-Samuli
VTR1000

Ville

Ola <oll...@iobox.fi> wrote:

>Villeltä voit myös kysyä kannattaako siihen laittaa Macadamit alle :-)

Minun VTR:ää ei mäkädämeillä raiskattu, siinä oli Metzelerin Rennsportit :)

-Ville-

Ville

Janne Hyvönen <janne....@quicknet.inet.fi> wrote:

>Joillakin ryhmäläisillähän on ollut otsikon mukaisia pyöriä?

On ollut. Tuli -98 mallisella reilu 30tkm sekalaista ajoa.

>Kertokaapa käyttökokemuksia! Olen kuullut että toimintasäde jäisi aika
>onnettomaksi, kun tankki on vain 16 litrainen...Mikä on käytännön
>tankkausväli?

Jos seokset on kohdalleen, kulutus jää matka-ajossa parhaimmillaan kuuden
litran tuntumaan. Sekalaisessa pyörittelyssä kulutus on sitten jossain 7-7,5
litran hujakoilla, joskus ylikin. Tuo on sitten todella tarkka seoksista eli
pykälän muutos neulojen korkeudessa voi vaikuttaa jopa 1,5 l kulutukseen.

Käytännössä tankkausväli on siis matka-ajossa vähän reilu 200km ja
sekalaisessa pyörityksessä 160-180km. Tässä vaiheessa on vielä muutama litra
tankinpohjalla.

Radalla noin kympin kulutus yhdistettynä 16 l tankkiin sai tuntumaan että koko
ajan saa olla lähdössä tankkaamaan. Lisäksi kun esim. Alastarossa ja
Motoparkissa lähin huoltis on luokkaa 10 km päässä niin tuo pääsi ihan jopa
kiusaamaan.

> Entä huollot?

Pikkuhuolto 6000km, Öljynvaihtohuolto 12000km.

> Venttiilien säätöväli?

24tkm.

>Onnistuuko säätäminen
>itse vai tarviiko turvautua ammattilaisen apuun (kokemusta vain Banditin
>ja GSX:ien venttiilien säädöistä...)

Onnistuu toki itsekin, mutta välyksensäätö on paloilla joten kannattaa ehkä
teettää paikassa jossa mahdollisesti tarvittavat palat löytyy. Tosin välykset
pysyy senverran hyvin että tarvetta palojen vaihtoon ennen 48tkm ei
välttämättä ole. Ainakin Brandtilla määräaikaishuollot on muuten hinnoiteltu
ihan maltillisesti.

>Entä kannattaako vaihtaa avarammat putket ja laittaa suutinsarjat heti
>kärkeensä?

Kyllä. Ero on huomattava. Takapyörälle tulee vaimentimet vaihtamalla ja
seokset säätämällä noin 10% lisää puhtia koko kierrosalueella. Kaasuun
vastaavuuskin muuttuu melkoisesti kun seokset eivät ole laihalla. Varsinaisen
suutinsarjan hankinta ei ole aivan välttämättömyys koska vakioneulat ovat ihan
toimivan muotoiset. Niitä prikkojen avulla nostamalla ja pääsuuttimet pari
pykälää isommiksi vaihtamalla pääsee vähän halvemmalla.

>Kaikki tieto VTR:stä on tervetullutta!

+Moottorissa on kivasti luonnetta jo alakierroksilla, ei tarvitse vinguttaa
+Konttorista löytyy hyvin tilaa jopa 190 senttiselle
+Ajoasento on inhimillinen myös reissaamiseen
-Keulan jouset ja vaimennus liian pehmeät urheilulliseen ajoon, öljyn vaihto
jäykempään auttaa melkolailla.(n. 50mk + parin tunnin vaiva)
-Etujarrun tuntuma pehmeä, korjaantuu teräpunosletkuilla (n.500mk + parin
tunnin vaiva)
-Kallistusvarat vähän vajavaiset, korjaantuu hetkellisesti repimällä
jalkatappien päissä olevat pultit pois mutta vähän ajan päästä osuukin sitten
taas vaimentimet maahan. (Varoja ja ketteryyttä saa tosin vähän lisää jos
nostaa perää laittamalla 5mm paksun prikan takaiskarin yläkiinnityksen
väliin...)

Jos jo -98 malli olisi ollut varustettu 2001 mallin 19 litran tankilla en
luultavasti olisi luopunut VTR:stä.

-Ville-

Janne Hyvönen

Joo, kiitokset tiedoista vastanneille!

Kävin tuossa eilen vääntämässä kauppaa VTR:stä ja homma on rahan vaihtoa vaille
valmis...joten nyt vaan odotellaan lähinnä teiden sulamista...

Nyt kun kaikki rahat on sitten sijoitettu tuohon pyörän vaihtoon ja kuitenkin
pitäis saada ne putketkin sitten vaihdettua...Niin onkos kenelläkään
tietoa/kokemusta noista halvoista slipareista? Esim. Louisin kuvastossa olevista
"Streetfightereista"? Tekeekö niillä mitään?

Ville: Mitkäs putket sulla oli VTR:ssä?

P.S. Ei kellään olis tarvetta Banditin korjausoppaalle (600 & 1200) ja moottorin
suojaraudoille?

-Janne (melkeen VTR1000F & Gamma 250)

Samuli Juhani P{ntt{j{

Ville <ville.s...@iobox.com> wrote:
> [...]
> toimivan muotoiset. Niitä prikkojen avulla nostamalla ja pääsuuttimet pari
> pykälää isommiksi vaihtamalla pääsee vähän halvemmalla.

Hei onkos mitään tietoa ohjearvoista K&N, RS-3 sliparit ja Factory setillä.
Factoryn mukana tulleet ohjeet oli aika suppeat ja jos ja kun monet muut
ovat myös säätäneet niin jotain vinkkiä olis kiva saada ettei tartte ihan
alusta lähtä hommaa tekemään. Antaskohan Siukola neuvoja kun oon sinne
kuitenkin menossa penkittämään ja säätämään pyörän kunnolla kesemmällä?
(okei lähetin jo mailin Siukolalle).

-Samuli
VTR1000

Turo Takanen

Tero Kiira <tero....@bike.pp.fi> wrote in message
> Itse kuulin että pari Wingi miestä oli valittanut uutta liian halvaksi !!
> Kuulemma kun hinta nyt jäi alle 300 000 :- , persaukiset ostelee sitä, ei
> TOSI harrastajat ( rahamiehet) ainoastaan. Kuullostaa uskomattomalta,
mutta
> muutaman wingi miehen tuntevana ,en asiaa ihmettele. Vaikka suurin osa
> heistäkin on ihan asia porukkaa.... ei nyt kaikkia mollata.

Muutaman wingeilijän tunnen, yksi heistä kertoi tässä alkuvuodesta että oli
aikaissa tuohon uudempaan vaihtaa mutta kun hinnan näki niin päätti pysyä
vanhassa, samoin kertoi jossain niitä myyvässä liikkeessä käyneensä ja
siellä oli kuulemma ööh, olikohan yli puolet ennakkotilauksista peruutettu
kun hinta oli tullut tietoon. Eli kyllä se hinta on liian kova useimpien
mieletä silti.

-- sq! [ Turo Takanen ]
-- tu...@takanen.com
-- http://www.sunpoint.net/~squid
-- RG 125F Gamma & Tunturi Start

Tero Kiira

Ville <ville.s...@iobox.com> wrote in message

> Jos jo -98 malli olisi ollut varustettu 2001 mallin 19 litran tankilla en
> luultavasti olisi luopunut VTR:stä.
>
> -Ville-

Ville, kaikkien Tucati ja Määääääkädäm miesten esikuva, myöntää ettei
haluaisikaan ajaa Tucatin p****lla.... :)))))))))))))))))))

Näin se homma etenee.

Kiira

Ville

Janne Hyvönen <janne....@quicknet.inet.fi> wrote:

>Ville: Mitkäs putket sulla oli VTR:ssä?

Käyrät oli alkuperäiset, vaimentimina Yoshimura RS3 Zyclonet.
(RS3=ovaalivaimennin. Zyclone=vaimentimesta näkyy kyllä suoraan läpi kuten
Race -mallistakin, mutta sisärakenne on hieman erilainen ja sen myötä ääni ei
ihan niin paha.)

Kyseessä oli muuten köyhän miehen hiilikuituversiot, eli alumiinikuoriset
vaimentimet jotka tilattiin tehtaalta mustaksi polttomaalatulla kuorella :)

-Ville-

Ville

"Tero Kiira" <tero....@bike.pp.fi> wrote:

>Ville, kaikkien Tucati ja Määääääkädäm miesten esikuva, myöntää ettei
>haluaisikaan ajaa Tucatin p****lla.... :)))))))))))))))))))

Selkeää vihertävää panettelua ilmassa. Enhän mä nyt missään kohtaa sitä
tarkoittanut että joku letkukeula-Honda olis jotenkin parempi tai haluttavampi
kuin aito oikea Matka-Tukaatti. Jos Hondassa olis ollu isompi tankki, olisin
vaan vaihtanu Tukaattiin vasta tänä vuonna...

On se nääs vaan tosi ilo päästellä güntherinä(tm) ja katella kun kaiken
maailman race-wannabe kuussatasilla ajelevat vatkaa vaihteita solkenaan ja
oikoo jäseniään parin kilometrin välein.

Sitäpaitsi VTR:ään ei olis saanu aitoa GoldWing lookkia tekemälläkään :)

-Ville-

Ville

Samuli Juhani P{ntt{j{ <samu...@tamagoch.evitech.fi> wrote:

>Hei onkos mitään tietoa ohjearvoista K&N, RS-3 sliparit ja Factory setillä.

Joo, tosin K&N saattaa olla turha hankinta koska ainakaan vastaava BMC
merkkinen putsari ei toiminut yksiin Factoryn sarjan mukana tulevien
luistinjousten / neulojen kanssa.

Jos kiinnostaa, voin koittaa kaivella aikoinaan käyttämäni pääsuuttimen koot,
seosruuvien asennot ja neulojen korkeudet jostain arkistosta ja lähettää
vaikka mailitse.

-Ville-

Samuli Juhani P{ntt{j{

Ville <ville.s...@iobox.com> wrote:
> Joo, tosin K&N saattaa olla turha hankinta koska ainakaan vastaava BMC
> merkkinen putsari ei toiminut yksiin Factoryn sarjan mukana tulevien
> luistinjousten / neulojen kanssa.

Mun mielestä Factoryn mukana ei tullut muuten jousia ollenkaan. Ihan
Allrightista ostin ja laatikko oli korkkaamaton. Toi K&N tuli pyörän
mukana. Joku oli vaan vaihtanu sen orkkisputsarin tilalle, kun on pestävä,
tekemättä mitään esim säädöille. Sai aika hyvin ilmaa.

> Jos kiinnostaa, voin koittaa kaivella aikoinaan käyttämäni pääsuuttimen koot,
> seosruuvien asennot ja neulojen korkeudet jostain arkistosta ja lähettää
> vaikka mailitse.

Joo toi olis hieno homma.

-Samuli
VTR1000

Tero Kiira

Ville <ville.s...@iobox.com> runoili in message

> [...]
olisin
> vaan vaihtanu Tukaattiin vasta tänä vuonna...

Koska RR henkinen kuljettaja, vedän herneen heti nyt ! Huumoria ei
suvaita.:)
Taidatkin olla tosi takinkääntäjä, välillä letkukeula-Hontra on hyvä ja
välillä Löysärunko-Tukaati on loistava, päätä jo.

> On se nääs vaan tosi ilo päästellä güntherinä(tm) ja katella kun kaiken
> maailman race-wannabe kuussatasilla ajelevat vatkaa vaihteita solkenaan ja
> oikoo jäseniään parin kilometrin välein.

On nääs mitä vaihdella ja kierroksia riittää vaikka muille jakaa... :) Tosin
löytyy myös noita etupyörä hevosvoima-kilowatteja, jotka mitataan millä
tahansa penkillä, missä tahansa paikassa.

> Sitäpaitsi VTR:ään ei olis saanu aitoa GoldWing lookkia tekemälläkään :)

Taidatkin olla piilo Turamotoristi (aito Touringin jäsen) , et siis
pesunkestävä rataspede. Laita siihen Tukatiin vielä perkkele perävaunu ja
paljon punaisia sivulamppuja sekä kromia vaikka muille jakaa. Niin ja
sitten väität ettei 450 kg kuollutta painoa ole paha ajaa.....

Kiira

Manu Hakola

Tero Kiira wrote in message ...

> [...]
>paljon punaisia sivulamppuja sekä kromia vaikka muille jakaa. Niin ja
>sitten väität ettei 450 kg kuollutta painoa ole paha ajaa.....

Niin ja että 250000 mk siitä möhkäleestä ei ole hinta eikä mikään.

Asiasta tuli mieleeni että tv:ssähän hiljattain pari omasta mielestään kovaa
motoristia kertoili HD-harrastuksestaan seuraavaa: "Tällä reilulla 200000
mk:lla saa sopivan aihion josta rakentamisen voi aloittaa."

Manu

Tero Kiira

Manu Hakola <mha...@iki.fi> wrote in message news:mX5s6.4690

> [...]

muutaman wingi miehen tuntevana ,en asiaa ihmettele. Vaikka suurin osa
heistäkin on ihan asia porukkaa.... ei nyt kaikkia mollata.

Tuomas Keski-Korsu

Parin kaverin talvi-/kesäwingejä kommentoitiin hauskasti:
-"Onko nämät niinku jotain projekteja??"

- Ei, kun ihan päivittäisessä ajossa, käyttöpyöriä....

GL1000 '76 aj. xxx xxx km
GL1100 '81 aj.+400 000 km
GL1100 '81 aj.+300 000 km

Kaikilla takanaan lukemattomia pystymettiä, talviralleja
(15),jne..Ajokausi 12 kk jättää kieltämättä hieman jälkiä, kun kaikki
ovat vielä orkkisvärissä...

-tuomas (Tenere & TM)

Kimmo Hämeenaho

Manu Hakola <mha...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:mX5s6.4690$m17....@news2.nokia.com...

> [...]
> motoristia kertoili HD-harrastuksestaan seuraavaa: "Tällä reilulla 200000
> mk:lla saa sopivan aihion josta rakentamisen voi aloittaa."

Maailman kallein puolivalmiste...?

Ville

"Tero Kiira" <tero....@bike.pp.fi> wrote:

>Koska RR henkinen kuljettaja, vedän herneen heti nyt ! Huumoria ei
>suvaita.:)

Pääsi unohtumaan tuo suomalaisen RR:n huumorintajuttomuus joka vieläpä sattuu
olemaan kaikkein pahimmillaan juuri vihreässä leirissä. Eli homma päättyy
useimmiten murjotukseen.

>Taidatkin olla tosi takinkääntäjä, välillä letkukeula-Hontra on hyvä ja
>välillä Löysärunko-Tukaati on loistava, päätä jo.

Ei kun just noinhan se menee: Honda=hyvä, Ducati=loistava :)
Ja onhan ne molemmat kuitenkin aina jotain verrattuna
venttiili-ja-kansiremontti-kavaan...

>On nääs mitä vaihdella ja kierroksia riittää vaikka muille jakaa... :)

Joo. Noita rivimotoristeja kun kiihdyttelee välillä ikkunan alta niin joutuu
ihan tosissaan arvailemaan että yrittääkö naapuri tappaa kissaansa vai oliko
kyseessä joku onneton jaappanialainen imitaatioyritys moottoripyörän äänestä
:)

>Taidatkin olla piilo Turamotoristi (aito Touringin jäsen)

No kaikkihan sen jo tietää että minulla on matkapyörä jossa on laukkutelineet.
Lisäksi minut tavanneet tietävät että ajan nopeusrajoitusten mukaan körötellen
kunnon matkamotoristin tyyliin. Taidat muuten itse piilotella
haalarinahkahousuja ja avattavaa kypärää jossain tallin nurkassa siellä
krauserin laukkujen takana.

> et siis
>pesunkestävä rataspede.

Spedeys on ikävä kyllä pysyvästi varattu sinne suuntaan :) Tosin meikäläisen
meno radalla saattaa kyllä olla ajoittain melko koomista...

>Laita siihen Tukatiin vielä perkkele perävaunu ja
>paljon punaisia sivulamppuja sekä kromia vaikka muille jakaa.

Kattellaan vaan mitä tehtaan lisävarusteosasto tälle vuodelle tarjoaa.
Tarvikeosia en osta kun ne ei ole tarpeeksi kalliita.

>Niin ja
>sitten väität ettei 450 kg kuollutta painoa ole paha ajaa.....

Eihän se muutama kymmenen lisäkiloa nykytilanteeseen verrattuna nyt enää
mitään ihmeitä voi tehdä.

-Ville-

Konsta Karsisto

Ville wrote:
> Spedeys on ikävä kyllä pysyvästi varattu sinne suuntaan :) Tosin meikäläisen
> meno radalla saattaa kyllä olla ajoittain melko koomista...

Komiikkaa ei voi välttää jos ei tajua mutkaan taluttamisen
autuutta... (Xittu joo.) Toinen juttu mitä kans ois syytä
harjotella on shikaanin suoristaminen - oli hetken aikaa
komiikka akuutisti hukassa kun sitä Motoparkissa kokeilin.

--
K.

Antsa

On Fri, 16 Mar 2001 08:48:57 +0200, "Kimmo Hämeenaho"
<kimmo.h...@autovahinkokeskus.fi> wrote:

>Maailman kallein puolivalmiste...?

Juuh, vaatii vielä rutkasti takomista.... ;-D

~Antti~ (Elämä on sosiaalinen ongelma)

Janne Tervola

Konsta Karsisto wrote:

> [...]
> harjotella on shikaanin suoristaminen - oli hetken aikaa
> komiikka akuutisti hukassa kun sitä Motoparkissa kokeilin.

Tai jos laittas krossin alustan, niin ei hypytä niin paljoa...

--
Janne
http://www.bajahill.net

Lasse Tarvainen

Kuulin huhuja, että Ville olisi vaihtanut Ducatiin juuri tuon kulutuksen
takia. Onko tullut jo kokemusta kyseisestä pelistä?

Lasse ST2-99

Tero Kiira

Lasse Tarvainen <ltar...@pp.htv.fi> wrote in message

> Kuulin huhuja, että Ville olisi vaihtanut Ducatiin juuri tuon kulutuksen
> takia. Onko tullut jo kokemusta kyseisestä pelistä?

Ei kun siinä oli MÄÄÄÄÄCÄDÄMIT ensiasennus renkaina :)))) Ei voinut kulutus
vaikuttaa valintaan.... :)))

Kiira

Lasse Tarvainen

Ostin just ST2:n ja siinä on alkuperäiset macadam 90x:t alla. Etugummi
on kyllä aika kummasti kulunut ja tää on varmaan sitä sukupolvea, jossa
on pyörimissuunta väärin. Auttoi paremmin ymmärtämään mistä vanhempien
macadamien huono maine on peräisin. 100x:t on 6 tkm:n jälkeen kulunut
FZR:ssä aivan tasaisesti ja onnistuu kaasulla keulittelut sateellakin
oikeen mainiosti.

Lasse, EXUP & ST2

Janne Tervola

Lasse Tarvainen wrote:

> [...]
> macadamien huono maine on peräisin. 100x:t on 6 tkm:n jälkeen kulunut
> FZR:ssä aivan tasaisesti ja onnistuu kaasulla keulittelut sateellakin

Jaa, yksi satanen on ollut takarenkaana, enkä sitä edelleenkään
sporttipyörään suosittele.