Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Solifer Export -tietäjät auttakaa

67 views
Skip to first unread message

Lomppis

unread,
May 21, 2001, 1:14:03 PM5/21/01
to
Olen kasaamassa tuollaista Thermomat -koneella varustettua härveliä
vuosiväliltä -64 - -66 ja ihmetyttää kun manuaali (alkuperäinen) ei kerro
kannen ja sylinterin välissä olevan tiivistettä. Edellinen omistaja on
tehnyt tiivisteen mutta ei ole kovin häävi ja yritin ostaa uuden tiivisteen
mutta ainakaan Nakkilan Pyörä ja Mopo Oy ei tuntenut asiaa.
Siis kuuluuko siihen tiiviste vai ei?


Antti

unread,
May 22, 2001, 12:07:18 AM5/22/01
to

Lomppis <lom...@mbnet.fi> kirjoitti viestissä:9ebi60$hq$1...@news.clinet.fi...
En tiedä kuuluuko olla mutta omassa projektiExportissa ei nyt ole ja hyvin käy.Mulla on jossain varaosakuvasto, pitää kattoa kun pääsen kotiin.
Antti

Mutta mistä sais vaijereita?

Arttu B.

unread,
May 22, 2001, 8:26:33 AM5/22/01
to

> En tiedä kuuluuko olla mutta omassa projektiExportissa ei nyt ole ja hyvin
käy.Mulla on jossain varaosakuvasto, pitää kattoa kun pääsen kotiin.
> Antti
>

Luulisin että saa Mopo-Sportista ellei Nakkilasta, Mopo-Sportissa kumminkin
on aika laaja valikoima tavaraa vaikka hinnat ovatkin kalliit.

> Mutta mistä sais vaijereita?
>

Voit ostaa irtovaijeria (jossa kuori), tehdä sopivan pituisen, ja laittaa
sopivat nippelit päähän, jollei saa valmiina.


Rekki

unread,
May 24, 2001, 2:41:38 PM5/24/01
to

"Lomppis" <lom...@mbnet.fi> kirjoitti viestissä
news:9ebi60$hq$1...@news.clinet.fi...

Muistini mukaan tiiviste tarvitaan. Tee vaikka
tiivistepahvista, saat tarvikeliikkeestä eikä maksa paljon.
Voit käyttää myös tiivisteliimaa.

Eki +solle -68


jussi nurminen

unread,
May 24, 2001, 6:13:52 PM5/24/01
to
> tiivistepahvista, saat tarvikeliikkeestä eikä maksa paljon.

ei kannentiivistettä saa pahvista tehdä. se pitää tehdä ohuesta kuparipellistä.
(en siis tiedä mitään mitä siinä mopossa pitäisi olla)

Rämpättäjä

unread,
May 27, 2001, 4:41:49 AM5/27/01
to
> ei kannentiivistettä saa pahvista tehdä. se pitää tehdä ohuesta
kuparipellistä.
> (en siis tiedä mitään mitä siinä mopossa pitäisi olla)

Itse tein kupariset kannentiivisteet pyörääni (4 syl. vesikone) ja vettä
lensi joka saumasta... Ei auttanut vaikka löiäsin "tiivisteet" kuinka hyvin.
Jotkut sanoivat, että alumiini olis ollut parempi materiaali, mutta en
jaksanut enää leikkiä.


Janne Mäntylä

unread,
May 27, 2001, 1:23:10 PM5/27/01
to
On Sun, 27 May 2001 11:41:49 +0300, "Rämpättäjä" wrote:

> Itse tein kupariset kannentiivisteet pyörääni (4 syl. vesikone) ja vettä

> lensi joka saumasta... Jotkut sanoivat, että alumiini olis ollut parempi


> materiaali, mutta en jaksanut enää leikkiä.

Ainakin Puchin ilmajäähykoneessa Cu on osoittautunut selvästi
parhaaksi.
Alumiiniin verrattuna kupari on siitä parempi, että sen voi kuumentaa
ja käyttää uudestaan lukuisia kertoja koneen aukasun yhteydessä.
Teoriassahan tuossa voi käydä niin, että Cu jalompana metallina
syövyttää
Al kannen/pytyn, mutta näin ei käytännössä tapahdu.

--
__
.--\/----------------- ------- - -- -
| Rush aKa Janne Mäntylä · BMW 316 E30 1.8 '83
| mailto:ru...@netti.nic.fi · Wartburg 353W Limousine '88
| http://netti.nic.fi/~rush · Tunturi Tiger Puch 75cc
`--- --------- --- -----/\--- -- -

Arttu B.

unread,
May 28, 2001, 9:24:44 AM5/28/01
to
> Itse tein kupariset kannentiivisteet pyörääni (4 syl. vesikone) ja vettä
> lensi joka saumasta... Ei auttanut vaikka löiäsin "tiivisteet" kuinka
hyvin.
> Jotkut sanoivat, että alumiini olis ollut parempi materiaali, mutta en
> jaksanut enää leikkiä.
>
>

Enpä ole kyllä vesijäähdytteisissä koneissa (kaksipyöräisissä) monesti
kupari tai alumiinitiivisteitä nähnytkään. Kaikki näkemäni kannentiivisteet
on sellaisia, että on sitä palamatonta tiivistemateriaalia (2-3mm paksua,
nimeä en tiedä), sellaista mustaa, ja sitten siinä sylinterin reiän
ympärillä tiivisteessä kuparinen tai alumiininen rengas. Nuo ovat
osoittautuneet parhaiksi, vesi ei pääse vuotamaan, ja tuo rengas kestää
hyvin lämpöä.


J. Lanttola

unread,
May 28, 2001, 1:31:13 PM5/28/01
to

Rekki <re...@iobox.fi> kirjoitti
viestissä:CBcP6.189$Es....@read2.inet.fi...

>
> Muistini mukaan tiiviste tarvitaan. Tee vaikka
> tiivistepahvista, saat tarvikeliikkeestä eikä maksa paljon.
> Voit käyttää myös tiivisteliimaa.


En kyllä suosittele kannen väliin tiivisteliimaa. Yleensä eivät kestä. Toki
jos on jotain hyvää liimaa mikä kestää tarpeeksi lämpöä niin siitä vaan.
Taikka toisaalta eihän mopon kone niin paljoa lämpene ja puristuksetkin
saattavat olla melko pienet.


wolter....@gmail.com

unread,
Sep 19, 2018, 6:28:21 AM9/19/18
to
Vastaanpa tähän jos joku joskus sattuu miettimään samaa asiaa.
Thermomat koneessa ei kuulu olla kannentiivistettä.

Linkki voimakoneen (http://www.elisanet.fi/voimakone/) myymään moottorin tiivistesarjaan: http://www.elisanet.fi/voimakone/kuvat/varaosat/solifer/12.tiivistesarja%20Solifer%20Export%20ja%20Speed%2061-70.JPG
0 new messages