Luulisin että saa Mopo-Sportista ellei Nakkilasta, Mopo-Sportissa kumminkin
on aika laaja valikoima tavaraa vaikka hinnat ovatkin kalliit.
> Mutta mistä sais vaijereita?
>
Voit ostaa irtovaijeria (jossa kuori), tehdä sopivan pituisen, ja laittaa
sopivat nippelit päähän, jollei saa valmiina.
Muistini mukaan tiiviste tarvitaan. Tee vaikka
tiivistepahvista, saat tarvikeliikkeestä eikä maksa paljon.
Voit käyttää myös tiivisteliimaa.
Eki +solle -68
ei kannentiivistettä saa pahvista tehdä. se pitää tehdä ohuesta kuparipellistä.
(en siis tiedä mitään mitä siinä mopossa pitäisi olla)
Itse tein kupariset kannentiivisteet pyörääni (4 syl. vesikone) ja vettä
lensi joka saumasta... Ei auttanut vaikka löiäsin "tiivisteet" kuinka hyvin.
Jotkut sanoivat, että alumiini olis ollut parempi materiaali, mutta en
jaksanut enää leikkiä.
> Itse tein kupariset kannentiivisteet pyörääni (4 syl. vesikone) ja vettä
> lensi joka saumasta... Jotkut sanoivat, että alumiini olis ollut parempi
> materiaali, mutta en jaksanut enää leikkiä.
Ainakin Puchin ilmajäähykoneessa Cu on osoittautunut selvästi
parhaaksi.
Alumiiniin verrattuna kupari on siitä parempi, että sen voi kuumentaa
ja käyttää uudestaan lukuisia kertoja koneen aukasun yhteydessä.
Teoriassahan tuossa voi käydä niin, että Cu jalompana metallina
syövyttää
Al kannen/pytyn, mutta näin ei käytännössä tapahdu.
--
__
.--\/----------------- ------- - -- -
| Rush aKa Janne Mäntylä · BMW 316 E30 1.8 '83
| mailto:ru...@netti.nic.fi · Wartburg 353W Limousine '88
| http://netti.nic.fi/~rush · Tunturi Tiger Puch 75cc
`--- --------- --- -----/\--- -- -
Enpä ole kyllä vesijäähdytteisissä koneissa (kaksipyöräisissä) monesti
kupari tai alumiinitiivisteitä nähnytkään. Kaikki näkemäni kannentiivisteet
on sellaisia, että on sitä palamatonta tiivistemateriaalia (2-3mm paksua,
nimeä en tiedä), sellaista mustaa, ja sitten siinä sylinterin reiän
ympärillä tiivisteessä kuparinen tai alumiininen rengas. Nuo ovat
osoittautuneet parhaiksi, vesi ei pääse vuotamaan, ja tuo rengas kestää
hyvin lämpöä.
En kyllä suosittele kannen väliin tiivisteliimaa. Yleensä eivät kestä. Toki
jos on jotain hyvää liimaa mikä kestää tarpeeksi lämpöä niin siitä vaan.
Taikka toisaalta eihän mopon kone niin paljoa lämpene ja puristuksetkin
saattavat olla melko pienet.