Re: Vetoomus joutsenten kaularenkaiden lukijoille

titit...@gmail.com

lauantai 3. toukokuuta 1997 10.00.00 UTC+3 Ari Kakko kirjoitti:
> Tervehdys kaikki lintuharrastajat!
>
> Tehostaaksemme joutsentutkimusta, kaannymme Teidan puoleenne.
>
> Suomessa on rengastettu laulujoutsenia kaularenkailla vuodesta 1987 alkaen.
> Toiminta oli aluksi pienimuotoista, Oulun lahistolla rengastettiin muutamia
> yksiloita vuosittain. Rengastajina toimivat Reijo Kylmanen ja Arvo Ohtonen.
> Vuonna 1993 rengastustoiminta laajeni Etela-Suomeen, kun Asko Puro innostui
> rengastamaan joutsenia Tampereen lahikunnissa.
> Vuosina 1995 ja 1996 tanskalainen tutkijaryhma, Bjarke Laubekin johdolla,
> [...]

Hei,

näin tänään illalla n. 40 laulujoutsenen parven Kiteen Misolassa (PK) lentävän koilliseen. Ehdin ottaa muutaman kuvan osasta lintuja (koko aura/parvimuodostelma ei mahtunut kuvaan). Kuvista huomasin neljällä yksilöllä sinisen kaularenkaan. Ne olivat jopa luettavissa: 3E31, 4C24, 4C32, 5344. Noin olin merkinnät lukevinani.

Mikäli haluatte lisätietoja tai kuvia, niin alla on osoite.

titit...@gmail.com

Terveisin
Timo Päivinen