Hyvä koiran silmälääkäri, neuvoja?

Slinky

Hei!

Antakaa neuvoa jos jollain on tiedossa hyvä, osaava eläinlääkäri, joka
tietäisi mahdollisimman paljon koirien silmävaivoista ja vielä vaikuttaisi
pääkaupunkiseudulla.
Meidän n. 1 vuoden ikäisellä koirulla on silmät ollut jo pitkän aikaa
ongelmana eikä ratkaisua tunnu löytyvän oman eläinlääkärin vastaanotolta ja
taas pitäisi varata aika ja nyt tuntuu siltä, että koira on saatava kuntoon
tai ainakin yritettävä tehdä kaikki sen eteen, ettei taas kuukauden päästä
olisi sama tilanne edessä.

-Emmi

Matti E

Ota yhteyttä Jorma Jussilaan. Tietää silmistä kaiken.
Eli Erikoiseläinlääkäri Jorma Jussila p. 3853157
Asuu Malmilla

T: Matti + rotikat

"semmi" <se...@aktivist.fi> wrote in message

> hän löytyy apexista malmilta:
> http://www.apexelainkli.fi/sari.html
>
> ei omia kokemuksia, mutta voisihan laittaa vaikka postia alkuun?
>
> --
> semmi
> http://www.iki.fi/semmi/

Essi Vuohu

Kannatan. Jussila on esim. ainoa (tai oli vuonna -00) sen tasoinen
eläinsilmälääkäri joka tekee laserleikkauksia kaihisilmille. Kokemusta
löytyy, vanhalta nartulta leikattiin molemmat silmät.

Essi

"Matti E" <matti.e...@dlc.fi> wrote in message

Rosa Palmén

"Essi Vuohu" <essi....@kolumbus.fi> wrote in message

> [...]
> eläinsilmälääkäri joka tekee laserleikkauksia kaihisilmille. Kokemusta
> löytyy, vanhalta nartulta leikattiin molemmat silmät.

Kerro lisää sun nartun leikkauksesta, kiinnostaa kovasti. Miten hyvin
narttusi näkee nyt? Miten nopeasti hän taipui leikkauksesta, minkälaista
hoitoa hän tarvitsi leikkauksen jälkeen jne, kaikki kiinnostaa =)

Rosa

Essi Vuohu

Borzoinarttumme Roosa sairastui diabetekseen, diagnoosi tehtiin ja
insuliinihoito aloitettiin helmikuussa 2000. Parissa viikossa koira sokeutui
täysin, diabetes laukausi harmaakaihin molempiin silmiin.
Heinäkuussa 2000 Jussila leikkasi Pieneläinklinikan tiloissa Roosan silmät,
ensimmäinen maanantaina, toinen keskiviikkona ja perjantaina kotiin. Pari
viikkoa piti pitää kauluria ettei koira päässyt hankaamaan kutisevia silmiä
ja luomissa olevia tikkejä. Koira toipui hyvin itse leikkauksesta, mutta
silmät olivat aika pitkään vähän ulkonevat ja hurjan näköiset, itse siihen
tietysti tottui.
Tikit poistettiin ja jälkitarkastuksissa käytiin. Toinen silmä tuli lähes
normaalin näköiseksi, toinen ei koskaan toipunut leikkauksesta. Se jäi
ulkonevaksi ja muuttui kokonaan verestäväksi, kuin marjapuuron värinen
superpallo. Toipuneella silmällä Roosa kuitenkin näki, sitä on tietysti
vaikea tietää kuinka hyvin, mutta selvästi näki. Punainen silmä oli yli
vuoden pahan näköinen mutta ei tuntunut vaivaavan koiraa, sitten se alkoi
kutistua ja vaalentua. Nykyään se on aivan normaalin kokoinen ja enää vähän
punertava, kuitenkin valkuainen erottuu iiriksestä. Kyynelkanavat ovat
onneksi toimineet koko ajan joten kuivumisen vaaraa ei ole ollut.

Kysy toki jos jokin jäi vielä askarruttamaan.

Essi

"Rosa Palmén" <ro...@no-spam.locomail.com> wrote in message

TH

Antakaa neuvoa jos jollain on tiedossa hyvä, osaava eläinlääkäri, joka
tietäisi mahdollisimman paljon koirien silmävaivoista ja vielä vaikuttaisi
pääkaupunkiseudulla.

=>Itse olin cairnterrierikerhon silmäluennolla sekä silmätarkastuksissa.
Luennon piti ja silmät tarkasti Päivi Vanhapelto VetSetistä Kirkkonummelta
(p. 2959000). Päivi käy myös Yliopistollisessa Eläinsairaalassa
keskiviikkoisin, ajanvaraus p. 191 49610.

sini...@gmail.com

Jorma Jussila on kuollut vuonna 2010.