Koiran hyökkiminen naamaan?

Allo

ENSIKSI: Joudun kirjoittamaan tästä vanhempieni puolesta osittain.

Siis mistä saa itse selville, että onko koira enemmän tai vähemmän
luonnevikainen?

Vaikka en normaalisti puhu perheestäni vitun vertaakaan, niin nyt on
pakko ja juuri Jesperin takia!

Eli asia on niin, että heti kun huoneessa ei ole muita, niin Jesperi
käy sängyssä lepäävän äitini kimppuun, siis naamaan tai käsiin näykkien
ja kuulemani mukaan edes peitto ei auta yhtään asiassa.

Yleensä isäni ei puutu jostain syystä tähän asiaan tai vasta viime
tipassa ajaa pois. Mutta heti kun tulen huoneeseen häätämään koiraa,
niin näen vain, kun koira nopeasti juoksee sängyn alle suojaan. Siis
mitä tuo kertoo teille?

Itse olen ollut koiran kanssa tekemisissä ihan pennusta asti,
komentanut
ja "Lukenut lakia Jesperille" jos se tekee jotain väärin/kiellettyä.
Koiraa ei ole todettu kuulemma ennen luonnevikaiseksi, mutta sen sijaan
kasvattaja, Kankkilan Kennel on saanut valituksia koiranhoidon takia,
johon sisältyy mm. kennelin pesu vesiletkulla ruiskutellen, tämä on
myös
totta.

Isäni kuulemma hellii koiraa liikaa ja epäilenkin, että koira ei enää
tiedä, ketä totella?

Harvemmin koira yrittää minun kasvojani näykkiä, enemmänkin nuolee
niitä
siis "pussaa" ja olen kuullut, että kun koira nuolee toista, se on
jotain ylempiarvoisen kunnioitusta.

Minun huumorintajuni koiran suhteen lakkaa viimeistään silloin, kun
koira puree perheenjäseniä.

Okei, onko vika koirassa vai kenessä? Itse kun en koiralle ylimääräisiä
makupaloja pöydästä tarjoa, omenankarat kyllä annan ompun syönnin jälk.
mutta se siinä.

Jos joku haluaa lisätietoja, tai ei tänne uskalla kertoa asioita, niin
sähköposti pauli.kesti(ät)isoallo.org toimii myös.

--
Siteeraus mainoksesta;
"Vilauta kassalla, etusi jopa 5 prosenttia!"

PenaL

En osaa sanoa kun en ole tämän alan ammattiväkeä, mutta voisi olettaa,
että koira saattaa olla mustasukkainen äidille isän ystävällisyydestä,
ka kurmottaa siksi äitiä. Koirille hierarkia on erittäin tärkeä, ja
koira ehkä olettaa, että tämä on tietyssä mielessä "samalla viivalla"
äitisi kanssa. Pitäisi jotenkin tehdä selväksi koiralle, että olette
samaa laumaa ja että koiralla on tietty paikka ja sija lauman
hierarkiassa. Mutta miten, onkin miettimisen arvoinen asia. Koirat kun
omaksuvat tietyn jutun monesti ihan kerrastakin jota asetelmaa on
hankala muuttaa. Äidin ehkä pitäisi itse tehdä selväksi koiralle, mikä
sen paikka on yhteisössä, mutta siinä pitäisi olla vähän kokemusta ja
tiettyä asennetta osoittaa tämä. Kaikki eivät pysty tähän, jos esim. jo
lähtökohtaisesti pelkää koiraa.

Tästä saavat viisaammat jatkaa.

-Pentti