Google 網路論壇不再支援新的 Usenet 貼文或訂閱項目,但過往內容仍可供查看。

Tähtien sota.

瀏覽次數:1 次
跳到第一則未讀訊息

Matti Lehtiniemi

未讀,
2015年12月29日 上午9:22:492015/12/29
收件者:
Kävinpä katsastamassa uusimman Tähtien sodan.
Kello oli 10 yli 12 ja leffa alkoi 12.15 joten ajattelin että tässä on minun
paikka.Liidelin sijaan leffaan.
Leffateatterissa oli pitkä jono ja olin lähdössä pois.Sitten törmäsin
laitteeseen jota kukaan ei käyttänyt ja se oli lippuautomaatti !
Parit painallukset ja muovin vingautukset ja minulla oli lippu leffaan
kädessä.Kätevää.

Hieman rahastuksen maku jäi leffasta mutta todella hienoa 3d-tekniikkaa.Olisiko
tämä ollut nyt sitä samaa 48 hertsin 3d-tekniikkaa mitä oli Hobitti 2:sessa ?
Tykkäsin todella siitä tavasta millä grafiikat oli tehty elokuvaan.
Elokuvassa oli paljon ns.goofeja mikä häiritsi jonkun verran.Huomasi kyllä ettei
Lucas ollut mukana.
En viitsi kertoa goofeista enempää.Jos kerta elokuvan tarkoitus on rahan
tekeminen niin pidetään sitten salassa.

Yksi "goof" jäi ärsyttämään.Elokuvassa oli paikka nimeltä "Outer rim".Eli uloin
raja .Alien 1:sessä oli tämmöinen käsite.Minun mielestä se oli aikanaan todella
hieno oivallus.Eli jos ihmiskunta pystyisi tähtien väliseen matkailuun,niin
olisi loogista että olisi tietty raja jonka sisäpuolella kaikki tähdet/planeetat
ovat tutkittuja.
Eli jos 3d-maailmassa ja avaruudessa säde kaksinkertaistetaan, muuttuu sen
tilavuus 2^3 eli kahdeksankertaiseksi.Eli periaatteessa 8 kertaa enemmän tähtiä
ja planeettoja.Jolloin semmoinen raja olisi hyvin looginen käsite.
Itseasiassa en tiedä oliko se tässä elokuvasssa kääntäjien vai
elokuvantekijöiden moka.Oli niin tai näin niin se oli suoraan kopioitu
Alienista.

Kaksi kohtausta oli suoraan Taisteluplaneetta Galacticasta.Tosin todella
hienosti toteutettuja.

Tekijät ovat katsoneet ekat 3 Tähtien sota leffaa, Taisteluplaneetta galactican
ja Alienin.Sitten sekoittaneet niistä leffan.

No se oli hyvä että leffan pahiksesta tehtiin oikeasti pahis.Jäi kaikkein pahin
Disney -fiilis pois.Tosin samalla päästiin eroon yhdestä vanhasta miehestä, joka
olisi saattanut tulla rasitteeksi jatko-osille.Ja jatko-osat rahastuksineen oli
selvästi tässä ideana.

Mark Hamillille ei ollut annettu yhtään ääni-osuutta.Eikö Markin ääni sovi
vanhan viisaan miehen imagoon ?
Vai sopii niin hyvin että tämä oli cliffhanger seuraavaan elokuvaan ?

Todella kiva nähdä Harrison Ford näyttelemässä.Carrie Fisheristä olisi voitu
tehdä vähän persoonallisempi.Jotain säpinää, vitsiä Fordin kanssa.Olihan niillä
ollut oikeastikin säpinää vuoden 1977 leffan kuvauksissa.Eikös ne ollut jotain
pilveä poltellut ja pitäneet muutenkin hauskaa.

Harmittaa niiden 8-11 vuotiaiden poikien puolesta joille tämä elokuva olisi
ollut todella hieno.Ikäraja taisi olla 12 vuotta mikä on täysin naurettavaa.Mun
mielestä tämä oli K 6 v.

Matti

0 則新訊息