Vimeinen jedi.

Matti Lehtiniemi

Kävin katsomassa tämän uusimman Star Warsin.Hinta oli 15.40 tms ei
mikään halpa.
Ihan OK leffa.Juoni eteni aika soljuvasti, oli helppo seurattava eikä
päässyt kyllästymään.

Ihmetyttää mikä määrä kopiointia Imperiumin vastaiskusta.Selvästi
pyrittiin tekemään kassamagneetti kopioimalla sarjan parasta elokuvaa.
Mutta miksi ihmeessä, eikö Disney usko omiin taitoihinsa ?
On tympeää katsoa scifi-elokuvaa , jossa on noin tarkoituksella kopioitu
vanhaa.Scifin tehtävä on tuoda jotain uutta peliin.

Mark Hamillin ääninäyttely oli aivan loistavaa.Olettaen että se oli itse
Hamillin ääni.Toisaalta miksi ei olisi ollut, ehkä jotain
autotunea.Hänhän on varsin tunnettu erinomainen ääninäyttelijä.

Oli aika mielenkiintoisen näköinen nainen kapinaliiton
johtajana.Googlasin hänet ja hän oli Laura Dern, Renny Harlinen vanha
nainen ! On kyllä muuttunut niistä ajoista kun hänestä piti tulla
Harlinin puoliso.(vai menikö ne naimisiin ?)

Huvittavaa oli kun pieni aasialainen nainen oli mukana elokuvassa.Aivan
täysin avoin rahastuskeino Kiinan markkinoita ajatellen.

3-d lasien läpi katsottuna aivan katsottava elokuva, goofeja
lukuunottamatta.Jos hyper-moottorilla pystyttäisiin ajamaan päin
aluksia, olisi sellainen ase jo aikoja sitten kehitetty joka tekisi
niin.Modernista scifistä on jo vuosia sitten hävinnyt pyrkimys
realistisuuteen.
Mutta 10x vähemmän goofeja kuin Force Awakenissa.

No ehkä ne nyt sitten pääsi "vanhasta" eroon kokonaan ja voivat
seuraavan elokuvan tehdä kokonaan uudelta pohjalta.Mutta pistää kysymään
miksi he sitä vanhaa niin paljon ylipäätänsä ottivat mukaan
elokuvaan.Pyöriikö nykymaailma todella rahan ympärillä näin voimakkaasti
että pitää kassamagneetti-elokuva väkisin tehdä ?

Nykymaailman nuoret ihmiset eivät tajua miten todellinen asia sodat
olivat.Ei rahalla ollut 2.maailmansodan aikana suurempaa merkitystä eikä
sen jälkeisinä kolmena vuosikymmenenä jolloin ydinaseet kehitettiin
huipputehokkaiksi.

Matti

Turo Juurakko

Huomasin ja luin tämän arvostelun vasta nyt. Kuollut ryhmä. Mieluummin
ehkä kannattais elokuva-ryhmään postata, ellei halua sfnetin
aktiivisinta ryhmää, eli varaventtiiliä rasittaa leffajutuilla. Eihän
Star Wars mitään scifiä ole, ainakaan hard core-sellaista.

Olen lukenut haukkuja tästä leffasta siinä määrin, että yhdistettynä
kahteen edelliseen Disney-pettymykseen, jätän suosiolla telkkarista
katsottavaksi. Nähtävästi odotusaika on vain kaksi vuotta jos Force
Awakensin tv-esityksestä voi mitään päätellä. Myönnettäköön kuitenkin
että leffan saama murskakritiikki on herättänyt jonkin verran
mielenkiintoa tsekkaamaan, että onko se niin paska kuin sanotaan.
Kriitikoiltahan leffa on saanut paremman arvion kuin yleisöltä (Rotten
tomatoes), mutta eihän niidenkään sanaan voi enää luottaa.

--
mukavan tiukkaa

Matti Lehtiniemi

> [...]
> aktiivisinta ryhmää, eli varaventtiiliä rasittaa leffajutuilla. Eihän
> Star Wars mitään scifiä ole, ainakaan hard core-sellaista.

Pöh, Star Wars nimenomaan on scifiä.Absoluuttisen parasta sellaista.
Tässä Disneyn Star Warsissa on ilkeä rahan tekemisen maku mutta kyllä se
scifistä menee.
Onhan meillä "tähtivaeltaja" -ihmiset, tietty yliopistohörhöporukka joka
kuvittelee tietävänsä mitä scifi on.

Minulle nyt on lähes sama lukeeko näitä viestejä kukaan.Normaali-leffoja
en suostu katsomaan,vain scifiä.
Tiede maapallolla on niin kuollutta, ettei tämän ryhmän kuoleminen ole
mitään sen rinnalla.
En aio kirjoittaa mitään elokuva-ryhmään.

> kahteen edelliseen Disney-pettymykseen, jätän suosiolla telkkarista
> katsottavaksi. Nähtävästi odotusaika on vain kaksi vuotta jos Force

Tässä iässä ei kyllä edes Tähtien Sota mene ellei katso isolta ruudulta
3-d lasit päässä.

Edellisessä leffassa ne hankkiutui eroon Harrison Fordista, ja tässä
elokuvassa Mark Hamillista.Seuraava elokuva on sitten "puhtaalta
pöydältä" kokonaan uutta scifiä ???

Voi itku, Mark Hamill oli aivan selvästi paras näyttelijä
elokuvassa.Nuorisohan näitä elokuvia katsoo, mutta ei kai nuoriso nyt
ihan tommpelia ole, kyllä ne yhden vanhan näyttelijän elokuvassa kestää.

Yksi päivä minulle tuli mieleen että olen kuin kapinaliitossa,
taistelemassa SKE:n (Suomen Kansa Ensin) riveissä imperiumia
vastaan.EU:n ja NATOn muodostamaa liittovaltio-mafiakoneistoa joka vie
ihmisten rahat ilmoittamalla olevansa ihmisten puolella.
He pyrkivät rakentamaan imperiumin,liittovaltion , ja me vastaan
taistelevan kapinaliiton.

Matti