Fillarin ohjaustangon kädensija irtoilee

googl-eki

Senjälkeen kun fillariini vaihdettin toisenlainen ohjaustanko,
oikeanpuoleinen kädensija on ruvennut irtoilemaan, eli pikkuhiljaa
rako vaihtimen ja kädensijan reunan välillä kasvaa, joten sitä
täytyy vähän väliä lykkiä takaisin paikoilleen.

Olisiko mitään kikkaa, millä tuota voisi yrittää ehkäistä?

Fuji

googl-eki <uva...@gmail.com> wrote in news:123058eb-9c83-400f-8d1a-
24abbc...@s9g2000vbg.googlegroups.com:
Taisi olla sfnet.harrastus.fillarit tai sitten webissä oleva
fillarifoorumi, jossa olen nähnyt kerrottavan sopivan menetelmän.

Heikki Heinonen

Ja se menetelmä oli? Paikalleen tuollaisen saa lämmittämällä sitä ensin kuumassa vedessä.

Juha Lyytikäinen

Kynsilakkaa väliin?

PenaL

Aikoinaan ihmettelin samaa asiaa - itse asiassa vuosikymmeniä on silloin
tällöin tullut tämä ongelma esille. Mm. hiekkaa väliin olen joskus
tunkenut. Paras neuvo jonka olen joskus saanut taitaa olla
spray-tukkalakka. Sopiva Sicaflex taitaisi myös purra riittävästi.

-Pentti

Heikki Heinonen

Minä laittaisin tavallista Eri-Keepperiä ja jättäisin aurinkoon kuivumaan.

Juha Lyytikäinen

Eri-Keepper ottaa kromattuun kiiltävään metalliin kiinni kuin vesi
hanhen selkään..

Kristian Ukkonen

Menisikö Loctiten kapillaarinen kierrelukite sinne rakoon nätisti?
Tuo on siis tarkoitus laittaa jo kiristettyyn mutteriin ja imeytyy
sinne mutterin ja kierteen väliin todella tehokkaasti. Jämähtää
varmasti siihen tankoon kiinni, kumiosasta en sano mitään.

Tosin, ensin koittaisin putsata kädensijan sisäpuolen ja
ohjaustangon asetonilla tms. rasvapuhtaaksi ja kasata sitten..
Siellä voi olla rasvaa yms. niin paljon, että ei siksi pysy.

Kristian.

Heikki Heinonen

Teoria on yksi ja käytäntö ihan toinen asia. Käytännössä tuo toimii.

Markus Konster

12.5.2012 13:34, googl-eki kirjoitti:

> Senjälkeen kun fillariini vaihdettin toisenlainen ohjaustanko,
> oikeanpuoleinen kädensija on ruvennut irtoilemaan, eli pikkuhiljaa
> rako vaihtimen ja kädensijan reunan välillä kasvaa, joten sitä

Hiuslakka on hyvää sinne väliin. Märkänä toimii liukasteena ja
kuivahdettuaan jämähtää kiinni.

Irrotuksessa ruiskulla vettä väliin, niin hiuslakka muuttuu taas
liukkaaksi. Toinen hyvä irrotuskeino on puhaltaa paineilmapillillä
kahvatupen väliin, jolloin tuppi liukuu mukavasti pois.

-
Markus