Pistosahan terän kiinnitys

Petri Juntunen

Terve!

Käytössäni on satunnaisen sahaajan B&D-pistosaha, malli halvax. Kyseisen
vehkeen terä kiinnitetään painamalla paikoilleen, takareuna nojaa
teräpidikkeeseen ja etureunaa puristaa poikittainen jousikuormitteinen
tappi. Tappia saa vedettyä erilleen erillisestä vivusta teränvaihtoa
varten.

Aina silloin tällöin terä irtoaa lennossa, enkä ole vielä tähän päivään
mennessä hoksannut, kuinka moista kiinnityssysteemiä pitäisi "huoltaa".
Teriä olen kokeillut uusia ja vanhoja, ja sahattava matsku on pääasiassa
lastulevyä, laminaattia ja mitä lie puutikkuja. Tarpeen mukaan. Ei siis
pitäisi olla liian suuri rasti tuollaiselle halpissahalle(kaan).

Samaa kiinnitystä käyttävät ainakin Kress ja Ryobi, varmaan joku muukin.
Onko kellään vinkkiä, mitä pitäisi tehdä pienen "herkistelyn" toivossa?

--
petri

Tommi Ahokas

"Petri Juntunen" <p...@iki.fi.at.invalid> wrote in message

Justiin eilen lukaisin uuden Tee Itsen. Sanottiin siinä, että tuo on
"halvax" koneen
ominaisuus, eli feature. Valitettavasti.

Tommi

Petri Juntunen

Tommi Ahokas <tommi....@tellabspoista.com> wrote:
> Justiin eilen lukaisin uuden Tee Itsen. Sanottiin siinä, että tuo on
> "halvax" koneen
> ominaisuus, eli feature. Valitettavasti.

Jotain tuollaista pelkäsinkin :-/ Eli pitää vaihtaa merkkiä eli
kiinnitystapaa. Joskus jouduin/pääsin töissä käyttämään Makitan jotain
konetta (~15 v sitten), siinä oli ihan ruuvikiristeinen systeemi ja
vaikutti ihan toimivalta peliltä muutenkin. Pitäisköhän alkaa hakea
käytettyä tms... Vinkkejä tietty vastaanotetaan!

--
petri

keijo auvinen