Grupos de Google ya no admite publicaciones ni suscripciones nuevas de Usenet. El contenido anterior sigue visible.

Hobitti.

13 vistas
Ir al primer mensaje no leído

Matti Lehtiniemi

no leída,
30 nov 2012, 10:38:16 p.m.30/11/2012
para
No johan on . Kolme elokuvaa yhdest� pienest� kirjasta.
Haiskahtaa _ehk�_ rahanteolta.

Taidanpa j�tt�� katsomatta jokaisen leffan, ihan periaatteesta.Vaikka
Tolkien-fani olenkin.
Sit�paitsi kun rehellisesti sanotaan, jos grafiikat unohdetaan, on ne Taru
Sormusten Herrasta -leffat aika huonoja. Yritin joskus valehdella itselleni
muuta, mutta en ole n�hnyt niit� sen j�lkeen kuin katsoin leffateatterissa.

Pit�� nyt joku raja sent��n olla rahanahneudella.2 leffaa nyt olisi ehk� juuri
ja juuri mennyt.

Hoppelit kirjassa lohik��rmevuori eli sinne ja takaisin.

Matti

Witikka

no leída,
9 dic 2012, 12:58:35 a.m.9/12/2012
para
Hei ja yllätys, täällähän on sittenkin elämää :)

1.12.2012 5:38, Matti Lehtiniemi kirjoitti:
> No johan on . Kolme elokuvaa yhdestä pienestä kirjasta.
> Haiskahtaa _ehkä_ rahanteolta.

No tuota itsekin vähän pelkään...

> Taidanpa jättää katsomatta jokaisen leffan, ihan periaatteesta.Vaikka
> Tolkien-fani olenkin.
Sen verran utelias kuitenkin olen, että aion käydä ihmettelemässä miten
ja mistä on saatu täytettä kolmelle elokuvalle.

> Sitäpaitsi kun rehellisesti sanotaan, jos grafiikat unohdetaan, on ne
> Taru Sormusten Herrasta -leffat aika huonoja. Yritin joskus valehdella
> itselleni muuta, mutta en ole nähnyt niitä sen jälkeen kuin katsoin
> leffateatterissa.

Miten tuollaiseen päätelmään päädyit?

> Pitää nyt joku raja sentään olla rahanahneudella.2 leffaa nyt olisi ehkä
> juuri ja juuri mennyt.
Itsekin aluksi kauhistelin kun kuulin, että aikovat kaksi osaisena tuon
kirjan esittää. Vielä suurempi kauhistus oli kun kuulin, että peräti
kolme osaa on kirjasta kyhätty.

Kuten sanoit ja mitä itsekin olen mietiskellyt, että alkuperäinen teos
ei kyllä sisällön määrältään ollut niin laaja, että siitä saisi
venytettyä kolme osaa.

Mutta jostain kuulin (vai luinko, en muista..), että tuota täytettä
olisi hankittu Taru Sormusten Herrasta kirjan täydennysosasta(Liitteet).
Mutta jotenkin tuntuu, että ei sieltäkään nyt niin paljon sitä lisää
löydy. Eikös se Liite -osa ole lähinnä sukuhistoriaa?

Tosin nyt aloin muistella, että oliko Smaugista jo maininta
Keskeneräisten Tarujen Kirjassa? Jos oli niin, sieltäkin sitä lisä
matskua helposti löytyy.

Nyt kun näiden filmatisointien osien määrästä tuli puhetta niin,
mielestäni Sormusten Herrasta olisi helposti saanut sen neljännenkin
osan tehtyä. Yksi suuri pettymys ainakin itselleni oli että,
Hautakerojen tapahtumat oli jätetty kokonaan pois.

Ville

Matti Lehtiniemi

no leída,
9 dic 2012, 6:52:40 a.m.9/12/2012
para
> Miten tuollaiseen päätelmään päädyit?

Ihan vaan mutu-fiiliksellä. Tai sitten ikää on tullut ettei jaksa vaan elokuvat
ylipäätänsä kiinnostaa yhtä paljon kun nuorena.
Esimerkiksi kohta, jossa miljoona örkkiä tulee seinästä
ulos.Epärealistista.Samoin kuin tämä vuorenpeikko,joka heiluttaa
nuijaansa.Jotenkin yli.
Näyttelijät ovat kyllä loistavia.Ja grafiikka.

> Mutta jostain kuulin (vai luinko, en muista..), että tuota täytettä olisi
> hankittu Taru Sormusten Herrasta kirjan täydennysosasta(Liitteet).

Viikonlopun iltasanomissa oli maininta ,että hän oli saanut paljon materiaalia
Tolkienin perikunnalta.
Ja että elokuva on kuvattu 48 framea/sekunnissa nopeudella.
Kuulemma tarkoistus oli tehdä kaksi elokuvaa, mutta kun materiaalia oli kolmeen
eikä hän halunnut heittää jo kuvattua materiaalia pois, niin tuli 3 leffaa.
Heh heh, kuka tuota sitten uskoo :-)

Lucasillahan meni tämä MMORPG Old republic miinukselle, maksoin 150 miljoonaa
mutta käyttäjiä ei kai ole tarpeeksi.Siksi oletettavasti myynti Disneylle.
Olisko tuolla Hollywoodissa raha-ongelmia sitten noin yleisestikin.

> Tosin nyt aloin muistella, että oliko Smaugista jo maininta Keskeneräisten
> Tarujen Kirjassa? Jos oli niin, sieltäkin sitä lisä matskua helposti löytyy.

Saattaa olla ,en ole lukenut. Silmarillionin olen lukenut joskus 80-luvulla ja
siinä muistaakseni mainittiin Elrond (ja Rivendell ?)

Carpenterin Tolkien-elämänkerrassa mainittiin että Tolkien kirjoitti Hobitin
lapsillensa.

Matti

Se borró el mensaje

Witikka

no leída,
9 dic 2012, 9:31:45 a.m.9/12/2012
para
9.12.2012 13:52, Matti Lehtiniemi kirjoitti:

> [...]
> nuijaansa.Jotenkin yli.
> Näyttelijät ovat kyllä loistavia.Ja grafiikka.

Musta se peikko oli just hyvä.
Peikothan ovat isoja(ja rumia).
Seikka joka myös tullaan toteamaan myös Hobitti elokuvassa ;P

Ville

Witikka

no leída,
14 dic 2012, 12:02:33 a.m.14/12/2012
para
1.12.2012 5:38, Matti Lehtiniemi kirjoitti:

> Hoppelit kirjassa lohikäärmevuori eli sinne ja takaisin.

Pitääpä päivitää tätä ketjua.
Nyt Hobbitti on nähty ja itse ainakin tykkäsin kovasti!
Kolme tuntia meni kuin siivillä. Eli mitään yksitoikkoista jankkaamista
ja jahkaamista ei ollut havaittavissa. Mitä monesti ilmenee jos elokuvaa
on väkipakolla pidennetty.

Katsoja seurueemme mielipiteitä jakoi tuo uusi kuvaustekniikka.
Osa piti, osa ei. Vaikka itseäni se ei häirinnyt, päinvastoin, oli se
aluksi hieman erilainen ja tuli vähän sellainen olo, että hetkinen mikäs
tässä nyt on meininki.
Mutta varsin nopeasti se imaisikin jo mukaansa ja sitten ei tarvinnut
muuta tehdä kuin ihastella ja nauttia menosta.

Seuraavaa osaa jo kiihkeästi odottaen...

Ville

Matti Lehtiniemi

no leída,
14 dic 2012, 12:55:53 a.m.14/12/2012
para
> Nyt Hobbitti on nähty ja itse ainakin tykkäsin kovasti!

Jaa, noinko on. Saattaa olla että Peter Jackson on onnistunut nyt paremmin kun
on saanut tehdä hieman
rennommin elokuvaa,kun Hobitti ei ole niin raskas kuin TSH.
Muistan nähneeni joskus tunnin verran Jacksonin King Kongia ja se vaikutti
jotenkin selvästi rennommin ja paremminkin ohjatulta kun TSH.
TSH:han kirjoitettiin 2.maailmansodan aikana.

> [...]
> Mutta varsin nopeasti se imaisikin jo mukaansa ja sitten ei tarvinnut muuta
> tehdä kuin ihastella ja nauttia menosta.

Helsingin sanomat kirjoitti että 48 framea/sec tuo vähän turhankin realistisen
vaikutelman, tehden tietokonegrafiikasta muovisen näköistä.

http://www.hs.fi/arviot/Elokuva/Arvio+Jacksonin+Hobitti+on+vauhdikas+mutta+visuaalisesti+uuvuttava/a1305627168851

Musta tuntuu että mä olen nähnyt 48 frame/sec joskus pari vuotta sitten,
Lontoossa Madame Tussaudin museossa.Ainakin se oli parempi kuin 3d mitä olen
nähnyt elokuvateattereissa.

Matti

0 mensajes nuevos