Farkun lasien tummennus

Husu

Tietääkö kukaan Oulun alueelta firmaa, joka tekee auton lasien
tummennuksia..?
Kalvoilla tulee niin huono jälki..

-Esko

jouni

Husu <hus...@hotmail.com> wrote in article
<BwgS7.4$I77....@read2.inet.fi>...

Kalvoilla ne taitaa ne firmatkin tehdä. Ainakin kerran katselin kun 3M:n
mies niitä teippejä viritteli. On tietysti jonkin verran enemmän
ammattitaitoa kun tee se itse miehillä

Sami

Ota yhteyttä Juha Lustigiin. Suorittaa asennuksia ympäri maata, kartan
mukaan myös Oulussa. Olen nähnyt ko. asennus firman asennus jälkeä ja se on
todella laadukasta. Käsittääkseni työlle annetaan vuoden takuu ja kalvoille
5 vuoden takuu.
http://www.juhalustig.fi/

-Sami

Esko

Kiitoksia tiedosta!

"Sami" <sami...@poistanokia.com> kirjoitti viestissä

Tapani

Sami wrote:

> [...]
> todella laadukasta. Käsittääkseni työlle annetaan vuoden takuu ja kalvoille

Jees, Lustigin Juha asensi Sungardin 35 -kalvot autooni reilussa
puolessa tunnissa ja ei voi kuin kehua työn jälkeä vaikka takalasit
olivat vieläpä melkoisen kaarevat (Almera). Ilmakuplia ja saumoja ei näy
missään. Suosittelen!

-Tapani-

Henri Vormisto

> [...]
>puolessa tunnissa ja ei voi kuin kehua työn jälkeä vaikka takalasit
>olivat vieläpä melkoisen kaarevat (Almera). Ilmakuplia ja saumoja ei näy

Paljonko tuli operaatiolle hintaa? Itselläni on Xsara ja äkkiseltään
ajatellen samaa koko luokkaa...

--
" I'd Rather be Flying "
Henri Vormisto

Matti Kaki

In article <3C19CD20...@yahoo.com>, tapa...@yahoo.com says...

On se joo ihmeellistä, kuinka nuo ammattilaiset saavat sen kalvon
niin siisitsti asennettua. Onkohan se heidän käyttämänsä kalvo
jotenkin erilaista. Siis jollain tavalla venyvämpää, kuin mitä
esimerkiksi 3M:n ikkunakalvo, jollaiset asensin asuntomme
kattoikkunoihin estämään auringon säteilyä.

Matti Käki

Tapani

Henri Vormisto wrote:

> Paljonko tuli operaatiolle hintaa? Itselläni on Xsara ja äkkiseltään
> ajatellen samaa koko luokkaa...

Takasivulaseihin ja takatuulilasiin yhteensä 800,-.

-Tapani-

Tapani

Sungardin kalvot voivat tosiaankin olla hieman erilaisia
koostumukseltaan, meinaan sen verran helpon näköisesti kalvo pyöristyi
ikkunan muottiin.
Ensiksi märkä kalvo lätkäistiin ulkopuolelta ikkunaan sellaisenaan
liimapaperin ollessa vielä kiinni ja samalla reunat tasoitettiin
mattoveitsellä. Tämän jälkeen kalvo pehmennettiin ikkunan muottiin
kevyesti kuumailmapuhaltimen ja puulastan avulla. Muotoilun jälkeen
liimapaperi pois ja kalvo heittämällä kiinni lasin sisäpuolelle. Todella
helpon ja vaivattoman näköinen homma ammattilaiselle! :)

-Tapani-

Pete

Husu wrote:

> Kalvoilla tulee niin huono jälki..

Taalla aurinkoisemmilla mailla, missa tummennuskalvoista
on oikeasti hyotya kun lampotila huitelee kesalla jopa 40C
tienoilla, on kalvoja asentavia firmojakin, eh... pilvin
pimein. Kayttavat aina kalvoa. Eivat olleet edes kuulleet
muista vaihtoehdoista siella missa omani laitatin. Parin
vuoden jalkeen jalki on edelleen yhta hyva kuin uutena.
Kestavyydesta kertonee myos se, etta lupasivat elinikaisen
takuun kuplimista vastaan.

Lopputulos ja kestavyys valitaan sitten lompakon mukaan.
Halvimman ja kalliimman hintaero toineen oli muistaakseni
yli kolminkertainen. Halvimmat kalvot eivat esta lamposateilya
ja muuttuvat vanhemmiten violeteiksi.

- Petteri

Mikko Mertanen

Pete wrote:

> [...]
> vuoden jalkeen jalki on edelleen yhta hyva kuin uutena.
> Kestavyydesta kertonee myos se, etta lupasivat elinikaisen

Ilmeisesti noi kuplat tulee just siinä asennusvaiheessa?

> Lopputulos ja kestavyys valitaan sitten lompakon mukaan.
> Halvimman ja kalliimman hintaero toineen oli muistaakseni
> yli kolminkertainen. Halvimmat kalvot eivat esta lamposateilya
> ja muuttuvat vanhemmiten violeteiksi.

Ahaa, tuo sitten selittääkin kun olen nähny noita violetteja kalvoja. En
ole ymmärtäny mitä järkee on laitta violetit kalvot :)

Matti Kaki

In article <3C1A0327...@yahoo.com>, tapa...@yahoo.com says...

> [...]
>liimapaperi pois ja kalvo heittämällä kiinni lasin sisäpuolelle. Todella
>helpon ja vaivattoman näköinen homma ammattilaiselle! :)

Jälleen huomataan, että kun asian osaa, se on helppoa.
Hyvä vinkki tuo ulkopuolelle asentaminen muotoilua varten.
Mistä tuota kyseistä kalvoa saa ostaa?

Matti Käki

Krister

> Kalvoilla tulee niin huono jälki..

Ei tule jo osaa tehdä l. ammattimies

-Krister-

infosol...@gmail.com

Myös rautakaupoista löytyy kalvoja rullatavarana, tässä linkki Solaris979 verkkokauppaan https://www.ikkunakalvot.online/ikkunakalvo....joo noi molemmat on tosi ihania// Ikkunakalvo ratkaisee useampia ongelmia – poistaa ylilämpöä huoneistossa, suojaa auringosta tai sirpaleista ja murtovarkaudesta, poistaa näkyvyyttä tai antaa yksityistunnetta