Tapaturmainen kuolema pysäköidyssä autossa?

Asko

Rauha hänen muistolleen, mutta itse en saa tätä uutista pois mielestäni
ennenkuin keksin yhdenkin tavan, miten ihminen voi kuolla pysäköidyssä
autossaan tapaturmaisesti?

http://dy.fi/ikab

Lähinnä tulee mieleen, että muksut ovat olleet kauppareissun jälkeen
nälkäisiä, äitee kuorinut puukolla hedelmää ja tuikannut puukolla
itseään. Mutta aika suoraan kaulavaltimoon pitää osua, etteikö ehtisi
tapaturman jälkeen soittamaan apua?

Tai äitee itse tukehtunut kaupasta ostamiinsa eväisiin?

Mitä muita keinoja voisi olla kuolla tapaturmaisesti pysäköidyn auton
sisällä? Toki, jos kyseessä olikin esim. matkailuauto tai korkea
kuorma-auto, niin niissä voi olla enemmän mahdollisuuksia pudota pää
edellä tai jäädä loukkuun jonnekin taitettavan retkipöydän alle?

Jos olisi kuollut sairaskohtaukseen, niin ei kai sitä voi tapaturmaksi
nimittää?

Hyvin oudolta kuulostava tapaus ja varmasti traumatisoi jo tuon
ikäisetkin lapset pahasti.

Itsekin tulee istuttua päivittäin tunteja autossa yksikseni ja mielessä
on kyllä käynyt, että mitä tekisin jos iskee joku kohtaus, mutta
toimintakyky säilyy edes hetken. Mielestäni tärkeintä (pysäyttämisen
jälkeen) on kelistä ja paikasta riippumatta avata kuljettajan ovi
selkoselleen ja jos vielä saa hätävilkut päälle, niin eiköhän siihen
kohta joku pysähdy ihmettelemään, viimeistään sitten kun joku henkilö
ajaa jo toistamiseen saman paikan ohi, jossa ovi on levällään eikä auton
ympärillä näy mitään liikettä. Ovet kiinni olevassa autossa saa varmaan
aika pitkään retkottaa leuka rintaa vasten, ennenkuin ketään kiinnostaa,
elääkö tuo "torkkuja"?

Tietysti, mitä keskemmälle ajokaistaa autonsa pysäyttää, sitä herkemmin
takana ajaneet tulevat kyselemään oudon pysäköinnin syytä.

Kännykkään olen myös asentanut 112 sovelluksen, joka välittää
paikkatiedot hätäkeskukseen aina kun sinne soitan. Vaikka kuinka olisi
tuttu reitti kyseessä, niin kuka niitä kaikkia risteävien pikkuteiden
nimiä muistaa ulkoa, jotta osaisi puhelimessa kertoa, että minkä
risteyksien väliin nyt on pysähdytty. Itse en aina ole ihan perillä edes
kunnanrajoista, vaikka olisinkin jo sata kertaa ajanut saman reitin.

-Asko

Paavo Väisänen

Näin kirjoitti Asko Usenetin ryhmään sfnet.harrastus.autot:
> [...]

> tapaturman jälkeen soittamaan apua?
>
> Tai äitee itse tukehtunut kaupasta ostamiinsa eväisiin?

Talvella, voisi pitää moottorin käynnissä, ja pakosarjassa vuoto josta
häkää
voisi kulkeutua hyttiin, alkaa ramaista silmät menee kiinni ja Noutaja
tulee...

--
Puakki

Asko

On 26.8.2016 1:05, Paavo V�is�nen wrote:
> Talvella, voisi pitää moottorin käynnissä, ja pakosarjassa vuoto josta
> häkää
> voisi kulkeutua hyttiin, alkaa ramaista silmät menee kiinni ja Noutaja
> tulee...

En usko että noutaja tulee tyynessäkään ulkoilmassa, vaikka olisi kuinka
seula pakoputki ja reikäinen lattia autossa. Eri asia jossain suljetussa
autotallissa, mutta kuulemma nykyautot tuottavat niin puhdasta
pakokaasua että autotalli-itsemurhan tekokin on nykyisin melko
pitkäkestoinen kidutus.

-Asko