Putkisokka irti (Escort 89)?!

Mirko Brummer

Tervehdys.

Pitäisi vaihtaa pamahtanut muovinen nopeusmittarin ratas Escort 1.4 -89
vetopyörästöstä.

Laakerin (jossa nopeusmittarin vaijeri on kiinni) saa kuitenkin irti vasta
kun saa sivusta törröttävän putkisokan ulos. Ja sitä olen yrittänyt kaikin
mahdollisin keinoin. Onko tuon putkisokan irrotukseen jotain erikoistyökalua
vai mitä tässä nyt olen tehnyt väärin?! Olen yrittänyt aika isoilla
pihdeillä yms. ja sitten vasaroimalla ulospäin mutta niiden ote ei pidä
sokassa vaikka leukojen metalli meneekin lyttyyn puristamisesta.

AARGH! Ärsyttävä metallitappi. Miten sen saa irti?!?!

Anyone?

t. Mirko

Topi K Junkkari

Mirko Brummer ja Tapani Olkinuora kirjoittivat täällä Fordin vetopyörästön
ongelmista ja käyttivät muun muassa sanoja 'putkisokka' ja 'poskilaakeri'.

Koska itse olen jenkkiharrastaja ja olen oppinut lähes kaikki alan termit
englannin kielellä tai vähintään kyseisen kielen kautta, rohkenen kysyä:
mitä nämä osat ovat, ja olisiko teillä tarjota käännöstä englanniksi tahi
jollekin muulle kielelle?

Topi

--
============ <topi.j...@iki.fi> http://www.iki.fi/topij/ ============
LANGUAGE, n:

Sami Setälä

> [...]
> mitä nämä osat ovat, ja olisiko teillä tarjota käännöstä englanniksi tahi

Poskilaakeriksi kutsutaan ainakin etuvetoisen laatikossa olevaa "voiman
ulosottoakselin" laakeria molemmin puolin laatikkoa. Joissakin
pitkittäismoottoristen laatikoissa tuo on jopa kartiorullalaakeri, jota voi
kiristää tarvittaessa.

Olettaisin putkisokan tarkoittavan samaa kuin roll pin / roller pin.

-Sami-