Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Tarvitseeko erillissarja erillista vahvistinta?

0 views
Skip to first unread message

Kevin

unread,
Sep 24, 2001, 3:06:04 AM9/24/01
to
Hei!

Tallainen aloittelijan kysymys:
Tarvitseeko 6.5" erillissarja valttamatta erillista vahvistinta?
Tarkoituksena olisi vain hiukan parantaa '97 Polon vakioaanenlaatua.
Tuo 6.5" tuli mieleeni sen takia, etta se nayttaisi istuvan paikalleen
lahes heittamalla. Mitaan sen kummempaa huudatusta ei olisi tarkoitus
harrastaa.

Kiitoksia,

Kevin

Eero Augustin

unread,
Sep 24, 2001, 3:26:49 AM9/24/01
to

"Kevin" <kt...@hotmail.com> wrote :

> Tallainen aloittelijan kysymys:
> Tarvitseeko 6.5" erillissarja valttamatta erillista vahvistinta?

Ei...

> Tarkoituksena olisi vain hiukan parantaa '97 Polon vakioaanenlaatua.

... ellet halua parantaa äänenlaatua.

> Tuo 6.5" tuli mieleeni sen takia, etta se nayttaisi istuvan paikalleen
> lahes heittamalla. Mitaan sen kummempaa huudatusta ei olisi tarkoitus
> harrastaa.

Ekstra teho ei suinkaan ole (pelkästään) huudatusta varten. Erillisen
päätevahvistimen, halvankin, äänenlaatu on selvästi parempi kuin
perussoittimen oman "vahvistimen". Eron huomaa ennenkaikkea dynamiikassa ja
alempien taajuuksien toistossa.

Tuon ikäiseen Poloon sopii muuten aika kivasti Sulo-Sointunen (3.5"
koaksiaalit + 6.5" basso). Katso lisää
http://personal.inet.fi/surf/dattiwatit/ (Polo)


Eero


Henri Vormisto

unread,
Sep 24, 2001, 3:31:29 AM9/24/01
to
Eipä tarvitse välttämättä, toki vahvistin antaisi hieman enemmän "potkua",
mutta siis ei välttämättä tarvitse. Jos sinulle on laadukas soitin niin
pärjäät mainiosti ilmankin...

Itselläni on Blaukkarin soitin ja Nextin erillissarja ilman vahvistinta ja
ihan soi hyvin...

--
" I'd Rather be Flying "
Henri Vormisto


0 new messages